המסך המפוצל

הממיר 18/10/11

מחלקת גנים ונוף מסיימת עונה, האישה הטובה מפתיעה, קאסל מביאה במחווה, יומני הערפד מאכזבת קמעא ודקסטר מרושלת אך מהנה

מאת: המערכת

פורסם: 19-10-2011
7 תגובות

10. מחלקת גנים ונוף עונה 2 פרק 16
ז'אן ראלפיו הוא ענק. איזו דמות מעולה. הגיוני מבחינה עלילתית שהוא ייקח משם את טום כדי שיגשים סוף סוף את חלומותיו ואת ניסיונות היזמות שלו, אבל בינתיים נראה שגם לזלי תהיה מחוץ למחלקה רוב הזמן, ואולי גם אפריל תעבור לנהל את אנדי פול טיים. אין לי בעיה עקרונית עם זה כל זמן שנמשיך לעקוב אחריהם ותמשיך להיות אינטראקציה בין כל הדמויות, אבל השם "מחלקת גנים ונוף" מגביל אותם מהבחינה הזו. אולי כדאי שישנו את השם ל"פאוני", או "קוגר טאון".


המתח בנוגע ליחסיה של לזלי עם בן כסוד שהיא לא מספרת רגע לפני שהיא פוצחת בקמפיין פוליטי, נראה לא באמת מותח. מבחינה הגיונית מדובר בסך הכול ברומן בין שני עמיתים רווקים שלא פוגעים באף אחד. לעומת מעלליהם המיניים הסנסציוניים של פוליטיקאים בכירים בעיירה ("ולאשתי, אני מתנצל. כל מה שאני יכול להגיד זה שלא רק עשיתי סקס. עשיתי אהבה, עם אישה יפהפייה. ועם החבר שלה. ועם אדם שלישי שאת שמו מעולם לא ידעתי. יתר על כן, היה שגוי מצדי לומר שאני בונה בתים עבור העניים בשעה שבפועל עשיתי סקס ברביעייה במערה בברזיל") מדובר בזוטות שוליות, כך שלהפוך את זה לעניין בעונה הבאה עלול להיות קצת טיפשי. זאת ועוד, כפי שהצהרתי פעמים רבות בעבר, אני שונא עלילות עם סודות כי הסוף תמיד ידוע מראש: הסוד ייחשף. במקרה של הרומן המשרדי זה היה בסדר ומצחיק - למעשה, הקטע שבו בן גמגם עצמו לדעת מול רון היה הכי היסטרי בפרק - אבל עכשיו כשלא מדובר רק בכריס אלא בקריירה הפוליטית של לזלי, משאת נפשה, זה הופך להיות דרמטי מדי. ושוב, אני לא אוהב לדעת מה הולך לקרות, ובמקרה הזה אני יודע שהסוד ייחשף וזה סתם מרגיז. מצד שני, הכותבים מעולם לא נתנו לי סיבה לא להאמין בהם, ואני סומך עליהם ועל הטירוף של אנשי פאוני שיהפכו את כל זה למעדן.

מעבר לכך נראה שצפוי לנו עונג רב בעונה הבאה בחזית רון, עם גרושתו הראשונה, תמי 1 (אני בעד הגעה לתמי 4!). אם תמי 2 מפחדת ממנה עד כדי הימלטות מידית, כנראה שמדובר בהתגלמות האימה. עם יחסים כל כך מופלאים בין רון לתמי 2 (זה אני או שמייגן מולאלי סקסית מאי פעם?), אני תוהה אם יצליחו להתעלות על זה עם הגרושה הנוספת. (yaddo  מבלוג קפה+ טלוויזיה).


10. האישה הטובה עונה 2 פרק 17
וואו! איזה טוויסט! לזה לא ציפיתי! בעצם, אני לא חושב שיש צופה אחד בסדרה שניחש את ההתפתחות הזו. אני חייב לומר שזה בהחלט מהלך אמיץ מצד התסריטאים שמטלטל את הסדרה ומעביר את כובד המשקל ב- 5 הפרקים הקרובים לעניין הזה. 


