המסך המפוצל

הממיר 16/05/10

ילדי האנרכיה, מונית הכסף, אבודים, קומיוניטי ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 16-05-2010
11 תגובות

8.5. \"ילדי האנרכיה\", עונה 2, פרק 10. כמה אירוני. המהלך המזעזע של זובל מתחילת העונה, האונס של ג\'מה, נועד לפרק את SAMCRO. בפועל הוא עושה בדיוק את ההפך, מאחד אותם רגע אחרי שהתפרקו. דווקא האקט הזה מהווה לבסוף את הצרי, המרפא, כפי שמציע שם הפרק המתכתב ישירות עם הפרק של לפני כמה שבועות, גלעד – שניהם מצטטים את אותו מזמור אופטימי ששורתו הראשונה היא \"יש צרי בגלעד\". מה זה אומר על היחסים בין ג\'קס לקליי? אני מקווה מאוד שהמתח ביניהם לא נגמר בזאת.
 
פרק יחסית רגוע, מעבר לכך. אופי הכואב המשיך את מגמת התקרבותו ללילה. בתחילת הפרק הקודם הוא בקושי הצליח לנשק אותה ובסופו הוא כמעט בלע אותה מול ילדיהם ההמומים. עכשיו הם כבר ממש משפחה חלופית + סקס על הרצפה, כי המיטה עדיין בלתי אפשרית מדי. אני שמח בשבילו.
 
לא ראינו מה הן תוצאות השריפה מהפרק הקודם. מה עם צ\'אק ודרבי, שהיו בפנים? וגם בובי, שנראה לפני כן כי הוא מתחיל לקלוט מה הולך בין ג\'קס לקליי (\"מה הסיפור הזה עם רעיה מתה?\"), לא מראה לכך סימנים הפעם. טיגס, לעומת זאת, ממשיך את אותה מגמת ייסורים, והפטרייה מוציאה את זה ממנו ביתר שאת.
 
אני לא לגמרי אוהב את עלילת האירים. כלומר אין לי בעיה עקרונית איתה, אבל זה נראה כאילו פתאום זובל לקח צעד לאחור כדי לאפשר לדברים אחרים לקרות. אני גם לא אוהב שהם מתעלמים מהעובדה שרק לפני כמה חודשים, בעונה הקודמת, הציל המועדון את חייו של קמרון הייז, איש הקשר האירי שלהם. הם דיברו על היחסים ארוכי השנים בין המועדון ל-IRA ומשפחה, הביאו את טארה לנתח אותו פיראטית, נתנו לו להחלים אצלם – מעט אחרי כן נעלם כל זה לטובת לקוח אחר? ואף אחד לא טורח לדבר איתו על זה? צורם לי.
 
ג\'ימי הלז הוא פסיכופת אמיתי. ראינו את צ\'יבס מפחד כבר כששכב במיטת בית החולים כששאל את פיונה אם גם הוא כאן, ועכשיו אנחנו מבינים למה. האיומים שלו בנוגע לבתו של צ\'יבס היו דוחים ואיומים במיוחד. עם זאת, אני עדיין שונא יותר את זובל (yaddo, http://tv.agenda.co.il/).


8.5  \"glee\", עונה 1, פרק 13. פרק הסיום של חלקה הראשון של העונה עשה בסה\"כ את העבודה, כשכלל בערך כל מה שאפשר לצפות לו מפרק כזה – סגירה של העלילות המרכזיות, מתח, דרמה, נאמברים גדולים, דמויות שמתעלות ברקע האמת וסוף-טוב הכל-טוב. לכתבה המלאה.


8. \"מונית הכסף\". השעשועון החביב חזר לעונה נוספת, ואין הרבה חדש תחת השמש. הקונספט עדיין מקורי, עידו רוזנבלום מצליח לנווט את העסק עם חוש הומור בריא, אווירה קלילה וכיפית והמון כריזמה. והמתמודדים? הכל יכול להיות. התכנית הזו נתנה דוגמא מצוינת: זוג מקסים שמורכב מישראלי חביב והולנדית מתוקה שלא שמעה מימיה על השעשועון, השיג הישג מקסימאלי וגרם לי חשק רב לפרגן להם, לעומת זוג אחר - שתי עלמות לא הכי מבריקות ונטולות מודעות עצמית שהצליחו לטעות בשתי שאלות קלילות ביותר, ובדרך נס הצליחו לחלץ סכום כסף לא רע עד שהגיעו ליעדן, אבל לא ממש גרמו לי לסמפט אותן. הקטע עם המשימה שניתנה לזוגות (הכנסת כמות האנשים הגדולה ביותר למונית) היה מיותר, ולמרות שחשף את הישראליות בהתגלמותה לא ממש הצחיק. (איתן גשם)


אתם יכולים להכנס לי לפה


7.\"אבודים\", עונה 6, פרק 15. הפרק הזה הותיר אותי ברגשות מעורבים. מצד אחד, נהניתי ממנו למדי. אהבתי את שבירת השגרה וההפוגה, למשך שבוע אחד, מכל הדמויות המוכרות לטובת התייחסות למיתולוגיה של הסדרה. גם הסיפור עצמו מצא חן בעיני בגדול, זה היה אך טבעי שגם סיפורם של ג\'ייקוב והאיש בשחור יהיה קשור (בדיוק כמו הדמויות הקבועות) בקשר הבעייתי שלהם עם אמם (שלא הייתה כלל אמם הביולוגית) ושמקור כל הצרות הוא ברצון של אחת מהן למצוא תשובות למרות שהוא יכול להסתפק במה שיש לו (מטאפורה מתוחכמת של היוצרים? הממ...).

