המסך המפוצל

הממיר 28/12/08

גיבורים וגווין וסטייסי חזרו לעונה חדשה, הפארודיה של איש משפחה על מלחמת הכוכבים, אמא`לה סיימה עונה. וגם: דוקטור הו, איליי סטון ואי.אר

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 28-12-2008
24 תגובות
10. הפרק הראשון (והכפול) לעונה השישית של "איש משפחה" היה אחד הפרקים המוצלחים ביותר של הסדרה - בגלל מרכיב אחד שהיה לו וחסר ברוב הפרקים: עלילה אמיתית וקוהרנטית. אפילו אם הם היו צריכים לגנוב / להשאיל / להשתמש באחת של לוקאס. עם שילוב של בדיחות מבוססות סטארוורס, ובדיחות חסרות קשר (אחרי הכל, זה "איש משפחה"), הפרק הצליח להגיע כמעט לציון 10 עגול. ואז בא דיאלוג הרובוט צ'יקן הגאוני בסוף והביא את הפרק אל הציון הזה (שלמקו GRAS, דעה הפוכה בהמשך).

10. "איך פגשתי את אמא".

10. "גווין וסטייסי" שבו אלינו מירח הדבש עם פרק פתיחת עונה שניה משובח, שהזכיר לי שוב כמה שהסדרה הקטנה וחמודה הזאת מצחיקה - סמיתי שכועס על גווין (ונותן לברין את האוכל שלו) ושואל אותו מתי הוא חשב עליו ביוון והקטע המבריק עם משחק הטניס; נסה והמשאית; אזכור ה-GPS של ברין; הגילויים שחוזרים על עצמם בשירותי הנשים; "הבחור השחור". פשוט נפלא.

9. "דוקטור הו". מכירים את "האדם האחרון עלי אדמות ישב בחדרו. לפתע נשמעה דפיקה בדלת"? זו בדיוק התחושה שהרגשתי בפרק של השבוע, כשהדוקטור יוצא לחופשה רגועה במקום שאליו מגיעים עם כלי תחבורה עם מגיני קרינה ואין שום סיכוי שיצור חי יכול להתקיים בו, ואז נשמעות הדפיקות. זה היה פרק מותח, אפילו קצת מפחיד, בעיקר כי במהלכו נאלץ הדוקטור להתמודד עם מפלצת נטולת פנים שהוא לא הכיר עד כה. רגעי החזרה על המשפטים של הנוכחים היו מצד אחד מבעיתים, אבל לפרקים, ומהצד השני, היה בהם חלק מעט מעצבן. ועדיין - פרק מצוין, לטעמי.

8.5 ערן זרחוביץ' ("מסודרים", כותב "ארץ נהדרת" לשעבר) ושרון טייכר השתנעו בשישי האחרון ממחוזות רדיו תל-אביב אל שולי הפריים-טיים של ערוץ 10, במשבצת הנחשקת שאחרי "הישרדות". איך היה? אחלה. אני כנראה לא הבנאדם הטוב ביותר לשפוט, כי לפחות את חצי מהחומר הכרתי מתוכנית הרדיו (פנקס הקטן - כולל ליאת הר-לב היפה והמעולה - אבא של סופרמן, קול הרעם מטהרן שדווקא שפע רפליקות שלא זכרתי, הנמשים של אמיל - קלאסיקה - והחמישיה האמיצה בעיבוד אצבעות מבריק ונפלא). יצא כך שמדברים שצחקתי מהם מאוד בפעם הראשונה, כמו הנמשים של אמיל, רק גיחכתי בהנאה, ושאר הדברים נעו בין החמוד (הקטע עם מאור כהן) דרך הבינוני (פרדי קרוגר סוכן נדל"ן) ועד למיותר (הסיפור על הדמיית חטיפת המטוס בשירות הצבאי של ערן). בסופו של דבר זו היתה אחלה תוכנית ראשונה. מקרטעת מעט, לא לגמרי קולחת, גם לא היה ברור מה הסיפור של הקהל, שהצחוק שלו נשמע אולי ארבע פעמים במהלך התוכנית, אבל בסופו של דבר נעשתה כאן העברה טובה של תוכנית הרדיו אל הטלוויזיה. בהתאם היא תדבר אל מי שאהב או עשוי היה לאהוב את זרחוביץ'-טייכר גם לפני כן. עם קצת אורך רוח מצד הערוץ, זה יכול להפוך לפנינת קאלט. זו התוכנית הראשונה (yaddo).

