המסך המפוצל

הממיר 8/8/10

קומיוניטי שוב מבריקה, מד מן מעולה, מועדון לילה, אחת שיודעת ואיך פגשתי את אמא ממשיכה לאכזב

מאת: איתן גשם והמערכת

פורסם: 08-08-2010
26 תגובות

10. \"קומיוניטי\", עונה 1, פרק 15. פשוט אדיר. מה כבר אפשר לומר על הסדרה הזאת? נראה כאילו הם לא מסוגלים לפקשש, כרגע. אם החלק הראשון של הפרק היה קצת יותר רגוע מהרגיל, החלק השני שלו כבר הפגיז לכל הכיוונים. העלילה הראשית הייתה מצוינת... לביקורת המלאה

9.  \"מד מן\", עונה 4, פרק 2. וואו, זה היה פרק קשה לעיכול אפילו במונחים של הסדרה הזו. בד\"כ פרקי חג המולד בטלוויזיה האמריקאית מאופיינים בכוונות טובות מצד הדמויות ובאווירה אופטימית. ומה קיבלנו כאן? את ההפך הגמור. הדמויות היו אומללות כל כך ומוצאות את עצמן במקום מדכא כל כך שקשה שלא לרחם עליהן.

באופן מעניין, המאפיין הבולט של שלושה מתוך ארבעת הסיפורים היה ירידה לזנות – דון גורם לאליסון המסכנה לחוש כאילו היא זונה כאשר הוא מתעלם לחלוטין מאירועי הלילה הקודם ונותן לה את ה\"בונוס\" שהבטיח לה קודם ובכך גורם לה להבין שזהו, בעצם, האתנן עבור שירותיה הטובים (ונראה שהוא עושה זאת בכוונה כדי שגם היא תרצה לשכוח מהערב הזה, כמוהו). רוג\'ר מסכים להשפיל את עצמו בפומבי כדי לרצות את לי גארנר ג\'וניור המגעיל ופגי שוכבת עם החבר שלה מארק למרות שנראה שהיא לא ממש רוצה בכך רק כדי לחוש קרבה גופנית בחג המולד.

אבל למדנו גם עוד כמה דברים מעניינים על הדמויות הללו: דון ממשיך לשקוע – שותה ומשתכר יותר ויותר ונכשל שוב ושוב בניסיונות הפיתוי, הפעם עם פיבי האחות החביבה ופיי אשת מחקרי השוק הנבונה. האיש במשבר, בלי ספק. עושה רושם שדון זקוק כל הזמן למישהי שתטפל בו, בין אם זו העוזרת שראינו בפרק הראשון, פיבי האחות או אליסון. בכלל, נראה שאליסון הייתה האדם שהכי הצליח להתחבר אליו מבחינה רגשית, ובמבט לאחור הערב האינטימי שדון יזם לא מפתיע כל כך לאור הכמיהה הנואשת שלו לגוף נשי קרוב אליו בערב החג ומערכת היחסים התפקודית שלהם לפני כן.

אשר לפגי – יפה היה לראות את ההתקדמות שהיא עשתה, כאשר לא היססה לומר לפרדי בישירות שהוא שמרן, גם במחיר של הפגיעה בו, למרות שהוא היה זה ששם לב ראשון לכישוריה. ואם כבר פרדי – היה מעניין לראות את ההתפתחות שלו. אמנם לקח לו הרבה זמן לחזור אבל הוא נראה פיכח לגמרי, ואפילו היה עירני מספיק לזהות שהחבר שלו ל\"אחווה\" שוב שתה וזקוק לעזרתו, ומנגד, הוא נשאר השוביניסט חסר התקנה שתמיד היה. 

הסיפור הרביעי הרגיש קצת שונה ולא שייך, אבל היה מעניין גם הוא – הקשר המיוחד שנוצר בין גלן (הילד שהיה לו חיבור מוזר עם בטי והפך מילד קריפי לנער קריפי בריבוע) לבין סאלי (שקריאת המכתב שלה לדון בתחילת הפרק סיפרה - בלי להראות פריים אחד שלה – כמה הילדה הזו אומללה). המהלך של גלן - שזורע הרס בבית ומשאיר לסאלי מזכרת – נועד כנראה לגרום לבטי והנרי לחוש שלא בנוח (כמו סאלי עצמה) בתוך הבית, ולהראות לסאלי שיש מישהו ש\"שומר עליה\". מרגש ומקריפ כאחד.



8. ב- yes שידרו השבוע תכנית \"מאחורי הקלעים\" של הגרסה הישראלית של \"המשרד\", וזה היה ממש מוצלח. היה כיף לראות את השחקנים מריצים דאחקות, לשמוע דברי חכמה של עוזי וייל ואיתן צור, לראות קצת קטעים מהסדרה, ללמוד על כל אחת מהדמויות ולראות קצת את האנשים שמאחורי הקלעים. בדיוק כל מה שצריך בתוכנית כזו. ככה מקדמים סדרה, ולא תוקעים 70,000 פרומואים בשבועיים.

