המסך המפוצל

חדש על המסך - דצמבר 2011

דצמבר, הנחשב חודש טלוויזיוני יבשושי יחסית, טומן בחובו השנה לא מעט סדרות מעניינות, בעיקר מהאגף הבריטי; עמית ניצן עם סקירה חורפית חדשה

מאת: עמית ניצן

פורסם: 07-12-2011
11 תגובות

החודש האחרון של השנה האזרחית, והראשון של עונת החורף בארצות הברית, מביא עמו תכנים האופייניים לפגרה – שתי מיני סדרות ושלושה שעשועונים. בניגוד לעונות הקיץ והסתיו, בהן החודש הפורה ביותר הוא הראשון והחודש החרב ביותר הוא האחרון, שיאה של עונת החורף הוא בחודש האמצעי – בינואר. למזלנו שידורו של פרק הבכורה של אחת מהדרמות המצופות ביותר של עונת השידורים הנוכחית הוקדם לדצמבר והוא מאיר את החודש כקישוטי עץ אשוח. הבריטים לא טומנים את ידם בצלחת ובאופן נדיר מעלים יותר תוכניות מתוסרטות החודש מעמיתיהם מעבר לאוקיאנוס. הצמיחה בתוצרת הטלוויזיונית מוסברת במסורת רבת השנים של שיאי רייטינג בזמן חג המולד, שעה שאחוז ניכר מהציבור הבריטי דבוק למסך.


הסדרות הבולטות שיעלו החודש הן וריאציה על אגדת הילדים "פיטר פן" בערוץ המדע הבדיוני, דרמת ספורט המתרחשת בעולם מרוצי הסוסים בכיכובו של דסטין הופמן, עיבוד לרומן קלאסי מאת דיקנס בכיכובה של ג'יליאן אנדרסון ופרקים חדשים של שעשועון אמריקאי מפחיד ומגעיל ושל סיטקום בריטי ותיק ואהוד. 




שם: Would You Rather...? with Graham Norton
רשת: BBC America
תאריך: 3/12
מספר פרקים: 13
ז'אנר: שעשועון
תקציר: הקומיקאי והמגיש גרהאם נורטון (“The Graham Norton Show”) מגיע לארצות הברית עם תוכנית פאנל הומוריסטית בה משחקים ב"מה היית מעדיף". בין הפאנליסטים המתחלפים נמצאים זוכת האוסקר וופי גולדברג (“וופי”), זוכה האמי וגלובוס הזהב סטנלי טוצ'י (“מבט מגן עדן"), זוכה הטוני אלן קאמינג ("האישה הטובה"), סקוט אדסיט (“רוק 30"), ג'ודה פרידלנדר (“רוק 30”) ועוד.
דעתי בקצרה: האנגלופילים מביניכם מוזמנים לתלות, להטביע ולבתר אותי לרבעים, אבל גרהאם נורטון לא מצחיק אותי.








שם: Black Mirror
רשת: Channel 4 (בריטניה)
תאריך: 4/12
מספר פרקים: 3
ז'אנר: מיני סדרה
תקציר: התסריטאי צ'רלי ברוקר (“Dead Set”) מביא מיני סדרה סאטירית שחורה בהשפעת "אזור הדמדומים" בה כל פרק עומד בפני עצמו וסובב סביב פרנויה הקשורה לטכנולוגיה מודרנית.
דעתי בקצרה: נשמע מוזר מספיק בכדי להיות מעניין, והעובדה שהפרק הראשון מציג ראש ממשלה המאולץ לקיים יחסי מין עם חזיר בהחלט לא גורעת.







שם: Austin & Ally
רשת: Disney Channel
תאריך: 4/12
מספר פרקים: 21
ז'אנר: קומדיה
תקציר: סיטקום שתואר כ"הפמליה" לבני נוער, על צמד המורכב מאישה וגבר - כותבת שירים בעלת פחד במה וזמר כריזמטי - המתפרסמים בין לילה. בסדרה מככבים לורה מאראנו (“בחזרה אליכם"), רוס לינץ' ורייני רודריגז (“פול בלארט: שוטר קניון”).
דעתי בקצרה: עוד לא מצאתי סדרה של ערוץ דיסני שאני אוהב. אולי זה יקרה כשאהיה בן 10 שוב...