אבל עוד לפני שאתייחס בהרחבה לגילוי המרעיש מהשניות האחרונות של הפרק, בכל זאת ראוי להתייחס גם לאירועי הפרק עצמו - היה מעניין לראות את למונד בישופ מבקש עזרה משפטית דווקא בתיק גירושין. זה היה מהלך חכם מבחינה תסריטאית משני היבטים: ראשית, הוא אפשר לנו להתייחס גם לאיש האיום הזה כאל בן אדם (לפחות עד הגילוי לקראת סיום הפרק ששוב הציג אותו כעבריין מתועב) התגובות שלו כשהוא רואה את הבן שלו מתייחס אליו ולמערכת היחסים עם האם בהחלט הותירו רושם שמדובר באדם שמחובר לבן שלו ורוצה בטובתו. שנית, מאבק הגירושין חשף אותו שוב לדיון על המשאבים הכלכליים שלו ובעיקר על מקור ההכנסות שלו. היה משעשע לראות את המגשר המעפן לא מצליח להשתלט על הדיון ואת עוה"ד הצעיר של האישה שדייויד לי מזלזל בו ביהירות אופיינית מתגלה כבחור פיקח למדי שיודע לנצל את החולשות של בישופ לטובת הלקחוה שלו. כמובן שהגילוי על הרצח של האישה, ובעיקר התגובה הקורקטית של בישופ (שלא נראה בכלל מופתע או כאוב. בכל זאת, הוא טען שהיה מאוהב בה) הזכירו לנו שמדובר במפלצת איומה ולא באדם "רגיל". 

העלילה שנגעה בקמפיין של פיטר וההבנה של איליי שהוא חייב להרחיק את פיטר מאוכלוסיית השחורים הייתה חזקה גם היא. הרעיון עצמו (שפיטר זקוק לקולות של אלה שלא ממש אוהבים את ה"שונים" מהם, לשיטתם) בהחלט מעורר דילמות לא פשוטות - מצד אחד, הצלחת הקמפיין של פיטר חשובה. מצד שני, כאשר זאק בוחר לצאת עם נערה שצבע עורה שחור זה בהחלט לא מקל עליו את העניינים. אהבתי את הגישה של אלישיה שאומרת לאיליי שהוא עבר את הגבול, ואת העימות ביניהם שבמהלכו הוא מטיח בה שעד עכשיו היא רצה להרחיק את הילדים מהקמפיין ודווקא ברגע שבו הוא רוצה להרחיק את הילדים מהקמפיין היא מכניסה אותם בכוח לעסק, ואת התגובה שלה שנתנה לו להבין שהיא זאת שתקבע מה יקרה כשמדובר בילדים שלה. נראה לי שהבנו מי הגורם המנצח בעימות הזה, והוא לא ממין זכר...

והגענו לסיפור של קלינדה - מאד אהבתי את הדרך שבה הוא נבנה. תחילה בעדות המפלילה (את קלינדה) של בלייק, כאשר ניכר בקארי שהוא עושה הכל כדי לזכות את קלינדה, בהמשך, עם בקשתה של קלינדה מאלישיה להיות עורכת הדין שלה במסגרת העדות וההסכמה שלה לפעול בהתאם לעצתה של אלישיה עד לשינוי הכיוון ה"מפתיע", והרמז הברור לכך שבלייק שכב עם אשתו של בישופ שהביא ל"נסיגה" של בלייק מהעדות שלו, מטעמים ברורים, דרך ההבנה של אלישיה שקארי וקלינדה שיתפו פעולה (והסצינה שלהן כשהן מבלות יחד קצת שיכורות שוב לימדה על מורכבות היחסים ביניהן, שהולכים להפוך למורכבים עוד יותר בהמשך לאור הגילוי המרעיש) וכלה, כמובן, בסצינה בחניון של קלינדה ובלייק שבה התגלה הסוד הגדול של קלינדה - פתאום התברר שהסוד הוא לאו דווקא שינוי השם מ"ליילה" ל"קלינדה" אלא מה שבא כ"תמורה" לכך - קלינדה שכבה עם פיטר! 



אין ספק שהגילוי הזה עומד לטלטל את חייהם של כל המעורבים אם וכאשר ייצא לאור - היחסים של אלישיה ופיטר (עד שהיא מראה סימנים לכך שהיא מוכנה אולי לחזור למערכת יחסים זוגית, קשה להאמין שהיא תסלח לו על זה), מערכת היחסים של קלינדה ואלישיה (במיוחד לאור העובדה שקלינדה מנסה להיות חברה שלה, כנראה ממקום של אשמה. אלישיה עלולה לפרש את זה דווקא הפוך - כחוצפה מצדה, וספק אם אי פעם תסלח לה על כך), הקמפיין של פיטר, הילדים ועוד. יופי של מהלך, ואני לא יכול לחכות לראות מה יקרה בחמשת הפרקים שנותרו עד לסיום העונה המוצלחת הזו (איתן גשם). 

7.5 קאסל עונה 3 פרק 20
אני לא יודעת מה אתכם אבל הפרק הזה גרם לי לחוש תאווה פתאומית לנגיסה בפיצה ולצפייה בכל סרטי הפילם נואר שהוזכרו בו. למעשה כל הפרק מהווה מחווה אחת גדולה, שאינה מוזכרת בשם, לסרט "החשוד המיידי". חבל רק שהרפרנסים, הבדיחות והטון ההומוריסטי של הפרק באים על חשבון תוכן מעמיק יותר. אין התקדמות בקשר בין בקט וקאסל, סיפור המשנה של אלקסיס משעמם ולא ממש קשור לפרק וגם התעלומה של הפרק מתחילה בצורה לא מעניינת במיוחד.


