המסך המפוצל

הממיר 9/5/11

פרינג', קומיוניטי, מזל סרטן, איך פגשתי את אמא, כוכב נולד, גלי, הוט משבשים את לוח השידורים, ערוץ 10 לא יודע מה זה מסך רחב ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 09-05-2011
25 תגובות

פיקניק מפוצל! היום! בואו! ויום עצמאות שמח!

8.5 פרינג' עונה 2 פרק 14
לאוליביה היו המון דברים להתמודד איתם השבוע. החור בזיכרון המושלם שלה שמחביא את הניסויים שוולטר ערך עליה, הצורך לפחד כדי שהקורטקסיפן יעבוד, הלחץ להציל בניין שלם עם כל האנשים שבו וכמובן - הגילוי בסוף הפרק. ההתמודדויות האלו הפכו את הפרק ליותר מסתם תירוץ לסופו (כמו שקרה לא מזמן). סיפור הניסויים מסתמן כדי מעניין למרות התירוץ הקלוש שנדרש לנסיעה עד לג'קסונוויל - מה בדיוק וולטר עשה לילדים האלו? למה דווקא פחד "מפעיל" את אוליביה? איך נראה היקום המקביל עם המכוניות הדו קומתיות? סיפור הצלת הבניין, לעומתו, היה כמיטב מסורת סרטי הפעולה עם רוח ורעידות במקום שעון עצר מתקתק ומשפט מחץ של הגיבורה הראשית בסוף (חבל שהיה לילה - בשעות היום אולי היינו מקבלים גם משקפי שמש).
את וולטר דואגים לחלק בסדרה לשניים: יש את וולטר העכשוי, קצת מטורלל וחמוד ולא יכול להזיק לזבוב (אבל כן מצליח להתמודד די בקלות עם דברים נוראיים, כנראה בזכות מצבו הנפשי); אבל יש גם את וולטר של העבר, שיותר ויותר מתגלה כבן זונה אמיתי. קצת חבל לי שיש את ההפרדה הזו ולא מאפשרים לנו להתמודד עם וולטר שלם ולא עם שני קצוות של ספקטרום שמופרדים על ידי זמן, ניתוח מוח ובית משוגעים. אני בטוחה שזה היה מוסיף והופך את הדמות המוצלחת הזו לאפילו יותר מוצלחת. אי אפשר שלא לדבר קצת על הגילוי בסוף הפרק. במשך לפחות עונה שלמה מושכים אותנו עם עלילת ה"מה קרה לפיטר". אני חושבת שלרוב הצופים הסיפור, בגדול, די ברור בשלב הזה. למרות זאת, הכותבים מתעקשים להמשיך לפזר רמזים קטנים ועמומים במקום להתייחס לסיפור אחת ולתמיד ולהמשיך משם. הדמויות נשארו באפלה מוחלטת (מלבד רמז ה"אני לא יכול לתת לפיטר למות שוב" שסביבו נבנה פרק מהמופרכים בתולדות הסדרה, וגם הוא גרם לאסטריד רק להרים גבה ולשכוח מזה). הפעם, סוף סוף, הכותבים עשו משהו יותר גדול ופחות עמום - עכשיו אוליביה יודעת בבירור שפיטר שייך ליקום המקביל (וכמובן, זה קורה בדיוק ברגע שבו הם סוף סוף יוצאים לדייט) וגם וולטר יודע שהיא יודעת. נכון, זה לא כל הסיפור, אבל זה הרבה יותר משקיבלנו עד עכשיו.
זה לא פרק שעומד בפני עצמו יותר מדי, אבל אהבתי אותו בגלל הפתח שהוא פותח לתגליות מעניינות בהמשך. אני מקווה שהן אכן יגיעו. (מורן)


