המסך המפוצל

אי המתים

סיכום השבוע השביעי ב\'\'הישרדות איי הפנינה\'\'

מאת: איימס

פורסם: 15-02-2009
20 תגובות

בדיוק כשהעונה השניה של \"הישרדות\" הופכת למעניינת ומתמקדת בעיקר ולא בתפל, מגיע טוויסט מטופש שאין לו טעם.


אבל כרגיל, אני מקדימה את המאוחר. אחרי שמיכל ניצלה מהדחה ומעיין הועפה הביתה, נדרש אופיר להרחיב את התוכנית שלו כך שתשמור על מיכל לעוד כמה ימים. התוכנית כוללת את מירית השבורה והפגועה כתוצאה מעבודתם של השניים, ודורשת ממיכל תעצומות נפש בניסיון לדבר עם אותה מירית, ולא לחשוף את ישבנה על האי.


לפני משימת הפרס חושף גיא את הטוויסט הראשון במשחק: השבטים מתערבבים. כדי להחליט כיצד יחולקו השבטים מחדש הוא מבקש מהשבטים לבחור את המתמודד החזק ביותר, כך שברור שיהיו גברים בראש שני השבטים. עכשיו כל גבר בוחר אישה מהשבט האחר, והיא צריכה לבחור גבר שלא משבטה שלה. המשמעות של צורת חלוקה זו היא שהגברים נשארים במקום בעוד הנשים מתחלפות. המתח שבו הכל נעשה משעשע למדי (במיוחד כשאפרת מבקשת להביא את אנסטסיה ולא את נטע-לי, ובכך פוגעת בבריתה וגם לא מביאה לשום שינוי משמעותי בכלום), ובסוף רק יואב נשאר בלי שבט. מכיוון שאין לו שום זמן מסך, לא באמת משנה לאן ילך, והוא בוחר להישאר בשבט שלו, כי הוא לא חושב שמיטה ואוכל זה משהו ששווה לעבור אליו. מאידך, הוא נשאר עם בני בריתו (לכאורה, אף אחד לא יודע מה הוא עושה במשחק הזה).


במשימת הפרס דיוה מתקשה להסתגל לשבט קניבה, ואיגור, כרגיל, מתקשה בהכל (\"השיער! הוא חונק אותי!\" הוא זעק, ואז הסביר שהשיער התלפף לו סביב היד. מעניין).


בשבט, החברים מתחילים להכיר זה את זה, ומנסים להיערך מחדש לבריתות - בבארו עידן מתחיל לשיר ואפרת לבכות, ובקניבה נדהמים מנשמתה של מירית (וגופה המרשים ומלא הסיליקון). אהבה באוויר בשני השבטים, והופ, אתגר חסינות.


עידן חושב להפסיד את המשימה בכוונה כדי לשמור על דיוה, ולא נעים להגיד, אבל עבורו זה כנראה הצעד היותר חכם שאפשר לעשות.


אתגר החסינות דורש מוח, משאב החסר בשני השבטים. אריק, שאמור להיות רופא, ניהל את משימת הפאזל עבור קניבה, המציא קוד מורכב ושינע את חברי השבט מצד לצד כרובוטים ללא מחשבה, אבל עם המון סדר. אפרת, עם אביה לנגד עיניה, ניהלה את המשימה עבור בארו, עם הרבה בלאגן, צעקות והתעלמות מפרטים חשובים בהוראות. בסוף גבר הבלאגן על הסדר (כך לפי גי\"ז), ובארו ניצחו בחסינות. בקניבה היה חשש שאריק הפסיד בכוונה כדי להיפטר מאחת הבנות, אבל אחר כך הוא התוודה בעודו קורא מדף כי הוא ניסה חזק, אבל פשוט לא הצליח.


מיכל נשלחה לאי הגלות, מה שמשרת את האינטרסים של כולם: אופיר, שהולך איתה, יוכל לתדרך אותה באשר למה שעליה לעשות בשבט, וחברי שבט בארו, שרוצים לתת לדיוה פנאי לבנות תוכנית שתעיף את מיכל.


עכשיו מתחיל החלק המעניין, וחבל שהוא מופרד כל כך בבוטות מהאקשן שבסדרה: הכיף הגדול הוא משימות לצד אסטרטגיה, ולא משימות משימות משימות, ואז קצת זמן לאסטרטגיה.


