המסך המפוצל

עונת הקיץ בטלוויזיה

ערוצי הטלוויזיה השונים מתכוננים להשקת עונת הקיץ שתביא עמה לא מעט חידושים - יש למה לצפות

מאת: שגיא קליין

פורסם: 29-05-2002
5 תגובות
כידוע, חודשי הקיץ בפתח וערוצי הטלוויזיה בישראל כבר "מבשלים" לנו מתכון לתקופה שלא נעזוב את הבית. כמו כן, מתחלפים ימי השידור של זכייניות ערוץ 2 ולכן התוכניות יוחלפו בהתאם.

"רשת", למשל, תשבץ תוכנית בידור חדשה בהנחיית אדיר מילר במשבצת השידור של "רק בישראל" המשודרת כיום ע"י "קשת".

לא מעט ערוצים חדשים יצטרפו אלינו במהלך ארבעת החודשים הקרובים, ביניהם ערוצים מחו"ל וערוצים בהפקה ישראלית ללקוחות הכבלים הדיגיטליים וללקוחות הלווין.

בין הערוצים החדשים, נמצא ערוץ החדשות FOX News שעלייתו מתעכבת בעקבות סיבות לא ידועות, למרות שהובטח לפני כחצי שנה כי הערוץ יעלה "בקרוב מאוד..."

ייתכן שערוץ 3, שתוכנית השידורים הנוכחית שלו נמתחת על פני חצי שנה (עד חודש אוקטובר), יעשה רענון קל למספר תוכניות ויעלה בקיץ מספר סדרות חדשות, ששידורן יימשך עד סוף שנת 2002.

חברות הכבלים וחברת הלווין צופים כי תיווצר עלייה בתחום הזמנת סרטים עפ"י צפייה (הום סינמה \ yes Show) ובמאבק על כך, חברות השכרת הסרטים יוצאים במבצעים ובקמפיינים מושכים - לדוגמא : מבצע בלוקבאסטר - השכרת סרט בחודש יוני רק 9.90

ערוצים נוספים שאמורים להגיע אלינו בתקופה הקרובה: הערוץ היהודי, פוקס ניוז, חדשות ישראל, ערוץ המוסיקה המסחרי (כנראה ששמו יהיה "מוסיקה 972"), ערוץ ניקולודיאון, ערוץ מולדת, הערוץ הרוסי-עברי-ישראלי, ערוצי המונדיאל האינטראקטיביים, ערוצי מידע ובידור מארה"ב וערוץ אינפו. השאלה מה באמת יצליח להגיע ומתי?

מסתמן כי הכבלים גמרו את תקציבי ההשקעה שלהם בתכנים. חברות הכבלים נכנסו לקשיים אדירים, בעקבות כניסת הלווין ופתיחת השוק לתחרות, שגרם להם להשקיע במעבר לתשתיות ואספקת שירותים חדשים.

לעומת זאת, חברת הלווין יס, לא מתקשה להביא ערוצים חדשים או לפצוח בהצהרה על שירות חדש. מבחינתה של יס, היא פשוט תמשיך לעלות את חבילת ה-Unlimited (החבילה הכוללת את "כל הערוצים") וליצור חבילות ביניים.

נראה מה יביאו לנו חברות הכבלים והלווין וערוצי הטלוויזיה הקיץ הזה.

(מקור: CSMN)