המסך המפוצל

ניוזון 1, 14/3/09

מה שלום דולהאוס? מה המצב עם אורות ליל שישי? איך מתקדמת סדרת הבת של אחת שיודעת? ומה הקריירה החדשה של כוכב על טעם ועל ריח?

מאת: איתן גשם

פורסם: 14-03-2009
23 תגובות

נתחיל עם חדשות ג\'וס ווידון, ונפתח ב\"דולהאוס\": הרייטינג של הסדרה לא ממש מרשים, והמספרים מצביעים על ירידה קבועה בכמות הצופים מדי פרק. עם זאת, המספרים בקרב הקהל הצעיר סבירים, ולא פחות חשוב: נתוני הרייטינג של צופי ה-DVR מביאים לעלייה משמעותית של כ-30% בכמות הצופים הכוללת.


אלא שיש חדשות אחרות מכיוון בלתי צפוי שעלולות להשפיע ישירות על עתידה של הסדרה. במהלך מפתיע הודיעה רשת FOX על פיטוריו של יו\"ר חטיבת הבידור של הרשת פיטר ליגוורי. ליגוורי יוחלף בפיטר אחר, פיטר ווייס, שמגיע מאולפני הקולנוע של FOX שם היה ידוע ביכולתו לבחור סרטים בתקציב נמוך ולהפוך אותם ללהיט (ברזומה שלו רשומים, בין היתר, \"מיס סאנשיין הקטנה\" ו\"נער החידות ממומביי\"). אלא שהידיעה הזו עלולה לסמן גם את סוף דרכו המתקרב של חברו הקרוב של ליגווירי, קווין ריילי, התומך הנלהב ביותר בסדרה בקרב אנשי הרשת, ותאמינו או לא, עיקר הביקורת על ריילי - שהצליח לשמור על מעמדה של הרשת ואפילו לשדרג אותה למעמד של הרשת השניה בהצלחתה מבין הרשתות הארציות (אחרי CBS) - נעוץ באי-ההצלחה של \"דולהאוס\" ש\"לא הפכה ללהיט\".


קשה להבין איך ראשי הרשת ציפו מסדרה כזו להפוך ל\"להיט\", אבל אם זו הגישה, נראה שימיה של הסדרה עלולים להיות קצובים, אלא אם יקרה שינוי דרמטי בנתוני הרייטינג.


ולחדשות משמחות קצת יותר: ווידון הודיע שהוא עומד להעלות \"מופע מוסיקלי מיוחד\" במסגרת הפקה מיוחדת של \"This American Life\". מדובר בתוכנית רדיו מפורסמת ברדיו האזורי של שיקגו שהפכה גם לתוכנית טלוויזיה ברשת \"שואוטיים\", שמתמקדת בסיפורים אמיתיים על החיים הפשוטים לפי נושאים. התוכנית יוצאת מדי פעם למסעות ברחבי ארה\"ב, ובמסע הקרוב יתקיים מופע ב-23 לאפריל שיועבר סימולטנית ל-400 בתי קולנוע ברחבי המדינה, ושם אמור להיות איזשהו מופע מוסיקלי מצידו של ווידון. שווה לחכות.


חדשות טובות (בתקווה) לאוהדי \"אורות ליל שישי\": רשת NBC נמצאת במו\"מ מתקדם במטרה לחדש את הסדרה. מה שמעכב את ההסכם, מוזר ככל שזה יישמע, הוא העובדה שהרשת מעוניינת לחדש את הסדרה לשתי עונות, ושמה את העניין הזה כתנאי למו\"מ. מכאן, שאם המו\"מ יצלח נקבל התחייבות מפורשת שהסידור המעניין מהעונה החולפת (שידור תחילה ברשת הלוויין \"Direct TV\" ובהמשך העונה ברשת האם כשידור \"שני\") יימשך לעוד שנתיים לפחות. כרגע שומרים הצדדים על אופטימיות זהירה, ואין אלא להחזיק אצבעות שהמו\"מ יצלח.


אגב, מינקה קלי (לילה גאריטי) לא תמשיך כחברת קאסט קבועה, אם הסדרה תזכה להמשיך, כיוון שלוהקה לסדרה חדשה שאמורה לעלות ברשת CW בשם \"Body Politic\" על חבורת פוליטיקאים צעירים אידיאליסטים בוושינגטון. קלי מצטרפת בקאסט לג\'ייסון דוהרינג (לוגן מ\"ורוניקה מארס\") וטים מת\'יסון (סגן הנשיא מ\"הבית הלבן\").



