המסך המפוצל

הועלו ברשת

סדרות רשת הפכו בשנים האחרונות לתופעה שלא ניתן להתעלם ממנה ולגורם משמעותי בעולם התכנים. איתן גשם סוקר את סדרות הרשת הבולטות, על סוגיהן השונים

מאת: איתן גשם

פורסם: 31-12-2011
13 תגובות

רשת האינטרנט היוותה מאז ומתמיד מקור ליצירה והפצה של תכנים שונים. עם השנים, הטכנולוגיה הלכה והשתכללה, ביצועי השרתים שעליהם מאוכסנים התכנים הלכו והשתדרגו, ועלייתם המטאורית של אתרים כמו "יו טיוב" ודומיו הובילו לשימוש הולך וגובר ברשת ליצירה והפצה של סרטוני וידאו.

תהליכים אלה הובילו גם לפיתוחן של "סדרות רשת", כלומר: סדרות כמו טלוויזיוניות שתחת להיות משודרות בטלוויזיה מועלות לרשת האינטרנט בתדירות מסוימת, כשהקהל אינו מחויב לפתוח את מכשיר הטלוויזיה במועד מסוים כדי לצפות בהן אלא יכול להיכנס לאתר המתאים ולבחור מתי וכיצד לצפות בהן. 

בשנים האחרונות התופעה הולכת ומתרחבת, מסיבות שונות ומשונות: האפשרות שניתנת ליוצרים צעירים להביע את עצמם דרך רשת האינטרנט, אפשרויות ההפצה הבלתי מוגבלות כמעט באמצעות הרשת, המיאוס ההולך וגובר מרשתות הטלוויזיה והשיקולים המסחריים המנחים אותן, האפשרויות לחבר בין יצירות לבין חברות מסחריות ברשת,  הנוכחות הדומיננטית של "יו טיוב" ודומיו באינטרנט והאפשרויות הנוחות לאבחנה ופילוח של נתוני הצפייה באמצעות אתרים אלה, האפשרויות לקדם תכנים מסחריים או סדרות טלוויזיה דרך סדרות הרשת, ההצלחה והרעש שעורר "ד"ר הוריבל" ועוד סיבות רבות. 

אולי לא רבים זוכרים זאת, אבל כבר בשנת 1997 (!) העלתה רשת NBC לשידור "סדרת רשת": "Homicide: Second Shift" שמה. הסדרה פורצת הדרך הייתה קשורה באופן ישיר, כמובן, ל"רצח מאדום לשחור" – סדרת המופת ששודרה ברשת NBC. סדרת הרשת עסקה במעלליהם של הבלשים במשמרת השניה, אלה שהחליפו מדי יום בשעה מסוימת את הבלשים המוכרים ואהובים ואותם לא ראינו בטלוויזיה. מאחר שבאותן שנים הטכנולוגיה הייתה פחות מפותחת הסדרה שודרה בפורמט של תסריט המופיע על גבי המסך ומלווה בתמונות סטילס של שחקנים חיים (אפשר לראות דוגמא לכך כאן). 

חשוב להדגיש שלמרות השיפור הטכנולוגי והתפתחות התעשייה הזו סדרות רשת עדיין אינן מהוות תחליף לסדרות טלוויזיה. התחום עדיין אינו מפותח דיו ואין ליוצרים והמפיקים מימון ברמה הנדרשת בכדי להתקרב בכלל לסטנדרטים של סדרות טלוויזיה. אורכן של סדרות רשת אינו עולה בד"כ על מספר דקות, ובמרבית המקרים איכות ההפקה אינה מתקרבת  לזו של סדרות הטלוויזיה המוכרות.

ועדיין, מדובר בתופעה מרתקת שרק הולכת וצוברת תאוצה עם הזמן, וברור שלא ניתן להתעלם ממנה. אנשים רבים ברחבי העולם כבר "מכורים" לסדרה אחת או יותר שאחריה הם עוקבים באמצעות הרשת, והעובדה שמדובר בסדרות קצרות יחסית וקלילות בחלקן הגדול מקילה על הקהל להקפיד על מעקב קבוע אחריהן. 

