המסך המפוצל

איך פגשתי את אמא, עונה 5, פרק 1

הפרק \"Definitions\" שודר אמש, יום שני, 21/9/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איימס

פורסם: 22-09-2009
8 תגובות

\"איך פגשתי את אמא\" ממשיכה בדיוק איפה שהשארנו אותה, עם פרופסור טד מוסבי מול כיתה מלאה סטודנטים, ואם ילדיו. אבל כדי להבין את הכל טוב יותר, נחזור קצת אחורה בזמן.


שתי עלילות היו לפרק השבועי. הראשונה היתה סיפור הגדרתם של רובין ובארני. כפי שחשדנו בסוף העונה, מה שיקרה מהמשיכה של השניים יהיה מערכת יחסים, אבל יהיה לשניים קשה להגדירה ככזו. ואכן, השניים מתרועעים בסתר, מסרבים להגדיר בכלל את מה שקורה ביניהם, לא כל שכן לקרוא לזה \"מערכת יחסים\". לילי, בחיפושה התמידי אחר זוג לדאבל-דייט מהווה את קול ההיגיון, אומרת את מה שאנחנו רוצים להגיד, ועוזרת לזוג להבין שהם בעצם באמת זוג של ממש. מרשל, בתור הסיידקיק של לילי, סיפק כמה רגעים קומיים נהדרים, בעיקר עם השוט ועם ארוחת הבוקר, אבל נשאר בעיקר ברקע.


 


ההחלטה לסגור את העלילה הזו כבר בפרק הראשון העונה היא מהנכונות בסדרה הזאת, שלפעמים נוטה למשוך עלילות יותר מדי. עכשיו נוכל לגלות איך מתנהג בארני במערכת יחסים, אחרי שבעונה שעברה גילינו איך הוא נוהג כשהוא מאוהב. נקווה שעכשיו הם ילכו קצת אחורה וישאירו את הבמה לטד, שלגמרי נשכח בינתיים, ואפילו שונמך לסיפור המשני הפרק.


סיפורו של טד, על היום הראשון בלימודים, ומציאת המרצה שהוא רוצה להיות היה נחמד, ובעיקר היווה כר פורה לבדיחות נהדרות: איות המילה פרופסור, חלום הבלהות ושאלותיהם של התלמידים. הדקות בהן טד היה פלצן מתנשא בפני אולם מלא תלמידי כלכלה היו הדקות המצחיקות (והמביכות) של הפרק. מהדרך בה אמר לתלמידים שהוא לא מקבל שאלות (Thank youuuu), דרך חוסר ההחלטיות של איזה מרצה הוא רוצה להיות, ועד הניסיון להפוך כל שאלה לדיון פילוסופי על ארכיטקטורה. אבל כמו בסיטקומים, טד לא ישלם את המחיר על היותו אידיוט, אלא יקבל את הכיתה האמיתית שלו, זו שאינה מונה מאות תלמידים אלא רק כמה עשרות, כיאה למרצה חדש וצעיר. הוא יפתח דף חלק וילמד את מה שהוא רוצה, בלי הלחץ.


 


העובדה שהאמא היתה בכלל בכיתת הכלכלה (וכרגיל, כמעט כמעט ראינו אותה), היא תפנית מאוד מאוד מבורכת בסיפור, שהיה קצת מוזר אם טד היה יוצא עם תלמידה שלו, אם כי היא עשויה להרחיק אותנו מהמפגש המיוחל בעוד כמה עונות.


בסך הכל, התחלה נהדרת לעונה. ציון: 9.