המסך המפוצל

הממיר 26/11/12

מחלקת גנים ונוף, המתים המהלכים, דקסטר, המפץ הגדול

מאת: המערכת

פורסם: 27-11-2012
1 תגובות

10 מחלקת גנים ונוף עונה 4 פרק 9
פתאום הבנתי: אני מאוהב. לאורך הדקות הראשונות של הפרק צחקקתי כנערה פותה, מאוחר יותר דמעתי בהתרגשות – אני לא מצליח לשלוט בעצמי עם "מחלקת גנים ונוף", וגם לא ממש רוצה. הלאה הפאסון!
הפרק הזה העלה על נס את האהבה בין בן ללזלי ואת הקרבן שהם נאלצים להקריב לשם כך. בן כבר קיבל את שלו והתפטר. לזלי אמנם התנסתה בחוויה לא נעימה עם המשפט, אבל ייתכן שהרע מכל עוד לפניה, כי היא עתידה להתעמת עם הנושא עקב הקמפיין הפוליטי שלה. אבל בינתיים, למרות המר הזה בצדדים, המרכז כולו מתוק בדיוק במידה הנכונה. גם בין לזלי ובן וגם בהירתמות של החברים בשבילה, כפי שכבר עשו לא מזמן. למעשה, הפרק הזה חולק לא מעט קווים מקבילים עם "נולדה וגדלה", גם שם עמדה לזלי למשפט. לא רשמי אמנם, אבל עדיין רחוק מלהיות נעים, כשכולם האשימו אותה ששיקרה בספרה באשר למקום הולדתה. כפי שהיה שם, עת התלהבתי כתמיד מההשקעה בציורי הקיר ההיסטוריים של העיירה, אף הפעם ראינו נתח חדש ונכבד מהם. ציור המפלצת ותגובתו הראשונית של בן כלפיו היו מוצלחים במיוחד. להמשך קריאה (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

והנה גם סיכום פרק 12 ופרק 13

 

8 המתים המהלכים עונה 3 פרק 2
קו העלילה עם האסירים היה שונה במעט מהקומיקס, אולם בסופו של דבר הסתיים באופן כמעט דומה והיה מרתק לא פחות. כבר בעונה הקודמת נוכחנו לראות את ריק לא מהסס להרוג בני אדם, מועטים ככל שנותרו, אם הם מהווים איום למשפחתו והקבוצה שבהנהגתו. על אחת כמה וכמה זה לא אמור להפתיע שיפעל באופן דומה כשיפגוש אסירים/פושעים עם פתיל קצר.
אני לא יודע אם להריע לכותבים על כך שעשו בדיוק ההיפך מהצפוי ולא הרגו את הרשל, או לזעוק בוז על הדרך הקיטשית בה זה נעשה. מגי כבר השלימה עם מות אביה ובת' צריכה כפי הנראה עוד איזו מכה כואבת שתנער אותה, אז חבל שוויתרו על ההזדמנות. לא מן הנמנע שהרשל בכל מקרה ימות חמש דקות לאחר מכן, כי לורי גרועה בכל מה שהיא עושה, במקרה הזה הנשמה.
קארל למד לנצל את נטיית ההיעלמות שלו לטובת הקבוצה. טי-דוג ממשיך לקבל זמן דיבור שני פרקים אל תוך העונה. קרול כ"כ עלובה שהיא מתחילה לחטט באיבריהם הפנימיים של זומבים (זה הכי קרוב למגע מיני שהיא תקבל מדריל). יום נוסף הסתיים מבלי שהפנים של לורי ייאכלו ע"י זומבי. ומישהו מסתורי מציץ על קרול מבצעת את זממה בזומבי, בטח אדם ששמו מתחיל ב-מ' ומסתיים ב-ל' המתקשה במחיאת כפיים. (תומר סויקר מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

 