8.5. "גיבורים" פתחה עונה שלישית.

8. פרק כמו של יום שני ב-ER (עונה 13, פרק 19) הוא הסיבה שאני עדיין אוהב את הסדרה הזו. הזקן הסנילי שאיבד את בנו היה מכמיר עד שובר לב, וההקבלה המתבקשת - שאני אישית שכחתי מהאפשרות שלה - ללוקה ואובדנו העניקה למקרה חותם עצוב. זה שוב ממחיש עד כמה כדאי לסדרה הזו להתמקד בחולים מעניינים ולעסוק קצת פחות בחייהם האישיים של הצוות, שחלקו היותר מדי גדול פשוט לא מעניין כרגע (מי אמר סם?). אם החולים לא מעניינים, לפחות הם לא נשארים מעבר לפרק הנוכחי (yaddo).



6. איש משפחה, דעה נוספת. "איש משפחה" פתחה את העונה השישית (או השביעית, או ה-16, תלוי מי סופר) שלה בפרק כפול שהיה כולו הומאז' אחד גדול לפרק הרביעי (או הראשון, תלוי עד כמה אתם חנונים) של "מלחמת הכוכבים", לכבוד חגיגות 30 השנה ליציאתו לאקרנים. ואיזה פרק זה היה - סת' מקפרלן שחרר את חוש ההומור המושחז והמופרע שלו, אותו למדנו להכיר בשלל עונותיה ההילאריות של "איש משפחה", ונתן לנו 42 דקות של צחוק מזוקק ומשחרר, בעוד פארודיה מוצלחת מיני רבות על אחד מנכסי צאן הברזל של התרבות המערבית. רגע, מה אתם אומרים, קולות כופרים בראשי? זה לא מה שבאמת קרה? מה, מה שקיבלנו היה בסך הכל מעבר די פושר של הסרט המקורי למדיה מצויירת? וואלה? כן, כנראה שאני צריך להקשיב יותר לקולות שבראש שלי, אלו שלא מתלהבים מהייפ מיותר. ככה היו נחסכים ממני שלושה "ספיידרמן"ים, והרבה שערות מרוטות. But I digest. אז מה היו לנו פה בעצם? מקפרלן וחבריו בעצם ציירו מחדש את רוב הסרט, עם דמויות הסדרה. איזו הברקה לתת לסטואי לגלם את דארת' ויידר! כי, כאילו, שניהם רשעים, ורוצים להשתלט על העולם! איך, איך הם חושבים על הדברים האלה? בעצם, ההחלטה שלהם להיות נאמנים לעלילת הסרט הפכה את הפרק לסתמי למדי, והציגה את "איש משפחה" במערומיה. עכשיו אנחנו מבינים שבלי פלאשבקים נטולי הקשר והתפתחויות עלילתיות לא הגיוניות, "איש משפחה" היא סוג של סיטקום, עם כותבים שעדיין לא סיימו להתבגר. אבל יותר מהכל, הפרק הזה היה עבורי שילוב בין MST3K ודיבוב מחודש של הסרט, עם קצת בדיחות ויזואליות למלא את הזמן הריק. למקפרלן יש הרבה כבוד לסרט, זה ברור. היתה השקעה רבה בציור מחדש של הסצנות מהסרט ובבניית המודלים הממוחשבים של החלליות. שלא לדבר על שילובו של הפסקול הגאוני של וויליאמס בסצנות המתאימות. אבל זה לא מספיק. יותר מזה - זה פוגע. אתה לא יכול לצחוק באמת על משהו שאתה כל-כך אוהב. ואם אתם רוצים דוגמא לאיך עושים את זה כמו שצריך, פשוט תחזרו אחורה שלושה חודשים למחווה שעשו "Robot Chicken" לסאגה (Idanyd).

