המסך המפוצל

24, עונה 7, פרק 1

הפרק שודר באמריקה ביום ראשון, 11/1/09, וישודר מחר, יום חמישי ב-HOT3. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 14-01-2009
4 תגובות
פרק פתיחת העונה השביעית של "24" כבר היווה שיפור של ממש מהסרט המקדים, אבל גם הוא לא חף מבעיות. נתחיל עם הדברים הטובים דווקא:

כל ההתייחסות לג'ק היתה טובה. החל מהדרך שבה מנסה הסנאטור לשבור אותו בחקירה בתחילת הפרק, דרך הדברים שאומר לו לארי מוס במשרדי ה-FBI ("אז ככה זה מתחיל, ג'ק?") וכלה ביחסים בין רנה לג'ק. בהקשר הזה, אני מוכרח לציין שכשרנה מאפשרת לג'ק לעשות "כל מה שהוא חושב שצריך" כדי להוציא מגבריאל את האמת, לא הייתי בטוח אם היא באמת מתכוונת לזה או שהיא אומרת את זה כחלק מההסכם שלה עם ג'ק שבו מותר לו לעשות הכל, כל עוד זה רק דיבורים, והמבט של ג'ק הדגיש את זה ואף העצים את הרגע החזק הזה: איך ג'ק עצמו פירש את הדברים הללו? והאם הוא באמת מתכוון לשתף פעולה עם רנה גם כשזה לא יביא את התוצאות הרצויות? אני בטוח שבהמשך העונה נקבל תשובות על זה.

הסיפור עם טוני אלמידה מעט בעייתי. קודם כל, האקט של להחזיר אותו מהמתים תמוה, בלשון המעטה. שנית, גם אם הוא באמת מאמין שהממשל הקודם אחראי למותה של מישל, האם אנחנו באמת מאמינים שהוא מסוגל להפוך לטרוריסט? כי על פי פרק הפתיחה של העונה, לא נראה שטוני משחק כאן תפקיד כפול. אני מאוד מקווה שליוצרי הסדרה יש הסברים שיספקו את הדעת.



ההחלטה העקרונית להיפטר מ-CTU ולהעמיד את חירותו של ג'ק בסכנה היא החלטה מעניינת ואמיצה שבינתיים מוסיפה עניין מסוים להתרחשויות.

הבעיות האמיתיות בפרק הפתיחה נמצאות בשלושה מישורים שונים. האחד הוא ההחלטה של נשיאת ארה"ב לתקוף את סנגלה ואת העומד כרגע בראשה, ג'ומה, במה שמהווה המשך ישיר לסרט, ולפחות בינתיים, קו העלילה הזה הוא המשעמם ביותר. השני הוא האיום המרכזי על ארה"ב, שעד כמה שהוא נשמע מאיים (השתלטות על המרחב האווירי, זיהום מקורות המים וכו'), הוא נראה כמו איום מינורי למדי לעומת חלק נכבד מאירועי העונות הקודמות.

המישור השלישי הוא השימוש החוזר ונשנה באופציית הצלף, שהורג, בנקודת הזמן הנוחה ביותר תסריטאית, את הדמות שעומדת לספק מידע קריטי לג'ק. בפעם הראשונה שבה זה קרה בסדרה זה היה נחמד. בפעם החמישית שזה קרה זה היה מצחיק. עכשיו, בפעם ה-87 שזה קורה, זה כבר עבר בקילומטרים את המגוחך, וזה כבר ממש, אבל ממש פתטי.

ציון לפרק הראשון: 7.

בשולי הפרק, כדאי לציין כמה הופעות אורח (זה ממש הרגיש כמו סוג של משחק במהלך הצפייה בפרק, כשהדמויות המוכרות פשוט המשיכו לצוץ בכמויות):

מייקל ליית'ם, שנחטף בתחילת הפרק, הוא ג'ון בילינגסלי ("אנטרפרייז", "תשעה").

הסנאטור ששואל את ג'ק שאלות הוא קורטווד סמית, רד פורמן מ"מופע שנות השבעים".

ג'ניס מה-FBI היא כמובן ג'נין גרופלו הותיקה ("לארי סאנדרס", "פליסיטי", "הבית הלבן" ועוד)

שון הלנג'ר הוא ריאס קוירו, בילי וולש מ"הפמליה".

לארי מוס, מנהל סניף ה-FBI, הוא ג'פרי נורדלינג, ג'ייק מאנינג מ"להתחיל מחדש" (וגם ברנט מ"צה!ב")

מאסטרס הטרוריסט הוא ניק צ'ינלנד (הופיע בחמישה-שישה פרקים ב"משמרת שלישית" וב"עקרות בית נואשות" ואפילו בשני פרקים של "באפי".

אית'ן מהבית הלבן שהופיע גם בסרט וגם במספר פרקים בעונה השישית הוא בוב גאנטון ("עקרות בית נואשות").