המסך המפוצל

הישרדות, עונה 20, פרק 9

הפרק שודר ביום חמישי 15/4/10. ספוילרים לפרק

מאת: okok4

פורסם: 17-04-2010
35 תגובות

5 הערות קצרות על הפרק

1. \"אירוניה דרמטית\" היא סיטואציה ביצירה בה הצופה (ז\"א אנחנו) יודע יותר מהדמויות הפועלות; הידע הזה יוצר פער וגרם למתח תמידי. אנחנו כל הזמן מעוניינים לראות את הדמויות מתוודעות למידע הכמוס בדרך לקתרזיס ומצד שני רוצים למתוח את הרגע כמה שיותר על מנת שתחושת העליונות (אה! אנחנו יותר חכמים מהיצור הזה בטלוויזיה) לא תפוג. בסדרות מתוסרטות הכותבים משחקים על הקו הזה בשביל לשמור על הצופים מול המרקע, אבל מה עושים בריאליטי? מזל שיש את ג\'יי.טי.

2. אם למישהו היו ספקות בנוגע למוח שהניע את ברית ג\'יי.טי-סטיבן בעונה 18 אז הגיע הפרק הנוכחי והוכיח אחת ולתמיד ששכל זה לא הצד החזק של רועה הכבשים מאלבמה. המיליון הלך לאיש הלא נכון. עצם הרעיון לזרוק אליל חסינות למתחרה בשבט הנגדי - מתחרה שאתה לא יודע עליו דבר פרט לכך ששמו אותו בשבט הנבלים - הוא מופרך. אבל לבצע את זה? זה כבר טירוף מוחלט. טירוף, ובו בזמן עונג צרוף לצופים, שכן הוא הביא לידי זיקוק את אותה \"אירוניה דרמטית\" בה אנחנו בבית צוחקים על חשבנו של ג\'יי.טי והשבט המטומטם שלו (אמנדה? איפה השכל שלך?). ומזל שיש את פארווטי.

3. כמו בינבה שבאבחה מהירה של הסנפת אבקת פרחים מתמלאת כוח ועזוז, כך פארווטי עולה ומתחזקת ככל שנוקפים הימים על האי. עונת מיקרונזיה all over again. אחרי שביססה את מערכת היחסים שלה עם ראסל היא עוברת להידוק הקשרים עם דניאל. סצינת מציאת הרמז במפית, הסלקתו בתחתונים ואז היציאה המהירה לשירותים עם דניאל (נו, בנות תמיד הולכות בזוגות), היתה מופת של התנהלות אלגנטית מחושבת. ואיזה מזל שיש את דניאל.

4. ז\"א את הציצים המנותחים של דניאל. איפה נחביא את הרמז? המממ... בינגו! אצל פארווטי הכל מסיבת פיג\'מות אחת גדולה. היא נהנת מאוד מהמשחק והכיף שלה מדביק את הצופים. סצינת הקראת המכתב והתוספות הנהדרות שלה בסוף (BFF Forever XOXO) הוציאה ממני פרצי צחוק כאילו מדובר בפרק של \"קומיוניטי\". ואיזה מזל שיש את ראסל.

5. כי דווקא ההתנהלות שלו במשחק, המונעת מאגו ונקמנות, מאפשר לנו להתבונן במהלכיה של פארווטי ולראות כיצד אמנית משחק אמיתית מנווטת את דרכה, לא לגמר, אלא לניצחון בגמר. הברית של פארווטי וראסל היא ברית א-סימטרית. הוא חושב שהיא כמו טוויטר שצריך לעדכן בכל התפתחות והיא מסתכלת קדימה ויודעת מתי צריך לשתף ומתי עדיף לשמור את הקלפים קרוב לחזה (לחזה של דניאל, הכוונה). אני לא יודע אם הנסיון שלה להציל את קורטני היה נסיון אמיתי או תעלול מניפולטיבי שמטרתו לקבל את קולה במושבעים, אבל השורה התחתונה היא שהיא העיפה מהמשחק מישהי שכנראה תתן לה את המיליון באם הפאזל יסתדר כמו שצריך. זה לא קורה כשראסל בועט אנשים מהמשחק.


יומני היקר שלום

-בפרק הבא האיחוד, האם סנדרה תטרוף את הקלפים? האם אמנדה ופארווטי יתאחדו מחדש? האם קואוץ\' ילבש את אותו קימונו מגוחך למועצת השבט? יהיה שמח.

ציון: 10

עוד על הפרק בבלוג של אורן.