המסך המפוצל

ניוזון 1, 11/11/08

צרות בבית הבובות ואצל הגיבורים; שינויים ברשת FOX; אירועים מוזרים על הסט; ואחרי בברלי, איזו סדרת בת נוספת מתוכננת?

מאת: איתן גשם

פורסם: 11-11-2008
48 תגובות
חדשות מדאיגות מאוד למעריצי ג'וס ווידון (ובעצם לכל מי שאכפת לו מטלוויזיה בכלל) - רשת FOX פרסמה את לוח השידורים העדכני שלה לאמצע העונה, ו-"Dollhouse", שהיתה אמורה להיות משודרת ביום שני, "נזרקה" ליום שישי בשעה 21:00. כל מי שמכיר קצת את התעשייה יודע שרשת שמשבצת סדרה ליום שישי משדרת אי-אמון ביכולתה להצליח. שיעורי הצפייה בטלוויזיה ביום הזה נמוכים משמעותית מאשר בימים אחרים, ורובן המכריע של הסדרות שנשלחות לשם מוצאות את דרכן החוצה.

הצרות ב"דולהאוס" ממשיכות גם על הסט. ישנם דיווחים רבים על איחורים בצילומים ועל שכתובים שווידון נאלץ לבצע שוב ושוב לתסריטים, מה שגורם לכך שהוא אינו מבלה מספיק זמן על הסט, ומרבית סדר יומו מוקדשת לחדר הכותבים. איך אמר יוגי ברה, שחקן הבייסבול האגדי (וגאון לא מובן): "It's D?j? vu All Over Again".

עוד שינויים מרכזיים בלוח השידורים החדש של FOX: "האוס", כרגיל, מחליפה משבצת באמצע העונה ועוברת ליום שני בשמונה. אחריה, ב- 21:00 הקאמבק של "24" (בלוק של שתי סדרות ותיקות). ביום שלישי "איידול" ואחריה "פרינג'" (שמקבלת, באופן תמוה יחס VIP מהרשת, ש"סדרה" לה כר קפיצה נוח מאוד לרייטינג טוב באמצעות "האוס" ו"איידול"). בימי רביעי ב-20:00 תשודר תוכנית התוצאות של "איידול" ואחריה הסדרה החדשה שהרשת כנראה בונה עליה רבות "Lie To Me", ובחמישי, "Bones". ימי שישי ייפתחו עם "יומניה של שרה קונור" (עוד סדרה בדרך הביתה), ואחריה, כאמור, "בית הבובות". הסדרה המצוירת "קליבלנד" (סדרת בת של "איש משפחה"), שהיתה אמורה לעלות במהלך אמצע העונה, תידחה לעונה הבאה ותעלה בסתיו 2009. עם זאת, הרשת "פיצתה" את סת' מקפארלן והזמינה כבר עכשיו עונה שלמה מהסדרה.



הצרות של "גיבורים" נמשכות. לא די בכך שהסדרה מקבלת ביקורות לא טובות והרייטינג בצניחה, עכשיו פוטרו שניים מבכירי הכותבים של הסדרה: ג'סי אלכנסדר (לשעבר כותב קבוע ב"זהות בדויה" ו"אבודים"), וג'ף לואב (כותב הקומיקס המוערך). לפי הדיווחים, הסיבה היא חוסר שביעות רצונם של הכותבים מהמגבלות התקציביות שהוצבו להם ע"י רשת NBC. מנגד, ייתכן שהם פשוט משלמים מחיר על הירידה ברמת הכתיבה. בכל מקרה, ההפקה עובדת בימים אלה על הפרק ה-20 בעונה, כך שהשפעה כלשהי על רמת הכתיבה, אם בכלל, לא ממש נספיק לראות יותר מדי העונה.

ובהקשר הזה - זה לא סוד שעתידה של "Pushing Daisies" המשובחת בסכנה גדולה עקב נתוני רייטינג לא מרשימים. למעשה, עד היום לא קיבלו האנשים שעובדים על הסדרה שום הודעה מהרשת על עתידה, וחרף שמועות עקשניות על ביטול סופי, הרשת מכחישה בתוקף וטוענת שפשוט אין עדיין החלטה סופית. מה שברור הוא שכל יום שעובר מקטין את סיכויי ההישרדות של הסדרה, והעבודה על הפרק ה-13 (האחרון שהוזמן) מתרחשת בשעת כתיבת שורות אלה.