אופיר חוזר לשבט, ומתחיל להתסיס את העניינים. לא היתה לו שום סיבה להיות באי הגלות מלבד לעזור למיכל (כי את אליל החסינות כבר יש לו, מה שלא מנע ממנו להילחם באתגר באי), וכך הוא אכן עושה. הוא מספר לבנות שבטו את שאמרו עליהן הבנים. היופי של התוכנית היא שהוא לא משקר במאום, ולכן הבנות, שיודעות שהן אכן מתנהגות כפי שהן מתוארות, בולעות את הכל בשקיקה. כשהוא מספר שמירית בבריתם של הבנים זה נשמע הגיוני, ולכן מתקבל על ידי הבנות ללא שאלות (וכמובן שזה הגיוני כי זה נכון).


בקניבה, מיכל מספרת לבנים כי הבנות התלוננו עליהם, וכי אפרת התחברה מאוד לבני בארו. דיוה, מאוימת מהפגיעה במעמדה הבלעדי, חוטפת קריזה, וצועקת על מיכל שאופיר לא יכול לספר כלום כי הוא לא קובע שום דבר. עידן הוא הקובע ולכן הוא היחיד שיכול להגיד משהו אמין על השבט. דיוה כמובן יותר פגועה מזועמת, כי החדשות הללו גם הן אמיתיות.


היא בכלל יוצאת מגדרה כשהיא הולכת למיכל ומתנפלת עליה, באמרה שיש חיים שם בחוץ, והיא צריכה לחשוב על איך היא תחיה אותם.


אתגר החסינות נתפר למידותיה של מיכל, כאשר על השורדים לשמור על שיווי משקל על קורה הולכת וקטנה. דיוה מתקשה ונופלת מהקורה, נפילה שעוד כמה דקות תהפוך, לפי הגדרתה של דיוה, לקפיצה - לא! להחלטה מלאת תעצומות נפש ללכת הביתה ולעזוב את החברה המזויפת הזו. כי דיוה לא פורשת, לא, דיוה פייטרית, והכל פה טעות פקיד.


במשימת שיווי משקל כמו במשימת שיווי משקל, מיכל מנצחת ולוקחת את החסינות לעוד כמה ימים של יוגה על החוף.


בחזרה באי מבינה הקוגר כי לא תוכל ללפף את הבחורים על אצבעה הקטנה. היא מציעה, באקט נואש, בעסקת חבילה את עצמה, איגור ועידן למרבה במחיר, ובכך שמה את עצמה למטרה בתור השקרנית של העונה, וזאת בלי לדבר על העובדה שהיא מציעה לאנשים, למעשה, את המקום הרביעי או החמישי, שזה לא משהו בכלל, בלשון המעטה. גיא, מטבעו, מתלהב מההצעה, אבל הוא מתלהב יותר מהסיליקון של מירית, ועל כן נראה שהפור כבר נפל.


מועצת שבט בסימן חרחורי גסיסה - דיוה מאשימה את מיכל בקנוניה להעיפה, ואז את גיא, מאיימת שיש עדר של זאבים שמחכה לה בבארו, והם יטרפו אחד אחד את חברי שבט קניבה על הצעד הזה. אף אחד לא דאג להגיד לדיוה שמצביעים למירית, ולכן היא יודעת מה הולך לקרות ומנסה להציל את עצמה בכל מחיר, שזה אומר לצעוק, להיות נחמדה, ובסוף גם לבכות קצת. שום דבר לא מועיל, והשחקנית הכי מסוכנת במשחק (כי היא יצרה ברית ששום הצעה לא תשבור) עוזבת את המשחק.


פנאן. אסטרטגיה, כמה שחקנים חזקים, נראה טוב, לא? כנראה שלא, כי עכשיו הזמן לחשוף בפנינו שכל מתמודד מתחילת העונה קיבל בחירה - כן, בחירה! - האם הוא רוצה לשוב הביתה או להישאר על אי בודד (=אי עם שאר המתמודדים המודחים עליו), בשביל האפשרות לחזור בהמשך. אני מבינה למה לא גילו לנו על זה בפרק הראשון, אבל כבר אחרי ההדחה של בשבקין האי הבודד יוּשב, ומעיין כבר הספיקה להצטרף אליו. עכשיו דיוה היא הדיירת השלישית. אז למה רק עכשיו אנחנו מתחילים לראות את מעלליהם שם?


מה אומר ומה אגיד שלא אמרתי כבר? צעד מסריח, מלוכלך, שדואג להשאיר מתמודדים שאיש לא רוצה ולא רצה, במשחק. אני לא יודעת איך יחליטו על זהות המתמודד הנוסף שיצטרף, אבל מי שזה לא יהיה, ומתי שזה לא יהיה, זה יקבור את העונה הזו, שאם נתעלם מהבעיות האינהרנטיות בגרסא הישראלית, התגלתה כמעניינת למדי.


במחשבה שניה, לאופיר יש חבלת ראש משמעותית, אז גם אם הוא יישאר במשחק הוא לא יוכל לעשות שום דבר מעניין, אולי צריך את העניין הזה.