המסך המפוצל

ציירי לך שפם

סיכום שבוע המוטאון ב\"אמריקן איידול\"

מאת: לי אפל

פורסם: 28-03-2009
11 תגובות

ובכן חברים, שבוע מוטאון נחת עלינו ובהחלט ציפיתי לכמה ביצועים עוצרי נשימה. את המתמודדים ליוו בארי גורדי וסמוקי רובינסון האגדיים שכנראה לתת ביקורת או הכוונה ממשית פחות עניין אותם וכל המתמודדים היו נפלאים ומקסימים בעיניהם. חבל שזה לא היה ממש ככה.


כניסת השופטים הדרמטית חשפה את אחת השמלות המזוויעות של פאולה אשר הורכבה מחצי חצאית בלרינה כעורה וחצי מחוך עשוי קשקשי דגים. בחילה.


לאחר מכן קיבלנו תחקיר בטחוני בגין העפתה של אלכסיס עליה השלום. רנדי הבריק ואמר שזה היה קשה אבל \"אתה יודע, אין מה לעשות dude, אתה יודע, You know what i mean\". לא, אני לא, זה פשוט מעבר לבינתי. לצערי, אין לי את היכולת לפענח את החידה האנליטית הסבוכה הזו.


ולהופעות:


ראשון עלה מאט טימברלייק ג\'רארד, ששר את שיר החירמונים האולטימטיבי \"Let\'s get it on\". הביצוע היה מדויק מאוד, ומאט בהחלט הביא את עצמו לשיר כמו שהפאנל הנכבד אוהב להגיד. קארה רמזה שהרבה בנות אכן היו מעוניינות to get it on עם מאטי, האם היא כוללת גם את עצמה בין הבנות הללו? גם פאולה היתה מרוצה מהביצוע והשוותה את מאט למכנסי ג\'ינס ישנים. את מי זה מפתיע שהג\'ינסים מזמרים בעולמה של פאולה?


כריס הצימוק הפעוט המשיך בעוד שיר של מרווין גיי, \"How sweet it is\". לדעתי זה שיר משמים ומתקתק עד בחילה, בלי קשר לכריס שנתן הופעה די בנאלית, שלא עשתה לי כלום. לקארה כנראה דווקא כן וסיימון בחר להעיר למאט על כך שאינו שחצן דיו, ואני בכלל חשבתי שזו תחרות זמרה בכלל. חוץ מזה סיימון, בוא נהיה כנים, אם זו היתה תחרות יהירות היית זוכה כל עונה ללא כל תחרות.


סקוט מקינטייר עשה כמצוות השופטים והאץ את הקצב בשיר \"Can\'t hurry love\". יצא ביצוע מיותר וקיטשי, והאמת היא שהוא פשוט לא זמר טוב במיוחד ואני בהחלט חושבת שעיוורונו קידם אותו עד כאן. ואם כבר מדברים על עיוורון, WTF קרה למלביש של סקוט? האם היינו עדים לתוצאות של מבצע \"עיוור מלביש עיוור\" או שסתם מישהו החליט להשתעשע על חשבונו של סקוט המסכן? מכנס ורוד בוהק וחולצת כפתורים מבחילה שבבירור נאספה מפח אשפה רנדומאלי באזור עזה? העובדה שהוא עיוור לא אומרת שצריך להתעלל בו ככה - לא יפה. בכל אופן, השופטים היו חביבים אליו כרגיל חוץ מסיימון שהודה שסבלו היה רב. בנוסף החליט סיימון להפריע לפאולה לקשקש משהו לטובת סקוט ובתמורה הוא קיבל ממנה חוברות צביעה וטושים שהוכנו מבעוד מועד. Stay tuned, הטושים האלה עוד יעשו קאמבק בהמשך.


מייגן ג\'וי - \"For once in my life\". דווקא חשבתי שבחירת השיר היתה טובה, אבל הביצוע, או ג\'יזס, הכאיב לאוזניי. מה לא היה שם? זיופים, צרחות, קול רועד, ריקודים מיותרים והכל עטוף בשמלת מיני כחולה וכעורה במיוחד! מייגן עצמה עדיין מהממת ביופיה. אולי עדיף שאחרי שתעוף מאיידול (וזה לא ייקח עוד זמן רב) תלך לנסות את מזלה ב\"הטופ מודל הבאה\". שם היא תצליח הרבה יותר ולנו יכאב הרבה פחות.


אנופי סנופי החליט לשיר את \"Oh baby baby\" ואכן, כפי שסימון ציין, נראה כאילו הוא עומד להירדם כל שנייה. אני לא מבינה, מדובר בשבוע מוטאון. דיאנה רוס, ג\'קסון פייב, ארית\'ה פרנקלין, איפה השירים הגדולים וההופעות הענקיות? איכזבו!