והקשר ל"גיבורים" - בריאן פולר, יוצר הסדרה, הצהיר בראיון עיתונאי, שאם הסדרה לא תשרוד הוא "בלי ספק" יחזור לצוות הכותבים של "גיבורים". נו, אולי מעז ייצא מתוק? פולר כתב את הפרק הטוב ביותר של "גיבורים" ("Company Man") בעונה הראשונה, ומספרים שהוא כתב את מרבית הדיאלוגים של הדמות של קלייר, והפער ברמת הדיאלוגים בין העונה הראשונה לבאות שאחריה ברור לעין.

כפי שדווח לאחרונה, רשת CW שבעת רצון מנתוני הרייטינג של "90210" ומתכננת סדרת בת גם ל"מלרוז פלייס". בינתיים, לא ממש דלפו פרטים בנוגע לעלילת הסדרה, וטרם נקבע מי יכתוב אותה, אם כי דבר אחד בטוח - זה לא יהיה דארן סטאר, הכותב הראשי של הסדרה המקורית. יהיה מעניין לראות אילו מכוכבי הסדרה הנוכחית יבואו לככב, ואולי אף לשחק לטווח הארוך בסדרת הבת. אפשר לנחש שטיפוסים כמו תומאס קלאברו (ואם אתם שואלים את עצמכם: "מי זה לעזאזל תומאס קלאברו" - סימן שהוא חוזר בליינד), אנדרו שו (שלזכותו ייאמר שהוא האח של אליבזת' שו, ויש לו כזה שם מגניב, כי כל מי שלא מכיר אותו יכול לשאול: "אנדרו שו?". אבל חוץ מזה אין הרבה מה לומר לזכותו), גרנט שואו, ג'וזי ביסט ודפני זוניגה יועלו פתאום מהאוב ויהיה מעניין לראות כיצד יתמודדו עם הדילמה הגדולה: "האם לוותר על הקריירה הכל כך מצליחה שלנו על מנת לחזור לדמויות שאנו מזוהים אתן? אכן, דילמה קשה.

ועוד ספיח בהקשר הזה - למי שזוכר, נקודת החיבור בין "מלרוז" ל"בוורלי" היתה קלי טיילור, שבפרקים הראשונים פלרטטה קלות עם ג'ייק. ג'ני גארת' נשאלה האם תסכים לעשות קטע דומה ולהופיע בסדרת הבת של "מלרוז" והשיבה על כך ב"לא!" חד משמעי. יש טראומות שנשארות אתך, כנראה.

נישאר ב"בוורלי": בימים אלה מתנהלים מגעים מחודשים בין טורי ספלינג למפיקי "90210", וייתכן שבסיומם יבשילו התנאים לשובה של הבתולה הכי צדקנית בתולדות הטלוויזיה לתפקיד שעשה אותה (Pun Intended) - דונה מרטין. ספלינג, מצדה, עומדת לככב בסדרה אחרת, "סמולוויל", שם היא אמורה לשוב לתפקיד האורח של כתבת הרכילות של ה"דיילי פלנט".

נישאר רגע עם "סמולוויל": כפי שדיווחנו כאן בעבר, רשת CW תכננה סדרה שאמורה היתה להיות מעין ממשיכת דרך ל"סמולוויל" - "The Graysons", על הרפתקאותיו של רובין הצעיר (יד ימינו של באטמן). ובכן, מסתבר שהתוכנית הזו נגנזה ע"י אנשי הרשת שהגיעו למסקנה שהסדרה פשוט לא מספיק מעניינת. וואו, איך הם הגיעו למסקנה הזאת?

ג'ון האם, דון דרייפר מ"מאד מן" צפוי להופיע בקרוב בתפקיד אורח ב"30 רוק"! מפיקי הסדרה התלהבו מאוד מהיכולות הקומיות שהפגין על הסט של SNL לאחרונה, ומיהרו להזמין אותו לסדרה. יש מצב שאלק בולדווין יופיע ב"מאד מן"? הוא יכול לגלם שם Executive מצליח, אולד-פאשנד עם קול עבה.



