המסך המפוצל

The Cleveland Show

על הפיילוט לסדרת האנימציה החדשה של סת\' מקפארלן והספין-אוף ל\"איש משפחה\": The Cleveland Show

מאת: okok4

פורסם: 09-07-2009
17 תגובות

לקליבלנד בראון נמאס. הוא נרתם בחדווה לכל רעיון רנדומאלי של פיטר גריפין (כמו אדפטציה מחודשת ל\"מלחמת הכוכבים\" או הקמת צוות לוקאלי ל- A-Team) ובתמורה לא מקבל דבר. ולא, הרס חוזר ונשנה של חדר האמבטיה שלו אינו נחשב כתמורה ראויה. כזכור, היה זה חברו הטוב קוואגמאייר אשר השתעשע עם אישתו לורטה וגרם לזוג בסופו של דבר להתגרש. והנה הסכם הגרושין נחתם וקליבלנד המסכן צריך להחזיר את מפתחות הבית ללורטה. היא בתמורה משיבה לו את בנם קליבלנד ג\'וניור, לא לפני שפיטמה אותו כהוגן והפכהו לקרמבו-מוקה נפוח. לאור מצב הביש מחליט קליבלנד לבצע ריבוט לחייו ולצאת להגשים את חלומותיו בעיר המלאכים. הוא אורז את הפקלאות, דוחף את הקרמבו לאוטו ועוזב את רחוב ספונר לטובת חיים חדשים ואולי טובים יותר בספין אוף המדובר - The Cleveland Show



נחזור רגע אחורה. The Cleveland Showהוא עוד נדבך בתוכניתו הזדונית של סת\' מקפארלן להשתלט על העולם. האם אי פעם בהיסטוריה הטלוויזיונית של המין האנושי השתלט מגה-כותב-יוצר-מפיק אחד על ערב שידורים (כמעט שלם) של רשת טלוויזיה ארצית?
בעונת הסתיו הקרובה של רשת פוקס, בלוק המצוירים של יום ראשון - הידוע בכיניו \"The Animation Domination\" - יהיה מאוד מקפרלני. והוא לא עושה זאת בהתנדבות - רשת פוקס משלמת לו 100 מיליון דולר + בונוסים עבור עמלו.

בלוק המצוירים יפתח (20:00) בעונתה ה-21 של משפחת סימפסון; מיד לאחר המשפחה הצהובה תעלה משפחתו השחורה של קליבלנד ובהמשך הערב עונות נוספות של \"איש משפחה\" ו\"אבא אמריקאי\".  התכנון המקורי היה להעלות את המופע של קליבלנד כבר באביב, אך לבסוף נדחה השידור לסתיו היוקרתי, איתות מצידה של הרשת בכל הנוגע למידת האמון בתוכן דנן. ואם הצעד הזה לא היה מספיק ברור, בתחילת מאי התברר שפוקס הזמינו ממקפארלן עונה שלמה, בת 22 פרקים + חצי עונה שנייה (13 פרקים). רייטינג עדיין אין, שכן הפרמיירה של התוכנית תהיה רק ב-27 בספטמבר 2009.

טרם עזיבתו את רחוב ספונר, התלונן קליבלנד שלאף אחד לא אכפת ממנו. והוא אכן צודק. בניגוד לקוואגמאייר החרמן וג\'ו הנכה, עלילותיו של קליבלנד נטו ל... טוב אני לא מצליח להיזכר בקו עלילה כלשהו בו הוא היה דמות מרכזית. אז מה בדיוק הביא את מקפארלן, ביחד עם היוצרים ריצ\'ארד אפל ומייק הנרי (שגם מדובב את קליבלנד) לחשוב שזה היה רעיון טוב לתת לקליבלנד ספין אוף משלו? לא ברור. לאחר צפייה בפיילוט אני יכול להגיד בפירוש שאהממ, עדיין לא ברור.

