המסך המפוצל

ביפ... ביפ... ביייייייייפ

ערוץ ביפ לא היה מושלם, אבל כן היה הערוץ הנצפה ביותר בממיר שלי - כתבת פרידה

מאת: זוחל השטיח

פורסם: 31-12-2010
42 תגובות

 


זה מגיע, זה כבר כאן. ביפ אאוט, קומדי סנטרל אין. בעצם אין ביפ. משחק מילים גרוע במיוחד שאין עליו מחילה, זה ברור לי. פשוט תמיד כשכותבים \"IN\" באנגלית פונטית באותיות עבריות, אני תמיד מתקשה להתעלם מהמילה העברית הקיימת \"אין\" שבונות אותן אותיות בדיוק. וזה לא שאני מתעקש על אותו משחק מילים גרוע (נכון שמודעות עצמית זה חשוב?), פשוט זו גולת הכותרת. אין ביפ. ולי זה קצת עצוב. במיוחד לאור הגורמים להורדת הערוץ, שלא הבנתי דבר מהם מלבד העובדה שהם אינם קשורים אפילו במעט להצלחתו או אי-הצלחתו של הערוץ, אלא לפוליטיקה שלא אמורה לעניין לקוח פשוט של ערוץ אהוב. 


מה אכפת לי מהסכסוכים בין צמרת הוט לבין קשת? שיריבו ביניהם, למה דווקא ביפ וצופיו צריכים לשלם את המחיר? כמו שאבי אטינגר היה אומר, מי *אתם* שתורידו את ביפ? במיוחד כשיש לו קהל נאמן שממש קיווה להסדר של הרגע האחרון, כמו עם ערוצים וגופי שידור אחרים שכמעט נסגרו או הורדו יותר מפעם אחת (ערוץ 10, החינוכית, בי.בי.סי אינטרטיינמנט) או שהלכו וחזרו (CNN), אבל בסוף נראה שזה דווקא כמו במקרים שכן התבררו כסופיים (TCM, CARTOON NETWORK, סטאר וורלד). 


ולא, זה שביפ עובר למתכונת של חברת הפקות ורצועת שידורים מסכנה בלילות \"קשת\" בערוץ 2 (עם צנזורה של הרשות השניה, מה זה שווה), אפילו אם היא כוללת כמה תכניות חדשות (\"טלוויזיה במיטבה\" ועוד כמה) לא מנחם במיוחד וזועק בעיקר מנסיונות הנשמה אחרונים. ערוץ ביפ כפי שהיה עד עכשיו, איננו עוד.


מחליפים משמרות


וקבלו עוד מנה של מודעות עצמית: אין לי ספק שיש כאלה שקוראים את השורות האלה עכשיו ושואלים את עצמם מה אני כל כך עצוב מסגירתו של ערוץ כה גרוע ו/או שעבר זמנו וכיו\"ב. ובכן, זה בדיוק מה שאני חשבתי כשאתם התאבלתם על סיומן של סדרות מצליחות במיוחד שאתם אהבתם ואותי לא עניינו אפילו קצת, כמו \"אבודים\" או \"24\" למשל. אבל גם לא שמחתי לאיד. רק לא הייתי שותף לאבל. לגיטימי, לא?


ואם כבר מודעות, אני גם לא טוען שערוץ ביפ היה מושלם. רחוק מזה. מצאתי את עצמי חוזר על המנטרה הקבועה של רועי לוי \"מה זה הדבר הזה?\" מול תכניות כמו \"המדריך למתחילים\", \"ספרי לילה\", \"כחולים\" ו\"חיות פשע\" (למרות אהבתי הגדולה למאור כהן ולעוד חלק מהמעורבים באותה סדרה טריפית) ולא מבין איך הן הגיעו למסך, או מול תכניות אחרות כמו \"לילה בכיף\" נהנה מאוד אבל שואל את עצמי למה בעצם (מקבל לחלוטין את הטענה שהיא מתאפיינת לא מעט בהומור של כיתה ג\' שחוזר על עצמו הרבה יותר מדי, אבל עדיין בכיף).


ופה אולי אני מסתכן – גם לא הייתי שותף להתלהבות מ\"הרצועה\" בזמנו, גם לא כשניסיתי שוב בשידורים החוזרים לאחרונה. לעומת זאת, בשנה האחרונה לקיומו הערוץ הנפיק כמה מהתוכניות היותר טובות שלו לטעמי: \"אל תשאל\", \"חומר טוב\" ואפילו \"בובי ואני\". עם כל התחושות המעורבות, זה עדיין היה הערוץ הנצפה ביותר בממיר שלי. כשלא מצאתי משהו אחר, בדקתי מה יש בביפ לפני שאני מכבה והרבה פעמים בסוף לא כיביתי. הגילטי פלז\'ר של העשור: \"אבי ביטר חי בסרט\". הנה, אמרתי את זה.





מתוך התוכנית \"עולמו של רנו פסקאל\":










נחזור מעט אחורה: מתישהו בתחילת-אמצע 2010 החלו להתפזר בערוץ ביפ קטעי קישור מיוחדים לרגל חגיגות העשור שלו. התרגשתי קצת, למרות שלא ממש קניתי את דבריהם של רוב כוכבי הערוץ שלקחו חלק בחגיגות, לגבי חתרנותו של הערוץ ואופיו הסאטירי הנשכני. ערוץ שבא לעשות בלאגן, זה אולי נכון. אבל לאו דווקא בשם מסר חשוב כלשהו, זה נשמע לי קצת מטעה ויומרני. בעיניי זה בעיקר ערוץ שמנצל את החופש שניתן לו ויודע לעשות זאת היטב לפעמים (\"מהדורה מוגבלת\", \"האחות הקטנה\", \"מ.ק. 22\"), אבל התוכניות שהזכרתי במסגרת \"מה זה הדבר הזה?\" מוכיחות שלא תמיד זה משתלם. 