שם: Neverland
רשת: SyFy
תאריך: 4/12
מספר פרקים: 2
ז'אנר: מיני סדרה
תקציר: פריקוול לספרו המפורסם של ג'יימס מתיו ברי, “פיטר פן", בו פיטר והנערים הם כייסים בלונדון הויקטוריאנית תחת השגחתו של ג'יימי הוק, המשוגרים כולם לארץ לעולם לא המאוכלסת בפיראטים מהמאה ה-18 ובפיות יער תחת הנהגתה של טינקרבל. במיני סדרה מככבים בין היתר צ'רלי רואו (“מפצח האגוזים 3D”), ריס איפנס (“נוטינג היל"), אנה פרייל (“החיים על פי נד") וזוכה גלובוס הזהב בוב הוסקינס (“מי הפליל את רוג'ר ראביט", “הוק").
דעתי בקצרה: ראיתי את העיבודים הקודמים של הרשת ל"עליסה בארץ הפלאות" ול"הקוסם מארץ עוץ" למיני סדרות ולא אהבתי את המהפך מסיפורים ייחודיים לפנטזיות דיסני גנריות של טובים נגד רעים עם סוף טוב, לכן ציפיותי ממיני סדרה זו, ומהעיבוד הבא ל"אי המטמון", נמוכות.







שם: Jerusalem - The Making of A Holy City
רשת: BBC Four (בריטניה)
תאריך: 6/12
מספר פרקים: 3
ז'אנר: ריאליטי, דוקומנטרי
תקציר: הסופר וההיסטוריון הבריטי סיימון סבאג מונטיפיורי (“סטאלין הצעיר") מציג את ההיסטוריה של ירושלים בירתנו במיני סדרה דוקומנטרית בת שלושה פרקים.
דעתי בקצרה: התוכנית הזו נשמעת כמו סוג התכנים שהערוץ הראשון משדר ביום ירושלים.




שם: Storage Wars: Texas
רשת:A&E
תאריך:6/12
מספר פרקים:16
ז'אנר: ריאליטי
תקציר: סדרת הבת של "ציידי המציאות" (“Storage Wars”; משודרת בארץ בערוץ "ביוגרפיה”) שכמוה מציגה משתתפים במכירות פומביות המנסים לאתר מציאות. 
דעתי בקצרה: אני די מחבב את "ציידי המציאות”, אבל זו אינה חובת צפייה. 
לא יצא טריילר לסדרת הבת, אז הנה הצצה לסדרת האם - 







שם: Without You
רשת: ITV1  (בריטניה)
תאריך: 8/12
מספר פרקים: 3
ז'אנר: מיני סדרה
תקציר: מותחן המבוססת על הספר "מה עושים כשמישהו מת" בו אנה פרייל (“החיים על פי נד") מגלמת אישה המאבדת את בעלה בתאונת דרכים כשלצידו במושב הנוסע אשת מיסתורין. האלמנה מסרבת להאמין כי המוות היה מקרי ומתחילה לפקפק באנשים שבסביבתה.
דעתי בקצרה: אני לא חושב שהקונספט עצמו מקורי במיוחד, אבל אם הרעיון יבוצע כהלכה זו יכולה להיות דרמה מעניינת.




שם: Bag of Bones
רשת: A&E
תאריך: 11/12
מספר פרקים: 4
ז'אנר: מיני סדרה
תקציר: מיני סדרה המבוססת על ספרו של סטיבן קינג "שק של עצמות" עם פירס ברוסנן (ג'יימס בונד החמישי) כסופר מצליח הנאבק במחסום כתיבה לאחר מותה של אשתו העובר לעיירה קטנה במיין. על הקאסט נמנים גם אנבת' גיש (“תיקים באפלה") ואניקה נוני רוז (“נערות החלומות").
דעתי בקצרה: הוליווד אוהבת את סטיבן קינג ומיני סדרה זו נשמעת לי כמו עוד מוצר טיפוסי בפס הייצור המצליח. אני חושב שהמעריצים לא יתאכזבו.