נראה שניתן לחלק את סדרות הרשת לארבעה סוגים שונים: "סדרות עצמאיות" שנבנות על תפוצה באמצעות שיטת "מפה לאוזן" (או שמא: מ- Share ל- Link), "סדרות הנתמכות ע"י גופי שידור או אולפנים גדולים" שנעזרות במשאבים ובמאגרי האחסון של החברות הללו בכדי לקדם ולסייע להפיץ את עצמן (בתמורה לחשיפת הגולשים לפרסום, כמובן), "סדרות מותג" שמטרתן היא לקדם מוצר או תוכן שיווקי אחר ו"פרקי רשת" של סדרות קיימות שנועדו לקדם את סדרות האם המשודרות בטלוויזיה ולייצר הכנסות נוספות לרשתות השידור. 

במסגרת כתבה זו נציג בפניכם את סדרות הרשת הבולטות, לפי חלוקה לאותן הקטגוריות שהוצגו כאן, בצירוף קטגוריה נוספת, חמישית במספר, שתעסוק – איך לא – ב"זוית הישראלית" של הדברים, ותציג סדרות רשת מובחרות שנוצרו ע"י ישראלים בארץ ובחו"ל. 

חשוב להבהיר: כמות סדרות הרשת שקיימות היום היא עצומה, וקשה מאד לברור סדרות מסוימות מתוך היבול הרב שעל גבי הרשת. לצורך כתבה זו השתדלנו מאד לבחור את אלה שנראות הבולטות והחשובות מכולן – חלקן עדיין בעיצומן, חלקן כבר סיימו את "הריצה" שלהן, ובכל מקרה, אם אתם סבורים שהחמצנו סדרה מסוימת שאתם ממליצים עליה – אנא הפנו אליה במסגרת מנגנון התגובות לכתבה. השתדלנו גם שלא להאריך בדברים לגבי כל הסדרות,ככל הניתן, וניתן לכם את ההזדמנות לבחור באילו סדרות לצפות, אם בכלל. 


סדרות עצמאיות

 

The Guild 

הסדרה הפופולארית והמצליחה בכיכובה של פלישיה דיי ("ד"ר הוריבל", "באפי") הגיעה כבר לעונה חמישית. הסדרה עלתה לאוויר בשנת 2007  ומומנה ע"י מעריצים דרך "Pay Pal". היום אפשר לומר בעדינות שהמצב השתנה מעט - הסדרה נהנית ממימון של "מייקרוסופט" ושל "ספרינט" מאז העונה השנייה (משתמשי "אקס-בוקס" זוכים לצפות בפרקים יומיים לפני שאר העולם). מאז עלייתה גרפה הסדרה אינספור פרסים ואף שימשה כמקור ההשראה להעלאת פרויקט "ד"ר הוריבל", כפי שהעיד ג'וס ווידון עצמו. 

הסדרה עוסקת בחבורת גיימרים החברים ב"גילדה" של משחק אינטרנטי כלשהו (שנרמז באופן עבה שהוא, בעצם, "World of Worcraft", משחק המחשב הפופולארי) שמנסים להבין כיצד עובד העולם שמחוץ למסך המחשב שלהם האחד בעזרת השני. הדמויות הראשיות הן:  "קודקס" (פלישיה דיי), בחורה נוירוטית שלא באמת יודעת לתקשר עם הסביבה כשאין לה מקלדת ביד, "זאבו" (סנדיפ פאריק) שמתאהב בקודקס דרך המשחק ומחליט לאתר אותה בעולם האמיתי ולחזר אחריה, "וורק" (ג'ף לואיס), מנהיג הגילדה - גבר קמצן שחי על תלושים ומקדיש את כל הזמן שלו למשחק ולחסכון בכסף, "טינקרבלה" (איימי אוקודה), סטודנטית אנטיפטית שמנסה להתרחק עד כמה שאפשר משאר הדמויות ולהגביל את ההיכרות ביניהם למשחק בלבד, "בליידז" (וינסנט קאסו) תיכוניסט טיפוסי ביותר שעסוק בעיקר במשחקי מחשב וריגול אחרי בחורות, ו"קלרה" (רובין ת'ורסן), אמא ו"עקרת בית" שנוהגת להזניח את הילדים שלה ולהשאיר אותם ואת שאר המחויבויות שלה לבן זוגה בזמן שהיא משחקת כל היום במשחק. 

