המסך המפוצל

על טבעי, עונה 4, פרק 20

הפרק \"The Rapture\" שודר ביום חמישי, 30/4/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: הדס שמע

פורסם: 05-05-2009
13 תגובות

והחדשות הן: החתול יצא מן השק. ההתמכרות של סם לדם שדי נחשפת. רובי החליטה, כנראה, לקחת חופשה קצרה (אני מוכנה להתערב שהיא נמצאת לא רחוק, טופחת לעצמה על השכם, ומצחקקת) וסם מאבד את כוחו. זה המקום לשאול: מתי, בדיוק, סם התמכר? אם אנחנו אמורים להניח שהוא התמכר בזמן שדין בילה בגיהינום, למה לא ראינו את הסימנים מוקדם יותר? ואם הוא התמכר אחרי חזרתו של דין, בשביל מה זה היה טוב? ייתכן שכמו שראינו בפרק הקודם (כריש!) מה שסם מכור אליו באמת הוא הרעיון של נקמה. אנה, שקפצה לביקור קצר (בעיקר כדי לדרוך לסם ודין על היבלות), אומרת לסם שהוא \"נראה שונה\". אני תוהה האם אנחנו אמורים להסיק מזה שסם התמכר אחרי שהאחים פגשו את אנה בפעם הראשונה. בכל מקרה, סם מכור, האספקה שלו נגמרה, ורובי לא עונה לטלפון.  


הפרק מתמקד בג\'ימי, המארח של קסטיאל (אחרי העזרה שהושיט לדין בפרק 18 קאס נגרר בחזרה לגן-העדן, בועט וצורח). ג\'ימי הוא מסוג האנשים שכאשר מנסים להסביר להם את תיאורית האבולוציה, הם מסתכלים עליך ברחמנות, אומרים \"אתפלל בשבילך\" ומתכוונים לזה. מעין המקבילה של מר פלנדרס בסימפסונס. הוא איש מכירות, יש לו אישה וילדה, ונותר רק לתהות אם הוא ומשפחתו \"נולדו מחדש\" או שתמיד היו כאלו. ג\'ימי הוא מפונטיאק, אילינוי, המקום בו דין נקבר וקם לתחייה (וכל הכבוד לתוכנית על ההמשכיות). במהלך החודשים האחרונים הוא גילה שלארח מלאך בגוף זה לא להיט גדול. ג\'ימי, שלא כמו דין, מסוגל לשמוע את קסטיאל מכיוון שזה \"בדמו\" - האם מנסים לקשור אותו למיתולוגיה של התוכנית?



קסטיאל עבר \"סדרת חינוך\" בגן עדן, כך שכאשר הוא חוזר כדי להציל את היום הוא סוחט את ג\'ימי כדי שיתיר לו להשתמש שוב בגופו (לא ככה!) ואומר לדין שהוא משרת את גן העדן, לא את בני האדם, ובהחלט לא את דין.


הפרק מסתיים כשסם נופל קורבן לטריק העתיק ביותר בספר, וצועד היישר לתוך חדר הפאניקה של בובי, רק כדי לגלות שבובי ואחיו החליטו לגמול אותו מההתמכרות שלו - בלי להתייעץ איתו קודם לכן. בתור מי שאמור להיות האנטי-כרייסט, סם יכול להיות די אידיוט לפעמים. כמובן, הוא היה אידיוט אפילו יותר כשהתמכר לדם, אבל נעזוב את זה.


זה היה פרק טוב, גם אם משעמם מעט לפעמים - עם כל הכבוד לג\'ימי, אני צופה בתוכנית בשביל סם ודין, לא בשביל הדרמה המשפחתית שלו. מישה קולינס עשה עבודה טובה בהפיכת ג\'ימי וקסטיאל לשתי דמויות נפרדות, עם שפת גוף שונה ואפילו קול שונה, אבל את ההצגה גנבה הילדה בתפקיד בתו של ג\'ימי, כששיחקה מארחת זמנית לקסטיאל. היא באמת נתנה את התחושה שבתוכה נמצאת נוכחות שלא מן העולם הזה. ציון: 9.