המסך המפוצל

א-ד: 16-19/1/11

סמולוויל 9, עברייני על, דוקטור הו 5, כמעט אנושיים, מקלט באפלה 2, קפריקה, המדריך לחטאים בקולנוע ועוד.

מאת: okok4

פורסם: 16-01-2011
6 תגובות

ראשון


19:30 לסגור מעגל, Yes 1


19:35 מפעל המזון של ג\'ימי, Yes דוקו


ראשון-חמישי. ג\'ימי דוהרטי, חוואי בריטי ומגיש פופולארי (וחבר ילדות של ג\'יימי אוליבר), יוצא לבדוק בסדרה שלפנינו את ההיבט המדעי, שמאחורי המזון המתועש. הוא מבצע ניסויים, מבקר בחוות חקלאיות ובמפעלים ובודק איך משמרים, מייבשים, מקפיאים ואורזים את האוכל, שמונח לפנינו, בסופו של דבר, על גבי המדפים בסופר. 


פרק 1 - ארוחת הבוקר - בפרק זה הוא בודק את רכיבי ארוחת הבוקר שלנו ומעלה, בין השאר, את השאלה - למה יצרני המזון מסירים דווקא את החלק המזין ביותר של התירס בתהליך הכנת הקורנפלקס?


פרק 2 - מה יש בסנדוויץ\' שלי? - בפרק זה הוא בודק איך הלחם של הסופר-מרקט מצליח להישאר טרי ורך לאורך כל השבוע? אם גבינה צהובה מתועשת מכילה רק 60% גבינה - מה יש בשאר? ואיך מאריכים את חיי הסלט הארוז בשקית?


פרק 3 - מהמקפיא - בפרק זה הוא בודק מה קורה לחלב לפני שהוא מגיע למקררים של הסופר? וכמה בקטריות נחוצות כדי להפוך את החלב בסופו של דבר לגבינה?


פרק 4 - שימור - בפרק זה בודק דוהרטי את השיטות שבעזרתן חברות המזון משמרות את המזון המתועש. למה יש להקפיא את האפונה מיד לאחר קטיפתה? ואיך משפיע החום על הארוחות המוכנות?


פרק 5 - חטיפים - בפרק זה הוא יוצא לסיור במפעלי חטיפים וגלידות ומגלה עד כמה חשוב צליל הפריכות של המוצרים.


פרק 6 - מי מחבל באוכל שלנו? - איך חברות המזון מצליחות להפוך בשבילנו  מוצר אחד למוצר אחר? כמו כן הוא מסייר בחוות גידול של סלמון ופטריות.


(6X30 דק\', אנגליה, 2009)


19:50 מקום טוב באמצע, HOT3‏


שידור נוסף, יומי.


20:00 סמולוויל 9, yes Sci


שני פרקים ברצף.


20:00 מבצע ואלקירי, HOT GOLD


20:10 משקה גלובאלי, Yes דוקו


ראשון-שישי.  סיפורם של ששת המשקאות הלא-אלכוהוליים הפופולאריים ביותר בעולם - תה, סודה, מיץ פירות, חלב, מים מינרלים וקפה. (6X52 דק\', צרפת, 2008)


21:30 הסיפור האמיתי, ערוץ 1


סרטה של הילה מדליה חושף את ההשפעות הפסיכולוגיות ארוכות הטווח של פוסט טראומה דרך תיעוד הרגעים הקשים והמרגשים בהתמודדות של שני חיילי מילואים, קובי ויטמן ונפתלי קינל, עם מראות וזכרונות המלחמה.


21:30 עברייני-על, yes Sci


MisFits. \"עברייני על\" עוקבת אחרי חבורה של 5 בני נוער, אשר לכולם נקבעו עבודות שירות (מסיבות כאלה או אחרות) ועל פניו אין להם שום דבר במשותף. ביום הראשון לריצוי עבודות השירות שלהם, הם נקלעים לסופת ברקים אימתנית, שבוספה הם מוצאים את עצמם עם כוחות-על, ונמלטים על חייהם מפני המפקח עליהם, שעבר מוטציה והפך לרוצח תאב דם.


22:00 תהנה מהארוחה: איך אוכל משנה את העולם, Yes דוקו


אז עכשיו מסתבר שהבחירה של \"מה נאכל היום\" משפיעה גם היא על העולם שבו אנו חיים. לכל סוג אוכל יש את האופן שבו הוא מיוצר ואת האופן שבו הוא משפיע על הסביבה - חוות הדגים יוצרות זיהום סביבתי, שדות המרעה, שבהם מגדלים את הצאן והבקר, מביאים לכריתת הצמחייה באזורים נרחבים ואפילו לגידול השעועית יש השפעה על המחסור במים במקום שבו מגדלים אותה. 