הסדרה נכתבה במקור לטלוויזיה אבל לאחר שפלישיה דיי הבינה שהיא תתאים יותר לפורמט של "סדרת רשת" עובד הפרק הראשון לעונה שלמה והועלה לאינטרנט. דרך מומלצת להתוודע לסדרה היא באמצעות צפיה בקליפ  של שיר הסדרה -  Do You Wanna Date My Avatar (המדובר בקליפ ראשון מבין שניים ששוחררו), המנון הגיקים באשר הם.

קישור לאתר הסדרה

לצפיה בפרק הראשון של הסדרה: 








Anyone But Me

דרמת רשת שמתרכזת בתיכוניסטים בניו יורק הידועה בערכי הפקה גבוהים במיוחד ביחס לסדרת אינטרנט. הסדרה היא מועמדת קבועה לפרסים שונים בתחום המשחק, הכתיבה, העריכה והבימוי , כשהגורמים המעורבים בעשייתה הם מקצוענים בתחומם. הסדרה סיימה את עונתה השלישית לא מזמן, וצופים בה כיום בסביבות 10 מיליון צופים. 

 




כוכבת הסדרה היא ויויאן מקמילן (רייצ'ל היפ-פלורס, שנחשבת כהבטחה גדולה), ניו יורקרית בת 16 שנאלצת לעבור עם אביה לבית של הדודה בפרברים בגלל בעיות בריאותיות שהוא סובל מהן מאז שהוא היה כבאי והשתתף בחילוץ במגדלי התאומים. עזיבת העיר הגדולה כרוכה גם בנטישת זוגתה אסטר (ניקול פייסנט, שהפכה לסמל מין בקהילה הלסבית), על כל מה שכרוך בכך. השינוי הדרמטי בחייה מעמיד את ויויאן במצב שבו עליה להתמודד עם כל הבעיות הרגילות של גיל ההתבגרות, יחד עם סוגיית היציאה מהארון בפני הסביבה החדשה שלה וסוגיית המרחק מבת הזוג שלא ממש מקבלת בהבנה את השינוי שנכפה עליה בעל כורחה. דמויות ראשיות נוספות בסדרה הן סופי (ג'סי הודג'ס), שכנתה של ויויאן שהייתה חברה מאוד קרובה לפני מספר שנים (וכנראה שהייתה שם יותר מסתם ידידות), ג'ונתן (מיטשל אדמס, שחקן וסטנדאפיסט), החבר של סופי שהוא שחקן פוטבול שבעיקר מעוניין להפשיט את החברה שלו, ארצ'יבלד, המתבודד חובב הקומיקס שהופך עד מהרה לידיד הקרוב של ויויאן בבית הספר החדש והוא בעצם האדם היחיד שיודע על הסוד שהיא מנסה להסתיר, ואליזבת', תלמידת תיאטרון אובר-דרמטית שארצ'יבלד מאוהב בה נואשות. הסדרה  עוקבת אחרי בעיות טיפוסיות של תיכוניסטים ומתמקדת בשאלה הבסיסית - מי אנחנו מול עצמנו ומול החברה ומה ההבדל בין השניים? 

ניתן לצפות בסדרה במלואה באמצעות האתר שלה.  

לצפיה בפרק הראשון של הסדרה: 








Compulsions

סדרת רשת עצמאית שזכתה להצלחה גדולה. הסדרה חתמה בשנת 2009 על הסכם בלעדיות עם האתר "Dailymotion" לשידורה במסגרת זו. בעקבות פרסום אינטנסיבי של האתר עלתה הסדרה לשידור שם וזכתה לשיעורי צפיה נאים, ביקורות טובות ומועמדויות לפרסים. 

