המסך המפוצל

ניוזון 1, 2/10/08

חזרתה של שרה מישל גלר לטלוויזיה, הקורבן הראשון של עונת הסתיו, כמה נתוני רייטינג והאם נזכה לקבל גם סדרת בת למלרוז פלייס?

מאת: איתן גשם

פורסם: 02-10-2008
68 תגובות
שרה מישל גלר חוזרת לטלוויזיה. בפעם הראשונה מאז שנת 2003, כש"באפי" סיימה את דרכה, עושה גלר - שפנתה לקריירת קולנוע אך הביעה לאחרונה אכזבה מאיכות התסריטים המוצעים שם - קאמבק למסך הקטן בסדרה חדשה בשם "Wonderful Maladies" שתשודר ברשת HBO, המספרת את סיפורם של שלושה אחים ואחיות שמנסים להסתדר אחרי שהוריהם הלכו לעולמם. אתם חושבים שיש מצב שיתרגמו את זה "שולחן לשלושה"?

עדיין לא ברור אם "סקרבס" תמשיך לעונה נוספת או לא (פרק סיום העונה צולם כפרק סיום סדרה לכל דבר, ליתר בטחון), אבל רשת ABC עדיין לא אמרה נואש מהאפשרות לחדש את הסדרה לעונה נוספת ולרענן אותה. עכשיו מסתבר שצולמו שישה פרקים ייעודיים לאינטרנט (Webisodes) בהם יככבו המתמחים החדשים (עם הופעות אורח של הקאסט המקורי) ואם הם יתקבלו יפה יש סיכוי שהסדרה תחודש.

מזל טוב! יש לנו קורבן ראשון של העונה החדשה, וזהו בהחלט קורבן ראוי. הסדרה "Do Not Disturb", לגביה היתה תמימות דעים מוחלטת שמדובר בזוועה, כבר הורדה מלוח השידורים של רשת FOX. סיפור מעניין שקשור בכך נוגע להודעה רשמית שפרסמו מפיקי הסדרה בה טענו שהרשת כפתה עליהם החלפה של הפרקים, כשבתור פרק הפיילוט שודר פרק שאמור היה להיות משודר מאוחר יותר וגרם לצופים לא להבין מה הולך שם. יחד עם זאת, באותה הודעה התנצלו(!) המפיקים בפני המבקרים והצופים על כך ש"היו שותפים ליצירה של טלוויזיה גרועה". ממש כך. מוזר - FOX מחליפה סדר של פרקים? ממש קשה להאמין.

הרבה חדשות שנוגעות ל-"90210". תחילה לחדשות המשמחות: רשת CW הזמינה כבר עונה שלמה מהסדרה, והבטיחה שידור של 22 פרקים. בנוסף, רבקה ראנד קירשנר, הזכורה לטוב מ"באפי" (וגם מ"בנות גילמור") הצטרפה להפקה ותשמש כמנהלת בפועל של חדר הכותבים. אשר לג'ני גארת' - דיווחנו בעבר שהיא צפויה לככב לאורך העונה, ובכן, מסתבר שהידיעה היתה מוקדמת מדי, וגארת' עצמה אומרת ששום דבר עדיין לא סגור. בינתיים היא הופיעה בשישה פרקים, אבל עדיין לא ברור אם תחזור בעתיד. ולסיום, הרבה ידיעות מתפרסמות לאחרונה בעיתונות על אנשים בהפקה ש"מודאגים מאוד" ממצבן הבריאותי של כוכבות הסדרה שיאן גריימס וג'סיקה סטראופ. ה"אנשים מודאגים" מספרים ששתי הכוכבות לא נוגעות בכלל באוכל על הסט, ומשקל גופן ירד למימדים מבהילים. יש אפילו שמועות על ניסיון "התערבות" מצד חברים להפקה. השתיים, מנגד, מכחישות בתוקף את הדיווחים וטוענות שהכל בסדר אצלן. אגב, שאנון דוהרטי יצאה להגנתן ואמרה בראיון עיתונאי שהן בסדר גמור ושהיא עצמה ראתה אותן אוכלות חופשי, ושהעסק נופח מעבר לכל פרופורציה. נו, את יודעת שהמצב שלך מצוין כששאנון דוהרטי מספרת לעיתונאים שהכל אצלך בסדר.

בעקבות עלייתה של סדרת הבת של "בוורלי" יש שמועות חמות גם על סדרת בת ל"מלרוז פלייס". מי שעוררה את השמועות היא ליסה רינה, שכיכבה בסדרת האם והנחתה את שידור ה"אמי" מהשטיח האדום. רינה טוענת שהיא שומעת הרבה דיבורים על האפשרות הזו ושהיא תשמח להשתתף.

טינה פיי טוענת שהיא בכלל לא רצתה לגלם את שרה פיילין, ורק מכבש לחצים מצד לורן מייקלס מ-"SNL" שכנע אותה לעשות את החיקוי המפורסם, וגם זאת ממש ברגע האחרון. זה לא הפריע לה, כאמור, לבצע את החיקוי באופן מושלם שעורר הרבה הדים, וזה גם לא הפריע לה לשחזר את החיקוי במערכון נוסף, ש"התכתב" עם ראיון אומלל שהעניקה פיילין לאחרונה לעיתונאית קייטי קוריק, וש... איך נגיד את זה בעדינות, פיילין יוצאת ממנו כשהיא גורמת לג'ורג' בוש להיראות כמו סטיבן הוקינג. המערכון סייע להביא לתוכנית רייטינג מצוין, שיפור משמעותי מהעונה שעברה. כאן ניתן לצפות במערכון.

