המסך המפוצל

חמישי, 13/11/08

מפרץ האהבה, הטופ מודל הבאה. ב-HOT: הפירמידה, בוסטון ליגל עונה 4, אחים ואחיות בסוף עונה, עגבניות ירוקות מטוגנות. ב-yes: המירוץ למליון 7, שני גברים, שני תינוקות, סופרנני באמריקה, דור מזוין, מיהו ג`יימס בונד האמיתי?, חניבעל.

מאת: roswella

פורסם: 12-11-2008
2 תגובות
קיליאן מרפי איז הוט
20:35 טיסת לילה, Hot Gold.
22:00 שמש, Hot אקשן.



היום בטלוויזיה

13:15 עיר אפלה, Hot אקשן.

14:50 המירוץ למליון, yes stars 2.
עונה 7.

15:05 ספר הג'ונגל (1942), Hot קידס.

15:40 שודדי הזמן, Hot Fun.
עם ג'ון קליז.


עונה 2, פרק 15: "Boys and Girls".

18:15 הפירמידה, ערוץ 8.
הפירמידות בגיזה שבמצרים נחשבות לאתר תיירות מבוקש ולאחד המבנים המפורסמים בעולם. הסרט מתאר על תהליך בנייתן של הפירמידות, הנחשבות לפלא ארכיטקטוני של ממש, אחד משבעת פלאי העולם העתיק. למרות השנים שעברו והתקדמות הטכנולוגיה שהשיג המין האנושי, מבנים אלה הצליחו לשמר מסתוריותם. סרט זה מנסה לפצח את המסתורין באמצעות שחזורים מרהיבים וסיפור אחד, מרגש, של אחדי מבוני הפירמידה.
מתוך שבעת פלאי העולם העתיק, הפירמידות בגיזה הן היחידות אשר הצליחו לשרוד עד לימינו. רבים מאמינים שמדובר בפלא אמיתי, שכן אפילו בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת של המאה ה-21, לא ניתן לבנות כיום מבנה דומה לפירמידות. הסרט נעזר בתגליות ארכיאולוגיות חדשות ומחקר מעמיק, ובשילוב עם טכנולוגיית CGI מתקדמת הוא מביא לחיים את התקופה העתיקה כפי שמעולם לא נראתה בעבר. סיפורה של הפירמידה נפרש מבעד לעיניו של נקהאט, צעיר מצרי ועבד, המשתתף בתהליך הבניה ורואה כיצד בלב המישור המדברי של גיזה נבנות ועומדות הפירמידות, כעדות שקטה לתהליך ארוך ומדהים.



18:37 נטל המילה, yes 3.
צעיר יפני בעל יכולת זיכרון חזותי מגיע להונג קונג, מוצא מקלט מעברו בבר של הומואים, בו הוא קושר קשרים אמיצים עם בעל המקום ויושביו.

18:40 מלחמת העולמות, Hot Gold.
עם טום קרוז.

18:55 איש החשמל, yes stars ישראלי.
דרמה. סיפורו של פנחס רוטנברג, האיש שהקים את את מפעל החשמל בנהריים בשנות ה-20, סיפור סוף השבוע הסוער והשיטפון ב- 1931. זוכה 2 פרסי אופיר. עם מנשה נוי.

19:00 לפצח את הדיסלקציה, yes דוקו.
מה גורם לדיסלקציה? האם יש דרך למחוק את התופעה באמצעות אבחון מוקדם? כיצד ניתן לחזות האם תינוק יגדל להיות דיסלקטי? הסרט בודק כיצד מתמודדת הרפואה הנוירולוגית עם התסמונת.


עונה 2, פרק 8.

19:50 קדיש פעם שניה, yes דוקו.
הקרנת בכורה. כאשר נהרג החייל דניאל הילר במהלך אימון טירונות, מסר צה"ל להוריו, הרמן ודניאלה כי בנם למעשה התאבד. במשך שנתיים ניהלו בני הזוג הרמן מאבק מתוקשר נגד הצבא ומשרד הביטחון. לטענתם אופיו של בנם ומצבו הנפשי ערב הטירונות היו ללא דופי ולכן התאבדות אינה עניין נתפס על רקע זה. בשיאו של המאבק החליט הזוג להזמין פתולוג מדנמרק כדי שינתח את גופת הבן ויוכיח כי לא התאבד. ארונו של דניאל נחפר מקברו ולעיני מצלמות התקשורת הונח במרכז סלונו של הזוג. בעקבות התמונות הקשות עסקה המדינה בשאלה האם דעתו של הזוג נטרפה עליו מרוב אבל ומדוע אין איש עוצר בעדם ומרסנם. סרטה של שרון אטיאס עוקב אחרי מאבק שיצא משליטה ונכנס עם השניים גם לחדרי הנתיחה הפתולוגית אשר תוצאותיה לא רק שנותנות תשובות חד משמעותיות לשאלת מותו של הרמן, אלא גם מעלות שאלות חדשות, קשות הרבה יותר.

20:03 משחקים פטריוטים, yes 4.
עם הריסון פורד.


עונה 4, פרק 1.