הפרק מתחיל בתיאור המאבק המשעשע והפתטי בין פיצריות מקומיות קטנות. גורדון ברנס, עיתונאי חוקר, כתב מלחמה בעבר, מכין כתבה על הפיצריות ובסופו של דבר נמצא שרוף בתנור של אחת מהן. המאבק בין הפיצריות של "ניק המקורי" (ראלף קרבון), "ניק המקורי והנהדר" (לוקה סבליני), "ניק הנהדר המקורי" (סאל מלאוולטה) ו-"ניק הנהדר" (וני דולפינו) רק הלך והתעצם עם הזמן. אך האם מעשי הקונדס שלהם אחד כלפי השני באמת החמירו עד לכדי רצח? קאסל ובקט סקפטיים לגביי כך, אבל בעיקר עסוקים בלחשוף את הרפרנסים שעולים במהלך הפרק. כאשר מגלים שלנרצח יש לוחות טיטן ברגל, קאסל מפתח תיאוריה לפיה מדובר בסייבורג רצחני שנשלח מהעתיד. אבל הוא לא מסתפק רק באזכור של "שליחות קטלנית". קאסל ובקט ממהרים להעלות באוב את הספר "מובי דיק" כאשר הם מגלים כי גורדון נרשם למלון בו התחבא בשם מלוויל. גורדון שהיה עסוק במרדף אובססיבי אחר בוס הפשע קבאלו, מכונה על ידיהם "אחאב" בעוד קבאלו הוא כמו הלוויתן הלבן.

שם הפרק במקור "חתיכת מוות" הוא רפרנס לסרט הפילם נואר "נשיקת מוות". מוניקה/"קבאלו" משתמשת בשמות קוד רבים מתוך סרטי פילם נואר שונים: ג'וני פארל מ-"גילדה", סוויד אנדרסון מ-"הרוצחים", סאם ספייד מ-"הנץ ממלטה", וולטר נף מ-"שיפוי כפול", פרנק צ'יימברס מ-"הדוור מצלצל פעמיים" (1946), וריצ'ארד הארלנד מ-"השמיים יכולים לחכות" (1945). קצת מוזר שקאסל לא נזכר ישר במשמעות השמות ג'וני פארל וסוויד אנדרסון: הוא הרי סופר ספרי מתח, כך שסרטי פילם נואר אמורים להיות מוכרים לו היטב. אבל הוא עולה על ההקשר רק כאשר הבוס של ברנס מזכיר זאת. גם הבוס של ברנס התנהג בצורה מוזרה משום שלא ציין בפניי המשטרה כבר מהתחלה את העבודה שמות ילדתו של ברנס לא הייתה תאונה אלא קשורה לכך שברנס התחיל להבין מיהו קבאלו. גם מוניקה/"קבאלו" התנהגה בצורה מוזרה משום שנתנה להם פרטים נכונים לגביי שם הקוד של הפיצריה באותו שבוע. היא אמרה להם שמדובר בדמות מהסרט האהוב על גורדון "הנץ ממלטה", דבר שהוביל אותם בסופו של דבר היישר אליה. היא גם לא שינתה את שמה הקודם. אבל מלבד זאת, המשחק של השחקנית שגילמהאת מוניקה/קבאלו היה מאוד מוצלח. בתחילה נראתה תמימה, רכה וקורבן של הנסיבות ואילו בשלב מאוחר יותר נראתה קרה, נחושה, ערמומית ומתוחכמת כדרוש מדמות של פאם פאטאל (רינת קורבט).

7. יומני הערפד עונה 2 פרק 16
מבאס שדווקא פרק כל כך רב התרחשויות נראה יותר מאי פעם כנגזר מרומן לבנות עשרה. כל ערב הבנות המבאס הזה, שהגיע לשיא עם "להבה נצחית" - אני מבין שקנדיס אקולה פוצחת גם בקריירת זמרה, אבל נו באמת... זה היה קטע מזעזע בקיטשיותו והראשון בסדרה שאשכרה נאלצתי לדלג עליו. חוץ מזה, אם עד עכשיו הייתי יכול להזדהות במידה ניכרת עם ג'ונה ולוקה, הרי בכל זאת מדובר באב שאיבד את בתו ואח את אחותו, בפרק הזה ג'ונה יצא מגדרו כדי לעשות רושם רע. לדקור נער תיכון בצוואר עם בקבוק שבור? להצית מועדון הומה אנשים? 