7. \"אחת שיודעת\", עונה 3, פרקים 21-22 (סוף העונה). זה היה סיום עונה לא רע בכלל לעונה הבלתי מאוזנת ברמתה הזו. גם הפרקים עצמם לא היו לגמרי אחידים ברמתם, ולצד מספר רגעים מעולים ממש, היו גם רגעים חלשים ומביכים. מה שהפתיע אותי במיוחד היה העובדה שדווקא ג\'ני הייתה הדמות הכי מעניינת הפעם. למעשה, סצינת הסקס שלה עם צ\'אק וכל מה התרחש אח\"כ היוו, מבחינתי, את אחת מנקודות השיא של הסדרה. פתאום אפשר היה להבין ולהזדהות עם הדמות שלה יותר מאי פעם. ואפשר היה להבין גם את צ\'אק, אבל אי אפשר היה שלא לכעוס על שניהם. המשחק של כל הקאסט – ובמיוחד, כמובן, של אד ווסטוויק ולייטון מיסטר – היה מצוין. בכלל, כל הדרך שבה נבנה סיפור הלילה האסור הזה הייתה ממש מוצלחת, החל מההידרדרות של ג\'ני מדחי לדחי, דרך המחשבה המוטעית של צ\'אק וכלה בייאוש המוחלט של שניהם – פשוט מצוין. חבל שלקראת הסוף הגיעה הסצינה המגוחכת הזאת של \"צ\'אק נורה ע\"י שודד\" שהייתה מאולצת ומביכה ממש, וקצת הרסה את הטעם הטוב. בכל מקרה, נראה שבזמן הקרוב לא נראה את הפרצופים של ג\'ני וונסה, ולעומת זאת, דווקא ג\'ורג\'ינה חזרה לעיר כדי לזרוע קצת בלאגן, אז זה בהחלט נראה מבטיח לקראת עונה 4. נקווה לטוב. (דעה שונה - בהמשך).

6. \"מועדון לילה\". השבוע התארח יובל סמו במועדון, ואתם יודעים מה? הוא היה פשוט מצוין! אין מה לומר, האיש הזה מצחיק. כמעט כל מה שהוא עשה הצחיק אותי. גם שי גולדשטיין נראה יותר מפוקס הפעם, ודווקא אבי נוסבאום היה קצת מאופק מהרגיל (וקטורזה, כרגיל, לא מצחיק. כמה בדיחות אפשר לספר על הילדים שלו? לא נשבר כבר?). מרינה מקסימיליאן הייתה חביבה ובסה\"כ העסק עבד טוב יותר מהרגיל, מלבד הקידום הצפוי והמעצבן של \"זוהי סדום\". החדשות הטובות הן שסמו כנראה יצוץ גם בשבוע הבא. החדשות הפחות טובות הן שנראה שבתכנית נפרדו לשלום מנועה וולמן בלי למצמץ ובלי לתת לה הזדמנות אמיתית להראות מה היא יודעת (מלבד להיות על תקן \"הבחורה היפה עם הקול המצייץ\"). חבל.

5. \"קוגרטאון\", עונה 1, פרק 10 (שודר ב- yes. ספוילר לצופי HOT!). הפרק הזה לא ממש עבד לי. העלילות היו קצת צפויות וקיטשיות מדי – גם ה\"שנאה/חיבה\" בין ג\'ולס לבין הדמות שגילם סקוט פולי שהיה ברור לאן תגיע בסיום הפרק, גם הקטע של \"גרייסון עושה קולות של מי שלא מעוניין להיפתח אבל בעצם מאד רוצה להיפתח\" (השטיק הזה מתחיל קצת למצות את עצמו) וגם הקטע עם אנדי ואלי שהיה חמוד אבל צפוי מקילומטר. אבל מה שהכי הפריע לי בפרק היה היעדר הכימיה בין קורטני קוקס לסקוט פולי. בכלל, נראה לי שהליהוק של פולי לתפקיד הבחור המניאק שהוא בעצם נשמה טובה לא היה במקום. הוא פשוט לא הרגיש טבעי בתפקיד, וראו בעליל שהצ\'ארם שהיה אמור להיות לדמות שלו לא ממש עובר טוב במסך. אני מקווה שיסיימו מהר עם הסיפור שלו וימצאו לג\'ולס משהו טוב יותר לעשות. אולי את גרייסון? (ששוב הראה כמה הוא פגיע ונואש. היא לגמרי תפורה עליו).
על פרק 9 ששודר השבוע ב- HOT ניתן לקרוא בממיר הקודם.