7 דקסטר עונה 7 פרק 8
אני לא יודע אם להחמיא או לבקר את הסדרה על כך שזו הפעם השנייה העונה שהזדהות עם הדמויות שלה מביאה את הצופים למבוכה. בפרק הראשון העונה היו אלה ניסיונותיו האומללים של דקסטר להסתיר מאחותו את היותו רוצח סדרתי, לאחר שהחתול כבר יצא מהשק. בפרק הנוכחי זוהי הודאתה של דב בפני דקסטר על כך שהיא מאוהבת בו.
יחסי דב-דקסטר העונה בין שני הפרקים האלה היו מוצלחים: הידיעה של דב על כך שדקסטר הוא רוצח סדרתי, ביחד עם החלל שנוצר מהיעדרה של הפסיכולוגית על המסך, יצרו מצב שבו היה זה מסקרן מאוד להבין איך דב מרגישה לגבי דקסטר, מה שגם אפשר את ההפתעה בפרק הקודם שבמסגרתה דב ביקשה מדקסטר לרצוח את האנה. אבל הודאתה של דב באהבתה לדקסטר בשלב הזה היא כבר תלושה למדי אחרי כל הסבל שגרם לה העונה, במיוחד היות והמסקנה שהיא אוהבת את דקסטר הגיעה במידה רבה מהתובנה שהוא האדם היחיד שהיא יכולה לסמוך עליו.
רציונלי או לא, עדיין מסקרן אותי לראות לאן הם מתכוונים ללכת עם זה. בתחילת העונה חשבתי שהכיוון יהיה שדב תהווה מעין תחליף לדמות של אבא של דקסטר, אבל מעבר לשימוש בהאנה כתחליף כזה, נראה שהם אפילו לא סיימו לבחון את הגבולות של השימוש בהארי. השבוע ראינו את דקסטר מדבר בטלפון ולאחר מכן מספר להארי מה נאמר בשיחה. בסך הכול, דקסטר לא מתנהג ברציונליות גדולה בהרבה מדב: ההבאה של הילדים בזמן שהוא עסוק במשחקי חתול ועכבר עם סירקו היא דוגמא טובה לכך. ברקע לגווארטה מתקדמת עם החקירה שלו, וקווין - נו, זה בטח ישתלב מתישהו, אבל כרגע זה לא מעניין או עשוי טוב במיוחד.
בסך הכול זה היה פרק ממוצע, וב"ממוצע" אני מתכוון למוצלח וגרוע לפרקים - אם נראה לרגע שהשילוב של אסטור וקודי הוא בטעם, הם נוצלו לתבנית הקלישאתית במסגרתה דב "לומדת משהו על עצמה"; אם נראה לרגע שהסיטואציה במסגרתה דקסטר עוקב אחרי סירקו לתוך בר באופן לא חכם תורצה באופן אלגנטי למדי על ידי מצבו הנפשי, זה נגמר בתבנית הקלישאתית במסגרתה "דקסטר מגלה שלו ולרוצח יש יותר מן המשותף משחשב". (שין-גימל)

 

 

 

7 המפץ הגדול עונה 6 פרק 3
שלדון שוכר סטודנטית יפה בתור עוזרת, ואיימי מתחילה לחשוש, אבל כשהסטודנטית מפלרטטת עם ליאונרד, מסתבר שדווקא פני היא זו שצריכה לדאוג. כמובן, בפרק הקודם ראינו שלפני יש ספקות לגבי מערכת היחסים שלה עם ליאונרד, וזה לא השתנה, אבל הקנאה לפחות גרמה לה לשכוח מהן לפרק הזה. כמו שאיימי הסבירה, התת-מודע של פני רואה שליאונרד מבוקש, וגורם לה לרצות אותו יותר.
בהמשך עלילותיו של הווארד בחלל, הוא כבר על סף התמוטטות עצבים, ובכל שיחה שלו עם ברנדט נראה שהמצב שלו מחמיר. העלילה הזו הרגישה קצת חלשה, כי היא הייתה כמעט זהה לקשיים שלו באימונים לקראת ההמראה, אבל עדיין העלתה חיוך פה ושם.
שווה אזכור:
- איימי על מסלסל ריסים: "לא יודעת.. זה נראה כמו משהו שהגניקולוג של טינקרבל היה משתמש בו".
- כששלדון היה ילד קטן, הוא מחה בתוקף נגד מעבר לסיר: "זה משפיל! מה היה רע בחיתולים?". הוא לא צחק כשהוא אמר שהוא לא אוהב שינויים... (דורון ז)

 

 

בשולי הממיר
ש"ח בימי שני: סדרת המופת אוז - מהתחלה, החל מיום שני (yes Oh)

 

 



רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il