המסך המפוצל

הממיר 15/2/09

ארמסטרונג ומילר הגיעו, ספיישל חג המולד של גווין וסטייסי, ספיישל הבחירות של ארץ נהדרת וגם: 24, אבודים ומסכים

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 15-02-2009
41 תגובות

10. \"אבודים\" ממשיכה להדהים אותי בעונה הזאת עם פרקים מעולים, מותחים, מרתקים ומבריקים. הפעם אהבתי מאוד את הקטע עם לוק והבאר, כמו גם את הדברים שאומרת שרלוט לדניאל רגעים לפני שהיא מתה, על ילדותה על האי כשהיתה שייכת לדארמה, ועל האדם המטורף שהיה שם והזהיר אותה לא לחזור לאי כי היא תמות. האם בהמשך העונה יפגוש דניאל את שרלוט הילדה ויבקש ממנה לא לחזור לאי?


10. \"24\" היתה מצוינת השבוע בעיקר בגלל הקטע של רנה עם התינוק והאמא, וג\'ק שהורג במקביל את האבא - רגע קלאסי של דילמה מוסרית, שהסדרה אוהבת לעסוק בהן. זה היה פרק עמוס באירועים ובאקשן - כמו פיצוץ המכונית עם הכפיל, אבל גם הרגעים נטולי האקשן היו מוצלחים - למשל השיחה של ג\'ק עם רנה ולארי מוס. אגב, אפשר לעשות משחק שתייה נחמד בכל פעם שמישהו (בעיקר ג\'ק) אומר את צירוף המילים \"Copy that\".


9. משדר הבחירות המיוחד של \"ארץ נהדרת\" היה נהדר, במיוחד בגלל נאומי הניצחון הזהים של ציפי לבני וביבי נתניהו, שהקדימו, למעשה, את המציאות, ובגלל הכתיבה המבריקה במערכון של ליברמן. אהבתי גם את מינה צמח בגילומו המופרע כרגיל של טל פרידמן, שצריכה לשקר כדי שלא יעיפו אותה מהאולפן לטובת יוסי שריד. גם שיר ה\"תנחומיי, ניצחת\" היה מצוין.


9. \"מסכים\" ממשיכה להיות יצירה מקורית מופתית, ופרקי השבוע התעלו לכמה וכמה שיאים של דרמה מצוינת, בעיקר עם שירי ואביה, אבל לא רק. אהבתי מאוד גם את הסיפור החדש שנפתח (\"נבוכדנאצר\") ואת הטירוף הפסיכוטי בו מצוי הדמות הראשית (גדי, אם אני זוכר נכון). אפילו סיפורם של נתניה ורומנו הצליח השבוע להשתפר ולהתפתח לכיוונים קצת יותר הגיוניים (אם כי עדיין יש שם כמה בעיות).


9. \"גווין וסטייסי\". פרק חג המולד הארוך היה רווי בכל אותם סצנות שהסדרה מצטיינת בהם. בעיקר אהבתי את העובדה שכולם יודעים שפאם לא באמת צימחונית. עוד קטעים מוצלחים: נס כסנטה קלאוס, אדישה כהרגלה; גווין וסטייסי דנים בתגובות של כולם לג\'וב החדש של גווין, ומציינים, כמעט בהערת אגב, שסמיתי לא ידבר יותר עם גווין בחיים; התנאים של סמיתי למעבר של גווין לקרדיף; האמת בכל הנוגע לאותם אירועים באותו טיול דיג, שכמעט נחשפו סוף סוף (\"היה ממש ממש קר\"). איזו סדרה כיפית, וכמה חבל שלא נראה ממנה יותר בזמן הקרוב.


7. \"ארמסטרונג ומילר\", תוכנית מערכונים בריטית חדשה, נפתחה השבוע ב-yes והצליחה להצחיק מאוד לפרקים, אבל בעוד חלק מהמערכונים היו מבריקים, חלק אחר היה תמוה או סתם לא מובן. ועדיין, למרות שזה לא ברמה של \"הצלף בפוני\" - כיף לראות.


3. תהרגו אותי, אבל אני לא מבין איך אף אחד ממשתתפי \"הישרדות\" לא שם לב שהבחירות שלהם ביום רביעי האחרון לא משנות דבר - ה\"אלגוריתם\" המתוחכם שפיתחו יוצרי התוכנית איפשר תוצאה אחת בלבד: החלפה של הבנות בין שני השבטים. רק למשתתף האחרון שנותר היתה בחירה כלשהי. אז נכון, הערבוב הזה מוסיף קצת עניין, אבל נראה שלא נעשתה מאחוריו מחשבה עמוקה יותר מאשר \"לעזאזל, אנחנו חייבים לפרק את הברית של עידן-דיוה-איגור\". חבל (BS).


בשולי הממיר
ב\"עקרות בית נואשות\" התארח סטיבן וובר (\"להתחיל מחדש\", \"סטודיו 60\", \"אחים ואחיות\") כחבר החדש של ג\'ולי.


ב\"חוק וסדר מדור מיוחד\" (שחזרה אלינו אחרי הפסקה ארוכה מדי) התארחו שתי דמויות מ\"הסמויה\" - עומאר (מייקל קיי וויליאמס) וניימונד (ג\'וליטו מק\'קאלום).


ב\"סווינגטאון\" התארח ריאן מק\'פרטלין, הלא הוא קפטן Awesome מ\"צ\'אק\".