ואם ב"מאד מן" עסקינן, כרגע עתיד הסדרה לוט בערפל. כפי שדיווחנו בעבר, מת'יו וויינר ומפיקי רשת AMC מנהלים מו"מ ממושך ולא הכי אלגנטי בדבר חידוש החוזה שלו. צריך להבהיר שלרשת יש זכויות על הסדרה וכמעט כל השחקנים והכותבים והמפיקים חתומים על חוזים ארוכי טווח, כך שעקרונית אם המו"מ לא יצלח, מפיק אחר עשוי להשתלט על העניינים אם וויינר יעזוב. ואכן, לאחרונה נפוצו דיווחים על כך שהרשת פנתה ל"מספר מפיקים בכירים" על מנת שיתפסו את מקומו של וויינר, ודווח שוויינר מבקש במו"מ סכום אסטרונומי של 10 מיליון דולר לעונה ושליטה על קידום המכירות של הסדרה. הרשת הודיעה שאינה מסכימה לתנאים, אך ייתכן שאותו "חיפוש אחר מחליף" הוא בגדר תרגיל אופייני במו"מ, שכן קשה להאמין שכותב אחר יסכים להכניס את ראשו לסדרה שכל כולה מזוהה עם אדם אחר (וכן, יש תקדימים לכך בעבר. אבל כולם הביאו תוצאות גרועות). נדווח כשיהיו התפתחויות.

ביל לורנס לא שוקט על שמריו. היוצר של "סקרבס" טרם קיבל הודעה מרשת ABC בנוגע לאפשרות חידושה של הסדרה (שצילומי העונה השמינית שלה הסתיימו זה מכבר) לעונה נוספת, אולם בלי קשר לשאלה הזו, נודע לאחרונה שלורנס יכתוב ויפיק סדרה חדשה בשם "Cougar Town" על אישה בשנות ה-40 לחייה שמנסה לתמרן בין חיי המשפחה לעבודה. לתפקיד הראשי לוהקה קורטני קוקס, שעבדה עם לורנס בעבר בעונה הראשונה של "חברים", ותופיע בעונה השמינית של "סקרבס" בתפקיד אורח מתמשך.

חוויה מאוד לא נעימה עברה לאחרונה על טיילור מומסן, השחקנית שמגלמת את ג'ני המפרי ב"אחת שיודעת", ולמעשה, אפשר לומר שחייה ניצלו. מומסן אושפזה לאחרונה בבית חולים בעקבות דלקת בגרון, שהסתבכה במהלך האשפוז, כנראה עקב זיהום, והרופאים כבר החלו לחשוש לחייה. בסופו של דבר, בזכות הרבה אנטיביוטיקה, חייה של מומסן ניצלו והיא שבה לאיתנה. אה, טיילור, תשמעי, אני באמת מאחל לך מכל לבי החלמה מהירה. למעשה, אני כל כך חרד לבריאותך, שאני מציע שתנוחי הרבה בבית ואל תצאי ממנו. במיוחד לא לצילומים. בשביל מה לך? שבי, תנוחי. קחי את הזמן. באמת, תקשיבי לרופאים שלך, טיילור! הם יודעים מה הם אומרים!

עוד אירוע חריג אירע על הסט של הסדרה "Bones", שם התלקחה שריפה רצינית על הסט במהלך הכנות לצילומים בעקבות התפוצצות מיכל דלק. למרבה המזל, איש לא נפגע. למרבה הצער, האירוע הזה הוא הדבר הכי מעניין שקשור בסדרה הזאת.

רשת CW מרוצה מאוד מהסדרות שלה, מסתבר. הרשת הזמינה שני פרקים נוספים, מעבר לכמות הרגילה של 22 לעונה מ"אחת שיודעת". כמות דומה של פרקים הוזמנה מ"מגרש ביתי" (וואו, 24 פרקים. יש מספיק קלישאות להכניס בכל כך מעט זמן? מ"90210" הוזמנו 25 פרקים.

הנה עוד כמה ידיעות על סדרות שזכו לגיבוי מהרשתות שלהן: "חף מפשע" קיבלה הזמנה לעונה מלאה (22 פרקים) מרשת NBC; במהלך שעורר יותר גירודי ראשים ממתקפת כינים ממוצעת, הזמינה רשת NBC עונה מלאה מהסדרה "קאת' וקים" שזכתה לביקורות איומות, ולרייטינג לא מסעיר (אם כי גם לא מביך); רשת ABC העניקה עונה נוספת ל"סמנת'ה מי?" עם כריסטינה אפלגייט, מה שמוביל לשאלה המתבקשת: "סמנת'ה למה?!".

ולצד השני של המטבע - ביטולים מעניינים של סדרות: רשת CW ביטלה את שתי הסדרות ששודרו באמצעות מפיקה חיצונית "Valentine" ו-"Easy Money" (שדווקא הסתמנה כסדרה מעניינת); רשת FOX הודיעה על סיום הסדרה "המלך היל". לאחר שנים ארוכות באוויר, תסתיים הסדרה ב-2009, ולא תחודש לאחר מכן.