מעבר לכך הפרק סיפק כמה רגעים נהדרים, בראשם החדירה של לוקה לבית סלבטור, ניסיונותיו להחיות את אלישע ובעיקר הסיכולים שלהם על ידי קת'רין ודיימון. גם גילויי האמת על ידי ג'נה ומאט נעשו היטב, וגם זכינו בשעה טובה לביקור נוסף מאיזובל. נראה שימשיך להיות שמח במהלך השלב האחרון של העונה, אבל אני רק מייחל שלא יעלו על דעתם להפגין שוב דביקות כל כך מבחילה כשם שהייתה בפרק הזה.  (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה).


7. דקסטר עונה 6 פרק 2
הידד, מוס דף הגיע. או שמא יאסין ביי, כפי שהוא מתקרא כיום. בצירוף מקרים מדהים, בדיוק כשדקסטר מתחבט בענייני דת והרוצחים הסדרתיים של העונה (אגב, למה מסוקה קרא להם ה"באד גאיז" ולא "גאי"? האם פספסתי משהו ומשטרת מיאמי אמורה לדעת שמדובר ביותר מרוצח אחד או שזו עוד פאלטה אופיינית?) פושעים בשם נקמת האל, דקס פוגש בדמות נוספת תחת אותה מטריה – פושע לשעבר שהפך לכומר. קשה לי לנתק את הרעיון הזה מבויד קראודר מ"צדק פרטי", השוואה עדכנית שלא ממש עושה חסד עם הסדרה. הביקור הלילי של דקסטר אצל האח סם היה ממש מטופש. הוא מגלה שסם עצמו אכן גילה את האור, אבל באורח פלא נופל לידיו כפרי בשל רוצח אחר אידיוט במיוחד – דקסטר שולף את תעודת השוטר שלו, ומה הלה עושה בתגובה? מתוודה מיד בעקיפין על רצח של מישהו שגופתו לא נמצאה. ג'יזס (כן, זו הייתה בחירת מילים מכוונת...). 


בינתיים הרוצחים הסדרתיים מתגלים כקריפיים ופסיכופתיים במיוחד. במיוחד במקרה של קולין הנקס, דומה שמשהו צילק אותו לכדי הדבר שהוא היום, אם כי יחסיו עם אחותו (מולי פרקר!

) דווקא נראים רגילים לחלוטין. בסוף יתברר שהם מהווים איזו תמונת מראה ליחסי דקסטר ודב, למרות שבמקרה של הרוצח האחות היא הגדולה יותר. השתמע שגם היא תיאלץ להיות אחת הקרבנות של הרוצחים, אני מקווה שלא. ואפרופו דב: מפקחת? באמת? (yaddo  מבלוג קפה + טלוויזיה). 






מה יהיה לנו השבוע?
18-24 באוקטובר

ביום שבת: שושלת בורג'יה, עמודי תבל (yes דרמה)
ביום ראשון הבא: סרוגים 3 (yes דרמה)
ביום שני הבא: עספור 2, בימי שני ושלישי (HOT3)




יומיות:
ש"ח: קליפורניקיישן 3-4, החל מיום ראשון 26.10 (HOT3)


בשמחת תורה:
יום רביעי: מרתון מחלקת גנים ונוף 3 (HOT3)


חינם ב- HOT VOD:
פרייז'ר – כל העונות, NCIS 4


מסביב למסך המפוצל

פרק פתיחת העונה השניה של "המתים המהלכים" שבר את כל שיאי הצפיה לרשת כבלים בסיסית עם 7.3 מיליון צופים.

זאקארי קווינטו (סיילר מ"גיבורים") יצא מהארון.

רשת FX הזמינה עונה נוספת, חמישית במספר, של "ילדי האנרכיה"


רשת FOX שוקלת לרכוש ולשדר סדרת טלוויזיה שתהיה מבוססת על הסרט "זומבילנד" (עם ג'סי אייזנברג ואמה סטון).

סטיבן בוצ'קו ודייויד מילץ' מתאחדים לראשונה מאז "NYPD Blue" לסדרה חדשה ברשת NBC, שתעסוק ב... לא, לא שוטרים. אבל קרוב... עורכי דין, אלא מה... 

רשת ABC הזמינה עונה מלאה מ- "Suburgatory" ומ- "Revenge" ופרקים נוספים של "Happy Endings".


הרשת מתכננת גם סדרה קומית חדשה בכיכובה של מנדי מור  


ולסיום - משהו שמיועד רק למי שצפו בפרק של "קומיוניטי" בארה"ב מהשבוע האחרון. קומפילציה של כמה סצינות מהפרק






רוצים לכתוב לממיר הבא? כתבו לנו
(editor@tve.co.il)