 

הסדרה מגוללת את סיפורו של מארק סנדלר (קרייג פרנק) סדיסט כפייתי שבשעות היום עובד בעבודה משרדית משעממת ובשעות הלילה מספקת את היצרים הכפייתיים שלו כשהוא משמש כחוקר המיישם שיטות חקירה אלימות במיוחד(מבחינה פיסית ופסיכולוגית כאחד) על ה"נחקרים" שלו במטרה להוציא מהם את המידע החיוני. ידידתו הטובה, שהיא גם המפעילה שלו היא ג'סטין דייויס (ג'אנה בוסייר), ציידת חיות כפייתית שמסייעת למארק לספק את יצריו הכפייתיים באמצעות רעיונות מקוריים לחקירות שלו. בהמשך מגלה מארק שנשקפת לו ולעולמו המיוחד סכנה בדמותה של המציצנית הכפייתית קסנדרה מוריסי (אן-מארי פזמינו).

הסדרה זכתה בפרסים רבים בתחומי ההפקה והכתיבה. בסך הכל הופקו ושודרו 8 פרקים שלה. 

קישור לאתר הסדרה.  

לצפיה בפרק הראשון של הסדרה: 







The Legend of Neil

סדרת קאלט שמופקת באמצעות אתר Atom.com שבבעלות ערוץ "קומדי סנטרל". הסדרה - כשמה כן היא - מבוססת על המשחק המפורסם "The Legend Of Zelda". 

גיבור הסדרה, ניל, מוצא עצמו נשאב בטעות לתוך העולם של המשחק המפורסם ומגלה שכולם מבלבלים אותו עם גיבור המשחק, לינק. הסדרה החלה כסרטון וידאו קצר באורך מספר דקות ב"יו טיוב". הסרטון הפך לפופולארי במיוחד וזכה למיליוני כניסות, וכתוצאה מכך החליטו קברניטי אתר ATOM להפוך אותו לסדרה ולשהקיע בהפקתה. עושה רושם שהם לא מצטערים שם על ההחלטה הזו. זוהי אחת מסדרות הרשת המוכרות והמצליחות ביותר. בין חברי הקאסט נמנית גם פלישיה דיי מ"הגילדה". 

 


 

ניתן לצפות בסדרה דרך האתר שלה.


Husbands

 

סדרה חדשה שנוצרה ע"י חביבת גיקים נוספת – ג'יין אספנסון (אחת הכותבות האהובות של "באפי" ויתר הסדרות של ג'וס ווידון שכתבה גם ל"באטלסטאר גלקטיקה", "מחסן 13" ו"משחקי הכס"), בשיתוף עם בראד "צ'יקס" בל. 

 

הסדרה מופקת באופן עצמאי ע"י אספנסון ובל ועלתה לשידור בחודש ספטמבר האחרון, כאשר שודרו 11 פרקים בני שתי דקות כל אחד. הסדרה הופצה לקהל הרחב באמצעות האתר הנחשב והחשוב "Blip.tv" שמאכסן בתוכו כמות רבה ואיכותית של סדרות רשת ובאמצעות "יו טיוב". אספנסון ובל אינם מסתירים כי המטרה האמיתית שלהם היא להגיע לטלוויזיה כאשר בקרוב צפויה לעלות גרסה של פרק אחד בן 22 דקות, שיהווה, למעשה, מכלול של כל הפרקים ששודרו ישמש כפרק "פיילוט" עבור הטלוויזיה. במידה והסדרה לא תעובד לטלוויזיה היא תמשיך לשדר עונות נוספות במתכונת דומה. 



הסדרה עוסקת בשחקן בייסבול שיצא מהארון ובחברו לחיים המוחצן שיוצאים לחגוג את החוק החדש שמאפשר נישואים חד-מיניים, ומתעוררים בבוקר כשהם מגלים שהם התחתנו במהלך הלילה. מהר מאד הם מגלים שחיי הנישואין אינם ספוגים בשושנים ומוצאים עצמם מתמודדים עם בעיות רבות, אבל מחליטים להישאר יחד בכל מחיר כדי לא לפגוע במאבק הקהילה למען הנישואים החד-מיניים. 

קישור לאתר הסדרה.

לצפיה בפרק הראשון של הסדרה: 








The Battery's Down

סדרה פחות מוכרת וכבר לא ממש קיימת, למעשה, אבל אהובה מאוד על חובבי תיאטרון ומחזות זמר וכדאי מאד להעניק לה הצצה.  

