המסך המפוצל

הממיר 25/1/09

פתיחת העונה חמישית של אבודים, שעות נוספות התחילה. וגם: תמרות עשן, צ\'אק, טרמינייטור, 24 ומסכים

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 25-01-2009
31 תגובות

10. \"אבודים\" חזרה לעונה חמישית.


9.5. \"צ\'אק\". אחלה פרק, עם הרבה פאן. הכל עבד - עלילה קולחת, אקשן מבוים כמו בסרט, הומור מוצלח, דרמה חזקה, רגעים יפים של הדמויות. מה עוד אפשר לבקש? קפטן Awesome הוא פשוט... Awesome! הקטע עם הטנגו היה הרגע הכי מוצלח של הסדרה בינתיים, והרעיון שהוא לימד את צ\'אק את הצד של הבחורה היה פשוט היסטרי. בכלל, אני אוהב את מערכת היחסים שלו עם צ\'אק. גם הקירבה בין אלי לצ\'אק והעובדה שהיא רק רוצה לדעת אם הוא באמת מחבב את שרה היתה נפלאה, ועבדה היטב. שרה היתה במיטבה בפרק הזה ואפשר היה לראות עליה היטב את החיבה שלה לצ\'אק, אבל היא שוב נתנה לצד המקצועני שלה לנצח, ואיזה קרב מכות משובח עם המרשעת ההיא! מאז סידני בריסטו נגד אנה אספינוזה לא נראה כזה במחוזותינו. העלילה המרכזית היתה לא רעה בכלל. הטוויסט עם סוכן שירות הוד מלכותה היה נחמד מאוד, אפילו שהגילוי שהבחורה עמה רקד צ\'אק היא האויב האמיתי נצפה מקילומטר - ועדיין זה עבד. אדם בולדווין היה הרבה יותר מוצלח הפעם מאשר בפרק הקודם, ונדמה שהוא מתחיל למצוא את מקומו בסדרה. הסצנה שלו עם צ\'אק, בה הוא \"ניחם\" אותו בהפוך על הפוך היתה מאוד מצחיקה. גם בגזרת החבר\'ה שעובדים עם צ\'אק ב\"קנו יותר\" היה כיף הפרק, במיוחד עם הפחד ממחשבים ישנים, וההתגייסות שלהם לעזור לבוס שלהם. יופי של פרק, שימשיכו ככה (איתן גשם).



9. \"תמרות עשן\" הולכת ומשתפרת משבוע לשבוע. אחרי פרק פתיחה אקספוזיציוני מדי ופרק שני שפתח בפנינו את עולמו של הקיבוץ הנעלם, הגיע פרק שלישי סוחף ומותח, שקידם את העלילה מאוד. החל מהסיפור של שמש (אחת הדמויות הכי חביבות שנראו לאחרונה) שחשף הן סוד מעברו והן את החדר הסודי במשרדו של צלם אנוש (\"תה צמחים, מישהו?\"), דרך מציאת הטיולית מעבר לגבול, החקירות של קפקא את הכלבן והטינאייג\'רית שלהבת, ועד הסוף המותח. בכלל, \"תמרות\" מצליחה להיות סדרת מתח באווירת פנטזיה, עם דמויות מרתקות, כתיבה מעולה ואתנחתאות קומיות במינונים הנכונים, שממש גורמת לי לחכות בקוצר רוח לפרק הבא, מה שאף סדרה ישראלית לא הצליחה לפניה. ואתם יודעים מה? גם לא הרבה סדרות אמריקאיות (Queen K).


9. פרקים 3 ו-4 לעונה של \"24\" שודרו השבוע, והראשון שבהם שימח אותי עד מאוד. טוני הוא סמוי ולא רע! כמה כיף שדמותו בחיים ובצד הנכון, כלומר היא לא תהפוך לנינה 2. שיתוף הפעולה שלו ושל ג\'ק, שאני מקווה כי ימשיך ולא יהפוך למופע הסולו הרגיל של האחרון, יכול להיות כיף גדול. הבריחה שלהם ממטה ה-FBI היתה מופרכת ומצוינת, ושיאה היה כמובן ג\'ק בתוך הרכב (\"זה הולך לכאוב\"). ענק. מענג במיוחד היה לפגוש שוב את קלואי חמוצת הפנים ואת ביוקנן, ואחד מהשיאים היה קרב ההאקריות בין קלואי לג\'ניס, שתי הדמויות הכי חביבות כאן (ופליטות \"לארי סאנדרס\". רק השבוע קלטתי שהיו כאן שלוש כאלה בתפקידים מרכזיים. השלישית היא כמובן שרי פאלמר). הבעיה העיקרית שלי בינתיים היא עניין החפרפרת. כל עונה שנייה יש אחד כזה וזה לגמרי מיצה את עצמו. אני מבין את הצורך העלילתי, במיוחד כמו הפעם שהשחיתות נמצאת בכל שלב, אבל קצתי (yaddo).


8. סיכום שלושת השבועות הראשונים של \"מסכים\": ראשית, אני חייב להגיד שאני מאוד נהנה מהצפייה בעונה הזו. ניסיתי להבין אם סיפורי העונה הקודמת היו מוצלחים יותר, אבל קשה לי להחליט. די ברור שבעונת הפתיחה היו כמה סיפורים מאוד מוצלחים, אבל גם הפעם יש. הסיפור של האחיות מוצלח לכל אורכו, והטיפול בגירושי הוריהם נעשה בצורה לא בנאלית ולכן מפתיעה. הסיפור של ללה ונמרוד מצוין, במיוחד עם התוספת של נעמי שמנצלת את נמרוד, אבל אני מוכרח לציין שאם \"כשליברפול ינצחו זה יהיה חמש מחמש\" יוביל להפסד כספי גדול - זה ייקח את הסיפור הזה למקום מעט בנאלי. גם הסיפור השלישי מוצלח, כעיקרון, ובמיוחד הסצנה שבה אורה המסטולה שומעת על החוויה המבאסת של בתה, אבל אני מוכרח להודות שאני ממש לא אוהב את מערכת היחסים המעוותת בין רומנו לנתניה. הסיפור הרביעי - הבלוג של הבחורה עם התסמונת טורט - הוא בינתיים הסיפור החלש מכולם.


7. השבוע שודר הפרק השלישי של \"טרמינייטור\". הנה מה שהיה לרולי להגיד על זה.


4. \"שעות נוספות\" נפתחה השבוע ומדובר - לפחות על פי הפרק הראשון - בקומדיה דלוחה ומעצבנת במיוחד, שמזכירה קצת את \"החיים בלופ\", אבל לא מצליחה להצחיק אפילו חצי ממה ש\"לופ\" הצליחה. הדבר היחיד שהיה עוד איכשהו סביר היה סוף הפרק.


בשולי הממיר
השבוע קיבלנו פרק קצת עצוב ב\"איך פגשתי את אמא\" אבל הכל שווה בשביל לגלות את התנועה שבה בארני מתאר את המונח \"שלישייה של השטן\" (ההסבר בתמונה) (אסף רזון).



ב\"קוראים לי ארל\" התארחו אליסה מילאנו (\"מכושפות\", \"מי הבוס\") ומייקל רפפורט (\"נמלטים\", \"טירוף בבית\"). (אסף רזון)


בפרק פתיחת העונה השנייה של \"איליי סטון\" התארחה סיגורני וויבר.