אורות הבית הלבן


חדשות טובות למעריצי \"איך פגשתי את אמא\": רשת CBS כבר הזמינה ארבעה תסריטים לקראת העונה הבאה, מה ששולח מסר ברור שבכוונת הרשת לחדש את הסדרה לעונה נוספת. ואם מישהו חשב שזה היה עניין של מה בכך שיקשיב טוב לידיעה הבאה - אותה רשת CBS הודיעה למפיקי שתי הסדרות \"פשע מן העבר\" ו\"ללא עקבות\" שעתידן של שתי הסדרות בסכנה ממשית, ורמזה למפיקים לנסות ולמצוא פתרונות יצירתיים להקטנת עלויות כדי לשמור על סיכוי לשרוד. צריך לזכור שמדובר בשתי סדרות ותיקות וממש לא כושלות במונחי רייטינג, כך שהידיעה הזו באמת אומרת משהו על המצב של התעשיה.


ואם כבר CBS - בקרוב ישודר פרק מיוחד של \"זירת הפשע\" שיהיה מן שיתוף פעולה מיוחד עם הסדרה \"בטלסטאר גלקטיקה\". בפרק תככב השחקנית קייט ורנון (אלן טיי) ויופיע גם רון מור, היוצר של \"בטלסטאר\" בכבודו ובעצמו. העלילה של הפרק תיסוב סביב - איך לא - רצח במהלך כנס מדע בדיוני.


ו-CBS פעם אחרונה - הרשת חידשה את שתי הסדרות הקומיות של צ\'אק לורי, \"שני גברים וחצי\" ו\"המפץ הגדול\". הראשונה תמשיך שלוש עונות נוספות לפחות, והשניה שתי עונות לפחות. העסקה היא חלק מהסכם כולל בין הרשת (שקשורה לאולפני \"פאראמונט\") לבין רשת \"וורנר\" שמפיקה את הסדרות.


איחוד מעניין מאוד צפוי בקרוב. כל כוכבי \"סיינפלד\" יתאחדו בפעם הראשונה יחדיו בפרק מיוחד של \"תרגיע\". בעבר, כל אחד מן הכוכבים של \"סיינפלד\" הופיע בתפקיד אורח בפרק כלשהו של הסדרה של לארי דייויד, אבל הם מעולם לא הצטלמו כולם יחד מאז ש\"סיינפלד\" ירדה.


וחדשות אחרות שקשורות בג\'רי סיינפלד. סיינפלד יפיק לרשת NBC תוכנית ריאליטי חדשה - \"Marriage Ref\" שמה. התוכנית תבחן זוגות נשואים שמתווכחים ביניהם ושופט מיוחד יכריע מי ניצח בויכוחים, או משהו.


סדרת הבת של \"אחת שיודעת\" קורמת עור וגידים. מרבית התפקידים הראשיים כבר לוהקו, והשמות מוכרים מאוד. את לילי ון דר-וודסן הצעירה תגלם בריטני סנואו מ\"חלום אמריקאי\", את אחותה המרדנית שעמה היא עוברת לגור תגלם קריסטן ריטר (לוסי \"מבנות גילמור\" וג\'יה מ\"ורוניקה מארס\"). את אביהן של השתיים יגלם אנדרו מקרתי (\"יפה בורוד\") ואת אמן תגלם סינתיה ווטרוס (ליבי מ\"אבודים\"). גם ראיין הנסן (דיק מ\"ורוניקה מארס\") יופיע בתפקיד קבוע.


ועוד על \"אחת שיודעת\" - להקת \"No Doubt\" תתאחד בפרק מיוחד של הסדרה, אך לא תופיע בתור הלהקה עצמה. חברי הלהקה יגלמו חברי להקה לוהטת בתקופת נעוריה של לילי הצעירה. הפרק יהיה, למעשה, פרק הפיילוט של הסדרה החדשה.


ו\"אחת שיודעת\" בפעם האחרונה - מת\'יו סטל, שמגלם את רופוס המפרי המעצבן, הפך בימים אלה לאב טרי לבת. את מי זה מעניין? האמת, אף אחד, אבל יש פרט פיקנטי: אשתו - והאם הטריה - היא נעמה נטיב שלנו.