8 קומיוניטי עונה 2 פרק 3
התחיל קצת Off הפרק הזה, לתחושתי, אבל לקראת אמצעו הוא צבר תאוצה והשתפר. עדיין לא היה מאוד מצחיק, אבל הסיפור היה יפה והגיע לקרשנדו עם הדיסק שהשאירה לפירס אמו. כל עניין החיים והמוות טופל באופן מעניין. יוצרי טלוויזיה נורא אוהבים את מעגל החיים, מישהו מת/מישהו נולד, וגם כאן הדבר זכה להתייחסות, אבל הייתה ברקע וללא מילים, ובוודאי מתוך הקריצה המודעת האופיינית ל"קומיוניטי". זה הפך את הקלישאה הזו לחבוטה הרבה פחות ונחמדה הרבה יותר. כך לאורך כל הפרק ניתן היה להבחין על רקע ההתרחשויות שבחזית בבחורה בהיריון בשלבים שונים באינטראקציה עם עאבד. בהתחלה הוא מדבר איתה ומצמיד את ראשו לכרסה, בהמשך בן זוגה כנראה מתעצבן על הקרבה ביניהם ונטפל אל עאבד, לאחר מכן היא חוטפת צירים בקפיטריה, אחרי כן עאבד מיילד אותה באחורי הוואן, ולבסוף בני הזוג והתינוק עומדים בחוץ (דקות אחרי הלידה, ככל הנראה, יופי של סיבולת יש לה) כשעאבד מביט בהם מרחוק. כמה הערות: מה ששידרג את כל הפרק היה ללא ספק שובו של פרופסור איאן דנקן, ג'ון אוליבר הענק, שתיבל את הכל באדי אלכוהול, שדות כוח וקלולסיות מלבבת. העונה נראה שיוצאים שוב ושוב ממתחמי הקמפוס. בפרק שעבר הייתה המסיבה של עורכי הדין והפעם החבר'ה נסעו אל חדר המתים/הגלידריה. יש עולם שם בחוץ.
נוכחותו הדלה של עאבד נשמרה גם בסצינת הסיום המצוינת, וכך במקום קטע עאבד-טרוי מסורתי זכינו לבטי ווייט משוחחת על "התחלה" עם איש שבט פראי.
(yaddo, tv.agenda)

8 מזל סרטן עונה 1 פרק 4
בפרק הקודם, פול הזכיר לקאתי איך הוא הציע לה נישואים. קאתי מגיבה באמירה שהיא כבר לא הנערה שאמרה אז כן. והנה, בפרק הזה, היא קונה מכונית עם גג נפתח ומסבירה שזה בגלל נערה שלמדה איתה בתיכון. הרבה מה"שינוי" שקאתי עוברת בעקבות גילוי המחלה הוא בעצם חזרה לתקופה שבה היתה לה פחות אחריות. היא גם מחדשת את הקשר עם אחיה, מתחברת עם תלמידת תיכון (שהיא המורה שלה) ושומעת במהלך הפרק מספר פעמים כמה צעירה היא נראית. אבל מה שמותר לה, כי היא גוססת, אסור לבעלה, כי הוא זה שהפיל עליה את כל האחריות בעבר. בפתיחת הפרק מתברר שפול חזר לשחק רוגבי, וקאתי מגיבה מיידית כאם דואגת - הסיבה שבגללה היא ביקשה מפול לעזוב מלכתחילה. מעבר לכך, למרות חוסר האחריות המחודש, קאתי ממשיכה לדאוג לעתיד. את המכונית שהיא קונה בהחלטה של רגע היא מחליטה להשאיר לבנה, לא מוקדם מדי כדי שלא יישאר ילד חסר אחריות.
מערכת היחסים של קאתי עם הרופא שלה חוצה כל גבול אפשרי - הם נפגשים בבית קפה (מבחינתו לבדיקה שגרתית - מסתבר שנראה לו הגיוני לבדוק אותה שם) ואחר כך מעמידים פני זוג כשקאתי מצרפת את עצמה לפגישה שלו עם מתווכת הנדל"ן שעוזרת לו למצוא בית. שמחתי לראות שבניגוד לאטימות שלו בפרק הראשון, בפרק הזה נראה שהוא הבין מה קאתי באמת ניסתה להגיד כשהיא דיברה על הלובסטר. עוד יותר שמחתי לראות שיוצרי הסדרה נותנים לצופים מספיק קרדיט ולכן לא דשו בנושא (יותר מדי).
מרלין, השכנה, עוברת גם היא שינוי דומה לזה של קאתי, אם כי בכיוון הפוך. מאישה נרגנת שרק מחכה למות היא הופכת לדמות אחראית בחייה של קאתי, מה שמתבטא בלקיחת אחריות על העצלנות של בנה כדי שקאתי לא תצטרך להתמודד עם זה. מצד שני, היא גם מצליחה למצוא הנאה ילדותית בדגים שבעלה המנוח גידל והיא חשבה לטיפשיים.
נקודה אחת בגנות הפרק - כמו שכתבתי, הכותבים בחרו להראות באופן יפה מאוד שחוסר האכפתיות של קאתי מופנה רק כלפי עצמה. היא ממשיכה לדאוג, ואפילו יותר מתמיד, לבעלה, לבנה, לשכנה שלה, לתלמידה שלה, לרופא... אם כך, למה היה חשוב להראות לנו את קאתי נוהגת ומוכנה לנהוג במכונית החדשה לאחר ששתתה? הזלזול בסכנה הממשית לחיי הזולת לא מתאים לדמות מעבר להיותו דבר שהייתי שמחה לא לראות יותר בטלויזיה. (מורן)


