המסך המפוצל

המשרד, עונה 5, פרק 11

הפרק \"Duel\" שודר ביום חמישי, 15/1/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 18-01-2009
0 תגובות
היה ברור שהסיפור על משולש האהבים דווייט-אנג'לה-אנדי יגיע לנקודת רתיחה מתישהו. והיה עוד יותר ברור שתהיה דרמה גדולה, ושהיא תהיה עשויה היטב, והכל הלך בהתאם לתוכנית.

הפרק עצמו לא היה מאוד מצחיק, אם כי היו בו מספר רגעים שגרמו לי לפרצי צחוק עזים (למשל: איסוף כלי הנשק של דווייט, קווין שנהנה להיכנס באנג'לה, אוסקר שנחרד מהמחשבה על מה שדווייט ואנג'לה עשו ואיפה וכו'), אבל הדרמה היתה עשויה בצורה מבריקה.

אהבתי במיוחד בפרק הזה את אנדי. הנה דמות שלאורך הסדרה הוצגה באופן קריקטורי לגמרי, וגם במהלך הפרק הוא מתנהג בצורה אינפנטילית למדי, אבל עדיין - בתוך כל המניירות האלה - ראינו בן אדם. אדם פגוע, אומלל ומסכן. אדם שמגיב כמו שכל אדם אחר היה מגיב במצבו, ואפילו מצליח להערים על דווייט בתרגיל לא רע בכלל (לא שקשה להערים על דווייט, אתם יודעים, אבל בכל זאת...), ואדם שבהחלט אפשר היה להזדהות איתו ועם הכאב שלו (במיוחד אהבתי איך שהוא הטיח בדווייט שהוא לעולם לא היה שוכב עם האישה של חבר שלו. זה היה רגע מאוד חזק מצד הדמות). אד הלמס שמגלם את אנדי נתן כאן את ההופעה הטובה ביותר שלו בסדרה, וזכאי לכל הקרדיט.

מנגד, למרבה הפלא, גם עם דווייט אפשר היה להזדהות. למרות שעשה מעשים מאוד לא חבריים ובעייתיים מאוד מבחינה מוסרית, אפשר היה לראות עליו שהוא באמת מבין שמה שהוא עושה לא בסדר, אבל הוא עושה זאת כי הוא באמת אוהב את אנג'לה ורוצה להיות איתה. השיחה שהוא יזם עם אנג'לה הראתה זאת היטב.

הסצנה של ה"קרב" בין דווייט ואנדי והדרך שבה הוא התפתח היוותה את אחד מרגעי השיא של העונה הזו ושיקפו את הגדולה של הסדרה - סצנה שנולדה מתוך התנהגות דבילית של הדמויות, הפכה לפתע לסצנה רצינית מאוד שהוציאה המון אמוציות מהדמויות ולשיא דרמטי מרתק.



יפה מאוד שדווייט ואנדי הבינו סוף סוף שאנג'לה שיחקה בשניהם, והראו לה שהם לא בכיס שלה. אנג'לה באמת יצאה ממש מפלצת בפרק הזה, ויהיה מעניין לראות אם החרם של אנדי ודווייט עליה יחזיק מעמד זמן רב או שהם יחזרו לסורם, והאם אנג'לה תלמד לקח מההתנהגות הנבזית שלה.

אשר למייקל, אהבתי את הבחירה התסריטאית לתת לו להיות הגורם ש"מפוצץ" את כל העסק ואז נוסע משם, מה שאפשר לכותבים "לשחק" עם הרעיון שדווקא ג'ים נמצא בראש הפירמידה כשכל הבלגן קורה, ולא ממש מצליח להשתלט על העסק.

למרות זאת, נדמה לי שקו העלילה של דייויד וואלס ומייקל שבו וואלאס מנסה להבין את "סוד ההצלחה" של מייקל, היה קצת מפוספס, והרגיש קצת לא במקום מול העלילה הראשית החזקה כל כך. משהו שם קצת לא דפק, וחבל, כי זה הרגיש כמו רעיון ממש טוב, שלא לגמרי יצא לפועל.

קטע הטיזר, לעומת זאת, עם מד המהירות והדרך שבה מייקל משתמש בו היה ממש מצחיק.

בסך הכל פרק מצוין נוסף בעונה ממש טובה. ציון: 9.5.