המסך המפוצל

מלרוז פלייס, פרק ראשון

פרק הפיילוט שודר אמש, יום ג\', 8/9/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: זוחל השטיח

פורסם: 09-09-2009
7 תגובות

נתחיל מהסוף: וואו, זה היה נורא. גרוע. מזוויע. מכירים את זה שאתם מתבגרים קצת ורואים סדרה עכשווית לצעירים שאמורה להיות המשך עקיף לסדרה שראיתם בנעוריכם, ואתם לא מוצאים שביב של דמיון לסדרה המקורית אלא בעיקר לסדרות נוער עכשוויות ואיומות אחרות? ואז אתם מרגישים זקנים לרגע? אבל אז מגיעים למסקנה שלא ממש אכפת לכם?


אז יצא לי להציץ קצת גם ב\"90210\" המחודשת וגם שם היה אותו מקרה. אלא ש\"בוורלי\" המקורית (סדרת האם של \"מלרוז\" המקורית, לפרוטוקול) גם ככה הרבה פחות קרובה ללבי והיא לחלוטין לא עומדת במבחן הזמן מבחינתי, כך שלא לקחתי את זה קשה. אבל \"מלרוז\", הו \"מלרוז\". הסדרה שהתחילה תמימה ועסקה בבני ובנות עשרים פלוס שמחפשים את עצמם ובשלהי העונה הראשונה הפכה לסבוניית פריים-טיים מופרעת, מגוחכת, מודעת לעצמה, וכל כך ממכרת וכיפית גם בשידורים החוזרים אחרי יותר מעשור. טראש ניינטיזי במיטבו וגילטי פלז\'ר כהגדרתו. ומה מכל זה יש ב\"מלרוז פלייס 2009?\" כלום. לגמרי כלום. הכי כלום שיכול להיות. מייקל וסידני שם? אז מה. גם הם לא מזכירים בכלום את הסדרה ההיא. בשביל ה\"תרומה\" שלהם ל\"עלילה\" יכלו לקחת שני שחקנים אחרים לגמרי ולכתוב שתי דמויות אחרות לגמרי, עם טקסט זהה לחלוטין וזה לא היה משנה כלום. אולי זה אפילו היה עדיף. אבל זה לא היה עוזר. שתי הדמויות האלה, שסיפקו לא מעט רגעים משעשעים ומזעזעים בסדרה המקורית, פתאום הפכו לדמויות רציניות וחמורות-סבר שמשתלבות באווירה העלק-מסתורית של הסדרה החדשה שלוקחת את עצמה משום מה ברצינות תהומית. זה \"מלרוז\" זה?



באמת שלא ציפיתי להרבה. אפילו תיארתי לעצמי שלא ארצה להמשיך לעקוב ואני אכן לא מתכוון לעשות זאת. אבל כן ציפיתי למינימום סדרה סתמית עם פוטנציאל להתמכרות ושתזכיר לפחות במעט את אמא שלה. בין אם הסדרה הזו תצליח או תיכשל (ואני לא נכנס להשערות לכאן או לכאן), גם לזה לא יהיה כל קשר ל\"מלרוז\" המקורית. הסגנון, האווירה, הזרימה, הדמויות החדשות והותיקות - הכל נראה ומרגיש אחר לגמרי. כמובן שיש מי שהסגנון העכשווי הזה מדבר אליו, אבל בשביל זה יכלו לעשות את אותה הסדרה רק עם שם אחר ועוד כמה שינויי רקע קלילים בלבד, ולא לקשר אותה ל\"מלרוז\". שיתנו לה למות בשקט.


אה ואפרופו מוות, סידני לא מתה. בעצם כן. בעצם לא. זתומרת, איכשהו לא, אבל עכשיו כבר כן. שוב. או שאולי גם עכשיו לא, כבר אי אפשר לדעת. אבל עזבו, זה גם ככה לא מעניין.


והדמויות החדשות? סטודנטית לרפואה בעלת אופי הגון, שתסבוכת כלכלית מאלצת אותה לממן את הלימודים בדרכים לא דרכים? יוצר קולנוע מתחיל ששוקל הזדמנות לא כשרה לקדם את עצמו מקצועית בזמן שהוא מחכה שחברתו סופסוף תגיב להצעת הנישואין שלו? הדמות המתבקשת של המרדן עם המראה החצי זרוק שבעצמו לא בטוח אם ביצע את הרצח שאמור להיות המנוע העלילתי? הבלונדינית-יחצנית-סוכנת-קרייריסטית שאמורה להיות גרסה מעודכנת של אמנדה וודוורד רק עם יותר צדדים אפלים והרבה פחות כריזמה? אני לא בטוח עד כמה מלהיב לקרוא על הדמויות האלה, אבל זה כנראה הרבה יותר מלהיב מאשר לראות אותן. ויש עוד מספר דמויות שבקושי קיבלו במה, ויש גם נשיקה לסבית בסוף (היתכן שמדובר בפיצוי על צנזורת הנשיקה ההומואית ההיא בסדרה המקורית בזמנו?) וכמובן קליף-האנגר לקינוח. שיהיה.


שתי העונות האחרונות והמעפנות של \"מלרוז\" המקורית, ראויות לפרס \'אמי\' של כבוד לעומת פרק ראשון אל תוך הרימייק הנוראי הזה. לא, זה לא עד כדי כך גרוע. זה יותר. ציון: 1.