המסך המפוצל

הקרב על הרייטינג 19/10/09 - 25/10/09

סיכום נתוני הרייטינג בארה\"ב בשבוע השידורים החולף.

מאת: תתש

פורסם: 29-10-2009
9 תגובות

טופ 25 בני 18-49 יום ב\' 19/10 – יום א\' 25/10



משחק הפוטבול של יום ראשון מסיים במקום הראשון, מה שעתיד לחזור על עצמו עד ינואר.  \"האנטומיה\" מובילה בקרב הסדרות המתוסרטות, כש-\"המפץ הגדול\" (שרק צומחת משבוע לשבוע) נושפת חזק בעורפה עם שיא עצמי חדש. \"שני גברים וחצי\", NCIS ו-\"עקרות\" נמצאות לא הרחק מאחור. מי היה מאמין שיגיע היום בו NCIS תנצח את \"עקרות בית נואשות\", פעם הסדרה המתוסרטת הכי מצליחה בקטגוריה הזאת, בקרב בני 18-49.


בלוק האנימציה של FOX הוחלף ע\"י משחקי סדרת הגמר של האמריקן-ליג של ה-MLB שעלו בעשרות אחוזים לעומת סדרת הגמר של הנשיונל-ליג ששודרה בשנה שעברה. \"האוס\" הורחקה עד למקום העשירי השבוע עם רייטינג מתחת לממוצע בעקבות התארכות משחק מס\' 5 לפריים-טיים.


\"המשרד\" ממשיכה להיות קרן האור היחידה מקרב הסדרות המתוסרטות של NBC, \"הישרדות\" עם עלייה משמעותית משבוע שעבר, וגם \"יורדים בגדול\" עם עלייה ניכרת. דרמות הפשע של CBS עם מספרים נאים, \"מרפאה פרטית\" יורדת קצת משבוע שעבר, \"המירוץ למיליון\" עולה,וModern Family החדשה ו-\"איך פגשתי את אמא\" הותיקה מוסיפות ייצוג לקומדיות.


\"רוקדים עם כוכבים\", פעם תוכנית של טופ 5 נמצאת היום בשפל היסטורי. פעם התוכנית הכי מצליחה חוץ מ-\"איידול\", \"רוקדים\" מובסת היום בקלות ע\"י \"הישרדות\" ו-\"יורדים בגדול\", כש-\"המירוץ למיליון\" נמצאת מעבר לפינה. עם זאת, יש לציין את העובדה שתוכנית התוצאות עלתה בלמעלה מ-10% לעומת שבוע שעבר.


טופ 25 מספר צופים כללי יום ב\' 19/10 – יום א\' 25/10




זה נדיר, אם לא ייחודי, לראות סדרה בעונה השביעית שלה כמו NCIS מצליחה בפעם הראשונה להיות הסדרה הכי ניצפת בארה\"ב. משחק הפוטבול במקום השני, ולמרות רייטינג נמוך בקרב בני 18-49, \"רוקדים עם כוכבים\" עדיין חזקה בקרב כלל הציבור. אותו דבר גם עם NCIS: LA.

שאר הלוח נשלט כרגיל ע\"י דרמות הפשע, הריאלטי והסיטקומים של CBS שלוקחת 12 מקומות. FOX מחוזקת בעזרת הבייסבול עם שישה מקומות, ABC עם הייצוג הרגיל שלה לוקחת חמישה מקומות, ו-NBC בלי שום תוכנית מלבד פוטבול.


ממוצע שבועי של הרשתות הארציות
שבוע 5, 19-25 באוקטובר 2009




בעזרת שלושה משחקי בייסבול, FOX מצליחה לנצח את CBS לראשונה העונה בקרב בני 18-49 ובקרב כלל הצופים. CBS שנייה בהכל חוץ מבני 18-34 בו היא נמצאת במקום הרביעי.
ABC ו-NBC במקומות השלישי והרביעי כאשר רק 16 מאיות מפרידות בינהן. זה מצחיק לחשוב ש-NBC היו מובילים על ABC אם הרייטינג של הסדרות החדשות שלהן היה רק גרוע במקום גרוע במיוחד.


ממוצע עונתי של הרשתות הארציות
21 בספטמבר - 25 באוקטובר 2009




אחרי שנים בהם FOX רק סימנה איקסים על לוח השנה במשך כל הסתיו עד ש-\"איידול\" חזרה בחורף, השנה FOX העלו את הלוח סתיו הכי מושקע שלהם מאז 2002 ועם ה-World Series שמתחילה השבוע, FOX יכולה לברוח לשאר הרשתות כבר עכשיו.

ממוצע עונתי של הרשתות הארציות
עונת 2008-9 לעומת עונת 2009-10 במשך 5 השבועות הראשונים




FOX היא הרשת היחידה שמצליחה לרשום עליות בקטגוריות הגיל השונות, עם עליות משמעותיות בקרב בני 18-49 ובני 18-34. CBS למעשה כמעט ללא שינוי לעומת העונה שעברה עם ירידות מינמליות או ללא שינוי בקטגוריות הגיל ועם עלייה מזערית בקרב כלל הצופים.

למרות הביקורת הרבה שהופנתה כלפי NBC בעקבות שיבוץ לנו בפריים-טיים, גם מגולשי אתר זה, אפשר לראות מהמצב הכמעט זהה שבו ABC נמצאת ש-NBC עשו החלטה נבונה. כשעלות של שבוע של לנו שווה לעלות של פרק ממוצע באחת הסדרות שמשודרות ב-10 של ABC, אין שום סיבה לבזבז עשרות מיליוני דולרים לשווא.

למרות העובדה ש-CW ללא שינוי לעומת העונה הקודמת, צריך לזכור שהם נפטרו מהחור השחור לרייטינג שלהם שהיה יום ראשון. כל מצב חוץ משיפור משמעותי הוא כישלון.


אם אתם מעוניינים ברייטינג של סדרות שלא הופיעו באחת מהטבלאות או בסדרות שמשודרות בכבלים אתם מוזמנים לבקש זאת בתגובות.