היה מעניין לגלות שהם, בעצם, תאומים ושהיה ביניהם קשר ממש טוב, וכמובן שהעובדה שהם אוהבים לשחק משחקים שכפופים לחוקים שאי אפשר לשבור אותם, הייתה מתבקשת ובהחלט במקום. גם הגילוי על מקור הכוחות העל-טבעיים באי, אותו \"אור\" שהאם מזהירה את הילדים מפניו היה חשוב ומעניין מאד ולא הייתה לי שום בעיה אתו (זאת סדרת פנטסיה, למען השם), והגילוי על הדרך שבה \"נולדה\" המפלצת בהחלט היה מספק, מבחינתי. חוץ מזה, תמיד נהדר לראות שחקנית עילאית כמו אליסון ג\'אני בכל תפקיד, אם כי נדמה לי שטייטוס ווליבר (שמגלם את האיש בשחור) קצת גנב לה את ההצגה הפעם (הוא היה מצוין!).

ובכל זאת, למרות כל הדברים הטובים, משהו הרגיש קצת \"Off\" בפרק הזה. אם כבר עושים פרק שמספק תשובות, אפשר היה לתת יותר תשובות ובצורה קצת יותר נבונה. הפרק השאיר יותר מדי שאלות פתוחות בשביל \"פרק מיתולוגיה\" כפי שהתיימר להיות – מיהי האמא האמיתית ולמה הגיעה לאי? מיהי אותה \"שומרת\" (שהפכה לאם של ג\'ייקוב ואחיו)? איך הגיעה לשם ולמה דווקא היא? למה האמא האמיתית התגלתה רק לאח ולא לג\'ייקוב (כי היא ידעה שג\'ייקוב יהיה נאמן)? למה האם הלא אמיתית קראה לאיש בשחור \"מיוחד\"? והכי חשוב – מי בעצם מכתיב את החוקים שגם האם וגם ג\'ייקוב ואחיו כפופים להם? ולמה החוקים נראים כך? ועוד ועוד שאלות.

אז נכון שהסדרה טרם הסתיימה ויש עוד זמן לקבל תשובות, אבל הפרק הותיר אותי מעט מאוכזב בפן הזה. חוץ מזה, הקטע בסיום הפרק עם הפלאשבק לעונה הראשונה לא ממש הרשים אותי, ונראה כמו ניסיון שקוף של התסריטאים לומר \"אתם רואים? ידענו מראש מה אנחנו עושים!\" בלי שהיה בזה הרבה ממש. וחוץ מזה, שכל הקטע שכולם מסיימים כל משפט שמופנה כלפי ג\'ייקוב במילה \"ג\'ייקוב\", וכל משפט שמופנה כלפי אחיו לא מסתיים עם שמו פשוט מגוחך ומעצבן. בסה\"כ אהבתי את האומץ של היוצרים ללכת על פרק כזה עכשיו, אבל יכול היה להיות מוצלח אפילו יותר. (איתן גשם)
 
וגם חן חדד כותבת על \"אבודים\".

5.\"קומיוניטי\", עונה 1, פרק 5. זה היה בלי שמץ של ספק הפרק החלש ביותר עד כה. כל הסיפור עם ה\"משפט\" של בריטה וג\'ף בתור הסניגור שלה היה חלש למדי ונראה כמו ניסיון מאולץ של התסריטאים להביא לפתרון זמני של מערכת היחסים המשמימה למדי שלהם. הדבר היחיד שהצליח להצחיק אותי היה חילופי המהלומות המילוליות בין פרופסור דנקן לסניור צ\'אנג, אבל שוב צ\'אנג היה קצת \"Over The Top\" מדי בשבילי. העלילה של טרוי ועאבד (טרוי מלמד את עאבד איך לשגע אנשים) הייתה מטופשת במיוחד וצפויה למדי. מה שקצת הציל את הפרק היו השיר של פירס, הפסל של השחקן לואיס גוזמן והקטע של טרוי, עאבד והעפרונות בסוף. למרות זאת, בסה\"כ היה פרק מאכזב. (איתן גשם)