מייקל השמנמן והמרוצה עלה לשיר את \"Ain\'t to proud to beg\" וזה כנראה מה שהוא היה צריך לעשות. הוא בחור חמוד ששר קריוקי נחמד, הוא לא יוציא אלבום ואני לא יודעת מי יקנה אותו אם כן, והשופטים אומרים לו את זה ומנסים להסביר לו עוד מתחילת העונה שהוא לא ינצח בתוכנית הזאת, אז סליחה, למה העברתם אותו? גיוון זה יפה, אבל זה לא אומר שצריך להביא כמה זמרים טובים לצד כמה אנשים נחמדים עם קול סביר. לזה לא קוראים גיוון, אלא \"מקום מבוזבז\". גם עליו, כמו על מיגן, אמרו השופטים שהשיר השתלט, מה נסגר? ג\'ינסים מזמרים ושירים בעלי יכולת השתלטות? האם נכנסה רוח לא ברורה בתוכנית השבוע? Interesting.


ליל ראונדס עלתה הבאה בתור ובחרה לשיר \"Heat wave\". שגיאה. בכל עונה יש כמה רגעים מכוננים שנחרטים בזיכרון הקולקטיבי של הצופים ולרוב משפיעים על הקהל ועל ההצבעות עד סוף העונה. לדוגמא, קארי אנדרווד ששרה את \"Alone\", פנטזיה בורינו  עם \"Summertime\", ו\"בילי ג\'ין\" של דייויד קוק המצוין. זה היה אמור להיות הרגע של ליל, אבל היא לא השכילה לבחור שיר דרמטי וחזק, שמתחיל לאט, עוצר בפאוזה מרגשת ונסגר בענק ובדמעות של פאולה. היא בחרה שיר מהיר שלא ריגש, ופספסה את ההזדמנות. פאולה דווקא היתה מרוצה, נראה לי שבייחוד בגלל שהיתה לה הזדמנות לקפצץ עם הטוטו המזעזע שלה ופחות בגלל הביצוע של ליל. במילה אחת - חבל.


אדם למברט עלה לשיר את \"The tracks of my tears\". חשבתי שיהיה לו קשה לעשות מוטאון, בייחוד אחרי האטרושסנס שהתרחשה שבוע שעבר בביצוע של \"Ring of fire\" אבל הוא נתן ביצוע עדין ויפה בליווי גיטרה אקוסטית בלבד, וגם עטה על עצמו לוק אלוויסי מודרני. אני חייבת להודות שהיה יפה. העניין עם אדם, למרות שאני לא מתה עליו, זה שהוא יודע איך להופיע, יודע איך להראות את עצמו, ואכן מציג את עצמו כזמר ממשי ולא כעוד מתמודד בתחרות הקריוקי הגדולה בעולם. אני עדיין מאוהבת באליסון הרבה יותר אבל אין מה לעשות, הוא טוב. השופטים אהבו מאוד, כמובן.


דני גיקי שר את \"Get ready\" במטרה להרים את הקהל, ואכן הגיקי הרים את הקהל וגם את הפאולה לסשן קיפצוצים נוסף. סיימון פחות התרגש. לדעתי מדובר בהופעה סבירה שהגיעה מתחושת בטחון של גיקי שהוא כבר בגמר ממילא אז אין לו מה לפחד ו/או להתאמץ יותר מדי.


אליסון המהממת שלי קיבלה את ה-Top spot בפינאלה, והחליטה לשיר את \"Papa was a rolling stone\", שהתאים יופי לקול המחוספס והגרוני שלה. היא מגניבה מעבר לשנותיה, הילדה הזאת. משום מה הלבישו אותה בתלבושת של זונת רחוב מדרום ת\"א (מפתיע שפאולה דווקא אהבה את האאוטפיט?) אבל הביצוע היה מצוין, מדויק, ונגמר בתו ענק וגדול שהעמיד לי את כל השערות הקטנות על היד. סוף סוף קיבלתי פיאנלה כמו שצריך בשבוע מוטאון ובדיוק בפינאלה של התוכנית. קארה התחננה שאמריקה תצביע בשבילה. ולי לא נותר אלא להתבאס שישראל לא נכללת בהצבעות. לא פייר! בנוסף קיבלנו איור של שפם מידי האומן של סיימון על פרצופה של פאולה עם אותם טושים שהעניקה לו זו האחרונה בתחילת התוכנית. דווקא התאים לה השפם לדעתי, בכל זאת היא עבדול.


וסתם שאלה לסיום: מה הקטע עם הביקורת על בחירת השיר, הפאנל תמיד נותן למתמודדים רעיונות נפלאים לשירים שהם לא בחרו. זה לא ממש ביקורת בונה וזה די מטופש, הרי כל שבוע יש נושא אחר. אני מציעה (למי שאולי יש קשר עם ההפקה שם) שהשופטים יתנו למתמודדים עצות לשירים לפני התוכנית. יכול להיטיב גם את ההופעות וגם את הביקורות של השופטים.


המתח המיני בין סיימון וריאן סבל קשות השבוע - נראה לי שפאולה וסיימון חוזרים לימי העונה הראשונה העליזים ומנסים להגביר את רמת פלרטוטיהם. אבוי, מה יהיה על ריאן? אמרתי לכם שמשהו בין השניים האלה לא מתקתק כמו פעם.


רנדי- שבר שיאי טמטום, 10 במדד ה-Dawwwg Stupid.


פאולה- מה עוד נותר לומר? הזויה, כן. על כדורים? בוודאי. לבושה לתפארת ערב הסעודית, אין ספק.


לאיזה שיאים היא עוד יכולה להגיע? אני לא יודעת.