שם: Luck
רשת: HBO
תאריך: 11/12
מספר פרקים: 9
ז'אנר: דרמה
תקציר: דרמת ספורט העוסקת בעולם מרוצי הסוסים מבית היוצר של זוכה האמי דיוויד מילץ' שיצר גם את "דדווד" והיה שותף ליצירת ”NYPD”. בכיכובם של זוכה האוסקר דסטין הופמן (“הבוגר", “איש הגשם"), זוכה פרס גלובוס הזהב ניק נולטי (“פסגת הפחד", “נסיך הגאות והשפל"), קווין דאן (סדרת סרטי "הרובוטריקים", “סמנת'ה מי?”), קרי קונדון (“רומא") ואיאן הארט (“צה!ב").
דעתי בקצרה: אחת מהדרמות המצופות ביותר של עונת השידורים הנוכחית מגיעה חודש מוקדם מהמתוכנן. זו דרמה של HBO, דסטין הופמן משחק, היוצר הוא דיוויד מילץ' ו...זו דרמה של HBO! אני חושב שזו תהיה הסדרה האהובה עלי מכל ההיצע של דצמבר. 







שם: אפקט הפחד (Fear Factor)
רשת: NBC
תאריך: 12/12
מספר פרקים: 8
ז'אנר: ריאליטי, שעשועון
תקציר: שעשועון ריאליטי בהנחיית ג'ו רוגן (“עיקר החדשות”) המבוסס על פורמט הולנדי ששודר במקור בין 2001 ל-2006 וחוזר בפרקים חדשים. בכל פרק מתמודדים שישה מתחרים במשימות מפחידות ומגעילות בכדי לזכות ב-50,000$.
דעתי בקצרה: צפיתי בלא מעט פרקים של אפקט הפחד ונהנתי בעיקר מהאתגרים המגעילים ולא מהמפחידים. עבורי זו תכנית שצופים בה כשאין מה לראות בטלוויזיה ונתקלים בה בעת הזיפזופ.







שם: Battle of the Nutcrackers
רשת: Ovation
תאריך: 12/12
מספר פרקים: 6
ז'אנר:  ריאליטי
תקציר: ריאליטי בהנחייתם של זוכת גלובוס הזהב דבי אלן (“תהילה") ונייג'ל ליתגו (“So You Think You Can Dance”) בו בכל פרק מוצגת הפקה שונה של הבלט הנודע "מפצח האגוזים" מאת פיוטר איליץ' צ'ייקובסקי והציבור מצביע להפקה האהובה עליו. המתחרים הם ההפקות של בית האופרה המלכותית מלונדון, תיאטרון מרינסקי מסנט פטרסבורג, תיאטרון הבולשוי ממוסקבה, קבוצת המחול של מתיו בורן והאופרה של ברלין. 
דעתי בקצרה: מי אמר שאין תרבות בטלוויזיה? מעריצי בלט אולי יהנו משלל ההפקות, אך למרות אהבתי לסוויטת "מפצח האגוזים" אני אחכה לראות מי ניצח ואצפה רק בהפקה שלו. אולי.







שם: Impractical Jokers
רשת: TruTV
תאריך: 15/12
מספר פרקים: 16
ז'אנר: קומדיה, ריאליטי
תקציר: תוכנית מצלמה נסתרת בהשתתפות קבוצת הבדרנים "The Tenderloins”.
דעתי בקצרה: “גיחי גיחי, שלחנו את מושון שלנו לרחרח אנשים מבלי שישימו לב...” הפסקתי להנות מתוכניות מצלמה נסתרת לפני הרבה זמן. 







שם: The Bleak Old Shop Of Stuff
רשת: BBC Two (בריטניה)
תאריך: 19/12
מספר פרקים: 4
ז'אנר: קומדיה
תקציר: פסטיש על יצירותיו של צ'ארלס דיקנס ודרמות תקופתיות ויקטוריאניות ככלל בכיכובם של דייוויד מיטשל (“פיפ שואו”), רוברט ווב (“פיפ שואו”), סטיבן פריי (“הפתן השחור”,”QI”) וקתרין פרקינסון (“צוות איי טי”) . הקומדיה היא אדפטציה לטלוויזיה מתוכנית הרדיו “Bleak Expectations” והיא פותחת את חגיגות ה-200 להולדתו של דיקנס בטלוויזיה הבריטית.
דעתי בקצרה: המבקרים היללו את תוכנית הרדיו עליה מבוססת הסדרה, לה מעולם לא הקשבתי, ואני מקווה שתוכנית הטלוויזיה תזכה לשבחים כמוה. אני חושב שהקאסט ירשים לא מעט מהצופים הקבועים בסדרות מהממלכה המאוחדת.