4. \"24\", עונה 8, פרק 21. מה יהיה איתם שם? אנחנו שלושה פרקים מסיום הסדרה, ובהחלט היה אפשר לצפות למשהו מוצלח יותר מזה. כל הקטע עם ה\"עוקץ\" של ג\'ק היה צפוי מקילומטר, ומה שלא מובן לי זה שהם ציירו את ג\'ייסון פילר כאיזה \"מקצוען מנוסה\", אז איך בחור כזה פיקח נופל בפח באופן שקוף כל כך? אבל זה עוד מילא לעומת סצינות העינויים הקשות לקראת סיום הפרק. עושה רושם שהתסריטאים החליטו בכוונה לקחת את ג\'ק למחוזות האלימים והפסיכוטיים ביותר שלו, אבל זה הרגיש חסר טעם ומוגזם לחלוטין. העניין היחיד שקצת הציל את הפרק היה הגילוי של ג\'ק בסיום על המעורבות של לוגן שנתנה תחושה שאולי עוד ייצא מזה משהו מעניין. עדיין, זה ממש לא זה. (איתן גשם)


3. \"איך פגשתי את אמא\", עונה 5, פרק 11.. דווקא אחרי הפרק הכי טוב של העונה בא הפרק הזה ו... מה זה היה, לעזאזל? מילא הפרק החלש ביותר של העונה, אבל הוא מועמד ראוי מאד לתואר \"הפרק הגרוע ביותר בסדרה\". אני לא יודע אפילו מאיפה להתחיל. אני לא זוכר שצחקתי אפילו פעם אחת במהלך הפרק. כל \"סיפורי הסיגריות\" נראו מאולצים, הדמויות התנהגו באופן מוזר ולא בהתאם לאופי הרגיל שלהן (לפחות כך הרגשתי במהלך הצפיה בפרק) ולמיטב זכרוני, גם לא לגמרי תואמים אירועים שקרו בפרקים אחרים. חוץ מזה, הדמות של דון פשוט מעצבנת ומשעממת. זה אמור להיות הבחור החדש של רובין? אבוי. לא יכלו למצוא מישהו קצת יותר כריזמטי או מעניין מהבחור הזה? (איתן גשם)


בשולי הממיר


ב\"אבודים\" התארחה אליסון ג\'אני (סי.ג\'יי מ\"הבית הלבן\").


בפרקי \"NCIS לוס אנג\'לס\" התארחו דיצ\'ן לקמן (סיירה מ\"בית הבובות\")  ופול ג\'יימס (\"גריק\").


ב\"מדיום\" התארח שון דויל מ\"אהבה גדולה\", וגם דייויד מורס, השחקן המוכר בתור \"ההוא שהופיע בכל מיני דברים\". וגם בתור השוטר המציק מ\"האוס\".


ב\"מספ7ים\" התארחו ג\'יימס מארסטרס (\"באפי\"), ריי וייז (השטן מ\"ריפר\"), קאת\'י קאהלין (קורין מ\"המגן\") וסינת\'יה אדאי-רובינסון (\"פלאשפורווד\").



מישהו לא ישן מספיק בהוט (תודה למורן)






מה יהיה לנו השבוע?
16-22 במאי


ביום ראשון: הסדרה החדשה \"טרה\" מתחילה (yes stars דרמה)


ביום רביעי: מתחילה עונה רביעית של \"שושלת טיודור\" (yes stars דרמה)


ביום חמישי: \"עספור\" מסתיימת (HOT3) וגם \"המפענחת\" מסיימת עונה (yes stars אקשן).


ביום שלישי: החלק האחרון של \"נבלות\" (HOT3)


מרתון עונה 3 של \"מד מן\" ביום רביעי.


השבוע ב-Hot VOD :
סדרות: טורצ\'ווד, ג\'קיל, סוכן חופשי.
המיני סדרה \"אמה\" (2009) והסרט \"להתאהב מחדש\" (2009)





מסביב למסך המפוצל


אכזרי לדרוש מבחורות להתערטל רגשית מול הרווק ועם ישראל, לצפות מהן להיקשר לאדם אחר ולהתאהב בו ואז לשלוח אותן הביתה בלב שבור. לפוסט המלא (No-Angel TV על גמר \"הרווק\")

ממש כמו קומוניזם ורגל קרושה, יש רעיונות שצריך לזנוח עוד בשלב ההגייה. במיוחד אם ניסית כבר פעמיים וראית איך הם מתרסקים לך מול הפנים. מתברר שכשאתה מאמין במוצר שלך, גם שני ניסיונות כושלים לא יצליחו להרתיע אותך בדרך למה שנראה כמו פוטנציאל התרסקות שלישי ובטוח. לכתבה המלאה (שי פרץ, פנאי פלוס ברשת, על \"קצר משפחתי\" של רשת).

הפואנטות היו לחוצות, הסיטואציות היו צפויות, וכושר השכנוע של עדי אשכנזי הלך והידרדר. ככה זה כשמאוהבים בפורמט, וכך נראה פרק פתיחת העונה של \"מה זה השטויות האלה\". לכתבה המלאה (אריאנה מלמד, ynet, על \"מה זה השטויות האלה?\" של עדי אשכנזי).

אחרי 20 שנה: \"חוק וסדר\" יורדת מהמרקע.



רוצים לכתוב לממיר הבא? כתבו לנו
(editor@tve.co.il)

המסך המפוצל בטוויטר
המסך המפוצל בפייסבוק