המסך המפוצל

אייקון 2010: מבעד למראה

פסטיבל המדע בדיוני ופנטסיה חוזר בסוכות - והמסך המפוצל שוב מחלק לכם כרטיסים במתנה.

מאת: המערכת

פורסם: 28-08-2010
5 תגובות

כמו בכל סוכות ב-14 השנים האחרונות, גם השנה ייערך בחול המועד, 28-26 בספטמבר, פסטיבל אייקון, המוקדש לחובבי המדע הבדיוני והפנטזיה בספרות, בקומיקס, בטלוויזיה ובקולנוע. השנה מתקיים הפסטיבל באשכול פיס תל אביב, והנושא הוא \"מבעד למראה\".

הפסטיבל מופק על-ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, בסיוע עמותת טולקין הישראלית, ארגון \'שגרירות סאנידייל בישראל\' ואחרים.
הפסטיבל כולל שתי הפקות מקור; מתחם בירה מהאגדות; שעשועונים מצחיקים בהשתתפות הקהל; הרצאות מדע ואקדמיה של מרצים מפורסמים מהשורה הראשונה בארץ; הרצאות מרתקות; ומועדון קריאה על ספרי לואיס קרול.

בנוסף מגוון פאנלים, סדנאות כתיבה, הקרנות סרטים וסדרות, פעילויות בנושאי טולקין, הארי פוטר, באפי קוטלת הערפדים, סטארטרק, ספקנות, קומיקס, גיימינג, אנימה, יריד דוכנים, תחרות חולצות ועוד.

להלן פירוט של חלק מהתכנים שיוצגו בכנס:

זומבי.קון 2010: מחזמר מקורי
ב\"אייקון\" הזה, \"קבוצת מספרי הסיפורים\" לוקחת אתכם רחוק יותר מהשמיים, רחוק יותר מהחלל… אל המוות ומעבר לו, במחזמר הכי חי בסביבה – זומבי.קון 2010. זומבים שרים ומרקדים! ספרים מקוללים! אהבות נכזבות! אצבעות נופלות! פקאצות! ערסים! מעריצי \"דמדומים\" נאכלים בלי רחם! ואתם הולכים למות על זה!

רועי, תלמיד תיכון ביישן, הפך לפני כחצי שנה לזומבי במפגש לא נעים עם ספר מקולל, ובטוח שהוא הזומבי היחיד בעולם. כשחברתו הטובה מיכל, שבה הוא מאוהב מאז גן חובה, מופיעה עם עלון פרסומת של כנס בשם \"זומבי.קון 2010\", אף אחד מהם לא יודע מה לחשוב. השניים יוצאים אל הכנס, שם רועי מקווה לפגוש עוד יצורים כמותו, להרגיש סוף סוף נורמלי, ואולי אפילו למצוא את האומץ לספר למיכל איך הוא באמת מרגיש כלפיה.

מחזמר מקורי, בהפקת \"קבוצת מספרי הסיפורים\", המקליטה תסכיתים (סיפורי-שמע) מקוריים המבוססים על סיפורי פנטזיה, אימה או מדע בדיוני. באתר הקבוצה ניתן להאזין בחינם למגוון תסכיתים דרמטיים, קומיים, מפחידים, מרגשים ומרתקים, על פי מיטב המסורת של תסכיתי הרדיו הישנים.

ראשון, 26/09, 20:00. (וגם בשני, 27/09, 18:00 וגרסה מיוחדת בשלישי, 28/09, 21:00)


המרוץ לכיבוש הגלקסיה
השעשועון המרכזי של הפסטיבל! שעשועון ידע בפורמט מקורי, המבוסס על קטעי וידאו מגניבים. כל אחד יכול לזכות בפרסים מדהימים – אפילו הקהל!