8 אפיזודס עונה 1 פרק 7 ואחרון לעונה
אהבתי את העובדה שכבר הפרק שון גילה על הבגידה של מאט ובוורלי בו אפילו שהשניים ניסו להסתיר זאת ממנו כיוון שאני לא אוהבת שסודות כאלה נמרחים ונמרחים. אבל אני לא יכולה לומר שאהבתי את ההתנהגות של אף אחת מהדמויות עצמן. ואיכשהו סיום העונה הרגיש לי קצת שכמו שבעלילת הסדרה הם ניסו להעביר קומדיה בריטית לקהל האמריקאי ובדרך הרסו כמעט כל מה שהיה טוב בה, אבל משהו בכל זאת עבד כי עובדה שהקהל אהב את הפיילוט והוחלט להפיק לה עונה. באותו אופן היו להם דמויות טובות שהן יכלו לקחת לכל מקום, והם לקחו את הדמויות הראשיות בסדרה והכניסו אותם לעלילה שחוקה של בגידה בנישואין כשבדרך הורסים הרבה ממה שהיה אהיב בדמויות הללו, אבל עדיין משהו בסדרה בכל זאת עובד נכון כי אני עדיין סקרנית לגבי העונה הבאה. (אורלי) 


7.5 האנטומיה של גריי עונה 7 פרק 15
ערב במיון, מין גירסא מקוצרת של ER אבל עם מערכות היחסים של האנטומיה של גריי. ביילי מקיימת יחסים בבית חולים  (כל כמה זמן מחליפים שם את המצעים?), גריי מקבלת זריקה במעלית (במקום סקס?) ואלכס מתאהב בגינקולוגית החדשה. הפרק מבחינתי היה די משעמם (חוץ מהסנדקאות של כריסטינה, באמת? הייתם נותנים לה להשגיח על הילדים שלכם?). כן התחלנו קו עלילה עם אישתו של הצ'ף והיתה לנו תאונה מחרידה אך מטורפת (מה יותר גרוע - רוגטקה אנושית או סכין בראש?) ורומן שמתחיל ללבלב, אבל עדיין, נראה שהסדרה איבדה את הכיוון. (taly)

