המסך המפוצל

הממיר 24/01/10

Glee ומלרוז פלייס פתחו עונה, ארץ נהדרת הצחיקה חלקית, דקסטר, הכול דבש, עובדה ועוד.

מאת: המערכת

פורסם: 24-01-2010
95 תגובות

9.5   \"דקסטר\" עונה 4, פרק 10. ככל שהעונה הזו מתקרבת לסופה היא הולכת ומשתפרת, במיוחד העלילה של טריניטי/ארתור, שאט אט מתגלה כאחת הדמויות היותר מוצלחות שהיו בסדרה (הרבה בזכות משחק עילאי של ג\'ון לית\'גו). סיפור החטיפה של הילד שבעצם משקף את ארתור עצמו היה מצוין וקריפי לחלוטין. מאד אהבתי את הדרך שבה דקסטר מגלה את מקום המסתור ואת הדיאלוגים המרתקים בין ארתור לילד החטוף. גם הגילוי על החולשה של דקסטר לילדים, שמשקפים את אובדן התמימות שלו עצמו היה פנטסטי. גם הסיפור של קריסטין היה עשוי היטב, החל מהסצינה ב\"קופסא\" עם דב, שיתוף הפעולה עם בטיסטה ובהמשך עם קווין, היחס האמביוולנטי המרתק של טריניטי לבת שלו והפריצה לבית שלה. מעניין לראות שחרף כל ההזדמנויות שנקרות בדרכו, דקסטר לא מצליח לחסל את טריניטי ואני בהחלט מוצא עצמי מרותק למסע הזה. (איתן גשם)


9. \"Glee\", עונה 1, פרק 1. שלא יובן לא נכון. אין מדובר כאן ביצירת מופת או אפילו בסדרה מעט מתוחכמת ושנונה. ממש לא. הסדרה פשוטה יחסית והפרק לא היה נטול בעיות, אבל הסה\"כ הותיר אותי עם תחושה משונה של חיוך על הפנים וחשק לצפות בפרקים נוספים בעתיד... לכתבה המלאה.


8.5. \"הכל דבש\", עונה 2, פרק 3. עוד פרק מוצלח למדי של הסדרה הזו. אהבתי את החיבור בין ערן לבין ענת/סווטה שנתן קצת עומק לשתי הדמויות ובכלל נתן כיוון מעניין לדמות של ערן כחלק מההתמודדות עם הפטירה, מה גם שהכימיה ביניהם הייתה מצוינת. חוץ מזה, הסצינה שבה הוא מקבל ממנה... אהה... שירות (כחכוח) על רקע התמונה של הבאבא סאלי וההסבר של ענת לסיבה שהתמונה נמצאת שם (סצינה שעשתה הרבה רעש מכיוון אנשי הבאבא ברוך שתמיד שמחים לעשות כותרות) הייתה פשוט היסטרית, במיוחד על רקע גרירת הרכב של ערן והתגובה שלו לכך.
אבל עוד יותר מכך מצא חן בעיני השילוב של ערן בסדנאות של סבתא שלו: בפעם הראשונה עם ענת ובפעם השניה בלעדיה, ששיקפו כתיבה חכמה ועדינה של הדמות. קצת פחות אהבתי את הקטעים של ערן עם הבחורה השטחית, בעיקר בשל היעדר כימיה מוחלט בין השחקנים ומשחק חלש של השחקנית שגילמה אותה.  בסך הכל אהבתי את הפרק ואת הדרך שבה אט אט אנו לומדים כיצד כל בני המשפחה מתמודדים עם השבר שנחת עליהם, ובמיוחד מצאה חן בעיני ה\"התעלפות\" של שוש שעשויה לרמוז על תהליך מעניין שעוד נשמע עליו בהמשך. אחלה סדרה. (איתן גשם)


8.5 \"בית הבובות\", עונה 2, פרק 1. קשה לומר שהכל היה מושלם, כיוון שהפרק סבל קצת מחוסר איזון. בסך הכל פרק טוב ומהנה שלקח לי קצת זמן לעכל את כל מה קרה בו, וזה בהחלט סימן טוב (בפרקים הראשונים לא היה צריך להבין הרבה), ויש התפתחויות שמותירות אופציות מעניינות להמשך הדרך... לכתבה המלאה. והנה גם ראיון עם ג\'יימי במבר, אלייזה דושקו וג\'וס ווידון על הפרק.


ויש לו מבטא בריטי!


