המסך המפוצל

המשרד, עונה 6, פרק 14

הפרק \"Sabre\" שודר ביום חמישי, 14/2/10. ספוילרים לפרק

מאת: איתן גשם

פורסם: 15-02-2010
14 תגובות


די התאכזבתי מהפרק הזה, ואני חושש שהסדרה קצת איבדה קצב.

סיפור רכישת \"דנדר מיפלין\" ע\"י חברה מסחרית טומן בחובו הרבה פוטנציאל, אבל בינתיים בפרק הזה ראינו קצת יותר מדי מהנוסחה שאפיינה מפגשים קודמים בין מייקל סקוט לבין גורמים ניהוליים חדשים עבורו – מייקל מתקשה להסתגל לשיטת הניהול החדשה ומתחיל להתנהג כמו ילד קטן ולעשות שטויות. לא התלהבתי מזה.



לא הכל היה רע בסיפור הזה: הקטע עם הקופסה בפתיח היה משעשע (במיוחד כשהטלפון הנייד מתחיל לצלצל והפרצופים של כולם שמבינים את המשמעות), השיר של אנדי וארין (תיכף נגיע לשני אלה) היה חמוד ומאד אהבתי את המשחק של הכותבים על כך שאת המילה \"Sabre\" הוגים באופן שונה מהדרך שבה כותבים אותה, מה שהרס לגמרי את כל השיר. חוץ מזה, יפה לראות שחקנית אדירה כמו קאת\'י בייטס מופיעה בסדרה (בתפקיד ה-CEO של Sabre), ויהיה מעניין לראות את האינטראקציה שלה עם סטיב קארל.

אבל החלק החזק של הפרק היה המפגש בין מייקל לדייויד וואלאס. אותו וואלס תמיד הצטייר כאדם שפוי ומיושב בדעתו שלא ממש סובל את השטויות של מייקל, ופתאום אנחנו רואים שהוא אשכרה שמח לראות את מייקל (!) ולאט לאט מבינים לאן הוא הידרדר בעקבות הפיטורין מהחברה. זו בהחלט הייתה הזדמנות יפה ללמוד משהו דווקא על הדמות הזאת, ובתוך התהליך היו הרבה רגעים מצחיקים: התיפוף המתמשך של הבן שלו ברקע, הדרך שבה הוא ומייקל נכנסים לג\'קוזי והרעיון האווילי של וואלס שאפילו מייקל (!) מבין כמה הוא מטומטם, וההתלהבות הילדותית (או שמא – המייקל סקוטית) של וואלאס ממנו, ששיקפה עד כמה נואש המצב שלו.
הקטע הזה העלה במוחי שאלה מעניינת – האם המפגש עם מייקל סקוט הופך גם אנשים שפויים למטורפים? הרי גם ג\'ן נראתה נורמאלית לגמרי עד שנתקלה בו. ואולי פשוט כולם מטורפים, אבל איכשהו משהו במייקל מצליח להוציא מהם את החלק הזה באישיות שלהם...



אנדי וארין היו, כמו תמיד, מתוקים יחד, ואני מאד אוהב את הכימיה של אלי קמפנר ואד הלמס, והם היום הזוג החביב עליי בסדרה (תיכף אתייחס גם לזוג ה\"אחר\") אבל נראה שהגיע הזמן לקדם קצת את הסיפור שלהם, מעבר ל\"אני מחכה שהיא תציע, אני מחכה שהוא יציע\". לא מיצינו כבר, חברים?

הבעיה העיקרית שלי עם הפרק הייתה בעלילה של ג\'ים ופאם. לא זו בלבד שהיא הייתה סתמית, משעממת ולא מצחיקה בכלל, היא גם הוציאה את שניהם מעצבנים וטרחנים. מה לעזאזל חשבו הכותבים כשבאו עם העלילה הזו? גם ככה הם בחרו שחקן מעצבן לגלם את ההוא שנתפס בשירותים (זוכרים את הסדרה \"הרווק\" עם ג\'ונתן סילברמן?), אז איך הם הצליחו לגרום לי להיות \"בעדו\" בכל השיחה שלו עם פאם וג\'ים? יש לי תחושה שהכותבים לא ממש יודעים מה לעשות עם הזוג הזה בתקופה האחרונה.

בסך הכל, פרק מאכזב עם כמה הברקות, אבל בסטנדרטים של הסדרה זה לא מספיק.




הציון: 5.