המסך המפוצל

נתן פיליון מדבר

הכוכב האהוב של הסדרות קאסל ופיירפליי בראיון בלעדי למיקה גיל

מאת: Mika Gill

פורסם: 31-03-2013
29 תגובות

עדכון 2.4: הראיון הוא מתיחת 1 באפריל של האתר

 

בתחילת חודש מרץ, לרגל כל הדיבורים על הסרט החדש של ג'וס, "מהומה רבה על לא דבר", חשבתי שבאמת מזמן לא ערכנו איזה ראיון עם אחד מהאנשים שלו. ותראו, הם קבוצה כל כך מגובשת, עד כדי עשיית סרט חדש שצולם תוך כדי שג'וס עובד על מה שיהפוך לאחד הסרטים המצליחים בכל הזמנים ומלכתחילה היה בלוקבאסטר ענק. ועוד עם טקסטים של שייקספיר, לא פחות. אז בפנאן שלו, ג'וס גייס חברים קרובים, אנשים שעבדו אתו בעבר על כל מיני פרויקטים. אנשי צוות ושחקנים. ובעוד מעריציו שמחים לראות שווסלי ופרד זוכים לאיחוד מרגש בקומדיה רומנטית שייקספירית, אי אפשר להתעלם מעוד נוכחות מרכזית; נת'ן פיליון, שכבר עבד עם ג'וס על פרוייקט קטן מהסוג הזה בעבר.

 

אז שלחתי את לחמי על פני המים וניסיתי להגיע ליחצ"נית של נת'ן לבדוק אם אפשר לראיין את הבחור. אחרי קצת דין ודברים, שכלל במיוחד דיבורים על ארצנו הקטנטונת ושפת הקודש שלנו, סוכם שלראשונה בתולדות המסמ"צ, הראיון הבלעדי יפורסם אך ורק בעברית.

ומה אני אגיד לכם? אם זה המחיר שצריך לשלם בשביל לשבת עם נת'ן פיליון לראיון, אני בהחלט מוכנה לשלם.

 

 

מאחר שנת'ן בלוס אנג'לס ואני בניו יורק, סיכמנו על ראיון בפייסטיים. בחמש אחר הצהריים שעון ניו יורק ביום שבת האחרון, התיישבתי אתו לשיחה בארבע עיניים – ושתי מצלמות.

התחלתי מהשאלה הכי חשובה.

 

אז תגיד, איך זה לעבוד עם ג'וס?

את יודעת, בראיונות מהסוג הזה כולם תמיד אומרים דברים כמו "היה תענוג לעבוד עם הבן אדם הזה והזה. או, הוא כל כך מקצועי ומוכשר! נהיינו חברים הכי טובים בעולם." וזה תמיד – טוב, אולי לא תמיד, אבל בהרבה מאוד מהמקרים, בולשיט אחד גדול. אנשים פשוט רוצים להמשיך לעבוד בתעשייה, אז הם מיישמים את הרעיון שלא לחרבן איפה שאתה אוכל. אבל במקרה שלנו, של ג'וס ושלי, זה באמת נכון.

 

טוב, הוא באמת אחד המוכשרים שיש (אני נדחפת לדבריו, לא מצליחה לעצור בעצמי)

בדיוק. הבן אדם פשוט כלי! הוא כותב ומביים ומפיק, ותני לי לספר לך, גם מבשל! הכי טוב מכל בן אדם שאי פעם הכרתי.

 

באמת? הוא מבשל? מה אתה אומר, שאפשר לצפות לבלוג בסגנון "גופ" של גווינת' פלטרו?

נתן צוחק. תשמעי, לא הייתי שם את הכסף שלי על זה. בואי נגיד שיש יותר סיכויים שהולך להגיע בקרוב סרט חדש של סריניטי או שפיירפליי תחזור לחיים. וכמו שכולנו יודעים בשלב הזה – ראית את ההצהרות שלו, נכון?

אני מהנהנת.

אז כרגע הוא עסוק מדי עם העולם של מארוול. אבל את יודעת, אני לא מאבד תקווה.

נת'ן מתחיל לזמזם את שיר הפתיחה של פיירפליי,you can't take the sky from me. אני מחייכת.

 

אז תגיד רגע, אתה שחקן עסוק עם קריירה ענפה. היית קבוע בסיטקום, שיחקת באופרת סבון מצליחה. היית אומר שעם ג'וס, בעבודה שלו, משם הגיעה הפריצה הגדולה שלך?