7 איך פגשתי את אימא עונה 6 פרק 14
הצלה! ממש חזרה טובה לנעימות החביבה שבד"כ מגיעה אלי מהסדרה הזאת. למרות סביבת הלוויה, הפרק הזה החזיר אווירה קלילה שמטרתה לשעשע אותנו עם הקשר בין מרי פופינס למבריחי סמים מה-80's. היחס של כולם למרשל והניסיונות לעודד אותו נראו בעיני ממש חמודים, אנושיים ונורא מתחברים לי לדמויות (בעיקר טד ובארני מתלהבים מהסרטונים), וזה היה גם זמן מעולה ללמוד קצת על היחסים של לילי עם אמא שלו. למרות הבעיה שלי עם המוות בפרק הקודם, הרעיון של המילים האחרונות ממש עבד לטובתם. הפעם הייתה נגיעה אמיתית במשהו אמין, וההתמודדות של בנאדם עם איך הוא מייצר את הזיכרון והמשמעות שלו הייתה באמת מעניינת. ואפילו אומרת משהו, מחוץ לסדרה. (Little cloud)


7 המפץ הגדול עונה 4 פרק 5
בזמן האחרון הדמות של ליאונרד הפכה להיות קצת מעצבנת. הפעם הוא כל כך מדוכא שפתאום לכל החברים שלו יש חברות (אפילו לראג', בחורה חירשת שאף פעם לא ראינו ולא ברור אם בכלל קיימת), עד שהוא מחליט להשתמש ב"הסכם החברה" שלו עם הווארד, ולמרות שהוא ממש סובל בדייט (וגם אני מלצפות בו), הוא ממשיך לצאת איתה כי הוא מבין שהיא קלה להשגה. אם ימשיכו להציג אותו ככה, יהיה קשה לי לעודד אותו ולקוות שהוא ופני יחזרו. בדיוק מהכיוון ההפוך, שלדון דווקא מנסה להיפטר מהלא-בדיוק-חברה שלו, בכמה סצנות ממש מצחיקות (רץ אחרי ליאונרד באימה, מחליף את המספר על הבניין). אז הפרק לא היה בזבוז מוחלט. (דורון ז)


5 כוכב נולד – סוגרים נבחרת חלקים ב' וג'.
תוכניות "כוכב נולד" השבוע הזכירו לי את הפתגם הידוע "פני הדור כפני הכלב"- שמדבר על מנהיגים שבמקום להוביל את העם, העם מוליך אותם. כמו שכלב ההולך לפני בעליו יכול להיראות כמוביל את הדרך אך בעצם הוא מסתכל כל הזמן לאחור כדי לראות לאן בעליו רוצה ללכת. ונזכרתי בפתגם הזה בשל  קריטריון 'דעת הקהל' שבלט השנה יותר מתמיד בתהליך השיפוט כשהשופטים בחרו להעביר או לא להעביר על פיו מתמודדים. "האם אנחנו חושבים שהקהל יאהב את המתמודד הזה או לא" לדעתי הוא קריטריון שאסור שיהווה בכלל שיקול אצל השופטים מכל כך הרבה סיבות. אם באמת הם יודעים מה הקהל יאהב, אז או שהקהל מיותר כיוון שהשופטים כבר יכולים לבחור בזוכה שיהיה הכי אהיב לדעת הקהל, או שהשופטים מיותרים כי לקהל הרי תהיה ההזדמנות לומר את דברו.  אם הם לא באמת יודעים מה הקהל יאהב (והם לא באמת יכולים לדעת כמו שנסיון העבר מוכיח) הטענה שלהם שהם מעבירם או לא מעבירים מישהו כי הוא יכול מאוד להצליח או לא להצליח אצל הקהל היא גם מתנשאת וגם פחדנית: היא מתנשאת אם הם חושבים שאם הם אהבו/לא אהבו מישהו אז כולם יחשבו כמוהם; והיא פחדנית כי או שהם מעבירים אנשים בניגוד לדעתם רק מתוך מחשבה שהקהל יאהב אותם ולהיפך, או שהם מעבירים אנשים רק על פי דעתם - אבל מסתתרים מאחורי אותה דעת קהל חמקמקה כתירוץ. 
זה בלט במיוחד עם המתמודדת קרן כהן שיאיר ניצני לא היה שם עליה כסף לו הוא היה צריך להפיק לה תקליט כי היא משעממת בעיניו והוא חושב שהיא תשעמם גם את הקהל, אפילו שגם לדעתו מבחינת שירה היא שרה מצוין. השיקול שלו היה כמובן מצוין לו היו מבקשים ממנו עכשיו להפיק לה תקליט או לשים עליה כסף, לא כשמבקשים ממנו להחליט אם היא מספיק טובה להיות בנבחרת או לא. כאשר כמעט מחצית מהזמרים שהועברו לנבחרת, זייפו לדעת השופטים באודישן הקובע או לא הצליחו לזכור בע"פ את המילים לשיר ששרו, אבל עברו כי לדעת השופטים הצופים יאהבו אותם או כי הם נורא יפים, לא להעביר מישהי שמצליחה לשיר מדויק ונכון ושאין להם שום טענה כלפי השירה שלה נראה כהודאה חסרת בושה של השופטים בכך שהם לא שם כדי לספק חוות דעת מקצועית על אופן השירה של המתמודדים, הם שם כדי לעשות כסף. (אורלי)


