המסך המפוצל

רזי התעשיה 12/10/09

מכירות וקניות בפסטיבל \'מיפ\', רשת רוצה ראליטי נוסף, HOT מפתחת דרמה גאה ובלילה כלכלי עוברים לפסים אישיים

מאת: רז מרקוביץ'

פורסם: 12-10-2009
11 תגובות


חדשות מפסטיבל \'מיפ\'


אברי גלעד ואיתן אבוט (מחברת ההפקות \'רייף-אבוט-המאירי\') מכרו לרשת ה-BBC את הפורמט שפיתחו וששודר בעבר בערוץ 10 - \'הבועה\' (שלושה אנשים מבודדים למשך שבוע מהעולם החיצון; בצאתם מהבידוד הם מעומתים עם אירועים אמיתיים או מפוברקים שקרו – או שלא – וצרכים להחליט מה אמת ומה בדיה). התוכנית, שלא זכתה בזמנו להצלחה, תעלה לשידור כבר בחורף הקרוב בממלכה הבריטית בערוץ BBC2, ויהיה מעניין מאד לראות האם ענקית הטלוויזיה הבריטית תצליח להתאים אותו לקהל המקומי שלה ותצליח לעשות את מה שערוץ 10 כשל בו.


ובאותו עניין. תוכנית הדייטים \'יש עוד אלף כמוך\' אמורה הייתה לעלות לאוויר לפני כשנה ב\'רשת\' בהנחיית מיה דגן אך שידורה נדחה מספר פעמים ובשלב מסוים הוחלט לקצץ באופן משמעותי בתקציב שלה ולשדר אותה כספיישל חד פעמי ביום האהבה. מה שלא קרה. ובכל זאת משהו חיובי יצא מהסיפור הזה: ענקית הפורמטים \'אנדמול צרפת\' רכשה את הפורמט, מה שמוביל לאפשרות המשונה בה גרסה אירופאית לתוכנית תשודר עוד בטרם המקור עלה לאוויר. רק בישראל. 


צריך להדגיש שלרוב, העסקאות לא \"נסגרות\" במהלך הפסטיבל עצמו, אלא לאחר תהליך ממושך של משא ומתן בין הצדדים שמסתיים זמן מה לאחר שהפסטיבל מגיע לסיומו. לכן, המדור לא ממש יופתע אם נשמע בשורות משמחות נוספות בעתיד הקרוב.


הנציגות הישראליות היו עסוקות לא רק במכירות, אלא גם ברכישות. הנה מספר דוגמאות בולטות:


\'קשת\' רכשה את הפורמט החדש שפיתח ג\'רי סיינפלד עבור רשת NBC לעונת החורף הקרובה. הרעיון הבסיסי של \"שופט הנישואין\" (בתרגום חופשי) הוא פשוט: ניסיון יישוב מחלוקות בין זוגות נשואים בעזרת צוות קומיקאים מפורסמים. הסדרה עוררה עניין רב בעקבות פרזנטציה מוצלחת של סיינפלד עצמו שהייתה למעשה מופע סטנד אפ פרטי. ולא רק נציגי \'קשת\' התלהבו: התכנית נמכרה ל- 15 מדינות בתוך 24 שעות (!).


אסף גיל, מהמפיקים הבכירים בישראל (אחראי בין היתר ל\'רוקדים עם כוכבים\' ו\'קצרים\') פגש במהלך הפסטיבל קולגה מעניינת במיוחד – ליסה קודרו בכבודה ובעצמה, שנמנית על מפיקי הסדרה האמריקאית \'מי אתה חושב שאתה?\' (בה סלב\'ס מתחקים אחר הסודות המשעשעים המתחבאים באילן היוחסין שלהם). הסיבה למפגש: הפורמט נרכש על ידי גיל, ומתוכנן לעלות בערוץ הראשון בתחילת שנת 2010.



באירופה לא סקפטים

רשת


בזכיינית הפחות מצליחה מבין השתיים הוחלט לעשות מתיחת פנים רצינית ולפתוח במהלך רה-ארגון דרמטי: המנכ\"ל החדש, אבי צבי בר, ארגן מחדש את מחלקות התוכן השונות וחילק אותם לארבע מחלקות חדשות: מחלקת הריאליטי, מחלקת ה- \"Day Time\" והאקטואליה, מחלקת הדרמה ומחלקת תכניות הבידור.