5. "אמא'לה" סיימה עונה קצרה במיוחד ומבולבלת במיוחד בפרק דחוס שהכיל גם חתונה, גם לידה וגם הפלה, והותיר אותי בעיקר אדיש למתרחש על המסך. וסתם הערת אגב - זוכרים שפעם היתה לאפרת חברה טובה שנראתה כמו מאיה דגן?

4. "איליי סטון". בדרך כלל אין לי בעיה עם הסדרה החביבה הזאת, אבל התביעה המגוחכת על הרומן באינטרנט הביאה לי את הסעיף. בעל תובע את אשתו על כך שהיה לה רומן באינטרנט. סבבה? סבבה. אממה? הרומן היה בעצם איתו. כלומר הוא תובע אותה על משהו שבעצם היא היתה יכולה לתבוע אותו. איפה ההיגיון פה? גם הדרך הקיטשית שבה נגמר הסיפור המגוחך הזה היתה אידיוטית. מזל שהסיפור עם אבא של איליי והתביעה של ההשתלה היה מוצלח יחסית, כך הפרק הזה לא היה כולו גרוע. אם כי, גם כאן היתה ה"עדות" של האישה שההשתלה כן בוצעה בה דבילית להפליא ואפילו לא קצת מרגשת.

3. ערוצי "yes stars" הממותגים מחדש הביאו איתם מעברונים חדשים, שהם אולי יפים ויזואלית (אולי), אבל מעצבנים להפליא, במיוחד אלו של ה-Comedy. אין לי בעיה עם שינויי מעברונים (זה דבר קטן יחסית בחווית הצפייה), אבל בעוד כל השינויים הקודמים היו נחמדים - הנוכחי פשוט מעצבן.

2. עשר דקות ראשונות של "בנוגע ללב" הספיקו לי כדי להבין שמדובר בקיטש אמריקאי מזוקק להפליא. חבל, כי את הסדרה הקודמת עם טריט וויליאמס דווקא אהבתי מאוד (ובכלל, כל הסדרה נראית כאילו היא סוג של פריקוול גרוע במיוחד ל"אברווד").



1. רשת, באקט טהור של פאניקה, החליטה להזיז את התוכניות של רביעי ושישי - "כלבוטק", "החיים זה לא הכל" ו"שבוע סוף" - לחמישי ולשבת כדי להימנע מעימות ישיר מול "הישרדות" בלי להודיע מראש. אבל מה שהכי מעצבן - פתיחת התוכנית של "שבוע סוף", בה מכריז עפר שכטר חגיגית: "מעכשיו לטובת שומרי המסורת". הרי כולנו יודעים את הסיבה האמיתית לשינוי, אז למה לבלבל את השכל, למה?

בשולי הממיר
עונה חדשה של "הישרדות" החלה השבוע בערוץ 10.

גם עונה חדשה (ומקוצרת) של "ארץ נהדרת" נפתחה השבוע. שמעתי אנשים שטוענים שהיה גרוע. אני דווקא חיבבתי, במיוחד את הפאשלות הקטנות בגלל השידור החי.

ב"מדיום" התארח ג'ון פוליטו, קרוסטי מ"רצח מאדום לשחור".

ב"שומרת סוד" התארח וונדל פירס, באנק מ"הסמויה".

בעונה החדשה של "הישרדות" בערוץ 10, מתארחים אית'ן מ"אבודים" (אופיר) ומרינה מ"הישרדות 1" (אנסטסיה).