4.5 גלי, עונה 2 פרק 19
הציפייה המינימלית שלי מגלי היא לא לחרב שירים, והשבוע היא עשתה את זה פעמיים - Dreams של וויל ואפריל, ו-Never Going Back Again של ארטי, שבהם הקולות המשופרים-דיגיטלית של הקאסט צרמו על רקע המוסיקה הנקייה יחסית של פליטווד מאק. Go Your Own Way של רייצ'ל היה טוב, ול-I Don't Want to Know של פין וקווין לפחות הייתה כוריאוגרפיה מוצלחת. הפרידה בין ארטי לבריטני נראתה סתמית משהו ובעיקר כתירוץ עלילתי לשיר ולעלילת בריטני-סנטנה. בריטני היא בדרך כלל לא כוס התה שלי, והבלוג בעיקר גרם לי להתגעגע לבלוג של מאי. גם סו לא מספקת את הסחורה הקומית כבר זמן מה, ועם התחפושות השבוע נראתה כניסיון נואש של הכותבים להצחיק. עוד דמות שמיצתה את עצמה היא אפריל, שבהופעת האורח המי-יודע-כמה שלה הגיעה לשכנע את וויל ללכת איתה לברודוויי. הסדרה לגמרי לא הרוויחה את רגע השבירה של וויל בפני אמה בנושא, וזה נכון גם לרגע השבירה של סאם - מעטות הן הסדרות שיכולות לבנות רגעים דרמטיים כאלה על בסיס עלילה של פרק אחד, וגלי היא לא אחת מהן. אם הסדרה עשתה משהו אחד נכון השבוע, זו ההצגה של שני צדי המטבע של הכנות של רייצ'ל, ומולה הטקט-המניפולטיבי של קווין. (שין-גימל)