גם סדרת הבת של \"מלרוז\" הולכת ומתחברת. ישנם לא מעט רינונים על כך שהת\'ר לוקליר בדרך לסגור דיל להופיע בסדרת הבת, אבל שום דבר עדיין לא סגור. בינתיים, נודע שהזמרת-שחקנית אשלי סימפסון לוהקה לאחד התפקידים הראשיים. מלוהקת בולטת נוספת היא קייטי קאסידי (רובי מ\"על טבעי\"). לאחרונה, צצו שמועות על כך שמישה ברטון צפויה להיות מלוהקת גם היא לסדרה, אבל ממש בימים אלה התפרסם שברטון לוהקה לסדרה חדשה אחרת של רשת CW בשם \"A Beautiful Life\" על דוגמניות-על שגרות יחד בקומפלקס מגורים משותף. חבורה של דוגמניות-על שגרות יחד באותו קומפלקס? זה לא התיאור של \"מלרוז פלייס\"? אגב, לסדרה החדשה מונו שני Showrunners: טוד סלבקין ודארן סווימר, שהיו מהכותבים הקבועים של \"סמולוויל\" ובעונה האחרונה שימשו כ-Showrunners של הסדרה בעקבות עזיבתם של אלפרד גאוף ומיילס מילאר.


חדשות די טובות בקשר לסרט המתוכנן של \"ורוניקה מארס\". רוב תומאס מספר שהוא הציג את התסריט בפני מפיק העל ג\'ואל סילבר (שהפיק בזמנו את הסדרה), וזה התלהב מהרעיון והתחייב לנסות ולשווק אותו לאולפני \"וורנר\", ואם יהיה לו גב מהם, הסרט יתחיל לזוז קדימה. החדשות הפחות טובות הן ש\"וורנר\" הן כנראה הצ\'אנס היחיד של תומאס וסילבר, כי הזכויות על המותג כולו שייכות ל\"וורנר\", כך שאם יוותרו יהיה בלתי אפשרי לפנות לאולפנים אחרים. קריסטין בל, מצדה, הודיעה שהיא מאד מעוניינת לעשות את הסרט, אם הדבר יצליח, אבל גם ציינה שהיא רוצה שסרט כזה יצולם מהר ככל האפשר. בינתיים, בל תככב בסדרה החדשה של תומאס \"Party Down\". יי!



A long time ago we used to be friends 


ג\'ימי פאלון החל לעבוד בתור המחליף של קונאן או\'בראיין והתוצאות בינתיים מעורבות. מבחינת נתוני צפיה המצב שלו בהחלט מעודד. בתוכנית ה\"לייט נייט\" של פאלון צפו בשבוע הראשון בממוצע כ-2.4 מיליון צופים, מספר יפה לכל הדעות, כשלפחות חצי מהם שייכים לנישת ה-18-49 החביבה כל כך על המפרסמים. ממוצע הצופים של פאלון בשבוע הזה היה גבוה משמעותית מהממוצע ה\"רגיל\" של קונאן. מנגד, בפן ה\"איכותי\" - המבקרים לא התלהבו, בלשון המעטה, מפאלון, שנראה לחוץ ונרגש והתקשה לפתח שיחות מעניינות עם האורחים הסופר-ידועים שלו, ובפרט  רוברט דה-נירו. המבחן האמיתי שלו יהיה בשבועות הקרובים, כשיתחילו להגיע שמות הרבה פחות גדולים, והוא יצטרך לספק את הסחורה במערכונים - שלא היו ממש מוצלחים עד עכשיו - על בסיס יומי. 


ובגזרת הקונאן - רשת NBC עושה מאמץ אדיר לקדם את \"תוכנית הלילה\" החדשה שלו שתעלה לשידור ב-1 ביוני 2009. הרשת פועלת במקביל בארבעה(!) מישורים: האחד, שיבוץ של סדרות חדשות לשידור בחודש יוני (שנחשב בד\"כ כחודש דליל בסדרות מתוסרטות). בין הסדרות שיעלו: \"The Philantropist\" (הסדרה שבראו טום פונטנה ובארי לוינסון, נטשו אותה וחזרו אליה לאחרונה), \"Merlin\" ו-\"The Listener\". במישור השני, תוכנית הבכורה של קונאן תשודר בערב שבו תעלה לשידור התוכנית שצפויה למשוך קהל רב: \"I\'m a Celebrity Get Me Out of Here\" (מן שילוב מבחיל בין \"הישרדות\" ל\" האח הגדול: VIP\"). במישור השלישי - הרשת הזיזה את פרקי סיום העונה של שלוש סדרות מוכרות לתחילת חודש יוני, כך שכל אחד מהם ישודר בערב השידורים של שלוש התוכניות הראשונות של קונאן. מדובר בסדרות \"מדיום\", \"חוק וסדר: מדור מיוחד\" ו\"חוק וסדר\". במשור הרביעי והאחרון: הרשת גייסה מספר שמות גדולים לסדרה של פרומואים לתוכנית החדשה של הג\'ינג\'י, ובהם: טינה פיי, מרת\'ה סטיוארט, אייס טי ואדם סנדלר.


