המסך המפוצל

Modern Family, פרק חמישי

הפרק \"Coal Digger\" שודר ביום רביעי, 21/10/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 27-10-2009
2 תגובות

אחרי הפרק הרביעי שהיה מוצלח במיוחד (כנראה הטוב ביותר עד כה) גם הפרק החמישי לא אכזב בסך הכל, אם כי היה מעט פחות טוב מקודמו.


מעניין שהסדרה לא המתינה זמן רב ובחרה להתמודד במהירות - זה הפרק השני ברציפות - עם הנושא של גלוריה כאישה השניה והצעירה של האב והיחס של בני המשפחה האחרים לכך, וכל זאת בשלב מוקדם יחסית בסדרה.


אם בפרק הקודם הדגש היה על האישה הראשונה, הפעם העניין עבר אל קלייר. ואכן, זה בהחלט לא נשמע מופרך שהבת הלא צעירה תסתכל בחשד על האישה הצעירה שנכנסה לחייה והתחתנה עם אביה, ושבסופו של יום תהיה מתיחות ביניהן. הפרק התמודד עם הסיטואציה הזו בצורה טובה מאוד. הדיאלוגים היו אמינים, הנימוקים של שני צידי המתרס היו אותנטיים והגיוניים לגמרי והקומדיה התאזנה באופן מוצלח עם האמוציות החזקות.


כמו תמיד, פיל היה זה שסיפק את עיקר הצחוקים, והוא בלי ספק מסתמן כדמות הטובה ביותר בסדרה. התגובות שלו באמצע המתיחות בין שתי הנשים סיפקו אתנחתא קומית יפה. הקטע שבו גלוריה זורקת עליו את התחתונים והתגובות של כולם לכך היה משעשע מאוד ואהבתי את העובדה שבפעם הראשונה ראינו שהוא יודע גם מדי פעם להגיד את הדבר הנכון. למעשה, למרות חוסר האמון של קלייר בו, דווקא הוא זה שהצליח להרגיע את גלוריה ולנטוע בה את התחושה שקלייר לא באמת שונאת אותה. סצנת הסיום עם קלייר שקופצת למים כדי להוכיח את כוונתה הכנה וכל יתר הדמויות שנדחפות / קופצות למים אחריה היתה מקסימה והשיגה את האפקט הנדרש.


 


חוץ מזה, סיפור הפוטבול היה גם הוא מוצלח. מאוד אהבתי את העובדה שקמרון - הצבעוני מבין שני בני הזוג - הוא חובב פוטבול מושבע, ובעניין הזה מתחבר הרבה יותר אל ג\'יי שבסתר לבו די נהנה מהעניין. גם הבדיחות שמסביב (דיק בטקוס הוא שם אמיתי לגמרי של שחקן עבר, וזה באמת מצחיק!) היו טובות ברובן, ומיצ\'ל דווקא היה די סימפטי בפרק הזה, והניסיון שלו ללמוד את המשחק היה משעשע למדי.


חוץ מזה, פתיחת הפרק והגילוי על כך שמני רב עם ה\"אחיין\" שלו היתה חביבה, במיוחד כשהמנהל מנסה להבין מי הוא מי במשפחה המודרנית הזו, ולא ממש מצליח.


למעשה, הבעיה היחידה שלי כרגע עם הסדרה היא שבינתיים לכל הפרקים היה שטאנץ דומה מדי - מתיחות בין בני המשפחה, מפגש עמוס אמוציות ובסוף פתרון מוצלח וסצנת סיום מחממת לב. אין לי בעיה עקרונית עם הקונספט הזה (בכל זאת, \"סקרבס\" היא אחת הסדרות האהובות עליי אי פעם), אבל אולי כדאי שהכותבים יחשבו היטב וינסו לשמור חלק מהמתחים \"פתוחים\". לא תמיד הכל חייב לבוא על מקומו בשלום, ובסופו של דבר אם כל פרק יסתיים כך העסק עלול לשעמם משהו, וחבל.


מכל מקום, חרף ההסתייגות הזו, בינתיים אפשר לומר בלב שקט שהסדרה בהחלט עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר ומשלבת יפה בין ההומור לבין הדרמה. ציון: 9.