הסרט שלפנינו דן באותן דילמות והחלטות מוסריות שעלינו לקבל כצרכנים נבונים. עד כמה עלינו להיות מודעים לסביבה גם כשאנו יושבים במסעדה ובוחרים את המנות מהתפריט?


בימוי: וולטר גרוטנהויס (90 דק\', בלגיה, 2010)


22:00 מדעי החלום, Yes 3


22:00 רוקנרולה, Yes 4


22:05 סאות\'פארק 13 - פרק 11, HOT קומדי סנטרל


תוקעים לווייתנים: סטן מחליט להיאבק בציד הלווייתנים והדולפינים שמבצעים היפנים, ובדרך מגלה את הסיבה האמיתית לשנאה העמוקה של היפנים כלפי החיות הימיות. לא להחמיץ. הביקורת שלי על הפרק


22:15 פלאש פורוורד, yes Sci


Survivors . ימי א\'-ה\'.


23:00 ניצולים, yes Sci


Survivors . ימי א\'-ה\'.


23:29 מפלצות נגד חייזרים, יסבבה





שני


11:50 בוסטון פבליק 4, HOT3‏


פרק סיום הסדרה.


19:55 גונזו, HOT Prime


20:00 דוקטור הו 5, yes Sci


העונה החמישית מתחילה עם דוקטור חדש, אותו מגלם השחקן מאט סמית\'. איתמר שאלתיאל כותב על הסדרה (כמדומני יש ספוילרים גם לחמישית).


20:15 בחירות או לא להיות, Yes 2


20:45 על טבעי 6, yes Sci


22:00 משימה בלתי אפשרית, Yes 4


23:00 המדריך לחטאים בקולנוע - פרק 1, ערוץ 8


מקסיקו: סדרה המספקת מבט נדיר אל עולם הקולנוע שפחות מוכר לנו. הפעם שיין סמית שם פעמיו למקסיקו ללמוד על סרטי הסמים, ז\'אנר קולנוע פופולארי במדינה, המבוסס על מציאות החיים הקשה במדינה. 


23:28 מגרש השדים, Yes 2





שלישי


19:45 אהבה בימי כולרה, HOT GOLD


20:00 מקלט באפלה 2, yes Sci


20:25 לפגוש את הרובינסונים, HOT Fun


20:45 כמעט אנושיים 2, yes Sci


21:30 ד\"ר מוות ומיסטר ג\'ק, Yes 1


22:00 הסעודה האחרונה של פאני, Yes דוקו


הצטרפו לכריסטופר קימבל, מומחה קולינארי, ולצוות שלו, שמנסים לשחזר ארוחת ערב אותנטית, בת 12 מנות, מתחילתה של המאה שעברה.


במשך שנתיים, קימבל חקר וניסה מתכונים מ\"ספר הבישול של ביה\"ס לבישול של בוסטון\", שנכתב ב-1896 ע\"י פאני פארמר. 


לאתר מרכיבים ייחודיים, להשתמש בטכניקות בישול נשכחות, להילחם בתנור עצים מפונק - אלה רק חלק מהמטלות (והכיף) שמוטלות על הצוות שאמור להרים ארוחה מתוזמרת היטב עבור אורחים מכובדים. 


22:00 בדרך לחתונה עוצרים בוגאס, Yes 2


22:00 קזינו רויאל, Yes 4


22:00 הבנק, HOT GOLD


23:00 המדריך לחטאים בקולנוע - פרק 2, ערוץ 8


ברוסיה שיין לומד על \"הקולנוע המקביל\" - ז\'אנר מחתרתי שנוצר בשנות ה-80 עם התפוררות בריה\"מ, ומשקף את הדיכוי והאומללות ברוסיה. 


23:55 מתנקש הנינג\'ה, HOT GOLD



רביעי


17:30 משמרת שלישית 5, HOT Zone


ימים ראשון-חמישי. 


20:00 קפריקה, yes Sci


סדרת הבת של \"בטלסטאר גלקטיקה\" שמתרחשת 58 שנים לפניה ומהווה לה מעין פרולוג. רונלד ד.מור, שיצר את הסדרה יחד עם דיוויד איק ורמי אובוסון, הסביר שנקודת המוצא שלהם הייתה לא לנסות לחזור על אותה פורמולה. הכל בקפריקה תוכנן במיוחד בכדי לא לחזור על מה שעשו בבטלסטאר גלקטיקה והסדרה מיועדת להיות נגישה לכולם, גם לצופים ללא ידע קודם. 


קפריקה מראה כיצד האנושות יצרה את \"הסיילוניים\"- רובוטים תבוניים שנוצרו על מנת להקל על בני האדם, שלימים, למרבה האירוניה מורדים באנושות ומאיימים להשמיד אותה כנקמה על השעבוד שלהם. 


