המסך המפוצל

הממיר 28/6/09

סוכן מחוק, אחת שיודעת, חדר חזרות מבית כוכב נולד, המשרד, הפמליה ועוד.

מאת: המערכת

פורסם: 28-06-2009
58 תגובות


10. \"הפמליה\", עונה 5, פרק 11. אתה יודע שפרק בסדרת טלוויזיה הוא מעולה, כשהעלילה המשנית שלו מוצלחת מאוד, ובכל זאת, בכל פעם שהיא מתקדמת, אתה כבר מת שיחזרו אל העלילה הראשית. זה מה שקרה לי בפרק הנוכחי של \"הפמליה\". לביקורת המלאה.

9.5 \"החיים על פי נד\", עונה 2, פרק 8. מה עוד צריך מסדרה קסומה כמו \"Pushing Daisies\"? קריסטין צ\'נווית שרה - יש. התחברות יפה של העלילה העונתית – יש. עלילה מעניינת ומשמינה מנחת - יש. לביקורת המלאה.

9.5 \"על טבעי\", עונה 4, פרק 3. איזה פרק משובח! הסדרה הזאת פשוט לא מפסיקה להפתיע אותי. קודם כל: הדינמיקה בין דין לקסטיאל היא אחד הדברים הטובים ביותר שקרו ל\"על טבעי\" מזה זמן רב. מעבר לזה, הרעיון המרכזי של הפרק היה גאוני, לא פחות. \"אתה חייב לעצור את זה\", אומר קסטיאל לדין ומסרב לענות לו על השאלה לעצור את מה. רק בסיום הפרק אנחנו מבינים, יחד עם דין, את הכוונה האמיתית: את הגורל אי אפשר לעצור, אי אפשר לשנות אותו. מה שקרה, הוא שיקרה. לביקורת המלאה.


איפה אמרת שנמצאת האמת? אני לא מוצא את זה במפה, וה- GPS רק אומר לי לנסוע ישר עד הסוף, לקחת שמאלה ולשאול שם

9. \"סוכן מחוק\", עונה 2, פרק 9. בשקט בשקט הפכה \"סוכן מחוק\" מסדרה חביבה ומהנה לאחת הסדרות הכי טובות על המסך הקטן. השילוב בין עלילות \"הקליינט השבועי\" לבין העלילה המרכזית עובד פשוט מצוין, ובפרק הזה - שהיווה, למעשה, את סוף חלקה הראשון של העונה השניה (בארה\"ב העונה חולקה לשניים כך שבין שידור הפרק הזה לפרק הבא חלפו מספר חודשים) - הגיע השילוב המוצלח לשיא. העלילה השבועית שוב הכריחה את מייקל לשחק דביל מוחלט, וזה נהדר, כי כיף לראות את ג\'פרי דונובן משחק אהבלים, בניגוד גמור למייקל הפיקח ובעל הבטחון העצמי הרב. מנגד, העלילה הנמשכת הגיעה לשיאה, כאשר נדמה היה שמייקל עומד לפצח את פרשת הצלף המסתורי רק כדי לגלות ששוב טמנו לו פח, והנה, אפילו כשהוא מתעשת ונראה שסוף סוף ידו על העליונה ב\"קרב המוחות\" המרתק, מסתבר שוב שהארגון הסודי הזה מקדים אותו בצעד וכמעט מחסל אותו. מה יהיה עכשיו? האם \"יחסי העבודה\" בין מייקל לארגון הזה נגמרו או שהם ינסו שוב להשתמש בו? והאם חייהם של חבריו בסכנה? ובל נשכח שנייט נשלח לכלא. בקיצור, יהיה מעניין מאד בחצי השני של העונה המצוינת הזאת. (איתן גשם)

