המסך המפוצל

המשרד, עונה 6, פרק 4

הפרק הכפול \"Niagara\" שודר ביום חמישי, 8/10/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איימס

פורסם: 11-10-2009
33 תגובות

אחרי פתיחת עונה עם כמה פרקים נהדרים וקלאסיים, התפנתה \"המשרד\" לפרק שחיכינו לו מאז תחילת הסדרה: חתונתם של ג\'ים ופאם. לא היה לנו ספק שהיום יגיע. נכון, הדרך היתה רצופת מכשולים, אבל ג\'ים ופאם נועדו להיות יחד, ולכן חתונתם נועדה להתקיים. אבל בקומדיה כמו בקומדיה, כל מה שעשוי להשתבש ישתבש, כפי שראינו כבר בפרקים הקודמים: ג\'ים ופאם מתחתנים רחוק, כדי שאיש לא יגיע, אך כולם נרתמים לנסיעה בת חמש השעות. ג\'ים ופאם מבקשים מזומן, אך כולם רוצים לתת מתנות חסרות תועלת.


נתחיל מההתחלה: סצנת הפתיחה של הפרק השבועי היתה נוראית. זה לא היה \"המשרד\", זה היה \"איש משפחה\", או \"המירוץ למיליון\", או זוועה אחרת. אולי רצו לדלל את מינון המקסימות שיעלה בהמשך הפרק, הגדוש בלב, אבל זה היה פשוט נורא. מזל שזה נמשך רק דקה.


המשך הפרק כבר עבד מעולה לכל אורכו: התווית המותר והאסור במהלך החתונה, כשברור שמישהו יעשה משהו שאסור. איסוף המודיעין חסר הבסיס של דווייט. הנסיעה המשותפת לניאגרה, התצלומים המנטליים של ג\'ים ופאם, הניסיונות הכושלים של אנדי להקסים את ארין, כולם היו האקדח במערכה הראשונה, שירה מתישהו בהמשך.



מה שהיה עשוי נהדר בפרק, היה שלמרות שניסו להפתיע אותנו, כל הפעולות של הדמויות היו מתאימות לחלוטין לדמותם, החל מג\'ים, שכרגיל, הורס לעצמו, וחושף את ההריון של פאם בעצמו מול כולם, ולא מייקל, כמצופה. כנראה יש משהו, אפילו ג\'ים מבין, בהיותו מנהל ובכישרונו החדש לומר דברים מטופשים. מייקל אפילו עזר, כשקם והתחיל לברבר על חשיבותם של יחסי מין לפני החתונה. זה היה מהלך מטומטם, אבל כך הוא היה זה שספג את האכזבה, וג\'ים ניצל, בערך. בהמשך הוא גם טרח ודיבר על ליבה של הסבתא, והבטיח לה שהתינוק ייקרא על שמה, מה ששכנע אותה להגיע לחתונה, חרף אכזבתה מפאם, כך ששוב, מייקל סקוט מציל את היום, ולא זוכה לטיפה של קרדיט.


עלילתו של מייקל המשיכה בניסיונותיו הנואשים למצוא בת זוג ללילה, וסיכום הניסיונות בתחילת דרכו של מייקל להיות אביה החורג של פאם. פשוט נהדר.


דווייט, שזוכה בבחורה בניגוד לכל מה שנראה הגיוני, ועוד זורק אותה אחר כך, גם היה מאוד מתאים לדמות. דווייט מאמין באמת ובתמים בעליונותו, והוא הוא הדמות חסרת כל המודעות העצמית במשרד (בניגוד לתפיסה המקובלת שמייקל נעדר מועדות עצמית), כך שלא קשה להבין למה שיזרוק בחורה אחרי לילה אחד. באשר למוקד המשיכה שלו, ובכן, אולי כשמישהי לא מכירה אותו היא לא עולה מיד על המוזרות והתימהוניות שלו. ואולי סתם יש לה קטע עם חוות.


הבלבול באשר לטיב מערכת היחסים של קווין ואוסקר, ועלבונו של אוסקר גם היה עשוי היטב, אבל  קצת נמאס לי מהעובדה שכשרוצים עלילה  של אוסקר, זה חייב להיות סביב נטייתו המינית (כמו גם בפרק \"Business Trip\"). הנה, תראו, הפעם לא צחקו על קווין על שהוא טיפש ושמן, גילינו שהוא גם מסריח וקירח.



בכלל, עלילת קווין והנעליים החד-פעמיות היתה עוד בדיחה מצוינת, וקווין עם הפאה בכלל היה היסטרי, בעיקר בגלל המשחק הנהדר של בריאן באומגרטנר, מהפחות מוערכים בחברי \"המשרד\". כך גם העלילות הקטנות והמוצלחות של אנג\'לה, שהתנגדה לחתונה אך התעקשה לבוא בכל זאת, ריאן, שמנסה לפתות בחורות עם עברו הזוהר, וטובי, שמקווה שהחתונה לא תצא לפועל והוא יזכה בפאם, סוף סוף.


עוד עבדה מצוין הפציעה של אנדי, ברגע של טמטום כשהוא מנסה - שוב - להרשים את ארין, בתקווה שהם יהיו הג\'ים והפאם הבאים. העובדה שפאם היתה היחידה שיכלה לעזור לו לנסוע לבית החולים הכשירה את הקרקע לסצנות מצוינות - הנסיעה לבית החולים, לינתו של אנדי עם פאם ערב כלולותיה - והיתה עוד משהו קטן בשרשרת של דברים קטנים שעשויים להשתבש, והשתבשו. והרי אין פציעה מתאימה לאנדי מאשר קריעה של שריר במפשעה.


אבל כל הדברים הקטנים הללו שהשתבשו - דווייט והחברה הכי טובה של פאם, ההינומה שנקרעה, ההריון שמנע מפאם ללבוש את שמלת חלומותיה, הידיעה שחבריהם יעשו משהו קיטשי ומחריד כמו ריקוד down the aisle, כל אלו לא יכלו הרי לעצור את ג\'ים ופאם. ג\'ים חזה מראש את הסיכוי של תקלה, ואחרי שהוא גוזר את העניבה שלו, במחווה הרומנטית הכי מקסימה בטלוויזיה, הוא לוקח אותה למפלי הניאגרה, לחתונה האמיתית שלהם.


לא מעט סדרות עושות את זה, חתונה \"אמיתית\" בלי כל האנשים המיותרים מסביב (\"איך פגשתי את אמא\" עולה לראש), אבל עדיין - כש\"המשרד\" עושה את זה - זה מרגיש אחרת. ההחלטה לא להראות לנו את מה שקרה כשג\'ים ופאם נעלמו לכמה שעות, ולהציג את שתי החתונות האחת לצד השניה - את זו שהשתבשה לצד זו המושלמת, של שניהם ברגע מיוחד, יצרה סיום מושלם לפרק. הריקוד המטופש של עובדי \"המשרד\" לצד המינימליסטיות של מעילי הגשם מעל לבגדי החתונה, קול המפלים מול המוזיקה המטופשת, ג\'ים ופאם, מחובקים לבד, מול ג\'ים ופאם, וביניהם כל מי שמציק להם ללא הפסקה. ובסוף, הווידוי של ג\'ים שהתוכנית המקורית היתה לשאת את פאם פעם, מזמן, ביום שהוא פגש אותה, הוכיח שוב שהם הזוג הכי מקסים בטלוויזיה. ציון: 10 (ללא הפתיחה הפרק היה זוכה ל-11).