המסך המפוצל

הישרדות, עונה 20, פרק 12

הפרק שודר ביום חמישי 6/5/10. ספוילרים לפרק

מאת: okok4

פורסם: 07-05-2010
31 תגובות

ספוילר גם לעונות 7, 8, 16, 19

20 דקות מפתיחת הפרק קנדיס כבר היתה בחוץ. CBS סימנו על הלוח את תאריך הגמר - ראשון הבא: 16/5 - אז צריך לדחוס שתי הדחות לפרק אחד כי אין זמן. יש בזה משהו מזלזל; מי ששרד 30 יום בחברת העלית של שחקני הישרדות לעונותיה ראוי לפרק שלם שבסיומו יושלך אחר כבוד מהמשחק. מה הלחץ?

הפרק נפתח בקולאז\' \"כל מי שסימן את ראסל מצא את עצמו בחוץ\". בפרקים הקודמים ראסל סימן את פארווטי, האם רומזים לנו משהו? לכאורה, ברית ראסל-פארווטי-דניאל אמורה להגיע לגמר: מדובר בברית איתנה שחרף זעזועים החזיקה מעמד מראשית העונה; מצד שני, לפרק קראו Sinking Ship.


לועס

אתגר החסינות הראשון מביך: כולם פרט לפארווטי ורופרט פרשו לאכול. מלא הנבלים, אבל קולבי? בשביל שלוש סופגניות וקפה קר אתה מוכן להפסיד את שרשרת החסינות? איזה שחקן עלוב. אחרי מפגן הזוועה היינו צרכים מישהו שיחזיר את האמון ואיכשהו היה זה רופרט שסיפק את הסחורה.

ניצני האסטרטגיה של רופרט מהפרקים האחרונים מבשילים לידי מהלך של ממש: זיוף אליל, ואפילו בלי שימוש במקלות ונוצות. הוא פשוט דחף אבן לכיס וקיווה שהמשוואה של:

ג\'ף הקריא רמז למציאת האליל + רופרט מחפש ביער + רופרט חוזר מהיער עם משהו בולט בכיס = לרופרט יש אליל - תעבוד.

וכך היה. בראבו רופרט!. ברגע משובב במיוחד ראסל איפרגן תיאר בפני סנדרה את קווי המתאר של הנייר שעוטף את האליל, בזמן שהיא כמובן יודעת איפה נמצא הדבר האמיתי (אצלה!). ראסל תמיד צריך למצא את האליל, ואם הדבר לא מסתייע אז הוא מדמיין אותו. אחרי בערך חודשיים של משחק רצוף זה לא מפתיע.

התכנון של ראסל והבנות היה לחלק את הקולות בין קולבי לרופרט על מנת להעיף את זה שלא ישלוף את האליל. אבל ג\'רי רצתה את קנדיס בחוץ. הצבעה: קנדיס, דניאל, פארווטי: רופרט; ראסל, קולבי, רופרט, סנדרה, ג\'רי: קנדיס. ביי קנדיס. היה שווה לאכול סנדוויץ\' עם חמאת בוטנים, כן? טיפשה.


שמחה ביציע


ואני מוכן לתת ג\'רי קרדיט אסטרטגי ראשון: היא ראתה את הקשר שנרקם בין ראסל וקנדיס והחליטה לפרק את החבילה לפני שיגרם נזק. ואולי יש פה משהו מעבר? אולי היה חשוב לה להשאיר את קולבי במשחק מתוך כוונה לעבוד ביחד איתו בעתיד? פארווטי אומרת בווידיי היוטיוב שלה שקולבי וג\'רי מפלרטטים אחד עם השני כל הזמן. אולי בין כל הפוצי מוצי שלהם (שלא מראים לנו משום מה) הם גם מתכננים איזו השתלטות?

אתגר חסינות שני ומותח. הפעם ראסל מקבל את השרשרת, וזה קריטי מאוד.