הסדרה בוחנת את ההשלכות האתיות של ההתקדמות בתחום הבינה המלאכותית והרובוטיקה דרך סיפורם של שתי משפחות: אדמה וגרייסטון, שמסוכסכות עקב הנושא של תחיית יקיריהם המתים שנרצחו בפיגוע טרור. 


עם רקע של טכנולוגיה מתקדמת משלנו, קפריקה ממוקמת באזורים עירוניים ולא בחלל, ומתמקדת בתכנים כמו: פוליטיקה, תככים בארגונים, משפחה ואינטריגות אישיות. עם מערכת היחסים הסוערת בין שתי המשפחות, היוצרים השוו את קפריקה לאופרת הסבון של שנות ה- 80- \"דאלאס\" עם סיפור שנמשך ומתפתח לאורך עונה שלמה. 


בניגוד למראה המחוספס והאפל של גלקטיקה, \"קפריקה\" מתרחשת בתקופה של שגשוג עושר ובהתאם גם נראית סופר טכנולוגית.


בסיפור המסגרת 12 מושבות שוחרות שלום גרות זו לצד זו ונמצאות בשיאן: עסוקות רק בעצמן, אינן מודעות לסביבתן ומהופנטות מההבטחה שנקראת טכנולוגיה ומיכולתה הבלתי מוגבלת לכאורה. 


הסדרה בוטלה בתום העונה הראשונה. 


20:45 בית הבובות, yes Sci


שתי עונות הסדרה ישודרו ברצף. siri תרגמה. 


21:30 האסיר, yes Sci


22:00 מאחורי הגדר, Yes דוקו


מה קורה כשממשלה מחליטה לבנות גדר, שתפריד בין שני עמים? נשמע לכם מוכר? 


היוצרת רורי קנדי יצאה לבדוק מהן ההשלכות של החלטת הממשל האמריקאי לבנות גדר באורך 700 מייל לאורך הגבול הבעייתי עם מכסיקו ומה קרה לאזרחי שתי המדינות במשך 3 השנים מאז שהוקמה.


קנדי עוקבת עם מצלמתה אחר ההתרחשויות סביב הגדר, נכנסת לחוות הפרטיות, נוסעת בערים הסואנות, בערבות הפרא ובמדבריות האינסופיות שלאורך הגדר ובודקת האם המטרות המוצהרות של הגדר - ההתמודדות עם הגירה בלתי חוקית, מניעת הברחות סמים והגנה מפני טרוריסטים - מוכיחות את עצמן או עלולות, בסופו של דבר, להביא לתוצאות ההפוכות.


בימוי: רורי קנדי (35 דקות, ארה\"ב, 2010).


22:00 שחר המתים, Yes 2 


22:45 מזון בע\"מ, Yes דוקו


מועמדות לאוסקר 2010 בקטגורית הסרט התיעודי. 


בסרט שעורר הדים רבים בשנה האחרונה, מסיר הבמאי רוברט נקר את הלוט מתעשיית המזון האמריקאית ומביא חשיפה נוקבת של אופני הייצור שמוסתרים מהצרכן האמריקאי בחסות הממשלה והגופים המפקחים – משרד החקלאות (USDA) ומנהל המזון והתרופות (FDA). 


אספקת המזון באמריקה נשלטת ע\"י מספר מצומצם מאד של תאגידים, שלעיתים תכופות שמים את שורת הרווח שלהם הרבה לפני הדאגה לבריאות הצרכנים, פרנסתו של החקלאי האמריקאי, בטיחות העובדים ואיכות הסביבה. 


השווקים מלאים אמנם בעופות בעלי חזות גדולים, בצלעות חזיר מושלמות, בזרעי פולי סויה עמידים לקוטלי חרקים, ואפילו בעגבניות שלא נרקבות, אבל יש גם - זנים חדשים של החיידק האלים אי-קולי שבגינו חולים מידי שנה כ-73,000 אמריקאים; השמנת היתר מתפשטת בקצב מסחרר, במיוחד בקרב ילדים, ומחלת הסוכרת בקרב מבוגרים הגיע למימדי מגיפה. 


זו האמת המטרידה והמזעזעת על מה אנחנו אוכלים, כיצד זה מיוצר, לְמה אמריקה הפכה להיות ולאן היא הולכת מכאן. 


בימוי: רוברט קנר (94 דק\', ארה\"ב, 2009)


23:00 המדריך לחטאים בקולנוע - פרק 3, ערוץ 8


ביקור בטהרן ובחינת הקולנוע האיראני המתפתח. בשילוב סצינות קולנוע המעבירות תובנות רחבות על הרקע החברתי והתרבותי של איראן.