הפסקאות הבאות מכילות תיאור עלילתי שיכול להיחשב כספויילר להתרחשויות בפיילוט

הפיילוט נפתח כפרק \"איש משפחה\" טיפוסי וטוב. קליבלנד עוזב את כולם ושם פעמיו לקליפורניה, לא לפני ביקור קצר בעיר הולדתו סטולבנד אשר בוירג\'ניה (מייק הנרי עצמו מוירג\'ניה, אבל הוא לא שחור אז אני מניח שהמוטיב האוטוביוגרפי לא ממש מהווה פאקטור). להפתעתו, אהובת נעוריו שונה (סאנה מק\'וי לת\'אן) עדיין מתגוררת בעיר. היא גרושה ואם לשניים: רוברטה (ריגן גומז-פריסטון), תיכוניסטית טיפוסית וראלו, פעוט מתוחכם בן חמש (גם אותו מדובב מייק הנרי). הפצעתו של ראלו על המסך מעוררת אסוציאציה מיידית לסטואי; הם אמנם לא באותו גיל אבל משהו בטקסטורת הדמות נראה מאוד דומה. מבחינה תסריטאית, לתת לפעוט ללהג בשפה גבוהה תוך שימוש בהומור מושחז ו\"מלוכלך\" נראה כמו בחירה בנתיב קל, במיוחד לאור הצלחתו הפנומנאלית של האב-טיפוס הבריטי. נשאלת השאלה מדוע להפיק ספין-אוף חדש ובו בזמן להתעקש למחזר דמויות ישנות? 100 מיליון דולר היא התשובה, אני מניח. ראלו, אגב, בניגוד לסטואי, ממש אוהב נשים ולא רק אוהב להתלבש במחלצותיהן (אבל נדמה לי שגם סטואי היה סטרייט בהתחלה). בכל אופן, מה שהיה אמור להיות ביקור קצר בעיר מכורתו התגלגל - במונטאז\' תסריטאי קצת תמוה - לאיחוד מחודש עם אהובת נעוריו ובהקמת תא משפחתי בעיר סטולבנד. ולעזאזל הגשמת החלום.

ויש כמובן גם שכנים. הראשון שמו לסטר, רדנק עם רובה שלא עשה כלום בפיילוט חוץ מלהיות סטריאוטיפ מהלך. השני הוא הולט (ג\'ייסון סודקיס מ-SNL), בחור חביב ומאותגר אנכית החי עם אימו וודאי יספק כמות נכבדת של רפרנסים ל\"פסיכו\" במהלך העונה. השכן האחרון לו נחשפנו בפיילוט הוא טים - מדובר בדוב עם חולצה ועניבה. כנראה שיש מכסה מסוימת של חיות מדברות שסת\' צריך לעמוד בה כחלק מהסכם עם PETA, או שהוא פשוט חיפש דמות שהוא בעצמו יוכל לדובב בשביל להצדיק את המשכורת. טים  - המדבר מסיבה כלשהי כמו בארני גמבל ממשפחת סימפסון – נשוי לדובה אריאנה (מדבבת אותה העיתונאית אריאנה הופינגטון) ולזוג יש ילד-דוב בשם רוברט.



באשר להומור עצמו, הסגנון הוא הסגנון המקפארלני הרגיל, רק שבפיילוט רוב הבדיחות לא הצחיקו.  בניגוד ל\"איש משפחה\" המספק לפחות פלאשבק אחד פר דקה, ב\"קליבלנד\" היו סה\"כ 4-5 לאורך כל הפרק (23 דקות) ודווקא הם היו הרגעים היותר טובים בפרק (כמו בדיחת הקולנוע וג\'ימי פאלון). בדיחות מסוימות היו גרועות במיוחד, לדוגמא הגננת של ראלו ששמה הדסה לואונסטיין והיא אומרת או.חיי במקום או.קיי, כי הרי כל היהודים מדברים כמו זוהן דביר.

בדומה ל\"הצדפה השיכורה\" ב\"איש משפחה\" גם קליבלנד הולך לבאר השכונתי, \"השרפרף השבור\" שמו. ההבדל הוא ש\"באיש משפחה\" פיטר, ג\'ו וקוואגמאייר סיפקו שורות מחץ שבאמת מסוגלות להעיף את הצופה מהשרפרף ואילו במקרה של קליבלנד לא עלה אצלי אפילו חיוך קל. פוטנציאל ההומור הגזעני כמעט ולא נוצל (פרט לדקה הראשונה של הפרק) מה שמעלה שוב את התמיהה מדוע דווקא קליבלנד נבחר להוביל ספין-אוף עצמאי. ראינו כבר עשרות משפחות שחורות וסטריאוטיפיות בפריים-טיים האמריקאי; למקפארלין ושאר הכותבים היתה הזדמנות לחדש לנו משהו. על פי הפיילוט הם לא מספקים את הסחורה. אני מקווה ששאר העונה תהיה טובה יותר.