ראסל כבר הבהיר מספר פעמים: הוא לא רוצה לשבת ליד פארווטי בגמר. אין לו סיכוי מולה. אפשרות אחת היא לדבוק בתכנון של ברית הנבלים ולהעיף את קולבי ורופרט ואז להתפנות לפוליטיקה פנימית. זה ישאיר אותו עם סנדרה, ששונאת אותו, עם פארווטי-דניאל, שכבר הוכיחו בעבר שהן נאמנות בעיקר לעצמן, ועם ג\'רי. לא טוב. אפשרות אחרת היא לפרק את החבילה עכשיו.

הפניה שלו לדניאל היתה מתוך כוונה טהורה לסלק את פארווטי בפרק 12. בלי פארווטי דניאל תהיה תלויה בו לחלוטין והוא יוכל לגבש ברית חדשה עם מי שיראה לו מתאים (פרט לסנדרה, כאמור). אבל אז נוצרה - אבוי - בעיה: דניאל לא רוצה להתיישר עם התוכנית של ראסל. ולמה לה? היא כבר בטח משננת את נאום ה-אני-בעצם-הייתי-המוח-מאחורי-פארווטי שלה למועצת השבט האחרונה.

וזה מרתיח את ראסל. איך החצופה לא עושה מה שאומרים לה. היא צריכה לעוף. מרוב זעם הוא עושה טעות רצינית – משקר לפארווטי שדניאל ביקשה להדיחה. הרי ברור שהיא תרוץ לדניאל לנסות לברר מדוע היא השתגעה. וזה אכן קורה. במצב נורמאלי ראסל עצמו היה מודח, אבל יש לו חסינות (שנתנה לו את התעוזה להתניע את המהלך המאוד מסוכן הזה). כל שנותר לדניאל זה להתחנן בפני ג\'רי לרחמים.

לא עזר. בפעם השניה בפרק ג\'רי מנווטת את ההדחה ובהשפעת הוידוי המטופש של דניאל (\"שלושתנו ההינו בברית... אני לא מבינה למה הוא בוחן את הנאמנות שלי... היינו בברית מההתחלה... אני קרובה לפארווטי יותר ממה שאתה חושב...\") היא בוחרת ללכת עם ראסל.





אז נותרנו עם ראסל, פארווטי, ג\'רי, סנדרה, רופרט וקולבי.

ראסל שרף את הברית עם פארווטי, ובמילא הוא לא רוצה אותה יותר לצידו. גם עם סנדרה הוא לא יעבוד. זה מותיר אותו עם רופרט, קולבי וג\'רי, שכל אחד מהם מצידו יכול בעצמו לחבור לסנדרה ופארווטי לברית חדשה. ויש לנו גם אליל חסינות אצל סנדרה שעוד יכול לגרום לבליינדסייד מעניין בפרק הבא, כך שהקומבינציה לשלישיית הגמר מגוונת.

ויש עוד משהו, בשלב הזה אולי יצוץ העניין הכספי. פארווטי וסנדרה זכו, גם לרופרט יש מיליון. לראסל אולי ויש ואולי לא (הם רק יודעים שהוא הגיע לגמר עונה 19). ברור שאף אחד מהם לא ישתמש בגמר בטיעון של \"תנו לי את הכסף, השניים האחרים כבר מיליונרים\", אבל כאשר צריך לשקלל טיעונים בעד ונגד הפרט הכלל-לא-פעוט הזה עשוי לעלות.

אני שמח שברית פארווטי-דניאל-ראסל פורקה סופית. מעונה כל כך נהדרת אני מצפה להפתעות עד הרגע האחרון; לפי ההתפתחויות האחרונות כאלה עוד צפויות לנו בצרורות.

ציון: 9 (1- ל-CBS על הדחיסה)




קנדיס מגיעה לפונדירוסה:

חלק 1







חלק 2







סנדרה מנתחת את קולבי:







ודניאל חמה עליו:







וראסל מפרש:







בונוס: The Dragons Music Video (להרחיק חתולים):







לבלוג של ג\'ף, ושל אורן.