4. \"אחת שיודעת\", עונה 3, פרקים 21-22 (דעה אחרת). אם אתם רוצים לרדת במשקל, צפו בצמד הפרקים האחרונים של העונה השלישית של \"אחת יודעת\", בסצינה שבה צ\'אק שוכב עם ג\'ני המטונפת, ולא תרצו לגעת עוד באוכל לעולם. פעם גוסיפ היתה בשבילי guilty pleasure, היום היא פשוט guilty suffer. עדיין לא ברור לי מה מביא אותי מול הטלוויזיה בימי ראשון בעשר בערב, אבל כשאגלה, אספר גם לכם. עושה רושם שכל תסריטאי גוסיפ פוטרו, ולמשימה התגייסו כמה קופים שיודעים להקליד בשיטה עיוורת. אפילו כותבות פאנפיקים בנות 14 הן שייקספיר לעומתם. טוב שלא שזפנו את ונסה התפלה והחד-ממדית מזה כמה פרקים. לעומת זאת, זוועות ותמיהות אחרות עולות במוחי. סרינה (שאישית אני לא מבינה מה מוצאים בה כולם) נפרדת מנייט כי היא \"רוצה לעבוד על עצמה\" (או שמא בגלל שהגיע הזמן לזוג הבא. מתמטית, כמה שילובי זוגות אפשר לעשות משבע דמויות?), נייט \"יורש\" את הפנקס השחור של צ\'אק ומזמין זונות (WTF?), אריק שממליץ לרופוס לשלח את הכלבה מהאי, אבל שתי דקות אחרי זה, מצהיר בפניה של ג\'ני שהוא תמיד יהיה שם בשבילה, דורוטה יולדת בחברתם של בעלה ושני מעסיקיה, אך ללא מיילדת או רופא לרפואה (pun intended), סרינה מגיעה לאביה בנמל התעופה לפני המשטרה (אולי היה להם תקר בניידת?). האם עליי להמשיך?
וכדי שנסיים בנימה חיובית יותר, הנה הציטוט האהוב עלי העונה:
צ\'אק: משהו קורה עם התרופות של לילי. אנחנו צריכים את המיומנות שלך במשחקי מוח כדי לברר מה.
בלייר: מי אתה? האוס?
(kitty)|rlm|



3. \"איך פגשתי את אמא\". עונה 5, פרק 23. משהו לא טוב עובר על הסדרה הזו. הפרק הזה כבר היווה שיא של שפל, מבחינתי. כל הרעיון להקדיש פרק שלם לטוני האקס של סטלה – למה זה טוב? כבר הבנו שסטלה היא לא האחת עבור טד, למה לחזור אליה שוב ושוב? למה לא לתת לדמות שלו להתקדם כבר הלאה, למען השם? ומילא אם הסיפור היה מצחיק במיוחד אולי הייתה לכך הצדקה, אבל כל הקטעים בקולנוע, שברור היה שנועדו להיות סוג של פארודיה על סרטים רומנטיים, לא רק שלא הצחיקו אלא גרמו לי להסתכל על המסך בייאוש. ואם בכך לא די – הליהוק של ג\'ודי גריר לתפקיד הזה מאכזב במיוחד. לא מלהקים שחקנית כל כך מחוננת לתפקיד כל כך חסר בשר. לא חראם? הדבר היחיד שהצחיק אותי בסיפור הזה היה הליהוק של כריס קאטאן (מ- SNL) לתפקיד של טד. אה, וגם העובדה שטד יצא Douche בסרט, ומבלי משים הכותבים פגעו בול. חוץ מזה, השטיק של מרשל ה\"נחמד מדי\" ושל בארני שמקלל לאורך הפרק מיצו את עצמם מהר מאד ולא ממש תרמו לפרק. ולסיום, עוד עניין שהפריע לי – פתאום רובין שוב חלק מהחבורה ודון לא נראה בכלל באופק, כאילו שהיא לא הודיעה להם שהיא עומדת להתרחק מהם בזמן הקרוב. מה קורה להם? זאת הסדרה ששמה דגש רב כל כך על המשכיות ועקביות? לא מתאים להם להתעלם מעניין כל כך ברור.

1. הפרק החדש של אמש ב\"הצילו\" שודר ב-HOT3 עם כתוביות של \"עקרות בית אמיתיות\". אחרי שמונה דקות שבהן ניסיתי - ללא הצלחה - להתעלם ממה שרץ למטה (כולל טקסטים בחלק העליון של המסך, עם שמות של דמויות מ\"עקרות בית\") החלטתי לנטוש את הפרק ולהשלים אותו בהזדמנות אחרת. בדיקה נוספת מספר דקות לאחר מכן העלתה שהטעות לא תוקנה גם אחרי כרבע שעה של פרק. טעויות טכניות יכולות לקרות, מה שלא מקובל עליי זה שאין מי שיפקח על השידור ויבדוק שאם כבר קורים מחדלים מהסוג הזה, הם מתוקנים בזמן אמיתי. (ברק דיקמן)


בשולי הממיר

\"שימור הלקוחות\" ב\"יס\" קטן מהחיים. סיפור אמיתי.





רוצים לכתוב לממיר הבא? כתבו לנו
(editor@tve.co.il)


המסך המפוצל בטוויטר
המסך המפוצל בפייסבוק