המסך המפוצל

מנת היום 7/10/13

ריי דונובן, כלות חטופות ורצח בצ'שייר

מאת: שי שגב

פורסם: 06-10-2013
0 תגובות

21:05 כלות חטופות | This World: Stolen Brides, ערוץ 8 (הוט)

כתבת ה-BBC, לוסי אש, נוסעת לצ'צ'ניה כדי לחקור את המנהג יוצא הדופן של גניבת כלות. נשים צעירות נחטפות מהרחוב ונאלצות להתחתן עם גברים שהן מעולם לא פגשו. למרות שהממשל מסתייג מהתופעה באופן רשמי, מסורת מוסלמית בת מאות שנים זו עדיין קיימת. הסרט עוקב אחר שתי משפחות הנאבקות כדי לנהל משא ומתן על גורלה של הכלה החטופה. הבורר בין שתי המשפחות הוא ה"מולא", היחיד שיכול למנוע את הנישואין ולמנוע מהתקרית להגיע לידי שפיכות דמים. אחרי שבוע של משא ומתן מתוח, לוסי משתתפת בחגיגות החתונה הצבעוניות, בה נראה שיש יותר אקדחים מאורחים. בראיון עם נשיא צ'צ'ניה, רמזאן קדירוב, בעל ברית של מוסקבה המנהל את הרפובליקה ביד קשה, הוא מסביר  מדוע הוא מעודד את התופעה. אנו נחשפים לסיור של "משמרות הצניעות" בחסות המדינה, שתפקידן לשכנע את נשים ללבוש כיסויי ראש ולהתלבש כראוי. בפגישה עם פעילי זכויות אדם אנו לומדים עד כמה מסוכן להתנגד לרשויות הצ'צ'ניות. הסרט חושף תמונה של ארץ ואנשיה הנאבקים כדי לאזן את החוקים המתנגשים של הרפובליקה הרוסית, של החוק הרוסי, חוקי האסלאם והמסורת הצ'צ'נית העתיקה.BBC , 2010.

 


22:00 רצח בצ'שייר | The Cheshire Murders, ערוץ Yes דוקו

השכם בבוקרו של ה-23 ביולי 2007, בעיר צ'שייר, קונקטיקט, פרצו ג'ושוע קומיסרייבסקי, 26, וסטיבן הייז, 44, לביתם של ד"ר וויליאם פטי וג'ניפר הוק-פטי, ובנותיהם היילי, 17, ומיכאלה, 11. בבוקר, יצאה ג'ניפר לבנק, משכה 15 אלף דולר, והודיעה לפקיד שהיא ומשפחתה מוחזקים כבני ערובה. שיחת הטלפון מקפיאת הדם של מנהל הבנק למשטרה פותחת את פרשת הרציחות בצ'שייר. כששבה ג'ניפר לבית, הייז חנק ואנס אותה. דלק נשפך בבית, ושתי הבנות, עדיין בחיים, נקשרו למיטותיהן. רק מאוחר יותר התברר שקומסרייבסקי התעלל בשתי הבנות מינית. עד השעה 10 בבוקר, הבית כבר בער, וגם שתי הבנות מצאו את מותן הנורא. רק ויליאם, האב, שהוכה במחבט בייסבול ונקשר לעמוד במרתף, הצליח לשרוד את האימה. מספר שבועות אחרי הזוועה, הסכימו שני הפושעים להודות באשמה בתנאי שלא יוצאו להורג, אך וויליאם התעקש על גזר דין מוות. מה התרחש בדיוק בבית ביום הנורא ההוא? מהו הרקע של שני הפושעים? מדוע המשטרה המקומית המתינה מחוץ לבית כחצי שעה לפני שמישהו מת? כיצד הגיבו אחיו של הרוצח הייז ואשתו לעתיד של הרוצח קומיסרייבסקי לרציחות? הסרט המצמרר מביא סיפור שלא תוכלו להוציא מהראש. בימוי: קייט דייויס, דייויד היילברונר. 117 דקות, ארה"ב, 2013.

 

 

קרדיט: HBO


22:50 ריי דונובן | Ray Donovan, ערוץ Yes Oh

הדרמה החדשה והמדוברת של רשת Showtime, עם שחקן הקולנוע ליב שרייבר בתפקידו הטלוויזיוני הראשון, כשלצידו ג'ון ווייט כאביו.הסדרה מתרחשת בלוס אנג'לס הנוצצת, בה ריי דונובן (שרייבר) הוא "פיקסר" למפורסמים והעשירים – האיש שאחראי להשיג כל דבר, לתקן כל בעיה ולהוציא אותם מהבורות שחפרו לעצמם. בין לקוחותיו יש אנשי עסקים עשירים, אתלטים עם חוזי פרסום שמנים, כוכבים עם יותר כסף משיוכלו לבזבז, ובכולם הוא מטפל. ריי הוא האיש הראשון שמרימים אליו טלפון כשהעניינים מסתבכים. הוא האיש שיכול לפתור כל בעיה, לא משנה עד כמה היא מסובכת, ולגרום לה להעלם – חוץ מבעיה אחת... המשפחה שלו. שורשיו של ריי נעוצים במשפחתו מדרום בוסטון, והבעיות שלו מתחילות עם שחרורו הבלתי צפוי של אביו מיקי דונובן (וייט) מהכלא... בין השחקנים הנוספים באנסמבל של הסדרה: פולה מלקומסון ("דדווד", אמא של קטניס ב"משחקי הרעב") כ-אבי דונובן אשתו של ריי, דש מינוק ואדי מרסן ("סוס מלחמה") כאחיו של ריי, אליוט גולד כקליינט והמנטור של ריי, ג'יימס וודס, רוזנה ארקט, סטיבן באוור ("שובר שורות"), ק'תרין מונינג ("ישנן בנות"), פוץ' הול ("תחשוב כמו גבר") ועוד.

 

 



 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.