המסך המפוצל

זהירות, קוגר!

סיכום השבוע השישי ב\'\'הישרדות איי הפנינה\'\'

מאת: איימס

פורסם: 08-02-2009
14 תגובות

המהלך המרתק הראשון בתולדות \"הישרדות 10\" יצא לדרך.


לפניו היה הבליל הרגיל של מלחמות ושל משחק רגיל.


קניבה הצליחו להוכיח שהעפתו על הפה המלוכלך בשבט תורמת, גם אם הוא נשא את השרירים הגדולים בו, ומצליחים לנצח משימה אחר משימה גם בלי בשבקין. במקביל מגלים לנו שבנות קניבה לא נוהגות לעבוד או לעשות דבר בעצמן, אלא לתת לבנים לשרתן כפי שירצו. כמובן שזו אסטרטגיה חכמה מצידן של שלוש בנות שאין להן דבר, מלבד את הרוב בשבט (ולפיכך אין להן דבר להפסיד).


בבארו החיים על מי מנוחות, מלבד מיכל, שעושה תנוחות יוגה בפניהם של יואב, דיוה ושאר חברי השבט. בתגובה לחשיפה לטוסיק של מיכל, דיוה מתחילה להתגעגע קשות הביתה, נזכרת שבעצם היא השאירה שם כמה ילדים.


אופיר מגלה לנו, שוב, את האסטרטגיה שלו: היה שקט והיראה כטמבל. כשהוא מגלה ששאר חברי השבט נוקטים באסטרטגיה דומה, רק שאצלם זו לא אסטרטגיה אלא דרך חיים, הוא תופס את מיכל לשיחה המי-יודע-כמה, מיישר אותה לכיוון הנכון, ומבטיח לה שעכשיו הם יחד.


כמובן שאופיר משחק פה כמו שצריך, כשהוא לוקח את מיכל הקלולסית, יוצאת הדופן, נטולת החברים, ומבטיח לה שהוא שומר עליה. היא כה טיפשה שהיא לא חושדת במניעיו של המגשר, והוא זוכה בבת ברית שאיש לא אוהב, ושאיש לא יצביע לה. היא היתה בברית עם מאיר - מאיר! - למען השם.


הבעיה היחידה באסטרטגיה מהסוג הזה, במיוחד אחרי שמפסידים באתגר חסינות, היא שכשלוקחים את השעיר לעזאזל, צריך איכשהו להשאיר אותו שם, מבלי שייחסו לך ברית עמה. אבל אופיר הוא לא בחור ללא תוכנית, ותוכנית מבריקה (לא פחות).


השלב הראשון, זה עליו עבד מתחילת שהותו על האי, היא הצטיירותו כטמבל חביב אך אמין, הומו מחמד שרק רוצה להישאר במשחק עוד כמה ימים. בשלב השני הוא התביית על מעיין - מיד נגלה למה דווקא מעיין - בחורה לא מאוד חכמה, לא מזיקה בכלל, שהאסטרטגיה שלה מסתכמת בלעשות את ברכת השמש העולה בבוקר כדי להוציא את השמש לחברי השבט, ולהיות שם עם הציצים שלה. מעיין, הליצנית של השבט, מקובלת על חבריה וחיה חיים שלווים עם מירית חברתה הטובה ואיגור חברה הקרוב.


אופיר עלה על נקודת החולשה של כל חברי הברית החזקה באי - דיוה. יש משהו בבגרות ובביטחון שלה, שמלפף בחורים על אצבעה הקטנה - עידן, איגור, יואב. משהו שלוקח קצת זמן להבין (באי הגלות היא ניסתה להפעיל את קסמה על איתי, שברח בפאניקה), אבל אפשר להגיד שהיא סוג של cougar.


אז כשאופיר הלך ואמר לעידן ולאיגור שמעיין הציעה לו להדיח את דיוה, זה פחות או יותר סתם את הגולל על הגורל שלה.


זה תמיד מצחיק אותי, ב\"הישרדות\", איך אתה יכול להיות בברית צמודה עם אדם ימים על גבי ימים, וברגע שאדם - זר ככל שיהיה - אומר דבר-מה שעשוי להטיל רבב בבן בריתך, אתה מאמין לו ולא לחברך. מדהים אותי איך מאמינים רק למי שמעז להגיד דברים רעים, כי זה לכאורה דבר קשה יותר לומר, ולכן בהחלט נכון (וגם במשנה - מי שמעיד משהו רע לגבי עצמו, מתייחסים לכל דבריו כאל אמת). ואיגור, שיום קודם היה החבר הטוב ביותר של מעיין, שמע שמישהו ניסה לתקוף את הלביאה שלו, ומיד הפך עורו ויצא להגן עליה.


אף אחד כבר לא חשב על מיכל  - כי מי היא בכלל? את מי היא יכולה להדיח? אבל מעיין - לה יש כוחות, היא תככנית, והיא כנראה מסוכנת. וכך הפכה מעיין, מבלי שעשתה דבר(!), לשעיר לעזאזל של השבט.


איגור צעק עליה, איש לא דיבר איתה, רק מירית המשיכה לעודד אותה שהכל יהיה בסדר. אבל שום דבר לא היה בסדר למעיין, והכי גרוע עבורה היה שלא היה לה מושג מדוע זה קורה לה (ובטח שלא תוכל לייחס את זה לאופיר אי-פעם, גם אם היתה רוצה, כי היתה במושבעים או היתה יכולה להשפיע על המשחק).


באתגר החסינות כל הבנים העניקו את החסינות לאיגור - בדיוק כמו שקרה בשבוע שעבר בשבט השכן עם איתי ובשבקין, ונתנו למעיין להבין בבירור כי היא הולכת הביתה, כשאחרי 40 דקות בהם הצליחה להישאר תלויה על קורה, נפלה ואחריה ירדו הבנים אחד אחרי השני. חשוב לציין את הפער בין התוכנית של אופיר ושל כל השאר, כשמירית רוצה לתת למעיין את הכבוד, ולכן יורדת מהקורה אחרי 10 דקות. וזאת במקום, לדוגמא, לזכות בחסינות ולהעניק לה אותה.


בסופה של מועצת השבט, מעיין, בוכייה ושבורה, שואלת למה, מה היא כבר עשתה. ואז אופיר, בצעד פחות חכם אסטרטגית, התנפל על מעיין וגילה גם לנו למה בחר דווקא בה לתוכניתו: היא בעיניו אנוכית, לא נעימה ובעיקר מרושעת. ולמי שהגיע מראש בתור אאוטסיידר, ניסיונותיה, גם אם התמימים, להוציא אותו שוב מהקבוצה, העלו בו את חמתו, ואת התוכנית שהיה חייב להוציא אל הפועל, יישם על מעיין.


וכך מתמודדת בלתי מזיקה שהיתה יכולה לעוף מתחת לרדאר הישר אל המיזוג הלכה הביתה, בוכיה ומפוררת, בגלל תוכניתו של אופיר. וול דאן.


בשבוע הבא, טוויסט מעניין של המשחק הופך ללא מעניין כאשר הוא נחשף בפרומו. וגם: אולי תהיה הדחה!