שם: Young James Herriot
רשת: BBC One (בריטניה)
תאריך: 19/12
מספר פרקים: 3
ז'אנר: מיני סדרה
תקציר: דרמה שנכתבה בהשראת ספריו של ג'יימס הריוט (“כל היצורים גדולים כקטנים”) על ימיו של הסופר הצעיר כסטודנט לוטרינריה בשנות ה-30. במיני סדרה משחקים איאן דה קסטקר (“The Fades”), איימי מנסון (“Outcasts”) וטוני קוראן (“עמודי תבל").  
דעתי בקצרה: לא קראתי את ספריו של ג'יימס הריוט אך לפחות מהתיאור של הדרמה היא נשמעת לי די סכרינית.







שם: Who's Still Standing
רשת: NBC
תאריך: 19/12
מספר פרקים: 9
ז'אנר: שעשועון
תקציר: הגירסה האמריקאית לשעשועון הישראלי של ערוץ 10 “לעוף על המיליון" בהנחיית בן ביילי.
דעתי בקצרה: אני לא התלהבתי מהגירסה הישראלית ואין לי ציפיות מהגירסה האמריקאית.




שם: פשוט נהדרת (Absolutely Fabulous)
רשת: BBC One (בריטניה)
תאריך: 25/12
מספר פרקים: 3
ז'אנר: קומדיה
תקציר: שבע שנים לאחר שידור הספיישל האחרון חוזר הסיטקום הבריטי זוכה הבאפט"א והאמי הבינלאומי לטלוויזיה לסדרת ספיישלים נוספת. ג'ניפר סונדרס וג'ואנה למליי חוזרת לגלם את הדמויות הותיקות חובבות האופנה והאלכוהול שהפציעו על המסך לראשונה ב-1992.
דעתי בקצרה: התגעגעתי לטירוף המבדר של אדינה ופטסי ואני שמח שהן חוזרות, גם אם מדובר במספר פרקים בודדים בלבד.







שם: The Royal Bodyguard
רשת: BBC One (בריטניה)
תאריך: 26/12
מספר פרקים: 6
ז'אנר: קומדיה
תקציר: זוכה הבאפט"א סר דיוויד ג'ונסון (“Only Fools and Horses”) מגלם שלומיאל המקודם מתפקיד בחניון של ארמון באקינגהאם לעמדת שומר הראש של המלכה לאחר שהציל את חייה. למרות פישוליו התכופים בתפקיד הממונים עליו עיוורים למתרחש. עוד משחקים ג'פרי וויטהד (“The Worst Week of My Life”) ודיוויד וואליאמס (“הממלכה הקטנה”).
דעתי בקצרה: הבריטים אולי מתמוגגים משובו לטלוויזיה של מי שכיכב בסיטקום הבריטי האהוב ביותר אי פעם, אך לי זו נשמעת כמו קומדיה מיושנת.




שם: Great Expectations
רשת: BBC One (בריטניה)
תאריך: 27/12
מספר פרקים: 3
ז'אנר: מיני סדרה
תקציר: אדפטציה לרומן המפורסם של צ'רלס דיקנס "תקוות גדולות" המספר על פיפ, ילד יתום אשר מבקש להיות ג'נטלמן מלומד בעל הכנסה. במיני סדרה משחקים דאגלס בות' (“Worried About the Boy”), זוכת האמי וגלובוס הזהב ג'יליאן אנדרסון ("תיקים באפלה"), ריי וינסטון (“השתולים", “אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח”) ודיוויד סושט (“Agatha Christie's Poirot”).
דעתי בקצרה: זהו העיבוד החמישי של רשת השידור הבריטית לרומן הקלאסי של דיקנס, ועם צוות שחקנים מרשים אני מצפה לדרמה איכותית אם כי לא מוצלחת כעיבוד של סאות' פארק לאותו רומן.