8. \"ארץ נהדרת\". האמת היא שהעונה הזו לא מלהיבה בינתיים מבחינת כמות הצחוקים שהיא מייצרת (אני מאוכזב במיוחד מה\"מבזקים\" שפעם היו שוס והיום לא ממש מצחיקים, למעט הקטע של \"פתרון בחינת הבגרות\" שהוא מצוין), אבל מוצא חן בעיני שהכותבים לא היססו ללעוג לפטריוטיזם המבחיל שמלווה את סיקור האסון בהאיטי (שבא לידי ביטוי במערכון המצוין עם רוני דניאל), כמו גם העובדה שבקטע על שרה נתניהו הסיקור לעג לא רק לדמות שלה אלא גם – ובעיקר – לגורמים האמיתיים שעומדים מאחורי העניין (מלחמת העיתונים הפתטית בין \"ידיעות אחרונות\" ל\"ישראל היום\"), וטוב לראות שהם ממשיכים להשתמש בדמות של סוניה פרס שהתגלתה כשוס רציני (למרות שבתכנית הזו היא הייתה פחות טובה מאשר בהופעה הקודמת). המערכון עם \"קבוצת הרכישה\" היה משעמם להחריד, אבל מנגד \"מומי\" ממשיך להוכיח את עצמו כדמות טובה וכבסיס שבועי לסאטירה מוצלחת, וממש אהבתי את המלים של השירים שלו שהיו מתוחכמות ומצחיקות. הקטע עם טל ברודי היה טפשי לחלוטין והאמת שדי מיותר, אבל אסי כהן הצליח איכשהו להפוך אותו לנסבל. מכל מקום, אני שמח שהתכנית הגיעה למעמד שבו היא יכולה לדבר בשני קולות ומדי פעם מרשה לעצמה לומר כמה אמירות חתרניות, גם במחיר של איבוד חלק מההומור ה\"פשוט\" שלה ואולי גם מהפופולאריות שלה. (איתן גשם)


4. \"עובדה\". מעניין מאד שהתכנית הזאת מוצגת ע\"י \"קשת\" (באתר הרשמי שלה) כ\"תכנית תחקירים\". אני מתקשה להבין, למשל, כיצד כתבות על מעודדות (כתבה שנעשתה בעבר) מהוות \"תחקיר\", אבל ניחא. השבוע \"עובדה\" הביאה לנו ראיון בלעדי עם ראש עיריית בת ים, שלמה לחיאני, על מנת לאפשר לו \"להשמיע את גרסתו\". למי ששכח נזכיר – מדובר באדם שנאשם בפלילים ע\"י משטרת ישראל. לא בעייתי, משהו? שלא יובן לא נכון – תפקידה של תכנית תחקירים אינה לומר \"הללויה\" על כל מהלך של משטרת ישראל, ואם יש לה מידע על מעצר לא מוצדק של כל אדם, לא כל שכן איש ציבור, מחובתה לערוך תחקיר מקיף ולהוכיח שמדובר במשגה או ברשלנות או אפילו בזדון. לזה אפשר לקרוא אפילו \"תחקיר חשוב\". אבל זה לא מה שעשו אילנה דיין ואנשיה. מה שהם עשו זה \"להשיג בלעדיות\" עם לחיאני במטרה להבטיח רייטינג גבוה, תוך שהם נותנים במה טלוויזיונית חפשית לאיש (כמובן שאילנה הייתה שם כדי \"לשאול שאלות קשות\", אבל תעשו לי טובה. האיש היה מוכן לכל שאלה עם חומר ביד). אני לא רואה פסול בכך שלחיאני יקבל הזדמנות תקשורתית להגיב להאשמות נגדו, אבל מה היה קורה אם זה היה נעשה במסגרת החדשות? למה צריך ש\"תכנית התחקירים\" היוקרתית (כביכול) של הערוץ תשדר את הראיון הזה? האם ניתן לשלול את האפשרות שלחיאני השתמש ב\"שם הטוב\" של התכנית (שלאור הפרסומים האחרונים ספק אם הוא מוצדק) כדי להרוויח את אהדת הקהל? והאם תפקידה של תכנית תחקירים הוא לתת במה לנאשמים בפלילים? (איתן גשם)


3. \"האוס\", עונה 5, פרק 20. לכבוד: דייויד שור וקייטי ג\'ייקובס. הנדון: נו, באמת. כצופה קבוע בסדרה שלכם, ששמר לה אמונים לאורך העונה הנוכחית חרף מפחי נפש חוזרים ונשנים, ראיתי צורך עז לכתוב לכם מכתב זה ולהביע בקול רם את אכזבתי הרבה מכם ומהסדרה שאתם אמונים על כתיבתה, בעקבות הפרק שבנדון... לכתבה המלאה.


1. \"מלרוז פלייס\", עונה 1, פרק 1. נתחיל מהסוף: וואו, זה היה נורא. גרוע. מזוויע. מכירים את זה שאתם מתבגרים קצת ורואים סדרה עכשווית לצעירים שאמורה להיות המשך עקיף לסדרה שראיתם בנעוריכם, ואתם לא מוצאים שביב של דמיון לסדרה המקורית אלא בעיקר לסדרות נוער עכשוויות ואיומות אחרות? ואז אתם מרגישים זקנים לרגע? אבל אז מגיעים למסקנה שלא ממש אכפת לכם? לכתבה המלאה.