בר מחפש לאייש את תפקידי ראשי המחלקות החדשות שבנה, אך עד כה בהצלחה חלקית בלבד. נכון לעכשיו, קובי גל רדאי צפוי להמשיך בתפקידו כמנהל מחלקת הדרמה, ואילו ליאור שליין צפוי להתמנות בקרוב לתפקיד מנהל מחלקת הבידור, אך טרם מונה מנהל למחלקת האקטואליה, וגם המשרה שבמחלקת הריאליטי עדיין אינה מאויישת לאחר שאייל אלקבץ ורווית מנדל (שבעברם שימשו כעורכים של \'המרוץ למיליון\' ו-\'הישרדות\') דחו את ההצעה לכהן בתפקיד החדש. אוהד אשכנזי - עד לאחרונה העורך של  \'שבוע סוף\' -  יהיה אחראי על הטאלנטים של הזכיינית. אשכנזי יצטרף לאורן גזית, מוותיקי מחלקת התוכן של רשת, שימשיך להיות אמון על הפיתוח.


בזכיינית ממשיכים לחפש אחר הפקת הריאלטי שתעלה אותה לדרך המלך ולשם כך בכוונתה לייבא את הפורמט הבריטי \'Fame Academy\' (בתרגום חפשי: \"האקדמיה לתהילה\") מבית ה-BBC. לפי הפורמט הבריטי 13 מתמודדים נכלאים בוילה אחת ומתחרים על הזכות להיות כוכבי פופ כשהם מתועדים מסביב לשעון בעת שהם שרים, רוקדים וכמובן, מסתכסכים ביניהם. יהיה מעניין לראות אם ב\"רשת\" ינסו לגעת בפורמט המצליח או יותירו אותו בדיוק כפי שהוא.


פרויקטים נוספים עליהם עובדים אצל הזכיינית:


סדרה דוקומנטרית חדשה של עינת ארליך שתעקוב אחר תופעת תרומות הזרע בישראל.


גרסה מחודשת של \'אחד העם 1\'. בסדרה החדשה צפויים לקחת חלק כל שחקני הסדרה המקורית. הצילומים מתחילים בקרוב.


הפקת שתי העונות החדשות של \'המרוץ למיליון\' תופסת תאוצה וב\"רשת\" מקווים להתחיל בצילומים עד סוף 2009.

קשת


בימים אלה נמשכת העבודה על העונה השניה של \'פולישוק\'. שמואל הספרי נמצא בתהליך כתיבה מתקדם של עונתה השנייה  – שהצלחתה הפתיעה מאד את מנהלי הזכיינית - וכבר החלו הרינונים על אפשרות ליצירת עונה שלישית.


כמו כן, מתוכננת הזמנת עונה רביעית לסדרת הדרמה המשובחת \'מעורב ירושלמי\' שתשוב לעונתה השלישית בסוף החודש הקרוב, לאחר שלוש שנות היעדרות. במידה ולא תהיינה הפתעות מיוחדות (כדוגמת צניחה משמעותית ברייטינג) נשוב כנראה לצפות במשפחה הירושלמית האהובה, ואין למדור אלא לקוות שבפעם הזו לא ניאלץ לחכות זמן רב כל כך.

העונה החדשה של \'סופר נני\', שתתמקד במשפחות שבהם הזוגות עוברים משבר ביחסים, תעלה לשידור ב\"קשת\" ביום שני, ה-20 באוקטובר.


בית \'האח הגדול\' עובר בימים אלה שיפוצים לקראת העונה השנייה ההולכת ומתקרבת, אשר אמורה לעלות לשידור ב-15 בנובמבר.

ערוץ 24


טל עזריה - שהייתה במשך שנים מובילת יחסי הציבור של הזכיינית \'רשת\' – הצטרפה למחלקת יחסי הציבור של ערוץ המוסיקה בו שותפה המתחרה הגדולה שלה לשעבר, \'קשת\'. לשורת המגישים מצטרף בימים אלה גם ירון אילן (בחוזה טאלנט מיותר) אשר יגיש תוכנית מוסיקה מזרחית יומית בערוץ ודידי הררי שיבוא \"לעשות שכונה\" בתוכנית מוסיקה ים תיכונית מושקעת שתפיק \'קסטינה הפקות\' (שהופכת אט אט להיות חברת ההפקות הקטנה ש\'קשת\' מטפחת...). כל זאת כחלק מלוח השידורים החדש והמושקע שצפוי לעלות בקרוב.


כי אין מספיק מוזיקה מזרחית בערוץ 24. כן.

