המסך המפוצל

מנת היום 2/10/13

רוקי בלו 4, הלו ליידיז, ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 01-10-2013
0 תגובות

21:00 לא החיים שלךְ, Yes דוקו

אפּוס מרגש על יחסיה של אם ובִתהּ בת ה-18, שיוצאות מישראל כדי "לסגור את הבסטה" בגואה, שם חיו במשך שנים. קאיה, בת לאם ישראלית ולאב נפאלי, היא זרה בכל מקום בו היא חיה. בישראל היא "אסייתית", ובהודו היא "לבנה". לפני 5 שנים, כשהייתה הוֹם-סקוּלֶרית בגואה, חיפשה קאיה דרך להתחבר אל סביבתה, להרגיש שייכת. היא גילתה את מועדון האגרוף בכפר הדייגים הסמוך, ושם היא פוגשת את סוניה, נערה הודית ומתפתחת ביניהן חברות מיוחדת במקביל ליריבותן בזירה. כשהייתה בת 15 החליטה קאיה לעזוב את גואה ושבה לבדה לישראל, תוך שהיא משאירה כמעט הכול מאחור. האֵם, טל, במאית הסרט, ושאר בני המשפחה חוזרים לישראל בעקבותיה. היום, כשהיא בת 18, קאיה שבה עם אמהּ להודו, להיפרד מגואה לתמיד. הנסיעה מעלה שאלות רבות על הבחירות של טל בחייה ועל האופן שבו הן עיצבו את יחסיהן. במאית: טל שפי; עורך: אורון אדר; צלמים: דניאל קדם, דימה לידחוב, טל שפי; עיצוב פסקול: אלכס קלוד, דניאל מאיר; מוסיקה מקורית:  DJ-E; מפיק: גידי אביבי.

 

 

21:00 המאפיה האמריקנית, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

ב-1970, המאפיה האמריקנית הייתה מוסד הפשע החזק ביותר בארצות הברית, אימפריה של פשע, כוח ואלימות. היא הייתה כל כך חזקה וחשאית, עד כי שירותי החוק נאלצו להיאבק בה בעוצמה. למרות המלחמה שניהל ה-FBI , עסקי המאפיה נותרו ללא פגע, ומשפחות הפשע היו חופשיות ופטורות מעונש. בשנת 1971, הבוס ג'ו קולומבו החליט לצאת נגד ה-FBI והקים את הליגה האיטלקית-אמריקנית לזכויות האזרח כדי למחות נגד הממשלה שלטענתו הטרידה את אנשיו. בוסים אחרים בארגוני הפשע לא אהבו את הפרסום, ובמהלך אחד ממצעדי המחאה שערך קולומבו הוא נורה ונפצע אנושות, ובינתיים ל-FBI התאפשר לזהות ולצלם חברים בארגון הפשע שנכחו במקום. כאן מתחיל שינוי במאפיה כשדור חדש של גנגסטרים ושל אנשי חוק מתחילים במאבק ראש בראש ברחובות ניו-יורק.

 


21:00 וינסנט פטרסון – כוריאוגרף הכוכבים | The Man behind the Throne, ערוץ 8 (הוט)

וינסנט פטרסון היה האיש מאחורי הקלעים, הלוחש לכוכבים, שלימד אותם איך הם צריכים לזוז, והפך את קטעי הריקוד של אמנים כמו מייקל ג'קסון ומדונה לחסרי תקדים ובלתי נשכחים. בסרט, אנו פוגשים את פטרסון כשהוא מתמודד מול האתגר הכי גדול שלו עד כה – בניית הכוריאוגרפיה של המופע "ויוה אלביס" של "סירק דה סוליי" בלאס וגאס, אחת ההפקות הגדולות שנראו עד היום. פטרסון נוסע לעיר הולדתו ומעלה זיכרונות מילדותו ושנותיו הראשונות כרקדן, ומפגיש אותנו עם משפחתו וחבריו. הסרט כולל קטעים מהארכיון האישי של פטרסון. סרט חובה לחובבי מוסיקת פופ. ארה"ב/שבדיה/קנדה, 2013.

