המסך המפוצל

מנת היום 8/9/13

שידוך משמים, נס ברחוב 34 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 07-09-2013
0 תגובות

 03:00 בלטור 98 | 98 Bellator, ערוץ אגו

שידור חי ובלעדי של קרב האליפות במשקל בינוני. הקרב ייערך בין האלוף הנוכחי, אלכסנדר שלמנקו, ובין הטוען לכתר, דאג מרשל. בנוסף לקרב המרכזי, יכלול האירוע קרב במשקל נוצה בין הלוחמים ג'ון ווארן וניק קירק. ליגת בלטור הינה ליגה מלהיבה וייחודית בתחום ה-MMA, המרכזת את מיטב הכישרונות העולים בענף ומספר כוכבי על, ביניהם אדי אלברז ורוג'ר הוארטה. המבנה של הליגה הוא בשיטת גביע, עד לגמר על חגורת האליפות. האירועים מספקים באופן קבוע קרבות מרתקים שנכנסים בדרך קבע לרשימות סיכום השנה של אתרי הספורט המובילים.

 

 

21:00 קובה ברגע האחרון | Last Chance To See Castro's Cuba, ערוץ הטיולים

העיתונאי, ההרפתקן ומגיש הטלוויזיה, סיימון ריב (הזכור לצופי הערוץ מהסדרות "חוג הסרטן" ו-"חופשה באזורי סכנה"), נוסע לקובה ומוצא מדינה קומוניסטית בעיצומה של מהפכה קפיטליסטית. ב-2010 הכריזה קובה על הרפורמות הכלכליות המקיפות והרדיקליות ביותר שנערכו בה מזה כמה עשורים. החל מביטול הקצבות האוכל על ידי המדינה וכלה במחיקה של מיליון משרות ציבוריות. אחד ממבצרי הקומוניזם החזקים ביותר החל בתהליך אינטנסיבי אל מצב מדיני חסר תקדים. סיימון ריב פוגש אזרחים קובנים, ביניהם יזמים מצליחים ובעלי עסקים פורחים, שחייהם השתנו מהקצה אל הקצה. האם תצליח קובה לשמר את ההיבטים החיוביים של בידודה הארוך תחת משטר סוציאליסטי – שיעור פשע נמוך, חינוך איכותי ואחת ממערכות הבריאות הטובות בעולם, תוך כדי אימוץ התרבות הקפיטליסטית? בריטניה, 2013, 59 דקות.

 

 

21:00 שידוך משמיים, Yes דוקו

הצצה מרתקת וחד-פעמית אל נבכי עולם השידוכים במגזר החרדי. עולם ההיכרויות והשידוכים בעולם החרדי תמיד היה מסתורי ומרתק בשונותו מהעולם החילוני. בתקופה בה מוסד הנישואין בעולם החילוני עומד בפני פשיטת רגל - עולה השאלה איפה אנחנו טועים? מה יש בעולם הזוגיות אצל החרדים שנשאר איתן ויציב? איך זה עובד אצלם? והאם זה באמת אכן מצליח? בסדרת המעקב החדשה, ניכנס אל נבכי השידוכים במגזר החרדי כפי שלא ראינו מעולם: צעירים וצעירות חרדים, מן המגזרים השונים, חושפים לראשונה את עולמם ואת דרכם בתהליך השידוכים: במהלך הפגישות שלהם עם משודכים פוטנציאלים, בפגישות עם שדכנים ושדכניות ועם בני משפחה, בניסיון למצוא את השידוך ההולם. במסע שלהם אנו נחשפים לעולם השידוכים במגזר החרדי, החוקים והכללים למציאת שידוך, וכל זאת על רקע חיבוטי הנפש, הקשיים, האתגרים, הכישלונות וההצלחות של גיבורי הסדרה. פרק הבכורה.

 

 

21:10 רובי וקס חולת נפש | Ruby Wax's Mad Confessions, ערוץ 8 (הוט)

רובי וקס ידועה כקומיקאית ושחקנית גדולה מהחיים. משהתגלתה מחלת הדיכאון הקליני שלה, קיבלה הקריירה שלה תפנית. "נהייתי נערת הפוסטר לבריאות הנפש" היא אומרת. נישאת על גבי ההצלחה של מופע היחיד שלה העוסק בבריאות הנפש, יוצאת רובי בקמפיין כדי לשבור את הסטיגמה שעדיין אופפת את מחלות הנפש. רובי וקס מספרת על החיים עם מחלת הדיכאון הקליני שאיתה היא מתמודדת באומץ כבר שנים רבות. היא נחושה לשים קץ לסטיגמה שקיימת בציבור על מחלות נפש. היא יוצאת לתמוך באנשים שבוחרים לדבר בכנות ובפתיחות לגבי מצבם הנפשי, ולוקחת את האג'נדה שלה לפרלמנט הבריטי, שם היא פוגשת בשני חברי פרלמנט אמיצים שהודו לאחרונה במהלך דיון בפרלמנט כי גם הם סובלים מדיכאון. במהלך הסרט, רובי עוקבת אחר שלושה אנשי עסקים מוצלחים ועוזרת להם לחשוף את מחלת הנפש שלהם למעסיקיהם ולחבריהם הקרובים. הסרט מציג את רובי באור שונה, השחקנית והקומיקאית הישירה והפרועה, משתפת אותנו בנקודות התורפה בחייה בהומור ובחום, בזמן שהיא מעודדת ומעצימה אנשים להיפתח לגבי מחלות הנפש שלהם. בריטניה, 2012.

 

Ruby Wax's Mad Confessions - Ruby Wax's Mad Confessions (360p) from Daniel Howden on Vimeo.

 

22:00 נס ברחוב 34 | Miracle On 34th Street, ערוץ Yes3

מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר באוסקר, וזוכה בשלושה, כולל פרס שחקן המשנה. סרטו של ג'ורג' סיטון הוא אחד הסרטים המצוטטים ביותר בקולנוע האמריקני, והשפיע על סדרות וסרטים רבים (המכון האמריקני לקולנוע דירג אותו במקום התשיעי ברשימת הסרטים המשפיעים ביותר, ואין חג מולד שבו הוא לא משודר). הסרט גם מתהדר בהופעת הבכורה של השחקנית האגדית תלמה ריטר. בשנת 1984 נעשה לסרט רימייק בהפקתו של ג'ון יוז. שחקנים: תלמה ריטר, מורין או'הרה, נטלי ווד בת השמונה. במאי: ג'ורג' סיטון. ארה"ב, 1947. ציון: ♥♥♥♥♥