סוף סוף נקבע תאריך סופי לשובה של הסדרה "אבודים". העונה החמישית תחזור לימי רביעי (העונה הקודמת שודרה בימי חמישי) ותיפתח ב-21/1/09 בערב שיימשך 3 שעות(!), ויכלול פרק סקירה מיוחד של העונה הרביעית ופרק כפול. וואו, שלוש שעות של פלאשבקים! איפה עמוס אטינגר כשצריך אותו?

טיפאני ת'יסן מצטרפת לקאסט של סדרה חדשה בשם "White Collar" שתעלה לשידור ברשת הכבלים הארצית USA. הסדרה תעסוק בשיתוף פעולה מפתיע בין נוכל מבריק (מת'יו בומר, "צ'אק") לסוכן FBI (טים מקיי). ת'יסן תגלם את רעייתו של הסוכן.

שוב רעש תקשורתי גדול מסביב למתרחש מאחורי הקלעים של "האנטומיה של גריי". השחקנית ברוק סמית' אמרה שלום לצופים ונפרדה מהסדרה. מייד לאחר שהעניין התפרסם החלו רינונים על כך שה"פרידה" נעשתה עקב כך שהרשת לא התלהבה מהעובדה שהדמות שגילמה סמית' היתה דמות של לסבית, מה שיצר "עומס יתר" של דמויות לסביות/דו-מיניות בסדרה, ועורר אי-נוחות מצד אנשי הרשת. שונדה ריימס, יוצרת הסדרה, מכחישה את הטענות, וכמוה גם הרשת. מי שמיהר לנצל את ההזדמנות כדי "לסגור חשבון" הוא לא אחר מאשר אייזיה וושינגטון שבראיון עיתונאי "קבל" על כך ששחקנית מצוינת מאבדת את משרתה בן רגע והוסיף ש"מה שאנשי הרשת עושים לסדרה שאני אוהב מגעיל אותי" ולגבי ריימס אמר "העובדה ששמים אותה בסיטואציה הזו היא פשוט לא הוגנת כלפיה". וושינגטון, למי ששכח, נזרק מהסדרה אחרי שנתפס זורק הערות הומופוביות כלפי השחקן טי. אר. נייט. ניד ווי סיי מור?



ריקי ג'רבייס חשף שכבר קיבל הצעה קונקרטית מרשת HBO להנחות טוק שואו, אבל נאלץ לוותר עקב עומס עבודה. עם זאת, ג'רבייס הוסיף ש"ישמח" להנחות טוק שואו, אך בתנאי שזה יהיה יותר בקטע של "מאחורי הקלעים של התעשייה" ולא במובן המקובל. ג'רבייס גם הביע נכונות להנחות את טקס ה"אמי", והוסיף שישמח לעשות זאת כמנחה יחד עם סטיב קארל או כחלק מחבורה שתכלול גם את ג'ון סטיוארט וסטיבן קולבר.

מזל טוב לאיימי פולר. השחקנית הכישרונית, חברת הקאסט של SNL ילדה בימים אלה בן במזל טוב. פולר נשואה לשחקן המוכשר לא פחות וויל ארנט, והיא צפויה להיעדר מהתוכנית עד סיום העונה. מפיקי התוכנית כבר קבעו, כי פולר לא תוחלף בפינת ה-"Weekend Update" האגדית, וסת' מאיירס ימשיך להגיש את הפינה לבד, עד שהפרטנרית שלו תחזור לעבודה.

ולסיום, כמה הופעות אורח של פרצופים מוכרים בסדרות מוכרות: ג'ני מקארת'י ואנדי ריכטר יופיעו בקרוב בתפקידי אורח ב"צ'אק"; אמיליו אסטבז יופיע ב"שני גברים וחצי", הסדרה של אחיו, צ'ארלי שין, ויגלם שם את... ניחשתם נכון, אחד מחבריו של צ'ארלי. שרון לורנס (NYPD) תשחק ב- "Privileged" החמודה (רשת CW); מיודענו אלכסיס דניסוף (ווסלי מ"באפי" ו"אנג'ל") יככב ב"מרפאה פרטית"; סאמייר ארמסטרונג צפויה לשוב ולגלם את ג'ולייט דארלינג ב"כסף, דארלינג" בפרק מיוחד לחג ההודיה.