8. ביום רביעי האחרון התחילה בערוץ 24 התוכנית \"חדר חזרות\". מדובר, למעשה, בסוג של ספין-אוף לעונה הנוכחית של \"כוכב נולד\". התוכנית משודרת בשידור חי, ולמשך שלוש שעות היא מאפשרת לצופה הצצה אל נבחרת העונה בשני העיסוקים העיקריים שלהם. האחד, והפחות מעניין לטעמי, מראה את הזמרים הצעירים גולשים באינטרנט, שרים לעצמם או לאחרים, מדברים ביניהם ועושים מסאז\'ים האחד לשני. הוא פחות מעניין כי מדובר בקונספט דומה לשידור החי הרצוף של המתרחש בבית \"האח הגדול\" בזמנו. האנשים שמהווים את ה\"נבחרת\" מעניינים אותי בזכות דבר אחד בלבד - יכולת השירה שלהם. את החיים הפרטיים (נגיד) שלהם, שישאירו מחוץ לרדיוס של המצלמות (אם כי, חשוב להדגיש שגם בחלק הזה יש לעיתים כמה פנינים, כמו ההתלהבות של עומר מהשיר של שגיא, והרצון שלו לבצע את השיר בדואט איתו). השוס האמיתי הוא החלק השני של התוכנית - העבודה באולפן של כל אחד מהזמרים בתורו יחד עם עמוס בן דוד, המנהל המוזיקלי של התוכנית, ויואב צפיר, על הסולואים שהם צפויים לשיר בתוכניות של השבוע הבא. וכאן אפשר למצוא את הדברים הכי מדהימים שיש. תהליך יצירת הסולו מלווה בדברים מרתקים לצפייה - קודם כל, שומעים צפיר ובן דוד כמה שירים שבחר כל אחד, ומנסים לבחור ביחד איתו את השיר הכי נכון לתוכנית. מעבר לזה, הם בודקים עיבודים שונים, מנסים לראות איך לתחום את השיר למסגרת שתי הדקות שלו ונותנים עצות לזמרים. וזה יכול להיות הדבר הכי מרתק בעולם - למשל, כשפאולה עושה עיבוד ג\'זי מדהים ל\"בוא הביתה\" של רמי קלינשטיין ויואב צפיר דורש ממנה לבצע אותו נקי יותר, אבל היא מתעקשת, או כשתומר מלהיב אותם עם עיבוד מקסים, או כשצפיר נוזף במיי על הביצוע התיאטרלי מדי שלה לשיר ששרה באודישן, ורגע אחר כך היא מדהימה אותם עם ביצוע מדהים לשיר שבחרה, או כששגיא מנסה לקחת את \"לשם\" של מירי מסיקה, ובודק אפשרויות לשנות את המילים של השיר כך שיתאימו עבורו (מבחינת זכר ונקבה). זה בדיוק הלב של כל התחרות הזאת, לטעמי. חבל רק שהתוכנית נותנת זמן מסך שווה לשני החלקים הללו, ובכך מחמיצה מעט את המטרה שלה. (ברק דיקמן)

7. \"צ\'אק\", עונה 2, פרק 10. גם פרק פחות מבריק של \"צ\'אק\" הוא עדיין פאן טהור. \"פחות מבריק\" בעיקר כי מרבית העלילה עם אביה של שרה הייתה די צפויה, וגם הסיפור של מורגן שמתחרפן והחיבור בינו לבין העלילה המרכזית היה קצת מאולץ. ועדיין, הפרק היה עמוס בהרבה רגעים כיפים, למשל: הקטע שבו צ\'אק מתחזה לדובר גרמנית, התפנית שגורמת לשיבוש התכנית והדרך שבה הוא נחלץ מהעניין. גם הקטע עם הדלוריאן היה מגניב ועורר בי חיוך גדול. ובכלל, גארי קול הוסיף, כמו תמיד, הרבה צ\'ארם לפרק. עדיין, הקטע שהוא אומר לשרה שהוא \"מאמין בצ\'אק\" היה קצת מוגזם בעיני, אבל לא פגע בהנאה הכללית מהפרק החביב הזה. (איתן גשם)

6. \"המשרד\", עונה 5, פרק 10. למרות שהפרק לא היה נטול רגעים מצחיקים ויפים, והצליח לשלב באופן לא רע בין דרמה לקומדיה, הוא עדיין אחד הפחות חביבים עליי בעונה הזאת. אחת הסיבות לכך היא שבאופן אישי חשתי שהדמויות בפרק מתנהגות באופן פחות אנושי ויותר מרושע האחת כלפי רעותה. נכון, אני באמת מאמין שמייקל רצה בכל מאודו לעזור למרדית\' ורגעי המרדף שלהם היו מצחיקים לפעמים (אם כי נסחבו הרבה יותר מדי), ועדיין, היה משהו מוגזם בעלילה הזו, אפילו בשביל מייקל, ובסופו של דבר היא הייתה מדכאת מדי ולא ממש מצחיקה. פיליס, מצדה, אמנם \"ניצחה\" את אנג\'לה ועשתה את זה באופן די מפתיע, אבל עשתה את זה באופן ממש מגעיל, באופן שלא לגמרי הולם את הדמות לטעמי. גם את דווייט ממש לא אהבתי בפרק הזה - הוא היה בלתי נסבל לחלוטין ולא מצחיק. החלק הטוב של הפרק היה אנדי שלא מבין מה קורה סביבו שהוסיף נופך יפה לעלילת משולש האהבה שהייתה צריכה ניעור כלשהו. הסך הכל לא היה רע, אבל הפרק לא היה אחיד ברמתו. (איתן גשם)


Moofleta?

