המסך המפוצל

הישרדות, עונה 18, פרק 12

הפרק שודר ביום חמישי, 7/5/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: okok4

פורסם: 08-05-2009
15 תגובות


בפרק הקודם השליך שבט פורזה את סיירה מהמשחק ויצר תיקו למעשה בין חברי טימבירה לשעבר לג\'אלאפו לשעבר (שהגיעו  לאיחוד בנחיתות מספרית). אבל התיקו הזה אינו שווה כלום: ארין מזמן נטשה את קואוץ\' והנה לאחר 31 יום גם לדבי נמאס מקוטל הדרקונים. לא ברור אם הוא באמת עלה לה יותר מידי על העצבים או שהיא הבינה מעט באיחור שהספינה שלה טובעת וזה הזמן לנטוש ולעבור לאחת אחרת לפני שיהיה מאוחר מידי. אבל זה זה לא באמת חשוב. הנסיון שלה היה חסר סיכוי מראש, מה היא חשבה לעצמה? שהיא תגיד לסטיבן וג\'יי.טי \"היי, בואו נגיע לשלישיית הגמר\" והם יקפצו על \"ההזדמנות\"? נו באמת.



אתגר המכירה הפומבית האהוב היה קצר מהרגיל (מיתון?) ובסיומו כולם בכו ביחד עם טאג\' והמשפחה המיליונרית שלה שהופיעה על צגו של פלאפון הסאמסונג (אגב, לא ראיתי שם אף תינוק במשפחה; הילד נראה בין 5-6). למודי נסיון הבינו הצופים שיש פה קאצ\' והוא אכן הגיע - האחים/אחיות/הורים של כולם חיכו במחנה וזכינו למנת הקיטש העונתית שלנו. בגזרת קוטל הדרקונים התחוור שאפילו בני משפחתו של קואוץ\' לא רוצים כל קשר איתו וכך זכה הקוטל בביקור של אחד מהמורים לספורט שעובדים איתו. נרוץ קדימה: את החסינות האישית לקח סטיבן - כמה יהודי מצידו - והותיר את קואוץ\' ודבי ללא שרשרת הנוצות. אז מי מיהם יעוף? קואוץ\' שנדמה שאף אחד כבר לא יכול לסבול שנייה נוספת במחיצתו או דבי, שעוד עלולה לערוך מניפולציות על טאג\' וארין ולערער את התוכניות של סטיבן-ג\'יי.טי?

מועצת השבט מגיעה ואיתה התשובה: דבי. בכך גם מובהר לקואוץ\' מעבר לכל ספק שסטיבן וג\'יי.טי לא סופרים אותו.  כמו שזה נראה כרגע בגמר יישבו שני פיינליסטים ויצביעו שבעה מושבעים (3/6 נראה לא סביר ובעייתי מבחינת חלוקת קולות). בשלב הזה במשחק המשתתפים שנותר כבר צרכים להיות עמוק בתוך חישובי מול-מי-יש-לי-יותר-סיכוי ואת-מי-לא-עצבנתי-מהמושבעים. המסלול הצפוי של ההדחות הבאות הוא קואוץ\' וארין, מה שיותיר אותנו אם שלשיית גמר של טאג\', סטיבן וג\'ייטי. מכיוון שאתגר הסופי הוא לרוב אתגר סיבולת, סביר שטאג\' לא תזכה בו, מה שלא ממש משנה מבחינתה כי גם סטיבן וגם ג\'.ייטי
יעדיפו לקחת אותה איתם לגמר על פני האחר.

מבחינתה של טאג\' הדרך אל הגמר אולי סלולה אבל את המיליון יהיה לא פשוט כל כך לקבל (והעובדה שהבעל שלה מיליונר כמובן לא מסייעת; תהיו בטוחים שהנושא יעלה בגמר). אופציה נוספת אך מעט מופרכת בשבילה היא לחבור בפרק הבא דווקא לקואוץ\' וארין ולהדיח את הצמד סטיבן וג\'יי.טי. קואוץ\' איתה זה ברור, אבל את ארין, שכמו כולם לא מחבבת את קואוץ\' יהיה קשה לסחוב לברית המשונה הזאת. בעיה נוספת היא נושא האליל של טאג\' שלמיטב הבנתי נמצא כרגע ברשותו של סטיבן; אם היא תבקש אותו בחזרה פתאום זה וודאי יעורר חשדות בנוגע לתוכניותיה. 

מבין החמישה שנותרו אין ממש סימפטיה לאף אחד מהם. אולי לטאג\', טיפה. סטיבן וג\'יי.טי אולי משחקים משחק בטוח, אבל אי אפשר להגיד שהוא חכם או מתוחכם במיוחד; שניהם, כדמויות, סובלים מאנמיות וממחסור בהומור (אך דווקא בפרק הזה קיבלנו חיקוי משעשע במיוחד של שניהם לדבי). אז אם אין את מי לאהוב לפחות שיהיה את מי לשנוא. טוויסט: אני בעד קואוץ\' עכשיו.

ציון: 8.