מה שטוב הוא שגם לביפ הייתה מודעות עצמית ואמרנו שזה חשוב (לא פספסו הזדמנויות להכות בעצמם על אותם \"ספרי לילה\" ו\"המדריך למתחילים\"). בשלב זה עוד לא ידעתי שזה גם תחילת הסוף, ושמחתי גם על בואם של טייכר וזרחוביץ\' להנחיית \"היכל התהילה\" (שם משומש מדי, אבל נו שיהיה), שיותר מהנוסטלגיה המפוקפקת והעינויים שעוברים המתמודדים בו (נראה שהתכנית צולמה באולפן של \"בהפרעה\" וזה לא היה הדמיון היחיד) נהניתי בעיקר מהשטויות של המנחים המצחיקולים. 


אגב, בחגיגות הנוסטלגיה ראיתי שאמנם לקחו תכניות זכורות לטובה גם מהשנים המוקדמות של הערוץ, כמו \"דאבל דייט\" ו\"לגעת באוכל\", אבל לא הזכירו במילה את הימים הנפלאים של רצועת \"ביפ שואו\" הנהדרת שהנחו בין היתר לירון תאני וקוואמי מתישהו באזור 2001-2002. היה פאן לגמרי. 


אבל בחזרה לשרשרת האירועים: לא עבר הרבה זמן מתחילת חגיגות העשור של הערוץ עד שנחשפתי לאיום על המשך קיומו בכתבה ב\"רייטינג\", וכאמור קיוויתי שלא כך הדבר. אבל כן, צריך להשלים עם רוע הגזרה ואין אלא לבדוק מה הלאה.


שוב איתנו


אז עכשיו הגיע לידיי לוח השידורים של ימי השידור הראשונים של ערוץ \"הוט קומדי סנטרל\" החדש, שכבר הוכרז מזמן בתור זה שיחליף את ביפ. האמת? נראה בינתיים מפתיע לטובה. אני הייתי בטוח שזה יהיה ערוץ שכשמו כן הוא יתמלא כולו בתכני מקור של ערוץ קומדי סנטרל האמריקאי, שאמנם כולל פנינים כמו \"הדיילי שואו עם ג\'ון סטיוארט\" ו\"סאות\'פארק\" (שתיהן שודרו גם בביפ בשלב זה או אחר) אבל לאו דווקא יחזיק ערוץ שלם עם תכנים אחרים ממנו. 


בסוף נוכחתי לדעת שיהיו שם גם תוכניות מקור כמו העונה השנייה של \"רד בנד\" הקורעת ושל \"עונת החתונות\" (קצת מתישה אותי המתכונת היומית שלה והעדפתי בהרבה את תוכנית האם מביפ \"דאבל דייט\", אבל עדיין כיף להציץ בה מדי פעם) והתוכנית החדשה והמסקרנת \"קאמבק\" עם אורי גוטליב בתור עוד מנחה פיקטיבי ומעיין בלום המוכשר לצדו. ובתחום הרכש הם מצ\'פרים אותנו עם הגדול מכולם קונאן או\'בראיין בתוכניתו החדשה שעלתה רק לא מזמן, וגם עם סדרות אהובות כמו \"סקראבס\" ו\"מופע שנות השבעים\" בנוסף לסטיוארט ו\"סאות\'פארק\" שכבר הזכרתי. על \"השטויות שאבא שלי אומר\" עם וויליאם שאטנר הייתי מוותר, לפחות לפי הפרק הראשון והיחיד בו צפיתי.


עולה גם קצת ניחוח של נקמה מסוימת של זכיינית ערוץ 2 \"רשת\" בזכיינית הנוצצת המתחרה \"קשת\" שהפעילה את ביפ ושילבה בו תכניות שלה בשידורים חוזרים (בין היתר \"מועדון לילה\", \"חלומות בהקיציס\", \"ארץ נהדרת\" ובעבר הרחוק יותר גם \"מקרה לילה\" של שי אביבי וסדרות כמו \"הפוך\"), כשבהוט קומדי סנטרל אני מבחין גם במותגים של \"רשת\" כמו \"צחוק מעבודה\" ו\"הישראלים\" בלוח השידורים וב\"ספיישל צחוק\" לרגל עליית הערוץ שמתוכנן בזכיינית כחלק משיתוף הפעולה עם הערוץ. אבל הרי שגם זה לגיטימי.


כרגע נראה שהערוץ החדש פחות \"בא לעשות בלאגן\" מביפ, אם בכלל, ובעיקר בא להוות תחליף כמה שיותר ראוי ולהיות כיפי וקליל. חתרני לא נראה שהוא מתיימר להיות, וזה בסדר. נראה שאני אהנה גם מערוץ הוט קומדי סנטרל, אבל לא מאותן סיבות. אפילו אם yes הייתה מסכימה לקבל את ביפ לשורותיה, הייתי שמח בשבילו. אני עדיין חושב שמגיע לביפ להתקיים הרבה יותר מ-10 שנים והרבה יותר מערוצים אחרים שקיימים כיום. 


ביי ביי ביפ, היה מצחיק.