1. זה כבר הוזכר ונדון שוב ושוב, אבל תמיד טוב להזכיר: YES הורסת את חווית הצפייה עם קידום התכניות שלה. בשבוע האחרון בלט העניין עם הפרומואים הטקסטואלים המיותרים על המסך לערוץ יס נקסט. הטקסט (שהוא אפילו לא פופ-אפ אלא נשאר קבוע על המסך) הסתיר חלקים שונים בתכניות שונות, והיה מגוחך במיוחד כשהפריע לצפייה בתכניות שאותן הוא מקדם. כך למשל לאורך כל הפרק הראשון של Glee, נותרה הכתובית המפרסמת את Glee, כי חשוב מאוד שהצופה ידע מתי ואיפה משודרת התכנית בה הוא צופה כרגע. במיוחד Glee, שמסע הקידום שלה עד עכשיו היה קטנטן ולא מורגש.
אך גם כשמדובר בקידום לתכנית אחרת מזו שמשודרת, מדובר בטקסט מיותר ומרגיז שמסתיר חלקים מהמסך והורס, פשוט הורס. מתי תלמדו לכבד את הצופים שלכם? אחרי שכולם יעזבו?


יס עוזרים לקונאן להתחבא מהצופים בשבוע השידורים האחרון שלו




בשולי הממיר


בפרק הרביעי של \"אמריקן איידול\" התארחה קריסטין צ\'נוות (\"החיים על פי נד\") על כס השיפוט לצד השופטים הקבועים.


ב\"זירת הפשע: מיאמי\" התארחה קתרין מונינג (שיין מ\"ישנן בנות\").


בסדרה החדשה \"בונז\" התארחו בפרק הראשון סם טראמל מ\"דם אמיתי\", ובפרק השני אן דודק (אמבר מ\"האוס\", \"מד מן\").


ב\"חוק וסדר: כוונה פלילית\" איימי ריאן (\"המשרד\") התארחה בפרק ששודר ביום שני, ודייויד קרוס (טוביאס מ\"משפחה בהפרעה\") נצפה בפרק מיום חמישי.


בטי ווייט (\"בנות הזהב\") הופיעה ב\"קוראים לי ארל\".


ב\"בית הבובות\" הופיע אלכסיס דסינוף (\"באפי\" ו\"אנג\'ל\") בתפקיד הסנטור דניאל פרין, וג\'יימי במבר התאחד עם טאהמו פניקט (פול באלארד), ששיחק לצידו ב\"בטלסטאר גלקטיקה\".


ב\"האוס\" התארח Meat-Loaf (\"מופע הקולנוע של רוקי\", \"מועדון קרב\", קריירה מוזיקלית כלשהי).


His name was Gregory House. His name was...




מה יהיה לנו השבוע?

ביום שישי: בערוץ HOT3 מתחילה העונה שישית ל\"פרויקט מסלול\", ומיד לאחריה ריאליטי חדש: \"הדוגמניות של המסלול\" (\"Models of the Runway\") - סדרת ספין-אוף, בהנחיית היידי קלום, שעוקבת אחר הדוגמניות שמלוות את מעצבי האופנה בעונה השישית של \"פרויקט מסלול\".


ביום שני: \"האנטומיה של גריי\" חוזרת בעונה שישית (yes Stars דרמה)


ביום שלישי: תוכנית הפרידה של קונאן מה\"טונייט שואו\" ומרשת NBC בכלל (yes Stars Comedy).





מסביב למסך המפוצל


\"הלינק\", המשודרת בערוץ 8, היא עוד אחת מאותן תוכניות טלוויזיה שמתיימרות לספר לצופים בבית מה חדש ומעניין בדבר המוזר הזה שנקרא \"האינטרנט\". בדומה ל\"הצינור\" של ערוץ 10 או \"מה קורה\" של ערוץ 2, גם בערוץ 8, ערוץ המדע, התוכנית אינה מבוססת על תכנים מקוריים, אלא מסתמכת בעיקר על תכנים השאובים מהרשת. לכתבה המלאה.(אלי לוין, העין השביעית, על הלינק)


הקמפיין שקדם לתחילת העונה התשיעית של \"אמריקן איידול\" שם דגש על מטרתה של התוכנית: למצוא כשרונות חדשים ולתת סיכוי לאמנים מתחילים. \"הם כולם מתחילים איפשהו\", קראו הפוסטרים, בעוד שפרסומות הטלוויזיה הראו מתחרים לכאורה מגיעים מכל קצוות הארץ ונחשפים לראשונה בזכות כשרונם. לא ברור איך הקמפיין הזה מתקשר לתוכנית שעלתה לאויר לפני עשרה ימים בלבד: ארבעה פרקים לתוך העונה, ו\"אמריקן איידול\" הפכה לפריק שואו נטול כל חן וחסר השראה. לכתבה המלאה. (בירנית גורן, אחר, על פרקי השבוע של אמריקן איידול)


\"מלרוז פלייס\" המחודשת היא ספין אוף ל\"מלרוז פלייס\" של פעם, הסדרה שבעצם החלה גם היא כספין אוף לסדרה המיתולוגית \"בוורלי הילס 90210\", שהיא המלכה האם של כל הזמנים שעיצבה אישיות של דור שלם. זוהי מורשתם של היוצרים אהרון ספלינג ודארן סטאר. לכתבה המלאה. (ליאת להב, עכבר העיר, על מלרוז פלייס)