הסדרה נוצרה ע"י ג'ייק ווילסון, שחקן שנאבק למצוא עבודה בברודווי לאחר סיום בית הספר למשחק וגילה שגם החברים שלו מנסים להשיג את אותה מטרה ללא הצלחה מרובה. הוא החליט לכתוב ולהפיק את הסדרה הזו כמעין פרודיה על חיי השחקנים הרעבים ללחם שחיים בניו יורק בין אודישן לאודישן. בכל פרק יש לפחות 2 שירים מקוריים (ומאוד ממכרים), המון בדיחות פנימיות על תיאטרון ומיוזיקלס וכוכב אורח מפורסם או שניים (או יותר). בין השחקנים שהתארחו נמצאים: סאטון פוסטר (כוכבת ברודווי נדירה באיכותה שזכתה לאחרונה בפרס "טוני" נוסף על הופעתה במחזמר "Anything Goes"),  מת'יו מוריסון ("גלי"), ג'סי טיילר פרגוסון ("משפחה מודרנית"), ג'ונתן גרוף (המחזמר "אביב נעורים", הופעת אורח ב"גלי"), אליסון ג'אני ("הבית הלבן") ועוד. 

 




הפקת הסדרה בת 16 הפרקים מומנה ע"י ווילסון ויתר השחקנים ובעזרת תרומות של מעריצים. אתר הסדרה כולל גם קליפים שהפיק ווילסון לאחר שהסדרה הסתיימה עם פרודיות על ליידי גאגא, "דם אמיתי", "ג'רזי שור" ועוד.

ניתן לצפות בסדרה באמצעות האתר שלה.

לצפיה בפרק הראשון של הסדרה: 






 






הזווית הישראלית

אחמד וסלים

 

דוגמא מצוינת לסדרה עצמאית לחלוטין שלא רק זכתה לפופולאריות רבה ברשת אלא גם הצליחה לייצר לא מעט "באזזז" תקשורתי (ואף זכתה לשידור פרק "פיילוט" בערוץ "ביפ"). 

הסדרה המצוירת המדוברת נוצרה בשנת 2009 ע"י שני בחורים צעירים ואלמונים: תום טרגר ואור פז (הראשון הוא מעצב גראפי ועיתונאי, השני מעצב גרפי ועורך וידאו). השניים חברו יחד כדי לכתוב, להפיק ולעצב בעצמם את הסדרה, תוך שהם מתעלמים לחלוטין מכל מה שאפילו מזכיר את המונח "פוליטיקלי-קורקט", ונוגעים בלי שמץ של בושה או חשש בנושאים "נפיצים" (Pun Intended) כמו טרור, יחסי יהודים-ערבים, מיניות, אלימות, גזענות ועוד. 



הסדרה הופצה באמצעות האינטרנט ושמעה הגיע עד לארצות ערב, שם היא עוררה הרבה רעש, וכצפוי, כל מיני גורמים שמרניים מתחו ביקורת על תכניה ואף ניסו למנוע את שידורה. הפרק הרביעי של הסדרה אף הוסר בזמנו מאתר "יו טיוב", אבל תאמינו או לא – לא בשל התכנים עצמם אלא בשל כך שדגל של איחוד האמירויות הערביות הופיע ברקע במהלך הפרק... ואולם, למרות ההדים השליליים התברר שלסדרה יש גם לא מעט מעריצים בקרב שכנינו, כך שצריך לקחת את הדברים בערבון מוגבל. טרגר ופז, מצדם, טוענים בעקביות כי מאחורי הסדרה אין שום מטרות פוליטיות, והמטרה הייתה לייצר פאן טהור ותו לא. 

אחמד וסלים הם שני בניו הצעירים של רב-המחבלים, יאסר. אבא יאסר מאד רוצה לראות את בניו הולכים בדרכיו והופכים לטרוריסטים שהוא יוכל להתגאות בהם, אבל מה לעשות ששני הילדים מעדיפים לשבת במערה המשוכללת שלהם ולשחק במחשב. או בפלייסטיישן. או באינטרנט. הם מדברים ערבית בג'יבריש שמורכב מבליל של עברית, אנגלית, איטלקית ועוד. 

