המסך המפוצל

מנת היום 17/9/13

שובה של וונדר וומן, הכוכב הבא, ממושמעת ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 16-09-2013
2 תגובות

22:00 גיבורות-על: שובה של וונדר-וומן | Wonder Women: The Untold Story of American Super-heroines, ערוץ Yes דוקו

סרט מבדר ופוקח עיניים על האבולוציה והמורשת של דמותה של וונדר-וומן (הקרויה בעברית: אשת-חיל) – מלידתה של חוברת הקומיקס בשנות הארבעים ועד לבלוקבאסטרים של היום: עד כמה הייצוג של נשים חזקות משקף את החרדות של החברה משחרור הנשים? אנו פוגשים את לינדה קארטר, וונדר-וומן הטלוויזיונית (ובעברה זוכת מיס אמריקה), את לינדסי ווגנר (שזכתה באמי® על תפקידה בסדרת הטלוויזיה המצליחה "האשה הביונית"), וגם כותבות, אמניות, ופמיניסטיות שנותנות קונטרפונקט מאלף לז'אנר גיבורי-העל הגבריים. במאית: כריסטי גווארה-פלאנגן. 79 דקות, ארה"ב, 2012.

 

 

21:00 "הכוכב הבא" - תכנית השקה, ערוץ 2

תכנית הכישרונות המוזיקליים בהנחיית אסי עזר. פורמט חדש ומקורי שבו הצופים בבית משמשים כשופטים ומכריעים, החל מהאודישנים ולאורך כל העונה, האם המתמודד עובר או לא עובר לשלב הבא, לצד השופטים אייל גולן, ריטה, רני רהב וצביקה הדר. הפורמט החדש נפרד מעידן המסרונים ומאפשר לצופים להצביע באמצעות אפליקציה.

 

קרדיט צלם: רונן אקרמן

 

21:05 מהי המציאות | What Is Reality, ערוץ 8 (הוט)

דורות שלמים מנסה המין האנושי להגדיר ולהסביר מהי המציאות. המציאות יכולה להיות עצומה, יפיפייה, עצובה ומורכבת עד אימה. עכשיו, שישה מדענים בריטיים חושבים שיש בידיהם את התשובות. מה היא מציאות? ממה היקום עשוי ואיך הוא עובד? אלו שאלות קשות להבנה, מלאות בגבולות בלתי ברורים ופרדוקסים מבריקים. הסרט מציג שישה מדענים המקווים ללכוד את גדולתה של המציאות למשוואה אחת, יפה, פשוטה ואלגנטית, תוך כדי שהם חושפים את החזיונות המדהימים שלהם להגדרת המציאות. האם המציאות יכולה להיות עצומה, נצחית, בעלת מבנה מתמטי בלתי ניתן לשינוי שאנו מגלים בהדרגה? האם יכולה המציאות להיעלם? בהפקת ה-BBC, 2011.

 


BBC Horizon 2011 What is Reality HDTV by yllanos

 

22:00 ממושמעת | Compliance, ערוץ Yes3

בכורה ארצית בלעדית. הסרט השתתף בתחרות הרשמית בפסטיבל סאנדנס, והשתתף בפסטיבלים רבים בהם לוקרנו, לונדון, סטוקהולם, טורין ועוד; אן דאוד זכתה בפרס שחקנית המשנה של 2012 מטעם ה-National Board of Review. מבוסס על מספר מקרים שקרו בארה"ב, ובעיקר על מקרה שהתרחש בסניף מקדונלדס בקנטקי, אשר תועד בפירוט במצלמות האבטחה. רגע לפני שעת השיא במשמרת יום שישי העמוסה של מסעדת פאסט פוד באוהיו, מקבלת מנהלת המשמרת סנדרה טלפון משוטר המתריע על כך שאחת הלקוחות הגיעה לתחנת המשטרה והתלוננה שבקי, אחת העובדות הצעירות, גנבה ממנה במהלך המשמרת. על אף שהסיטואציה נדמת לסנדרה מעט מוזרה היא מסכימה לשתף פעולה עם השוטר בעברו השני של הטלפון ומחזיקה את העובדת בחדר אחורי עד שיגיע צוות החקירה. בינתיים היא מתבקשת להפשיט את בטי ולבצע חיפושים פולשניים בגופה של בקי, בזמן שבקשותיו של הגבר מהצד השני של הקו הופכות להיות קיצוניות יותר ויותר. שחקנים: דרימה ווקר ("הביץ' מדירה 23", "האישה הטובה"), אן דאוד ("סטטוס: ידידים"). במאי: קרייג זובל. ארה"ב, 2012. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

23:00 ג'קאס 2.5 | Jackass 2.5, ערוץ Hot פאן

הסרט השלישי בסדרת הקומדיות הפרועות של חבורת ג'קאס. ג'וני נוקסוויל וחבורתו מציגים שלל משימות מופרעות, פציעות, רעיונות ביזאריים ורוח שטות מטורפת. הקטעים השונים צולמו עבור "ג'קאס 2", אך לא נכנסו לסרט מחוסר מקום, והחבורה לא יכלה בשום פנים ואופן לוותר עליהם. בין הקטעים המוטרפים: אופנוע משתולל בחנות מכולת, מבחן זרע, שכיבה במיטת מסמרים עם זוג נחשים ועוד... מופיעים: ג'וני נוקסוויל, סטיבי או, באם מרג'רה, ראיין דאן, ג'ף טרמיין. במאי: ג'ף טרמיין. ארה"ב, 2007.. ציון: ♥♥♥♥♥

קישורית לחלק הראשון של הסרט: