המסך המפוצל

הממיר 14/12/08

והימים ימי אח גדול ואין כמעט שום דבר אחר לראות בטלוויזיה. והארץ מלאה בובלילים. והים געש. וצדק פלילי הסתיימה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 14-12-2008
23 תגובות
10. "צדק פלילי" סיימה השבוע את חייה המיני-סדרתיים הקצרים בפרק, שאמנם לא בלט מעל קודמיו, אבל המשיך את הקו של המצוינות שאפיין את הסדרה לכל אורכה. מאוד אהבתי את ההתנהגות המאופקת של בן אחרי ההרשעה במשפט, כמו גם את הטלפון לפרנסיס שבו הוא אומר לה שהוא לא מאשים אותה. כמובן שהשיא של הפרק היה החלק בו הוץ' מקריב את עצמו - אדם רע, כפי שהוא עצמו מגדיר את עצמו - כדי להציל את בן, אדם טוב שלא מגיע לו להיות שם. הסדרה המצוינת הזאת עסקה בין היתר גם בענייני שחיתות במשטרה, גם באטימות של המערכת המשפטית ועשתה הכל בצורה נפלאה. מבחינתי - ההפתעה הגדולה ביותר של השנה הזאת.

10. "דוקטור הו". בגלל שלושה דברים: האווירה המסתורית שנכחה בפרק לכל אורכו עם הקשר הלא ברור בין הילדה לספריה; היצורים ה"רעים" של הפרק, שהיו הפעם קריפיים ומקוריים במיוחד; האלמנט החדש שהשכילו להכניס לסדרה, אלמנט ה"אשתו של הנוסע בזמן", שמוסיף לסדרה המצוינת הזאת מימד חדש ומגניב. ונשאלת השאלה (שמן הסתם תיענה בקרוב), איך היא בכלל אמורה לזהות את הדוקטור אם בעברה היא ראתה את העתיד שלו, עתיד שבו הוא נראה שונה לגמרי מדיוויד טננט. אבל שוב - את התשובה אנחנו נקבל מתישהו, בטוח.

9.5. "סקרבס".

6. בעיתוי נאה (גם אם בשנתיים איחור) שידר הולמרק ביום רביעי השבוע פרק כריסמס של "ER". אני מבין שלאור המאורע חייבים מעט מתיקות ודביקות, אבל בפרק הזה הם גלשו הרבה יותר מדי אל מעמקי קדרת הטופי. זה דווקא התחיל טוב, במיוחד עם מקרימי (לול היסטרי, כולל כשאני נזכר בזה), ואחר כך גם עם מוריס במעגל הנוצרים ועם הבת שלו, וגם המעקב אחרי הילדים ההומלסים מלפני כמה פרקים היה במקומו, אבל רבאק, הכל היה נגוע בקיטש מזעזע שאני לא רגיל לקבל מ-"ER". בכלל בפרקים האחרונים יש יותר מדי שירים איומים כרקע לעוד ועוד סיקוונסים (בפרק הזה דווקא היה בסדר, עם החידוש לג'וני מיטשל, אם כי המקור עדיף מן הסתם), וזה פשוט חבל כי אפילו בסבך הכריסמסיות היו המון דברים חזקים וטובים. נקודת המפנה הראשונה הגיעה עם עוד משפט נוראי של לוקה לאבי, "לא ברחתי, רצתי אלייך", והשיא הגיע בסירובו הבלתי אמין של מוריס (שטות, היו יכולים פשוט לצאת ולדבר, אם באמת לא רוצים לקפוץ למיטה) ולאחר מכן כשצעק על עצמו על הגג וראה את המזחלת של סנטה -
W
T
F
?
!
מזל שסקוט גריימס יכל להעביר גם את החרא הזה במשחק שלו, ובאופן כללי טוב שזה היה מוריס המלך, כי עם כל אחד אחר שם הייתי מייחל שיחליק מהגג.
לשם הצדק, חייבים לציין שעד כה העונה הזו בכללותה טובה מאוד (yaddo).

2. ביום חמישי שודר ברשת ה"שעשועון" ה"חדש" "תשיר את זה". במילה אחת - מזעזע. בעוד מילה - מחפיר. בעוד כמה מילים: מי היה מאמין שבישראל של 2008 נראה בפריים טיים תוכנית שנראית כמו הימים הראשונים של "לא נפסיק לשיר", תוכנית שגם כשהיא שודרה לפני משהו כמו שבע שנים (שמונה שנים?), נראתה מוזרה ולא שייכת לתקופה. הסיבה היחידה שהתוכנית לא קיבלה את הציון הגרוע ביותר היא שלרגעים מסוימים, ההנחייה של אסי עזר היתה חיננית. אבל זה קרה מעט מדי.


בשולי הממיר
היום מתחיל המיתוג מחדש של ערוצי הסדרות של yes. האם זה אומר שיהיה יותר מה לכתוב בממירים הבאים? או שאולי דווקא המיתוג מחדש של HOT בעוד שלושה שבועות יעשה את זה?