במרוץ אינטר-גלקטי בין ממדים מקבילים ומעבר למראות, חי על במת \"אייקון 2010\", כל שיידרש מהמשתתפים ומהקהל הוא קצת ידע, קמצוץ של אינטואיציה, והרבה אהבה לעולמות השונים של המדע הבדיוני והפנטזיה.

בהנחיית כוכב העל ניר קיטרו
שני, 27/09, 20:00.








באפי: כשגיבורת על הופכת ללוזרית
כאשר הרעים הם טובים, כשעל הטובים אי אפשר לסמוך, כשקשיי הקיום מטרידים יותר ממפלצות ואין אף רשע שמבקש להשתלט על העולם, מה שמתקבל הוא עולם מראה הפוך ומעוות. בהרצאה נעקוב אחר הדמויות המרכזיות בעונה השישית של באפי, נשרטט את המסלול שעברו ואת בחירותיהן, ואף ננסה לתת ציונים לכל החלטותיהן הגורליות ולטעויות הפאטאליות שעשו. לסיום נעניק ברוב כבוד את תואר \"לוזר העונה\" לדמות שנכשלה הכי הרבה.

מרצה: אליס תמנת
ראשון, 26/09, 14:00


אסופת פרודיות
אנגלית, כתוביות בעברית
מה היה קורה אילו ויליאם שאטנר היה מתמודד עם השטן? מה מתרחש כשמתגלה כמה זדון מתחבא בכמה מההמצאות הטכנולוגיות החדשות ביותר? אוסף של סרטוני אנימציה, מאש-אפים (הכלאות יצירתיות של יצירות), מערכונים שטותיים ושלל הפתעות. בעריכת תומר שלו ואליס תמנת.

ראשון, 26/09, 21:00 (וגם בשני, 27/09, 12:00)


הגילדה (עונה 3)
אנגלית ללא תרגום


הסדרה הקומית עטורת הפרסים שהעניקה את ההשראה לד\"ר הוריבל. חבורת שחקני תפקידים המכונה \"אבירי הטוב\" לוקחת חלק במשחק מקוון מרובה משתתפים. גיבורת הסדרה, הכוהנת קודקס (פלישיה דיי), מנסה להמשיך לחיות חיים פחות או יותר נורמליים, גם כשאלה מתערבבים באופן חסר תקנה עם התככים והיריבויות של המשחק הווירטואלי

ראשון, 26/09, 21:00 (וגם בשלישי, 28/09, 21:00)


רובוט צ\'יקן: הספיישלים של מלחמת הכוכבים 2+1
אנגלית, כתוביות בעברית
מסיבת הסטופ-מושן המופרעת של יוצרי רובוט צ\'יקן חוזרת בשני ספיישלים עוקצניים במיוחד על בסיס הסאגה המפורסמת של \"מלחמת הכוכבים\". פאנץ\' ליין רודף פאנץ\' ליין, בלי שום קו עלילתי מוגדר, אבל לא תוכלו להפסיק לצחוק!

ראשון, 26/09, חצות (וגם בשני 27/09, 22:00)


מסע בין כוכבים: שלב 2 – האויב: צי הכוכבים
אנגלית, כתוביות בעברית
18 שנה אחרי היעלמותה חוזרת ומופיעה ספינה אבודה של צי הכוכבים, הפעם תחת שליטתה של חבורת פורעי חוק בהנהגת אישה מסתורית. הקבוצה תוקפת את קירק ואת צוות האנטרפרייז בעיצומה של משימת שדה שאליה יצאו, והמרדף מתחיל.

זהו הפרק השישי של הפקת החובבים המצליחה ביותר ברשת, \"מסע בין כוכבים: שלב 2\" (במקור \"מסעות חדשים\"). בין האטרקציות: הופעת אורח מיוחדת של השחקנית ברברה לונה, שהופיעה בפרק \"מראה, מראה\" של \"מסע בין כוכבים\" המקורית.