רבקה רנד קירשנר, הזכורה כאחת הכותבות המוצלחות של \"באפי\", קיבלה קידום רציני. מפיקי הסדרה \"90210\" אמרו שלום לגייב סאקס וג\'ף ג\'ודה, שני ה-Showrunners של הסדרה, ואלה הוחלפו בקירשנר שתהיה בשליטה מלאה על כל הצד הקריאטיבי של הסדרה.


ועוד בהקשר של \"90210\" – שאנן דוהרטי תככב שוב בסדרה. השחקנית אישרה שתופיע בפרק האחרון של העונה. The Bitch is Back, Alright.


מעריצי הסדרה \"גיבורים\" נכנסו להתקף חרדה קל בעקבות דברים שכתב השחקן גרג גרונברג (המגלם את השוטר מט) ב\"טוויטר\", מהם השתמע שיש אפשרות שהסדרה לא תשוב למרקע. במשך מספר ימים החל גל שמועות גדול על כך שרשת NBC אינה מרוצה מהסדרה ושוקלת לבטל אותה, אבל כעבור מספר ימים יצאה הודעה מרגיעה של ראשי הרשת שבה נאמר שבכוונת הרשת להזמין בין 18 ל-20 פרקים לעונה הבאה.


ולחדשות המעניינות באמת (כי הסדרה עצמה די הפסיקה לעניין) - היידן פנטייר ומיילו ונטימיגליה נפרדו לאחרונה, וכנראה שהיידן לקחה את העסק ממש קשה. אנשים על הסט מספרים שהיידן לא רוצה לראות את מיילו ולא לשמוע ממנו, ולאחרונה התפרסם סיפור עסיסי במיוחד על כך שהיידן ביקשה מהמפיקים לפטר את מיילו מהסדרה(!). היידן עצמה מכחישה את הדברים, ויהיה מעניין לראות איך הסיפור הטרי הזה יתפתח. Ditch the Cheerleader - Ditch the Job?            


\"הפמליה\" זוכה לחיזוק מעניין בדמותה של השחקנית המוכשרת אוטום ריזר (הדבר הכי טוב שקרה ל\"האו-סי\" בעונה השלישית, טיילור טאונסנד). וולקאם טו דה פמליה, ביץ\'!


זוכרים שדיווחנו שחסר רק מרכיב אחד בפאזל של הסרט של \"משפחה בהפרעה\", כי מייקל סרה לא מעוניין לככב בו? מסתבר שאנשים משתנים, וסרה הודיע לאחרונה שהוא שינה את דעתו ויסכים להופיע בסרט, אחרי שכנראה קיבל הצעה כספית שלא יכול היה לסרב לה.


לא ידיעה חדשה, אבל שווה אזכור: רשת ABC ביטלה את \"החיים על מאדים\". אם רק ניתן היה לחזור אחרוה בזמן ולעשות את הדברים אחרת...


סיפרנו לכם על הרימייק המתוכנן ל\"המכשפות מאיסטוויק\", ובכן, מלאכת הליהוק כבר החלה, ואת אחת מהמכשפות תגלם רבקה רומיין. מכשפה אחרת תגולם ע\"י לינדסי פרייס (\"ליפסטיק\").


אלכסיס בלדל, הלא היא רורי גילמור, תופיע בתפקיד אורח בפרק האחרון של \"ER\", בתור רופאה מתמחה. הפרק ישודר ב-2 באפריל. 


הסדרה \"נמלטים\" תסתיים עם פרק כפול מיוחד, שיהיה בעצם מן \"סרט\" נפרד ועלילה חדשה שבה \"מייקל נתקל באתגר הגדול ביותר שלו\", לדברי אנשי רשת FOX. מה שאנשי הרשת לא גילו הוא שהאתגר הגדול ביותר שעומד בפני מייקל הוא להוריד חזרה את ה-5 קילו האלה.


