המסך המפוצל

עוד כוכב נולד

כמו בכל שנה, גמר כוכב נולד הצטיין בעיקר במריחת זמן, אבל לפחות גידי גוב נהנה; סיכום קצר לערב שהיה

מאת: מירב

פורסם: 05-09-2012
5 תגובות

נתחיל מהסוף: בעונה העשירית של כוכב נולד זכה אור טרגן, מתמודד בן 17 מהרצליה. עיניים יפות, חיוך נעים, כוכב נולד קלאסי. כמו בועז מעודה, ישראל בראון וחגית יאסו, הקסם האישי והתיכוניסטיות בבית ניצחו את האיכות הזמרית עצמה ואיש לא הופתע. עוד לפני חודש הימרתי שאור יגיע לגמר והתבקש שהוא גם ינצח בתחרות על לב הקהל, אבל לא שופטים עונה לפי המנצח שלה. ברוב הפעמים, המנצח של העונה לא הגע לשום מקום ודווקא המקומות הבאים הצליחו להשתמש בהכרה שקיבלו כדי להתקדם. כן, היתה נינט ויש גם את רוני דלומי, אבל תחשבו רגע על הראל סקעת, מרינה מקסימליאן-בלומין-קרני-משהו, עידן עמדי (שזכה להכי הרבה צרחות בקהל כשהופיע בגמר הנוכחי) ואפילו אוהד שרגאי ואדר גולד - המנצח הוא תמיד צפוי, השאלה מה עם השאר.

 

השאר בגמר הזה כלל את אניטה, הצעירה בפיינליסטים אי פעם, ואת איטן גרינברג, עוד הימור שלי שעבד. אניטה הפתיעה אותי: היא התחילה כנערה לא ממש משוכנעת בעצמה עם קול בינוני והגשה בעייתית והפכה במהלך העונה לזמרת עם קול עוצמתי ונוכחות מרשימה יחסית לגודל. גם בגמר היא נתנה ביצוע מצוין והצליחה להתגבר על הרעד שאחז אותה. על הדרך שעשתה אמנם הגיע לה הגמר, אבל קצת קשה לראות אופק לבחורה שלפניה עוד שנתיים בתיכון, ולכן טוב שהודחה בשלב הראשון. איטן לעומתה היה הפייבוריט שלי כל העונה, עם צניעות יוצאת דופן, חיבה לשירים ישנים והגשה שהיא לאו דווקא צלולה כמו שהיא תופסת את המאזין. הייחוד שלו היה גם ביכולת שלו להביא שירים מקוריים ובכלל לתת תקווה שנשמע ממנו משהו מעניין בשנים הבאות. במהלך העונה הוא זכה לשבחים שוב ושוב, ביצע היטב בגמר, והגיע למקום השני. לא הופתעתי, אבל אני מקווה שלאיזה מפיק הוא תפס את האוזן והוא יביא לנו עוד ממנו.


שאר הגמר היה כרגיל, המון רעש וצלצולים ומעט מאוד תוכן. ההפקה צייתה לפורמט העונות הקודמות (אפשר להיזכר בקטע המופתי של אורנה בנאי שמדייק כל שנה מחדש) ולפורמט מריחת הזמן ששבר שיאים העונה. לפחות היה רגע מקסים אחד של גידי מקפצץ על הבמה יחד עם הנבחרת ו"אני שוב מתאהב" ושמחתי לראות אותו נהנה, משהו שלא היה ממש ודאי כל העונה. בכלל, מה ששכנע אותי להתמיד בעונה הזאת (חוץ מהכתיבה במסמ"צ כמובן) היתה האופציה לראות את גידי ולצחוק ממנו ומהדינמיקה בין השופטים.

 

במבט על העונה כולה, חבל שעומס השלבים, הועדות ונקודות השידור דחקו את רביעיית השופטים המצוינת לצד ולא אפשרו ליהנות מהם כמו שהיה יכול להיות, ואין ספק שהירידה ברייטינג בעונה הנוכחית שיקפה את העייפות של הצופים מהבלגן על המסך. זה לא שחייבים 40% רייטינג כדי להיחשב הצלחה, אבל חבל שהעונה חלפה לה בכזו אדישות. נקווה שבעונה האחת עשרה, שעל קיומה הוכרז רשמית אתמול, יוותרו על כל זה ויחזרו לסדר המוכר. ועד אז, לכו לראות הופעה של גידי. זה כיף, מה אכפת לכם.

 

מקור תמונות: אורטל דהן, פייסבוק כוכב נולד, אלבום גמר