 

בערוץ "ביפ" ז"ל ראו את הסדרה והתלהבו, ואישרו שידור פרק "פיילוט" מיוחד לטלוויזיה שעורר תהודה לא קטנה, אך למרבה הצער לא זכתה הסדרה לפרקים נוספים. 

קישור לאתר הסדרה.

קישור לצפיה בפרק הפיילוט ששודר ב"ביפ".

לצפיה בפרק הראשון של הסדרה דרך "יו טיוב":








המכשפות משינקין

 

דוגמא מצוינת לסדרת רשת שהופקה באופן עצמאי ובעקבות הצלחתה נרכשה ע"י גוף שידור גדול יותר. הסדרה, שנוצרה נכתבה ובוימה ע"י סם לביא, שודרה תחילה באמצעות אתר אינטרנט עצמאי וכן באמצעות עמוד הסדרה בפייסבוק, ובעקבות הפופולאריות שצברה רכשה אותה הזכיינית "קשת", באמצעות "ביפ", וכעת היא משודרת באמצעות פלטפורמה זו. 

שרונה ודניאלה (נלי תגר מ"עספור" ודנה זקס) הן שתי מכשפות צעירות, המנהלות את חנות הכשפים הכי טובה (והיחידה) בישראל, אי שם ברחוב שינקין בת"א. כשהחנות נהרסת וסכנה נשקפת לחייהן של השתיים, מתגייסות שרונה ודניאלה לשורות השב"כ ויוצאות לחקור שורה של אירועים מוזרים שמתרחשים ברחבי הארץ. כל פרק מוקדש לחקירה אחר, כששתי המכשפות עוטות על עצמן תחפושות שונות ומשונות ויוצאות לשטח תחת מסווה. במהלך העונה מנסות שרונה ודניאלה לגלות מי הרס להן את החנות ואת התיכון בו למדו ומה הקשר לסבתן, המכשפה המפורסמת שנעלמה אי שם בשנות ה-80? בתפקידי אורח ניתן למצוא מספר שמות מוכרים, כגון: טלי אורן, דורון עמית ("דני הוליווד") ואסי כהן.

לצפיה בסדרה דרך אתר הסדרה בפורטל "מאקו".


אוף סקרין

 

דוגמא נוספת לסדרה עצמאית שקיבלה ביטוי גם במסגרת אתר תוכן גדול ("וואלה!"). הסדרה החלה, למעשה, כפיילוט לסדרת טלוויזיה שכתבו וביימו שני חברים, טל גולדברג וגל זלזניאק. התסריט התגלגל לידיהם של מיכאל מושונוב, יובל שגב ועמוס לביא ז"ל ומצא חן בעיניהם עד כדי כך שהסכימו להצטלם לסדרה בהתנדבות. הסדרה צולמה בצורה עצמאית לחלוטין וללא מימון מגוף חיצוני כלשהו. 



העלילה עוסקת בזוג חברים, רמה (מיכאל מושונוב), צלם חתונות במקצועו ושמוליק (עידן רבינוביץ'), רואה חשבון, שחוברים יחד במטרה להגשים חלום ישן  – להפיק סדרת טלוויזיה משלהם. הם יוצאים לדרך במטרה לצלם "פיילוט" לסדרה החדשה. לצורך כך, הם מגייסים שני שחקנים – ים (איתי שור), שחקן טוטאלי שמזדהה באופן מוחלט עם הדמויות שהוא משחק ושמרית (מירב פלדמן) – דיווה עם דרישות "מוגזמות" מההפקה, כגון: אוכל על הסט, תסריט הגיוני ושירותים. אבל הדרך לפיילוט רצופה במהמורות רבות – בעיות תקציב, קשיים בהשגת ציוד, ניצבים ותפאורה. כל אלה מקשים על השגת המטרה. האם שמוליק ורמה יצליחו להשיג אותה למרות הכל? עוד מככבים: עמוס לביא ז"ל, יובל שגב, ששי קשת ודינה סנדרסון. 

אתר "וואלה!" העלה את הסדרה לשידור במסגרת אגף ה- VOD, אם כי לא ממש יצא מגדרו על מנת לקדם את הסדרה, והנה הזדמנות להכיר אותה.

