המסך המפוצל

עונת הביטולים

מאת: assafTV

פורסם: 12-05-2002
5 תגובות
יקר, יקר להחזיק היום רשת שידור. מחפשים בכל מקום מאיפה לקצץ. אז ביס ביטלו את מכונות הקפה לעובדים, סתם דוגמה. אבל זה לא מסתכם רק בזה שעובדי יס יצטרכו לשתות עכשיו סתם קפה נס מקומקום במקום גרנד לאטה משובח. גם הערוצים עולים כסף. ולא רק ליס. חברות הכבלים ובמיוחד 'תבל דיגיטל' הולכות להעלים ערוצים שהתרגלנו אליהם זה שנים, או לכל הפחות להעביר אותם לחבילות בתשלום נוסף. ב'ידיעות אחרונות' פורסם היום כי מתלבטים בין ערוצי החדשות Sky News ו-BBC World אשר אחד מהם כנראה יירד מהמסך או שידרש עבורו תשלום נוסף. גם AXN ועלותו הגבוהה (למעלה מ-7 מיליון דולר בשנה) על הכוונת וקיים סיכוי גבוה מאד שייעלם ממסכינו.

גם בחברת Yes, כאמור, שוקלים להוריד ערוצים במקרה חירום. 'אנחנו נוריד ערוצים זרים לפני שניגע בהפקות המקור' הכריז יונה ויזנטל, סמנכ"ל התוכן של Yes עם עליית העונה החדשה של 'בריזה'. כך שלפחות חובבי הפקות המקור יכולים להשאר רגועים.

במצב חירום לא רק מורידים ערוצים אלא גם מבטלים הסכמים. 'תבל דיגיטל', כך פורסם ב'מעריב' ביום שישי האחרון, ביטלה את הסכם התוכן שלה עם אולפני 'פוקס המאה ה-20' לסרטים וסדרות. ההסכם עם פוקס הכביד מאד על 'תבל דיגיטל' אשר התחייבה על תשלום של עשרות מיליוני דולרים בשנה למשך חמש שנים. בעקבות הקשיים, הם ניסו לשנות את ההסכם ולקבל תנאי תשלום נוחים יותר, אולם ללא הועיל. מצבה הקשה של החברה הוביל להחלטה הדרסטית.

אז ביקשנו תחרות וקיבלנו, לפחות בהתחלה. הרעיפו עלינו מבצעים, סרטים חדשים וסדרות לוהטות. היה נחמד. עכשיו נגמר. תתחילו לשלם. ביוקר.