ערוץ 10

בערוץ הופתעו לקבל תביעה מטעם חברי ילדות של במאי התוכנית \'לילה כלכלי\', איתי צפרירי. בכתב התביעה, שהוגש נגד צפרירי ונגד ערוץ 10, טענו התובעים כי הם אלה שהגו את הפורמט לתוכנית וצפרירי \"גנב\" להם אותו לאחר ששמע את הרעיון מהם במהלך פגישה שקיים עמם. יש לציין כי התוכנית זוכה להצלחה לא מבוטלת, ולאחוזי צפייה שעוברים לא פעם שיעור בן 5%. בשבוע האחרון שודרה התכנית ביום רביעי לאחר פרק של \'הישרדות\' והגיעה לשיא צפייה עם שיעור מרשים של לא פחות מ- 8.2%. המדור מרשה לעצמו להמר שהסיפור הזה יסתיים לבסוף בפשרה כלשהי.

ועכשיו לתת המדור \"ערוץ 10 – לאן?\"

כזכור, בשבוע שעבר הודיע סמנכ\"ל הרשות השניה, מנשה סמירה, כי אין בכוונתו להמליץ להאריך את תקופת הזיכיון של הערוץ וההחלטה המכרעת בנוגע לעתידו של הערוץ נדחתה בשבועיים. בימים האחרונים פעל מנכ\"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, בניסיון לעורר מחדש את העניין בערוץ הגווע, וקרא לשרי הממשלה להתערב על מנת להביא לפתרון שימנע את סגירת הערוץ. \"זו תהיה שערורייה אם עקב בירוקרטיה נשאיר את המונופול בידי ערוץ 2\", כתב ורשבסקי לשרים. נציגי היוצרים, מנגד, לא שקטו על שמרם והגיבו בחריפות למכתבו של ורשבסקי. \"במקום שהתקשורת תשמש כלב שמירה של הדמוקרטיה מגויסת הדמוקרטיה בעל כורחה לשמש כלב שמירה\" כתבו היוצרים בהודעה רשמית לעיתונות.


HOT


מעטה החשאיות שאפף את הפרטים הנוגעים לסדרת הדרמה המסקרנת, ששמה הזמני הוא \'משפחה – הדור הבא\', התפוגג השבוע סוף סוף כאשר התפרסמו הפרטים הראשונים בעניינה: הסדרה החדשה תעסוק בזוג גברים הומוסקסואלים המנסים להביא ילד לעולם בעזרתה של אישה סטרייטית, ובתוך כך תחשוף את עולמן של המשפחות האלטרנטיביות בישראל. מפיקת הסדרה היא \'טדי הפקות\' ויוצריה הם אורי סלעי (עורך ערוץ 24) והתסריטאי אבנר ברנהיימר (שמכיר את הסיטואציה המתוארת בסדרה מחייו שלו).


במקביל, משתפים בכבלים פעולה עם ברנהיימר בפרויקט אחר בשם \"מקופחים\" (שם זמני) - קומדיה פרועה שמתרחשת במוזיאון לסובלנות בירושלים, שחורט על דגלו חינוך נגד גזענות, אהבת האדם ושוויון בין כל הדתות והמינים. גיבורי הסדרה הם העובדים במקום, לכאורה האנשים הנאורים והפתוחים ביותר בעולם. אולם פעם אחר פעם מגלים גיבורינו המצוינים את הצד הגזעני והמרושע החבוי בהם. רשימת הדמויות הבולטות בסדרה כוללת, כמה מפתיע: אדם ממוצא מזרחי, הומוסקסואל, טראנסג\'נדרית, נכה, מתנחלת ועוד \"מקופחים\" למיניהם, שמגלים רגישות יתר בכל הקשור למצבם, אך אפס עניין ברגישותם של ה\"מקופחים\" האחרים.


yes


בימים אלה מתנהלים הצילומים לעונה השניה של סדרת הילדים \'דאוס\'. הקאסט של הסדרה קיבל חיזוק משמעותי עם מספר שמות מוכרים, ובהם: גאיה טראוב, זמרת הפופ אמילי קרפל, זוהר שטראוס, לימור גולדשטיין, אלון נוימן ושרון אלכסנדר. כל אלה יצטרפו לעונה החדשה שצפויה לעלות עד סוף 2009.


yes yes yes

בקטנה

יש לכם סקופ או מידע מעניין הנוגע ל\'תעשייה\'? שתפו אותי ב: dht160@gmail.com