4. \"אחת שיודעת\", עונה 2, פרק 10. למרבה הצער, הסדרה ממשיכה לאכזב גם בפרק הזה. היו עלילות עם פוטנציאל, כמו למשל הגילוי של דן על אביו של צ\'אק, אבל במקום לייצר סיפור מעניין שיתפרש על מספר פרקים ואולי ייצור יותר אינטראקציה בין דן לצ\'אק, בחרו לסגור את זה ב\"בחירה המוסרית\" הצפויה של דן. היה אפשר לעשות יותר עם הסיפור. גם העלילה של בלייר לא הבריקה. היה צפוי לגמרי שלא תאהב את סיירוס תחילה, אבל בהמשך כן תתחבר אליו. גם אם הם החליטו ללכת לכיוון (הצפוי) הזה לפחות היה אפשר לבנות את זה טוב יותר, ולא ליצור את המהפך בגישה של בלייר כבר בפרק הזה. אבל זה עוד כלום לעומת העלילה של סרינה וארון שהייתה פשוט איומה. אז ארון אוהב \"יחסים פתוחים\", וסרינה נגד, אבל אח\"כ בעד אבל בעצם נגד? ומילא הייתה איזו כימיה בין שניהם, אבל זה פשוט לא קורה. פשוט בזבוז זמן. נו, לפחות קיבלנו את ג\'ני בוכה - הנה משהו חיובי! (איתן גשם)

1. הפסקתי זה מכבר לצפות במהדורת החדשות של ערוץ 10 מפאת \"הרעלת חיים אתגריות\", כך אני מכנה את הצהבת שפשטה במהדורה. ביום ה\', ללא סיבה כלשהי, החלטתי לבדוק אולי משהו השתפר שם. ובכן, את המהדורה פתחה כותרת מרעישה: \"חומר החקירה נחשף\" - איזה שוטר הדליף תמליל מחדר החקירות של דודו טופז שכולו הבלי רכילות חסרי חשיבות. לאחר העיסוק הארוך והחשוב בדודו עברו לגלעד שליט: \"דיווח ברשות - העסקה קרובה לסיום\". זו הכותרת שנמרחה על שליש מסך. בשני השליש הנותרים הסביר צביקה יחזקאלי שאין אישור רשמי לכותרת. אז למה לדחוף לנו אותה לפרצוף? משם המשכנו לפרומו ארוך לכתבה שתשודר ביום שישי (נתנו לדודו של גלעד שליט מצלמה ואמרו לו \"תכין כתבה\") ואז קפץ דני רופ לקדמת המסך ובפיו בשורה \"אנחנו בעיצמו של גל חום עם לחות מטורפת, עוד פרטים בסוף המהדורה\". פרומו לתחזית. עוד במהדורה: סיום קורס טיס (הבן של אילן רמון קיבל מצטיין!); פארה פוסט מתה; גיל-תמרי-וושינגטון דיווח על מושל שבגד באישתו עם איזו ארגנטינאית; הזמבורות בדרום אפריקה מפריעות לשחקני הכדורגל לבעוט; הדרייב אין של תל אביב - שלא פועל כבר בערך עשרים שנה - הופך למסלול מרוצים (לא ניתן היה לפספס את לוגו החברה על המכונית ועל חולצות המרואיינים). בין הידיעות הללו שובצו מעין פרטי ריאליטי קצרים כמו \"המהומות באירן\" אבל ממש בקצרה בשביל לא לגרום לצופים אי נוחות. את המהדורה חתמו שתי כתבות: בראשונה יצא כתב לשאול אנשים בטבריה אם חם להם (התשובה היתה חיובית) והכתבה השניה עסקה באפשרויות הצינון של הישראלי בקיץ הנוכחי והיתה כולה פרסומת אחת ארוכה לגלידות שטראוס, ארומה, רולדין, הייניקן ועוד המון מותגים שלא הספקתי לקלוט. בערוץ 10 אפילו לא טרחו לעשות כאילו-הם-מנסים-אבל-לא-מצליחים להסוות את הסמלילים של החברות. וכך חלפה לה שעה שלמה של מגזין תרבות ופנאי שמישהו בשגגה כינה \"מהדורת חדשות\". כתבה נוספת, על שלום חנוך בקיסריה שהובטחה בפתיח המהדורה לא שודרה. כנראה אין מספיק זמן לכל כך הרבה אקטואליה. כשהבזיון הזה הסתיים עוד הספקתי להעביר לערוץ 2, בדיוק לסופה של כתבה על הסרט החדש של פדרו אלמודובר. (okok4)


לשולי הממיר:

מיטש פילגי (סקינר מ\"תיקים באפלה\") התארח ב\"על טבעי\" (ראו תמונה למעלה. לא, לא, יותר למעלה).