נת'ן שוב צוחק.

את יודעת, זה ממש מצחיק. כשהסוכנת שלי שלחה אותי לאודישן, לא ידעתי הרבה על הסדרה. יותר מזה, חשבתי שג'וס הוא האיש שיצר את "דוסון קריק", וממש לא רציתי אפילו ללכת לאודישן. אבל הייתי צריך את הכסף אז אמרתי לסוכנת שאני אגיע. כשהיא אמרה שזה מערבון בחלל, אמרתי לה שבניגוד למה שמקובל בעסק, שצריך להיבחן עם סצינות מתוך הסדרה העתידית, אני מתעקש להגיע עם סצנה משלי. והבאתי איתי סצנה מתוך סטארטרק. אחרי שהודיעו לי שהתקבלתי, ג'וס ישב איתי לשיחה וסיפר לי שזה מה שקנה אותו. שבגלל שהתעקשתי לעשות סצנה מסטאר טרק, עוד לפני שפתחתי את הפה הוא פשוט ידע שאני הולך לקבל את התפקיד.

 

וואו. אני בהלם שבכלל נתנו לך להיבחן עם חומר שאתה הבאת בכלל!

נכון? אבל מה אני יודע? אולי הביצים שלי קנו אותו (הוא צוחק)

מה שכן, יש לי סקופ קטן לספר לך – בהתחלה ג'וס בכלל לא רצה לפרסם את התפקיד של מל בשירותי הליהוק, בניגוד לשאר התפקידים. הוא סיפר לי שבמקור הוא כתב את התפקיד לג'ייסון בייטמן, כלומר, הוא לא הכיר אותו או משהו, הוא פשוט ממש רצה לעבוד איתו. אבל בייטמן בכלל לא הסכים להיבחן אפילו. אולי בכלל הכל קרה בגלל שג'ייסון ואני קצת דומים בפנים.

 

אז היחסים ביניכם טובים, חבריים. זה הקל עליך בזמן צילומי הפרק "זבל" בסדרה? הפרק שבו היית עירום?

נת'ן זורק חיוך ממזרי ואני לרגע מרגישה כאילו הייתי על הסט, וזה לא נת'ן מולי, אלא קפטן מל.

הקל עלי? אני זה שהתעקש שזה יהיה בעירום! כשקיבלתי את התסריט זה לא היה ככה. מל בכלל לא היה ערום. אבל זה פשוט לא עבד. אז באתי לג'וס ואמרתי לו שזה פשוט לא עובד אם אני לבוש. מל היה חייב להיות ערום.


באמת? זה היה רעיון שלך?

רעיון שלי? אני גם התעקשתי שזה יצולם בסט פתוח, ולא כמו בדרך כלל כשעירום מעורב, בסט סגור ומוגבל במספר המשתתפים. היית צריכה לראות איך כולם היו נבוכים. במיוחד מורינה באקרין (אינארה) שעוד הייתה אז צעירה ותמימה.

 

 

אז זה מוביל אותי לשאלה אחרת; בסדרה הנוכחית שלך, קאסל, יש המון מחוות לסדרות אחרות שלך. כמובן שפיירפליי, אבל גם ל"לחיות את החיים". זה קשור אליך?

"ברור!" הוא מכריז.

 

אתה שומר על קשר עם הפקת "לחיות את החיים"?

יותר מזה, את יודעת, זה קצת מביך, אבל אני ממש מכור ל"לחיות את החיים". עד היום אני צופה בה. כמובן, היא מסוג הסדרות שאתה יכול להפסיד פרקים וכמעט כלום לא יקרה, אז זה לא פוגם בהבנה של העלילה. אבל סדרה מצוינת. אחת הטובות.

 

אפרופו סדרות שאתה צופה בהן, הגולשים שלנו שאלו מה היה היחס שלך לטלוויזיה בילדות. הרשו לך לצפות חופשי או שהייתה הגבלה מצד ההורים? והאם בכלל אהבת טלוויזיה כילד?

 לא הייתה אצלנו הגבלה אבל כילד, זה פשוט לא עניין אותי. הייתי גיק של תאטרון ובשעות הפנאי שלי גם מאוד נהניתי לשחק פוטבול. אז בעצם, אפשר להגיד שאני כמו פין מ"גלי", רק יותר חתיך.