20:22 הסופר אקסית שלי, yes 2.
עם אומה תורמן, לוק ווילסון, ריין ווילסון.

20:50 ראלי פרעונים, ערוץ 10.
מסע אל לב הסהרה עם 11 ישראלים שמנסים לכבוש את המדבר במירוץ המכוניות המפרך ראלי הפרעונים. מנכ"ל חברה, עובד הייטק, מוסכניק ומטפל אלטרניטיבי החליטו להשאיר את העבודה והמשפחה מאחור ולצאת למסע.

21:00 מפרץ האהבה, ערוץ 2.

21:00 אנחנו: הוראות הפעלה, ערוץ 8.
פרק 6: איך פועל המוח וממה הוא מורכב, איך אפשר לאמן ולחזק אותו, כיצד משפיע עליו מחסור בשינה ומה הסכנות למוח.



21:05 שני גברים, שני תינוקות, yes דוקו.
מסתבר שכבר יש דור שלם של ילדים שנולדו לזוגות הומואים, שיכולים היו להרשות לעצמם טכנולוגיות רבייה מתקדמות - כאלה שהיו מיועדות בתחילה לזוגות הטרוסקסואלים עם בעיות פוריות. טוני ולי, הם זוג הומואים אוסטרליים ממלבורן. ב-2002, הם היו בין הראשונים שעשו את הצעד השנוי-במחלוקת (והלא חוקי באוסטרליה) של יצירת משפחה חד-מינית באמצעות תשלום לאם פונדקאית. חמש שנים מאוחר יותר, לטוני ולי יש שני ילדים, והמצלמה חוזרת לבדוק איך המשפחה מסתדרת עם בעיות המגדר שצצות מכל עבר.



21:15 סופרנני באמריקה, yes stars 1.
עונה 4.

21:35 ישיר! אולימפיאקוס - מכבי ת"א, ערוץ 10.


מיני סדרה בת שבעה פרקים של רשת HBO, הנחשבת ליצירת מופת, וחושפת את החיים האמיתיים של החיילים בעיראק. הסדרה זכתה לביקורות מהללות מקיר לקיר, יש בה צוות שחקנים מרשים ומוכר, ומשחק בה לא אחר מאשר יאיר (ג'ונה) לוטן הישראלי. הסדרה מבוססת על רב המכר באותו שם אותו כתב אוון רייט שליווה פלוגת חיילי מארינס במהלך ימיה הראשונים של מלחמת עיראק ב-2003. קודם ליציאת הספר רייט פרסם את חוויותיו בסדרת כתבות עבור ה"רולינג סטון". הסדרה עוקבת אחר חיילי מארינס במהלך 40 הימים הראשונים והקשים למלחמה בעיראק כשנלווה אליהם הכתב אד רייט ומתעד את המתרחש. החיילים נמצאים בחוד החנית של החזית העיראקית, עם מחסור בציוד, מפקדים לא-כשירים, חוקי פתיחה באש המשתנים כל הזמן ואסטרטגיה לא ברורה. 28 שחקנים משחקים במיני סדרה, וכוללים את לי טרגסן (ביצ'ר מ"אוז") בתפקיד הראשי של הכתב אד רייט. שני חיילי מארינס מהפלוגה ייעצו להפקת הסדרה וחייל מארינס שלישי משתתף בה בתפקיד עצמו. דיוויד סימון (רצח מאדום לשחור, הסמויה) ואד ברנס (הסמויה) נמנים על כותבי ומפיקי המיני-סדרה. מחוזקת במשחק עילאי ובימוי וצילום עילאיים, "דור מזויין" מספקת את הסחורה בדרכים מתגמלות ובלתי צפויות. אתר הסדרה (ראו "קישורים" בצד שמאל) מספק הצצה לעיראק ולהפקת הסדרה.



22:00 מיהו ג'יימס בונד האמיתי?, yes דוקו.
בכורה. האם ג'יימס בונד, דמותו הפיקטיבית המצליחה של איאן פלמינג מבוססת על אדם אמיתי? אז מסתבר שדאסקו פופוב, סוכן כפול שעבד עם הבריטים ועם ארה"ב נגד גרמניה, הוא האיש סביבו טווה פלמינג את "קאזינו רויאל" ועוד סיפורי ג'יימס בונד. הפרופיל של פופוב, ושל מקורות השראה אחרים, מוגש לנו כאן בשילוב קטעים מסרטי ג'יימס בונד, מארכיוני מלחמה מסווגים, תוך שימוש בראיונות עם דמויות מה-MI6, עם בנו של פופוב, עם הביוגרף של פלמינג, ועוד.

22:00 אקסטרים מייקאובר, yes stars 1.


חניבעל לקטר חוזר לארה"ב ומנסה ליצור קשר עם הסוכנת קלריס ובמקביל לחמוק מנקמתו של אחד מקורבנותיו, ששרד. עם אנתוני הופקינס, ג'וליאן מור, גארי אולדמן. של רידלי סקוט.


עונה 2, פרק 16 ואחרון לעונה.


עם קתי בייטס.

