המסך המפוצל

קשה לי

The Hard Times Of RJ Berger מוכיחה שלהגיע לכיתה מצוייד בסרגל ארוך זה לא תמיד מספיק

מאת: okok4

פורסם: 09-06-2010
10 תגובות

נראה כי אבולוציית החנון הטלוויזיוני-קולנועי הגיעה לסוף דרכה; את הקריקטורה החד מימדית של סטיב ארקל החליפו דמיות עגולות, מליסה סימפסון ועד סת\' כהן. אחד הסרטים המעולים ביותר של העת האחרונה, Kick-ass, מתאר את הפיכתו של חנון לגיבור-על. היש מגניב מזה?

מחנון אחר שהפך לגיבור-על - פיטר פארקר - אנו למדים שהחנון צריך קצת יותר מראש מתמטי וחיבה לפנטזיה בשביל לפלס את דרכו במעלה הסולם החברתי. לספיידרמן היו קורי עכביש, זה ידוע, השאלה היא מה יכולה להציע רשת MTV לאר.ג\'יי. ברגר, החנון המככב בסדרת הדגל החדשה שלה - The Hard Times Of RJ Berger - כאלמנט-על? מה נתפס בקרב קהל הצופים - האלה שהפכו את \"חוף ג\'רזי\" ללהיט ענק - למתת אל שיגרום לבנות השכבה להערם בפתח הלוקר שלו? התשובה היא ז\' גדול.


בוקר

ובכן, לא בדיוק; כבר שם התוכנית מרמז שעם חדק במכנסיו או בלי, חיים קלים לא יהיו לו. מה שמעלה את השאלה בשביל מה בכלל הגימיק הזה היה נחוץ? לפחות על פי הפרק הראשון (והפריוויו לשאר העונה שבתום הפרק), נראה שהעניין הפעוט הזה (ז\"א הלא פעוט) עומד (הא!) להדחק לרקע. אולי MTV היתה צריכה באזז עם ארומה וולגארית לפתיחה, אין לי מושג. בכל אופן, אני מעדיף סדרות שמתמקדות במה שיש לאנשים בין האזניים, ולא בין הרגליים.

אז על מה מדובר? אר.ג\'יי ברגר (פול לקונו) הוא חנון טיפוסי, בן-15, עם יותר זוגות משקפיים מחברים ונוהג משונה לענג את עצמו עוד לפני שעת אפס. יש לו כמובן חבר טוב ושמן - מיילס, ידידה מוזרה - לילי, מושא אהבה בלונדינית העונה לשם ג\'ני והחבר הספורטאי שלה - מקס. שום דבר חדש. אבל גם יש טוויסט מסויים: ללילי יש קראש על אר.ג\'יי הגובל בטירוף, ולהורים שלו יש פה מזוהם יותר מפארק הירקון אחרי יום העצמאות. גזרת ה-R לא מסתיימת כאן ורוב הפרק מלווה בבדיחות בדרגות שונות של בוטות. רובן גם מצחיקות מאוד. ועוד משהו נחמד: הפנטזיות שלו, כיאה לחנון אמיתי, מוגשות לצופים באנימה מגניבה. נהנתי גם מהפסקול המשובח המשלב קלאסיקות רוק ואינדי עכשווי. אירוני שצופי MTV נתקלים במוזיקה טובה (או במוזיקה בכלל) רק בפסקולי סדרות.


The Hard Times Of RJ Berger

מהפיילוט עולה הרושם שבין הסוגה האיכותית של ג\'אד אפאטו (\"זרוקים ויורמים\", \"סופרבאד\") לזו הירודה של \"אמריקן פאי\" - \"החיים הקשים של אר.ג\'יי ברגר\" בוחרת בנתיב אמצע. לאור חוסר הצלחתן של סדרות  נוער איכותיות, זו כנראה הדרך היחידה לשרוד בטבלאות הרייטינג.

The Hard Times Of RJ Berger, ימי שני, MTV ארה\"ב.
הפרק הראשון זמין באתר התוכנית זמין רק שלישו הראשון.

הקדימון המעולה: