המסך המפוצל

הישרדות, עונה 17, פרק 9

הפרק שודר ביום חמישי האחרון, 20/11/08. ספוילרים לפרק

מאת: okok4

פורסם: 22-11-2008
16 תגובות
שימו לב: מדובר בפרק 9 ע"פ הספירה האמריקאית. בשאר העולם הפרק הראשון חולק לשני חלקים ולכן המיספור של הנוכחי הוא 10.

הפייבוריטים של העונה (מרכוס, צ'ארלי ואייס) היו ואינם עוד ונותרתי עם תקווה אחת: קורין, שככל הנראה תבעט למושבעים בפרק הבא. ובכל זאת, יש משהו מעניין בארסנל המתמודדים המשונה שהגיע לישורת האחרונה, אף אחד מהם לא שחקן הישרדות קלאסי, נתון שכמובן גורר את המשחק למחוזות משונים למדי.

נתחיל מבוב: מה לעזאל הוא חושב לעצמו? הבנאדם נשלח לאי המתים ויצר אליל חסינות שלא היה מבייש את בתיה עוזיאל; במקום לנצל את הפוטנציאל האדיר של האליל החסינות המזוייף הוא אץ לשוגר וחושף את סודו בפנייה. מדוע? הרי עמדו בפניו אפשרויות רבות אחרות, להלן שתיים מהן:

1. האפשרות ההגיונית: לחזור מאי המתים ולהכריז שאליל החסינות לא שם יותר; לעבות קואליציה נגד שוגר סביב נושא האליל ולחתור להעיפה ובמהירות (והוא כמובן אינו יודע ששוגר טרחה ליידע את סוזי, קריסטל, קני ומאטי שהאליל אצלה, לא שזה משנה).

2. האפשרות הגיאונית: לחזור מאי המתים ולהניח ששוגר מצאה את האליל. לספר לכולם שבמקום הריק בו הונח האליל הוא מצא קלף עליו רשום שיש אליל נוסף, במחנה. לחפור בור במחנה, להטמינו ומספר שעות אח"כ לחפור שם שוב רק בשביל למצא מול כולם את האליל המזוייף (ואז יש גם בונוס, אפילו שוגר חושבת שלא רק לה יש אליל מקורי).

ברגע שיש לך אליל, לא משנה אם מזוייף או מקורי, תמיד יחששו להצביע נגדך; כאשר אתה נמצא בקבוצת מיעוט מדובר בנכס שלא יסולא בפז. כאמור, בוב דווקא בחר לספר לשוגר על האליל המזוייף. מה זה נתן לו? כלום מוחלט. למעשה, הדיל המטופש עם שוגר נגד רנדי (שהיה אכן משעשע לפרקים) רק הוסיף לו אוייב נוסף: קורין, בת הברית היחידה שלו במשחק. מה הוא חשב לעצמו?

נעבור לשוגר: לכאורה,כרגע ידה על העליונה. בונה על סוזי, קריסטל, קני, מאטי והיא כחמשת הפיינליסטים. ככל הנראה תדאג להעיף את קני (נקמה על ששיקר לה בנוגע לכוונותיו של אייס) ומאטי בשביל להגיע לגמר נשי עם קריסטל וסוזי. השאלה היא מי בכלל יצביע לה בגמר? צ'ארלי, מרכוס, קורין ורנדי - לא. וגם לקני ומאטי לא תהיה סיבה להצביע עבורה לאחר שתדאג להעיפם (אגב, המצב של קריסטל לא טוב בהרבה, אני מתקשה להאמין שמישהו/י ייתן לה את המיליון). מה שמוביל אותי לטעות הפאטלית של המשחק עד כה - השלכת רנדי. הבנאדם נוראי; הוא גס, ילדותי, מעצבן ומושלם. מושלם למה? לשבת לידך בהתמודדות על המיליון. לא מעיפים כזה נכס קלאסי, לא משנה עד כמה הוא ממרר את חייך.

ומצד שני העריכה החיובית כלפי קני מרמזת שהוא דווקא כן מגיע לגמר ולכן יש סיכוי יותר מסביר שדווקא שוגר היא שתעוף באיזה בליינדסייד מוצלח בהמשך. וקני הרי ירצה לידו בגמר את קריסטל וסוזי, במצב כזה הוא לוקח את המיליון בהליכה.

בנוגע לסיכויים של מאטי, הוא צריך בעיקר לבנות על זכייה בחסינויות. בהתחשב בכך שכל מתחריו הם סמרטוטים, הייתי אומר שיש לו סיכויים לא רעים (במיוחד באתגר הכושר של העלייה לשלושת הפיינליסטים).

שבוע הבא לקט, אח"כ יהיה מעניין. ציון: 7.