 

רגע, אתה צופה ב"גלי"?

מי אתם חושבים שכנע את ג'וס לביים להם פרק?

 

אז בעצם, תמיד רצית להיות שחקן. כי השאלה הבאה הייתה מה היה היחס שלך לשחקנים, האם הערצת אותם ורצית להיות כמותם?

תראי, הילדות שלי הייתה בקנדה אז כשהסדרה דגראסי התחילה, כן נהניתי לצפות. חלמתי שיתאפשר לי לשחק שם גם. בעיקר כי היה לי קראש על קתלין.

 

שמעת על הקמפיין של הסרט ורוניקה מארס בקיקסטארטר, מה דעתך על זה?

מי לא שמע על זה? האמת היא שדיברנו על העניין הזה. ג'וס אמר לו שנמאס לו לשלם מהכיס שלו כמו עם ד"ר הוריבל ועם "מהומה רבה על לא דבר" ושהוא חושב שאם המעריצים שלו הם באמת כאלה מעריצים גדולים, אז לא צריך להיות אכפת להם להשקיע כסף בפרויקט שלו ו"הם כבר התרגלו שהכול בא להם בחינם ואין סיבה שלא ישקיעו קצת כסף בלי להתבכיין " – אופס, ג'וס יהרוג אותי אם הוא יידע שאמרתי את זה, הוא כמובן היה מעדיף לנסח את זה אחרת כשהוא פונה למעריצים, שזה נשמע לו רעיון מאוד מעניין והוא שוקל בחיוב, את מבינה את הכוונה נכון?

 

כן, ואני בטוחה שגם המעריצים יבינו וישמחו מאוד לקחת חלק בקמפיין כזה. תוכל לדבר עם ג'וס ולבקש שיסדר שאפשר יהיה לתרום וגם לקבל הטבות מישראל/ לישראל?

אם זה ייצא לפועל, אני מבטיח להשתדל לזכור.

 

ולפני סיום האם תוכל לספר למעריציו של ג'וס ווידון באתר עוד משהו שלא ידענו עליו? איזו תכונה או תחביב?

את יודעת זה כבר קצת מעליב שכשמראיינים אותי שואלים אותי שאלות על מישהו אחר, ואם זה לא היה ג'וס, שגם אני מעריץ אותו, הייתי נעלב כנראה באמת. אבל האמת היא שחוץ מעניין הגאונות שלו ג'וס הוא אדם נורמלי בהחלט, הוא לא עוסק בציד, הוא לא מומחה באומניות לחימה, והתחביבים שלו כוללים בעיקר לשבת ביחד עם אנשים שהוא אוהב, ולצפות בטלוויזיה...

 

במה הוא אוהב לצפות?

את יודעת, זה מעניין שדווקא את שואלת, כי הוא ממש בקטע של סדרה שמבוססת על סדרה ישראלית, רמזור, קוראים לה, הוא אפילו הצליח למכר אותי לסדרה הזו, פשוט סדרה מעולה עם כל כך הרבה תובנות על יחסים בין גברים ונשים, אני בהלם שביטלו אותה אחרי עונה אחת בלבד! אני ממש לא מבין את פוקס לפעמים...

 

ולסיום רצינו לאחל לך מזל טוב ליום הולדתך שחל השבוע מכל צוות גולשי "המסך המפוצל" (יום הולדתו חל ב27.3, מ.ג)

תודה רבה... אני בטח לא צריך להתפלא על מעריצי פיירפליי שהם זוכרים את התאריך הזה... את יודעת שפעם מעריצי הסדרה דפקו לי בדלת ב- 2 בלילה ואני מוצא חבילה עם מכנסיים מאד... צרים ו"הוראה" ללבוש אותם מחר, אחרת משהו מאד רע יקרה לי? כמה שאהבתי את הסדרה הזאת - ואני אוהב אותה עד יום מותי - במובן מסוים... אני קצת שמח שהמשכתי הלאה בקריירה לפחות יש לי יותר שקט עכשיו..


למעשה, אני יותר מעריצת באפי מאשר פיירפליי, ואני אפילו קצת כעסתי על ג'וס שזנח את באפי לטובת פיירפליי, אבל עשיתי תחקיר...

וגילית עלי דברים מעניינים?


שאין ספק שאתה נראה טוב במכנסיים צרים.