שני, 27/09, 12:00 (וגם בשלישי, 28/09, 23:00)


איך ערפדים מתגלחים? השתקפויות והיעדרן בבאפיוורס
נושא הדימוי העצמי והזהות העצמית עולה שוב ושוב בפרקי \"באפי\" ו\"אנג\'ל\" באמצעות השימוש במראה ובאמצעים דומים. ההשתקפות – ולעתים היעדרה – מעמתת את הדמות עם שאלות של מוסר ושנאה עצמית ואף ספק על עצם קיומה. אך במה תורמת ההשתקפות לקידום העלילה ואין נוגע לואיס קרול לכל זה? וגם – איך לעזאזל מתגלחים ערפדים?
ההרצאה כוללת \"ספוילרים\" לכל עונות \"באפי\" ו\"אנג\'ל\".

מרצה: נועה פלג
שני, 27/09, 14:00


צ\'אד ויידר: עונות 3+2
אנגלית, ללא תרגום
שתי העונות החדשות של סדרת הרשת הכי מצליחה בז\'אנר. צ\'אד, אחיו הצעיר והכושל של לוחם הג\'די המרושע דארת\' ויידר, מנהל מרכול שכונתי. כשהעסק נקנה על ידי חברת מזון, צ\'אד מבין שהבוס הוא יריב מסוכן. בה בעת הוא מתאהב באחת מעובדות המקום וזוכה לסיפוק רב כשאחד מעובדיו מגלה סוף כל סוף את הצד האפל שלו. האם צ\'אד נמצא בדרך אל האושר? חרבות אור, רובוטים, פיצוצים, רומנטיקה וברקודים.

שני, 27/09, חצות



זינוק לאתמול: הקפיצה למען דיאנה
אנגלית
הפקת חובבים שנולדה כמחווה לסדרה המיתולוגית – וגם לנסיכה דיאנה. שון בקט קופץ לפריז כבחור בן 26 ומוצא את עצמו בזרועותיה של בחורה מקסימה. עד מהרה הוא מגלה כי הוא נמצא ב-30 באוגוסט 1997, יממה אחת בדיוק לפני מותה של הנסיכה דיאנה. ללא כל עזרה מצוות הפרויקט, הוא מנסה לסכל את שרשרת האירועים שהובילו
למותה.

שני, 27/09, חצות


רובוטריקים: לא מי שחשבתם שהם
שוק-וייב בגד במגטרון! באמבלבי נהרג יותר מארבע פעמים! אופטימוס פריים הוא מנהיג אכזר שמנסה לכבוש את היקום! הרובוטריקים אוהבים קריוקי! וסאונד-וייב פשוט מתעב שחול נכנס לו למעגלים. מותג הרובוטריקים חי ונושם כבר יותר מ-25 שנים ועבר בתקופה הזו שפע של גלגולים ופרשנויות. בהרצאה נסקור את ההבדלים שבין עולמות הרובוטריקים השונים ונגלה מה מייחד אותם ומדוע הם נבדלים כל כך זה מזה. תופתעו לגלות כמה אתה לא יודעים על הרובוטריקים!

מרצה: אלון טרייטמן
שלישי, 28/09, 11:00


מעבר למראה אפלה: עולם המראה ב\"מסע בין כוכבים\"
מעבר להיותה סדרת מדע בדיונה רווית אקשן, \"מסע בין כוכבים\" היתה יצירה שהתמקדה תמיד בערכי השוויון, השלום והסובלנות. חלק מעיסוק זה בנושאים המורכבים הודגם דרך \"עולם מראה\" שבו טוב ורע מתחלפים. בהרצאה נתבונן בערכים המקוריים של הסדרה, כפי שעוצבה בשנות השישים על ידי ג\'ין רודנברי, נבחן את התפתחותם עם השנים ונראה כיצד השימוש בעולם המראה שימש כניגוד לערכים שלהם הטיפה הסדרה.