22:00 הקאובויים באים, Hot Fun.
קומדיית פעולה. שני רוכבי רודיאו כושלים מגיעים לראשונה בחייהם לניו-יורק, כדי לאתר את חברם הטוב, שהגיע לעיר הגדולה כדי לפגוש את בתו ונעלם. עם וודי הרלסון, קיפר סאתרלנד.

22:15 אוצרים את המדינה, ערוץ 1.
פרק 1: אופנה ויופי- אל טל ברמן מתלווה האופנאי יובל כספין וביחד הם בודקים: איזה בגדים אפיינו כל עשור? איך הסתרקו פעם ומה זה קשור לחלה? מה הדוגמא השלטת באופנת הכיפות הסרוגות? ופנינה רוזנבלום בדיון על קוד הלבוש של הכנסת.

22:30 בר 51, yes stars ישראלי.
דרמה. לאחר מות אמם, יוצאים תומס ואחותו לחפש את עתידם. הם נקלעים לבר תל אביבי קסום, שעל רקע הדמויות בו, מעמיק הקשר הנפשי ביניהם.

22:30 החטא ועונשו - גרסת הפרברים, Hot סרטים.
דרמת מתח. עיבוד חופשי ל"החטא ועונשו" של דוסטויבסקי. תיכוניסטית פופולרית שסובלת מהתעללות מצד אביה החורג ומהתעלמות מצד אימה, מתכננת את נקמתה. עם אלן ברקין.

22:35 סוף שבוע פרוע עם לואי ת'רו, ערוץ 8.
בפרק זה פוגש לואי ת'רו מתאבקים מקצוענים בדרום ארה"ב, ומגלה כמה קשה הם מתאמנים ועד כמה הם רגישים למה שחושבים עליהם. הוא צופה במופעים עקובים מדם ומגלה שהם בנויים כדרמות, עם עלילות מתוכננות מראש. בבי"ס להיאבקות לואי מנסה להשתלב באימון - ללא הצלחה.

22:45 איך להראות טוב בעירום, yes stars 1.

23:00 רצועה מהחיים, ערוץ 2.
"האזרחית אלוני": הסרט מביא את סיפור חייה של שולמית אלוני, האישה שכתבה את ספר האזרחות הראשון לבתי ספר עוד ב-1957; מורה שהלכה ללמוד משפטים כדי "ללמד סדרי שלטון ומשפט" במדינה שרק קמה, ולא כדי לעשות כסף; הראשונה שהנהיגה בישראל, כבר ב-1970, טקסי נישואין אזרחיים כהצהרה פוליטית-חברתית וכחלק מהמאבק למען חברה אזרחית ונגד הכפייה הדתית; הקימה מפלגה - רצ, התנועה לזכויות האזרח, כדי להילחם למען זכויות נשים, זכויות מיעוטים ומגזרים מקופחים אחרים, וכדי לקדם את הרעיונות שיאפשרו להקים פה "חברת מופת". המפלגה צמחה והפכה ללשון מאזניים עם הקמת ממשלת רבין ב-1992, ואלוני מונתה לשרת החינוך. זה היה השיא; אחריו באה הנפילה.

23:35 אינטליגנציה מלאכותית, Hot Prime.

00:05 חדר לחץ, Hot דרמה.
בחור צעיר ושאפתן זוכה להצלחה גדולה בחברת ברוקרים בוול-סטריט, אך מתחיל לחשוד שהכסף הקל מגיע בדרכים לא חוקיות. עם ג'ובאני ריביסי, וין דיזל, בן אפלק.

00:05 אהבה בהקפאה, Hot סרטים.
דרמה קומית. מספר סיפורים מתרחשים במקביל במוטל הזוי בלוס-אנג'לס, במרכזם צעירה מאורסת הננעלת בחדר אחד עם גבר זר. עם כריסטינה ריצ'י.

00:10 אושן 13, Hot Gold.

00:28 אהובתי הנצחית, yes 1.
דרמה תקופתית. לאחר מותו של בטהובן נערכת חקירה לגלות מי היא האהובה הנצחית אליה היה ממוען המכתב שהשאיר ונחשפים חיי האהבה של המלחין. עם גרי אולדמן, איזבלה רוסליני.


ש"חים, יומיים ושאר ירקות:

15:05 רוזוול (עונה 3), AXN.
16:00 אלן דג'נרס, Xtra Hot. - ליסה קודרו
18:15 סטארגייט SG-1 (עונה 2), AXN. שני פרקים.
19:30 ערב טוב עם גיא פינס, HOT3. - המיטב
20:15 בנות מקלאוד (עונה 8), הולמרק.
21:00 הבית הלבן (עונה 4), הולמרק.
21:00 ג'ימי קימל, Star World.
21:05 אחד העם 1, yes stars ישראלי.
21:15 ד"ר הו (עונה 1), AXN.
22:00 מלך השכונה (עונה 2), HOT3.
22:25 ג'יי לנו, yes stars 3.
22:50 דייויד לטרמן, Xtra Hot.
23:10 קונאן או'בריין, yes stars 3.
- פרק אחרון בסדרה.
00:10 ג'אג (עונה 9), yes stars 3 / HOT3.