לצפיה בפרק הראשון דרך "יו טיוב": 








פאני

 

בתחום "סדרות המותג" בולטת סדרה זו בכיכובה של חנה לסלאו ובבימויו של עידו רוזנבלום. הסדרה – בת 7 הפרקים - ממומנת ע"י חברת הביטוח "מגדל" ומטרתה היא להסביר לקהל הפוטנציאלי את הרציונל שמאחורי הביטוחים השונים שמציעה החברה. 

פאני אונאסיס שוורצמן (לסלאו) היא קוסמטיקאית מדופלמת שמסבירה לגולשים בדרכה הייחודית והצבעונית על סוגיות ביטוחיות שונות, כגון: חיסכון מוקדם לפנסיה, ביטוח סיעודי, ביטוח  דירה, ביטוח בריאות, ריסק, חיים חדשים וכו'.

 

קישור לאתר הסדרה

לצפיה באחד הפרקים דרך "יו טיוב": 








חתולונובלה

 

ואיך אפשר שלא להתייחס בכתבה כזו ללהיט החדש שכובש את הרשת? הסדרה הזו, שמופקת ע"י עורכי אתר התכנים הישראלי "Flix" זוכה לפופולאריות הולכת וגוברת בישראל, ולאחרונה אף בעולם הרחב. 

הסדרה מתכתבת, למעשה, עם התופעה האינטרנטית של צפיה בסרטוני חתולים, והרעיון שמאחוריה הוא פשוט מאד – לוקחים צילומי וידאו של חתולים, מדביקים עליהם דיבוב מצחיק, בעברית או באנגלית, מארגנים עלילה טלנובלית "קלאסית", ונוצר פרק בן דקה עד שלוש דקות שכל כולו נונסנס מוחלט, אבל מצחיק מאד. הסדרה נכתבת ומדובבת ע"י עורכי אתר "Flix", שמדווחים על כמיליון צפיות בפרקי הסדרה ועל תופעה של ערבי צפיה משותפים של אנשים בארץ ובעולם. עד כה צולמו ועלו לשידור כשמונה עשר פרקים. 



את עלילת הסדרה (עד כמה שיש כזו) ניתן לסכם באמת בקצרה: שלוש משפחות אמידות של חתולים וחתולות חיות יחדיו בבניין דירות פאר בעיר ומנהלות את העסק המשפחתי. מעבר לזה, אל תצפו להרבה מלבד הרבה רגעים מטופשים ופרצי צחוק בלתי נשלטים. 

ניתן לצפות בסדרה במלואה דרך העמוד המוקדש לה באתר "Flix".

לצפיה בפרק הראשון דרך "יו טיוב": 







פיני

סדרת אינטרנט קומית שנוצרה ע"י תומר ברזידה ומשודרת באמצעות אתר "YNET". הסדרה החלה כסדרה עצמאית, ובהמשך, זכתה לחסות תחת קורת הגג של אתר האינטרנט שבבעלות קבוצת "ידיעות אחרונות". 
פיני, צעיר בן 24 ששירת שירות קבע בקריה כטבח, יוצא ללונדון על מנת להגשים את חלום חייו - להיות שף מוביל בסגנון גורדון ראמזי. פיני מדבר אנגלית "בעברית" והסדרה עוסקת בעיקר בפערי התרבות בין הישראלי המצוי לבין בני המקום. 

עונה ראשונה שודרה במלואה לפני כשנה, ובימים אלה עולה לשידור העונה השניה באמצעות "YNET". 

אפשר לצפות בפרק הראשון של הסדרה דרך "YNET" כאן.

לצפיה בטריילר לסדרה: 



קאמרה פריקס

 

סדרה עצמאית לחלוטין נוספת שנוצרה ע"י ארבעה צעירים: אמיר קוטיגרו, ליאור לנדאו, אלפרד כהן ואיציק רוזן. 

 

מדובר בסדרה קומית העוסקת ב- 4 חברים שמנסים להעלות תכני וידאו לרשת  במטרה לזכות בתהילת עולם, כלומר: לקבל כמה שיותר לייקים... בכל פעם הם מנסים לצלם תוכן מז'אנר אחר אבל נכשלים שוב ושוב במשימתם. 

