המסך המפוצל

הישרדות, עונה 17, פרק 11

הפרק שודר אמש, יום חמישי, 4/12/08. ספוילרים לפרק

מאת: okok4

פורסם: 05-12-2008
3 תגובות
פרק 11 בספירה האמריקאית; 12 בספירה הישראלית.

בד"כ בשלב הזה בעונה מגיעה המשימה בה הפרס הוא להתאחד עם קרוב המשפחה אותו לא ראית לאורך תקופה בלתי נתפסת של ארבעה שבועות; אללי, האמריקאים האלה תלותיים. והנה, כבר חשבתי שהצורך בכל כך הרבה חיסונים לאפריקה ימנע מהפקה לדחוף לנו את הריטואל הקבוע והמאוס הזה שוב, קפצה לה אישתו של בוב מאחורי העץ לסיקוונס בן עשר דקות של דמעות, בכי, דמעות ועוד קצת בכי ששיאו הצעת נישואין מרטיטה. מאטי, הלו? ככה לא לוקחים את המיליון; אם כבר החלטת להציע הצעות תעשה את זה בבקשה מול כל השבט שכולם מסתכלים ומזילים דמעה (אם עוד נשארו להם דמעות להזיל), זה רק יכול לעזור.

אבל היה משהו חשוב יותר בפרק: לבוב נפל האסימון; כנראה שהמהך המלוכלך בו הדיח את רנדי גרם לו להבין אקסיומה קריטית במשחק (כולם כבר יודעים אותה אבל אני אחזור רק ליתר ביטחון: זה לא משנה אם יש לך אליל מזוייף או אמיתי, אדרבה, לא משנה אם יש לך אליל בכלל - כל עוד כולם חושבים שיש לך אחד כזה, אתה מסודר). הוא וקורין רקחו סיפור מופרך במיוחד: מסתבר שמרכוס לא זרק בזמנו את האליל לים אלא החביא אותו במחנה. הדבר נודע לבוב, שמצא את האליל ועכשיו בפרץ אלטרואיזם הוא החליט להעניקו לקורין. מספר בעיות עם הסיפור הזה: אם באמת לבוב היה אליל אמיתי הגיוני יותר שהיה טורח להשתמש בו בשלב מוקדם במשחק, בו רנדי עדיין הסתובב באיזור והיה סיכוי כלשהו לשבט קודה לחזור ליתרון מספרי (סיספונד: הוא רק עכשיו מצא אותו. שיהיה). בעיה נוספת: בוב הוא שקרן. הוא הדיח את רנדי עם אליל מזוייף. מדוע שמישהו יאמין לו עכשיו? ובכן, כל זה לא באמת משנה, בוב וקורין דאגו לשרוף את התוכנית שלהם עוד בטרם יצאה לאוויר העולם: בפרץ טיפשות שלא יאמן הם הלכו דווקא לקני וסיפרו לו את המעשייה המשונה שלהם, והוא מצידו כלל לא ביקש לראות את האליל. ומדוע שיבקש? הרי נגיד ובאמת יש להם אליל חסינות, ההצבעה תראה כך: קני, סוזי, קריסטל, מאטי ושוגר מצביעים לקורין. בוב וקורין למאטי. קורין שולפת את האליל ומאטי עף. ונגיד שהאליל הוא סתם עורבא פרח? קורין עפה; זה מצב של win win מבחינתו (בסופו של דבר קני לא הבין זאת לגמרי ומסיבה כלשהי היה לו דחוף להצביע גם כן למאטי, מה שעלול לגרור אותו לעימותים בפרק הבא סביב שאלת השבט "מי לעזעזל עבר לצד השני?"). היה חכם יותר מצד קורין ובוב להסתופף באיזור המחנה ולדבר בקול רם *מאוד* על תוכנית לעשות בליינדסייד לקני באמצעות אליל החסינות של קורין. קני מצידו לא היה לוקח צ'אנס שהאליל מזוייף ודואג שיעפו על בטוח מישהו אחר. מאטי, נגיד, או שוגר - שכולם שכחו משום מה שיש אליל אמיתי באמתחתה וזה בדיוק השלב בו אפשר להיפטר משניהם.

אז קורין עפה, ובוב כנראה יזרק בשבוע הבא; קצת עצוב שמתמודדים מוכשרים הולכים בזמן שסוזי הכלומניקית עדיין מסתובבת במחנה. היא עוד עלולה לקחת את המיליון באיזו הצבעת מחאה של בני שבט קודה, אל תגידו שלא הזהרתי.

ציון: 8.