2 כבר שבוע שני ברציפות ש-"סטארגייט יוניברס" לא משודרת בגלל שיום השידור נופל על ערבי יום הזיכרון. אין לי שום בעיה שהערוצים השונים מחשכים את המסך או משדרים תוכניות הקשורות לנושא. הבעיה שלי היא שערוץ Hot Zone בו משודרת הסדרה מפסיק את שידוריו הרגילים ב-14:30 ובכך למעשה מבטל את השידור השבועי ("יוניברס" משודרת ב-16:45) ויוצר הפסקה של שלושה שבועות בין פרק 5 לפרק 6 (הפרק לא ישודר במועד אחר במהלך השבוע). אם כל הערוצים היו מפסיקים את שידוריהם הרגילים באותה שעה לא היה אפשר לבוא בטענות על זה, אבל ערוצים אחרים  כמו Hot Family (משדר עד 18:20), ויוה (18:05), ספורט 5 (18:30) וערוץ הקניות (20:00) כן מפסיקים את שידוריהם הרגילים בשעה מאוחרת יותר. אם Hot Zone היה מפסיק את שידוריו רק 3 שעות מאוחר יותר אפשר היה לשדר את "סטארגייט יוניברס" כהרגלה (תתש).


1 משחקיה של מכבי ת"א בחצי גמר וגמר היורוליג שודרו בישראל בשני ערוצים: ספורט 5 HD וערוץ 10. ברם, קידוד המשחק היה רחב (1:1.85) בשניהם, שזה קצת חבל כי ערוץ 10 לא עבר לשידורים במסך רחב. התוצאה – בכל פעם ששחקן כידרר סמוך לקו האמצע הוא נזרק לחלוטין מהפריים (וכך  גם הלוגו של הפיינל פור שאצל צופי ערוץ 10 מהמילה Four נקטמה האות R). מתי כבר הביזיון הזה יסתיים? תוכן מצולם ב-9:16, נחתך באכזריות ל-4:3, ומשודר (לרוב אזרחי ישראל) לטלוויזיות 9:16. פיגור. (okok4)

בשולי הממיר


פאטון אוסוולט (ניל מ"טארה") התארח ב"קומיוניטי" בתור האח במרפאת גרינדייל, ובטי וויייט חזרה להופעת אורח קצרה.


רוב לאו הצטרף לקאסט של "מחלקת גנים ונוף".

מה יהיה לנו השבוע?
9-16 במאי


ביום רביעי: "טרמיי" מסתיימת (yes דרמה)


ביום חמישי: "מחלקת גנים ונוף" 2 מסתיימת (HOT3)


ביום שישי: "ממפיס ביט" (HOT3)


ביום ראשון (15.5): "אורים ותומים" (yes דרמה)


ביום שני (16.5): "אנשי החוק" 2 (yes אקשן)


הפרק הראשון של "אנשי החוק" 2 ישודר בהקרנת בכורה במוצאי יום העצמאות ב10/5 בשעה 21:00 ב- yes Action  וגם ב- yes Drama.


מסביב למסך המפוצל


היה זה טור דה פורס וירטואוזי ממש, כמעט בלתי סביר, של תוכנית טלוויזיה ישראלית שהגיעה לפסגות איכות ועשייה כמותן קשה להעלות בזיכרון, בטח בישראל, וגם לא הרבה יותר מדי פעמים מעבר לים. ביום שישי האחרון יצרו אנשי "ארץ נהדרת" את אחד הקולאז'ים המשתברים לעין היפים ביותר, והמורכבים והעמוקים ביותר שנצפו בישראל. העובדה שהאירוע הזה התרחש בטלוויזיה, בערוץ 2, בזמן צפיית שיא, היא לא פחות מנס טלוויזיוני (שי גולדן על פרק סיום העונה השמינית של ארץ נהדרת).


D1D1 מרכז את כל סדרות הקיץ החדשות והמחודשות (ארה"ב) לרשימה אחת.


'נבחרת ישראל' היא תוכנית המערכונים החדשה של ערוץ 10 בהשתתפותם של ענת מגן, ירון ברובינסקי, מיקי גבע, נתי קלוגר, קובי פרג', יפית אסולין, יניב ביטון ודני גבע (עולה ב-17.5). הפעם זה בטח יצליח להם. בינתיים שוחרר מערכון אחד לטעימה:











רוצים לכתוב לממיר הבא? כתבו לנו
(editor@tve.co.il)

המסך המפוצל בטוויטר ובפייסבוק