 

בינתיים הסדרה עלתה ב"יו טיוב" וניתן לקרוא עליה בעמוד הפייסבוק שלה . 

לצפיה בפרק הראשון של הסדרה: 
 

 




Hit The MARC

 

ולסיום, הזדמנות להציג סדרת רשת חדשה שיצרה, מפיקה, מביימת, עורכת ומככבת בה שחקנית ויוצרת ישראלית בשם חן דרכמן (Chen Drachman). דרכמן, בוגרת בית הספר ללימודי מוסיקה ודרמה בניו יורק, AMDA,  ממנו יצאו כוכבי ברודווי רבים, הגתה את הרעיון לסדרה - שעוסקת בקורותיהם של סטודנטים בבית ספר ללימודי משחק – לקראת תום לימודיה, כשתהתה מה תעשה עם עצמה עם תום הלימודים ושאבה השראה לשם כך מטינה פיי (שסיפרה שהבינה שכתיבה על החוויות האישיות מעבודתה ככותבת יכולה להיות אפקטיבית מאד) ויצרה סדרה שמבוססת – באופן משוחרר למדי – על חוויותיה והחוויות של חבריה בבית הספר למשחק. 

לאחר שסיימה את לימודיה גייסה דרכמן את חבריה וחברותיה לספסל הלימודים לפרויקט, ואלה הסכימו בשמחה רבה לסייע במשחק ובהפקה של הסדרה (קאמיל ת'יאובולד, בוגרת אחרת של בית הספר, מביימת ואחראית על הסינמטוגרפיה של הסדרה בשיתוף עם דרכמן).



הסדרה זוכה לתמיכה מלאה של AMDA, ומצולמת בלוקיישנים ברחבי ניו יורק וברחבי הקמפוס של  בית הספר. תחילה הועלתה הסדרה לרשת באמצעות "יו טיוב" ועמוד הסדרה בפייסבוק מתוך מטרה להתרחב ככל הניתן. הסדרה משודרת כיום באתרים נוספים, ובהם: "Webserieschannel" ו- "Minglemediatv", ולאחרונה התבשרה דרכמן שבקרוב תעלה הסדרה גם באתר "Blip.tv" הנחשב שאוזכר קודם, שהחשיפה אליו משמעותית. 

העלילה: בבית הספר הפיקטיבי MARC (ראשי תיבות של: "The Musical Arts Robertson Conservatory") שבניו יורק מלמדים סטודנטים צעירים על אמנויות ההופעה השונות. הסדרה עוקבת אחר המתרחש בבית הספר במהלך הלימודים – הדרמות, הרכילויות, התככים שבין התלמידים, יחסי המורים והתלמידים, קשיים מקצועיים, משברי זהות וכו', והכל על רקע הידיעה שכולם חייבים לנסות ולשרוד את הלימודים, חרף כל הקשיים והמשברים. הסדרה נוגעת בסוגיות שמלוות את התלמידים בבית ספר מסוג זה גם במציאות: חברות, יריבויות, זהות מינית, הערכה עצמית, חתירה להצלחה, פשרות וויתורים, אגו, התמודדות עם כישלונות ועוד. הדמויות המרכזיות הן: סי.ג'יי (דרכמן), אבי (קלי קואלסון), מיגל (פרנק פרנסיסקו), קלואי (פיליפה ליינס), חאווייר (אלחנדרו מוסקוסו), פילאר (קונסטנזה פאלאבצ'ינו), טרי (חוסו סימון) וברטה וולפגנג (דברה מייסטר). 

עד כה הופקו ושודרו שלושה פרקים, ועפ"י הידוע לנו התסריט לפרק הרביעי כבר נכתב. צפיה בפרקי הסדרה יכולה לסייע בקידומה, בהגדלת הרווחים (בזכות הפרסומות שמצויות באתרים הללו) ובהשגת תקציבים לפרקים נוספים! 

לעמוד הסדרה ב- WebSeriesChannel

לעמוד הסדרה ב- MingelMediaTV

לפרק הראשון של הסדרה ב"יו טיוב":  



 

והנה קישורים לפרק השני ולפרק השלישי