מרצה: דמיאן הופמן
שלישי, 28/09, 11:00


\"הן בפניך משתקפים פתאום פני\": האדם והמפלצת שבמראה
כשאקו (\"בית הבובות\") מסתכלת בראי, את מי היא רואה? האם המראה של ספייק (\"באפי קוטלת הערפדים\") ריקה? ומה בנוגע לדקסטר (\"דקסטר\")? בהרצאה נעלה מחשבות על אנושיות ומוסר כפי שאלה משתקפים בכמה מהסדרות העדכניות של ג\'וס ווידון ואחרים. ננסה לראות אם למראה יש יכולת להפוך את המפלצת לאדם ולברר את הקשר של תפיסות המוסר של הלל הזקן ושל קאנט אל תורת המשחקים הבלתי מוסרית מעצם מהותה, ואל נוירוני המראה המסתוריים שהתגלו במחקרי מוח עכשוויים. ההרצאה מוקדשת לזכר עידו רזון ז\"ל.

מרצה: אסף רזון
שלישי, 28/09, 22:00


אליס: המיני-סדרה (חינם)
אנגלית ללא תרגום
אליס המבוגרת עומדת להינשא לחברה ג\'ק. כשג\'ק נחטף על-ידי מסחרית לבנה, היא רודפת אחריו לתוך מראה ומגלה בצדה האחר מתחם עירוני קודר שבו מלכת הלבבות חוטפת בני אדם כדי לחלוב את רגשותיהם ולהשביח אותם כעגבניות בחממה. בכורה ארצית!

שלישי, 28/09, 23:00


אנג\'ל: יום במשרד
הזדמנות נוספת לצפות בלהיט הקאלט הגדול. סרט חובבים מוקומנטרי המשלב בין העולם העל-טבעי של \"באפי\" ו\"אנג\'ל\" עם הפורמט המינימליסטי של \"המשרד\". צוות צילום מיוחד מגיע לתעד יום עבודה שגרתי במשרד עורכי הדין \"וולפראם והארט\", ומגלה ש\"שגרה\" היא מילה מטעה. אנג\'ל, ספייק, ווסלי ופרד פוגשים את מייקל, דוויט, ג\'ים ופאם, במחווה משולבת לשתי הסדרות האהובות. מהאנשים שהביאו לכם את \"מה זה השטויות האלה \'באפי ציידת הערפדים\'\", ודברים טובים נוספים.

שלישי, 28/09, 19:00



אירועים נוספים, פרטים מלאים, ותכניה מלאה באתר הפסטיבל.




כמדי שנה, גם השנה מחלק המסך המפוצל כרטיסים במתנה לגולשיו. כל מה שצריך לעשות זה לענות על החידון הקצר והקל. בין הפותרים נכונה יוגרלו 15 כרטיסיות בהן ניתן להשתמש להזמנת וקניית כרטיסים לעד שלושה אירועים לבחירתכם. פרטים נוספים על הכרטיסיות והשימוש בהם, באתר הפסטיבל.

חשוב לציין שם מלא במדויק, וכתובת אימייל בה ניתן ליצור אתכם קשר. תאריך אחרון למשלוח: יום ראשון, 19/09/10 בשעה 15:00.


1. באיזו סדרה לא הופיעו זומבים?
באפי קוטלת הערפדים
סטארגייט ס\"ג1
על טבעי
תיקים באפלה

2. איזו סדרת פנטסיה לא נוצרה על ידי בריאן פולר?
החיים על פי נד
וונדרפולס
מתים במשרה חלקית
ריפר

3. באילו מהסדרות לא הוצג יקום מקביל?
בבילון 5
חלל עמוק 9
פרינג\'
סטארגייט ס\"ג1

4. מהי הסדרה הכי נצפית על ידי גולשי המסך המפוצל?
אבודים
איך פגשתי את אמא
באפי קוטלת הערפדים
האוס


שם מלא
אימייל