רשת CW הודיעה כבר מראש על חידוש של לא פחות מ-6 סדרות. המדובר בכל הסדרות הותיקות של הרשת, וגם הסדרה החדשה שהיה צפוי שתחודש: \"90210\", ועמה \"אחת שיודעת\", \"מגרש ביתי\", \"על טבעי\", \"סמולוויל\" ו\"טופ מודל\". אגב, \"מגרש ביתי\" אמנם תחודש בכל מקרה, אבל כלל לא בטוח שצ\'אד מייקל מוריי (לוקאס) ימשיך לככב בה, והדברים נכונים גם לגבי הילארי ברטון (פייטון). לשני השחקנים אין חוזה חתום לעונות הקרובות, ואפשר לנחש שהרינונים האלה מהווים חלק מ\"ספין\" בכדי להעלות את השכר שלהם. בקיצור, מדובר ב\"דרמה\" שאין בה שום דרמה, שמקורה בסיפור משעמם עם טוויסט צפוי. נו, אולי הסוכנים שלהם יכולים לכתוב לסדרה.             


ועכשיו זה סופי: איימי ראיין חוזרת ל\"המשרד\"! ראיין תככב בפרק הסיום של העונה הנוכחית, ואם רצונם של מפיקי הסדרה יתממש, תמשיך לככב גם בעונה שלאחריה. איימן טו איימי.


ויקטור גארבר (ג\'ק בריסטו מ\"אליאס\") וקריסטין צ\'נוות\' (\"Pushing Daisies\") יופיעו בתפקידי אורח בפרק הפיילוט של הסדרה \"Glee\". הסדרה הזו היא אחת המדוברות בזמן האחרון. מדובר בסדרה פרי עטו של ראיין מרפי (\"ניפ/טאק\"), שהיא מן קומדיה מוסיקלית על תלמידי תיכון בניו יורק שתשודר ברשת FOX. מעניין שהרשת כל כך מאמינה בסדרה שהיא עשתה מהלך מאוד לא שגרתי כדי לקדם אותה. שימו לב לזה: פרק הפיילוט ישודר בצמוד לפרק סיום העונה של \"איידול\", ואילו יתר פרקי הסדרה ישודרו במהלך עונת הסתיו. בהחלט מהלך נועז ומפתיע.



ואני רק רציתי לשיר


הליהוקים לסדרה החדשה של שונדה ריימס מ\"האנטומיה של גריי\" ו\"מרפאה פרטית\" החלו. לסדרה, ששמה יהיה \"Inside the Box\" ותעסוק במערכת חדשות, לוהקה לתפקיד הראשי השחקנית הבריטית אינדירה וארמה (\"רומא\"). כן לוהקו קים רייבר (\"24\", \"ליפסטיק\") ושרה דרו (\"אוורווד\").


השחקנית אשלי ג\'נסון (כריסטינה) עוזבת את \"בטי\". ג\'נסן לוהקה לפיילוט של סדרה קומית חדשה שתעלה ברשת CBS בשם \"Accidentally On Purpose\". הסדרה הזו עוסקת במבקרת קולנוע בסן פרנסיסקו שמוצאת עצמה \"בטעות\" בהריון אחרי רומן עם גבר צעיר. את המבקרת תגלם ג\'נה אלפמן (\"דארמה וגרג\"). עזיבתה של ג\'נסן את \"בטי\" לא הפתיעה אף אחד, לאחר שהשחקנית סירבה לעבור להתגורר בניו יורק בעקבות המעבר של סט הצילומים של הסדרה מלוס אנג\'לס לשם, והעובדה שלא קיבלה זמן מסך רב בעונה החולפת. 


השחקן טוד ברידג\'ס, הלא הוא וויליס מ\"על טעם ועל ריח\" עושה הסבה קלה בקריירה. ברידג\'ס מתכוון להפוך למתאבק מקצועי. כן, כן, מה ששמעתם. מסתבר שזה איזה חלום שלו או משהו. נו, על טעם ועל ריח אין מה להתווכח. ומעניין מה היתה התגובה של המשפחה והחברים שלו כשהוא סיפר להם על הכוונה שלו בפעם הראשונה (התשובה היא, כמובן, \"Watchootalkin\'bout, Willis???\").