המסך המפוצל

הפמליה, עונה 5, פרק 5

הפרק \"Tree Trippers\" שודר ביום ראשון שעבר, 5/10/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 14-10-2008
9 תגובות

אם עד היום אמרו על סדרה שבפרק מסוים היא \"קפצה מעל הכריש\" (בגלל אותו פרק מפורסם של \"ימים מאושרים\" שאחריו אי אפשר היה לרדת נמוך יותר), האם מעתה ייכנס ללקסיקון הביטוי (על סדרה) \"היא אכלה את הפטרייה\"? לא חבל? אחרי משבר קריאטיבי מסוים בעונה הרביעית, תחילת העונה החמישית הצביעה על מגמה חיובית מאוד, והפרקים היו ממש מהנים, ואז בא פרק כזה והורס הכל. הפרק הזה הוא פרק \"פילר\" קלאסי. למה \"פילר\"? מה היה קורה לצופה שצפה בפרק הקודם והיה מדלג בטעות על הפרק הזה ו\"קופץ\" ישר לפרק הבא? שום דבר. מפני שהפרק, מלבד לבזבז חצי שעה טובה, החזיר אותנו בדיוק למקום הקודם ולא לימד אותנו אפילו תובנה אחת חדשה של הדמויות. להפך. כל הרעיון שאכילת פטריות הזיה תביא ל\"התגלות\" הוא מגוחך לא רק בעולם האמיתי, אלא גם לא מרגיש מתאים לדמויות. בטח לא לאריק, וגם לא ממש לוינס (אוקיי, לטרטל כן. אבל האיש עדיין לא עושה כלום עם עצמו, רבאק).



צריך להבהיר שהעלילה עצמה מתכתבת עם העולם האמיתי. לפי מה שהבנתי, ה-Joshua Tree Park הוא אכן מקום שאליו אוהבים לבוא אנשים ולהתמסטל בדרכים שונות, וכנראה שזה מוקד משיכה לכוכבים הוליוודיים. ועדיין, כל הסיפור של \"וינס מחפש הארה\" לא רק שהרגיש כמו כלי עלילתי שקוף, אלא שבסופו של דבר לא הביא לשום מקום מעניין. וזה מה שאכזב כל כך בפרק הזה. שוב הקטע של \"וינס הוא בחור ערכי שלא עושה סרטים הוליוודיים\". דווקא קו העלילה הנוכחי שבו וינס מגיע לתחתית הבאר יכול היה להיות פוטנציאל לכיוון מעניין שבו וינס מסכים לשים בצד את הערכים ולרדת מהאולימפוס לעולם האמיתי, אבל עושה רושם שהתסריטאים מתחמקים בכל מחיר מלהגיע למקום הנכון. ה\"הארה\" של וינס, עם ההשתקפות של עצמו בתור הכבאי היתה שקופה, מאולצת ולא מעניינת.

החלק החזק של הפרק היה, כרגיל, ארי. אמנם הקטע של \"אשתו הולכת לגלות ולהתעצבן עליו\" כבר חוזר על עצמו ומיצה עצמו, אבל לפחות היה את הקטע של לויד והמסיבה בבית של ארי שהביאה להרבה רגעים מצחיקים, במיוחד בשיחות הטלפון שלהם. גם ג\'ייסון רוברטס היה די משעשע בתפקיד שתפרו לו (מה קרה לגארי ביוסי? יכול להיות שהוא קרא את התסריט ולא היה מוכן להשתתף בדבר הזה?), אבל גם הוא לא היה מספיק משמעותי. אם גם הפרק הבא ימשיך במגמה הזאת, הסדרה בסכנת הידרדרות קשה ביותר.

ציון: 3.