 


Man behind the throne (The Passionate Eye, CBC... by MdollaWorld


22:00 הלו ליידיז | Hello Ladies, ערוץ Yes Oh

הקומדיה החדשה מבית HBO ומהיוצר סטיבן מרצ'נט ("המשרד", "ניצבים"), שגם מככב בפעם הראשונה, בתפקיד סטיוארט, מעצב אתרים בריטי שעבר לאחרונה ל-LA, בתקווה למצוא בה קצת התרגשות, רומנטיקה ואולי אפילו נפש תאומה. לסטיוארט יש מערכת יחסים טובה עם השותפה היפה שלו ג'סיקה (קריסטין וודס,"פלאש פורוורד"), אבל ברור לשניהם שהיא לא מעוניינת ביחסים רומנטיים ביניהם. סטיוארט - הרבה פחות מקסים, והרבה יותר מיואש ממה שהוא חושב, נחוש לחדור לעולמם של האנשים היפים והזוהרים בעזרת הקסם האישי שהוא משוכנע שהתברך בו, ומטריד ללא הפסקה את הסצנה החברתית של לוס אנג'לס, יחד עם חברו ושותפו לדבר עבירה, וייד (נייט טורנס "סטודיו 60") השרוי בייסורים  לאחר שאשתו עזבה אותו, וקיבס (קווין ויסמן, "זהות בדויה"), בחור כריזמטי, נכה ברגליו, שמצליח עם הנשים הרבה יותר טוב מסטיוארט ווייד. הסדרה מופקת על ידי סטיבן מרצ'נט יחד עם לי אייזנברג וג'יין סטופניצקי, שגם כתבו את הפיילוט יחד עם מרצ'נט, ועבדו על הגירסה האמריקנית של "המשרד".

 

 

22:00 רוקי בלו 4 | Rookie Blue 4, ערוץ Yes אקשן

עונה רביעית וחדשה לסדרת המשטרה שממשיכה ישירות עם סיום העונה השלישית. בעונה השלישית של הסדרה, השוטרים הצעירים קיבלו מה שביקשו ונאלצו להתמודד עם התוצאות  והמחיר הגבוה. בעונה החדשה, עליהם ללמוד איך להסתגל לשינויים ולקבל החלטות גדולות ואמיצות. העונה הרביעית מתחיל כשישה חודשים לאחר שאנדי וניק יצאו למבצע שלהם כסוכנים סמויים. שניהם חוזרים כעת ליחידה 15 ומבינים שהכול השתנה: אנדי מגלה שסאם סווארק התקדם בחייו, גם בפן המקצועי וגם בפן האישי. הוא קודם לתפקיד בלש ויש לו חברה חדשה, מרלו קרוז, שהיא גם במקרה, שותפתה החדשה של אנדי. בינתיים חייו של דב הופכים מוזרים כשהוא מגלה שהבחורה החמודה מהסטוץ ללילה אחד, היא בעצם קלואי פרייס, קצינת משטרה חדשה ביחידה ובת הסנדקות של פרנק, וכעת הם צריכים לעבוד יחדיו, מה שהופך את כל העניין למסובך מאוד. כריס לא מצליח להחליט אם להישאר ביחידה ה-15 או להעביר את משפחתו החדשה לעיר הולדתו הקטנה והבטוחה. טרייסי לומדת לעבוד עם הבלש החדש, סאם סווארק, בעודה מנסה להמשיך הלאה בחייה לאחר שאיבדה את ארוסה. למרות שגייל וניק שבים ומתאחדים, צצות ביניהם בעיות ותחושה מנקרת ומעיקה, שהיחסים ביניהם לא טובים ולא נכונים להם.

 

 

22:00 בתוך ארץ | In Country, ערוץ MGM

דרמה. סמנתה, יתומה צעירה מקנטאקי, שאביה מת בוייטנאם, מנסה דרך היומן של אביה לגרום לדודה וחבריו, הלומי הקרב, להתעמת עם אירועי המלחמה. עם: ברוס וויליס וג'ואן אלן. בימוי: נורמן ג'ואיסון. ארה"ב, 1989. ציון: ♥♥♥♥♥

 



 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.