קצת חדשות רייטינג: יום ב' הראשון של העונה הוציא מנצחת ברורה: רשת CBS. ה"בלוק" של "המפץ הגדול", "איך פגשתי את אמא", "שני גברים וחצי" ו-"CSI: מיאמי" הביא מספרים מצוינים. "המפץ הגדול" זכתה לרייטינג הכי טוב שלה אי פעם, "איך פגשתי" הרביצה את פתיחת העונה הכי טובה במספרים, "שני הגברים" הצליחו למשוך הכי הרבה קהל מאז 2004 ו"CSI" היתה הסדרה המתוסרטת הנצפית ביותר באותו ערב. מי אמר שלא משתלם להיות בינוני מינוס?



"Fringe", הסדרה החדשה והמדוברת של ג'יי ג'יי אברהמס אכזבה בשבוע הראשון שלה, אבל כבר אז שאלנו האם הנוכחות של "האוס" (והעובדה שרק הפרק הראשון דלף לאינטרנט) תשנה את התמונה. ובכן, התמונה אכן השתנתה. בפרק השני צפו 13.3 מיליון צופים. מספרים מצוינים, ושמירה על למעלה מ-90 אחוז מצופי "האוס". בהחלט מעודד עבור הרשת (ואולי מעורר מחשבה על כך ש"Dollhouse" שובצה לשעה 20:00 ולא תזכה לתמיכה הכל כך נדרשת מסדרה מצליחה כמו "24"). מסתבר שהאוס יודע לא רק לרפא כל חולה, אלא אפילו להחיות סדרות.

"גיבורים" לעומת זאת לא ממש זכתה לעדנה בתחילת העונה. פרקי הפתיחה של העונה השלישית לא זכו לנתונים טובים, והרשת איבדה כמות נכבדה של צופים לעומת פרק פתיחת העונה השניה. אגב, יש סיפור מעניין שקשור למספרים האלה. רשת NBC טענה שהפסידה רק כ-25% מהצופים בעונה שעברה, בעוד שהמתחרות טענו שההפסד גדול יותר ומגיע לכ-42%. ממה נובע ההבדל? ובכן, בעונה שעברה נכנס "חוק חדש" במדידת הרייטינג ונקבע שיהיה אפשר לשקלל גם נתונים של צפיה במכשירי הקלטה דיגיטליים. רשת NBC טענה בלהט בשנה שעברה, בהתייחס לפרק פתיחת העונה השניה של "גיבורים" שיש לשקלל את כל הנתונים הללו ו"חישבה" את הרייטינג כגבוה יותר. עכשיו פתאום חישבו אנשי הרשת את העונה שעברה ע"פ הנתונים בלי מכשירי ההקלטה, ואנשי הרשתות המתחרות מיהרו להפנות לטענות של אנשי NBC עצמם בעבר ולטעון שהם אכן צדקו.

עוד סדרה מאכזבת מאוד היא "Raising The Bar", סדרת עורכי הדין החדשה של סטיבן בוצ'קו שמשודרת מזה מספר שבועות ברשת הכבלים הארצית TNT. פרק הפתיחה הצליח למשוך כמות נאה מאד של 7.74 מיליון צופים. אלא שמאז חלה ירידה תלולה ועקבית, כשמדי פרק הפסידה הסדרה עוד ועוד צופים. בפרק האחרון ששודר בארה"ב כבר צפו 2.26 מיליון בלבד(!) ירידה פשוט מדהימה.

טקס פרסי ה"אמי" זכה לתגובות צוננות מאוד (ודי אחידות, באופן מדהים), במיוחד על הבחירה האומללה בחמשת המנחים מתוכניות הריאליטי (שהמדור מכנה אותם "חמשת הקלומניקים", Pun Intended). אבל אולי דבר אחד טוב יצא מהטקס. בעקבות ההופעה המוצלחת של ריקי ג'רבייס, יש עכשיו דיבור חם מאוד על כך שהוא מועמד מוביל להגיש את טקס פרסי ה"אוסקר". רעיון מצוין! ולמי שלא ידע / לא ראה - "באפי" זכתה סוף סוף ב"אמי", בפרס "הרגע הגדול בסדרת דרמה" (על הסצנה המפורסמת מסיום העונה החמישית בפרק "המתנה"). בפרס המקביל לסדרה קומית זכתה "חברים" (על הפרק "הפרק שבו רייצ'ל מגלה"). עוד זוכה מעניינת היא שרה סילברמן שזכתה בפרס על "קטע המוסיקה המקורי הטוב ביותר" על הקליפ המצוין ל-"I'm F@&!ing Matt Damon". סילברמן הקדישה את הזכייה לג'ימי קימל, ממנו נפרדה לאחרונה. השניים, אגב, נצפו לאחרונה מסתובבים כשהם מחזיקים יד ביד והרבה שמועות על חזרה מתרוצצות להן, אבל הם עצמם מכחישים בתוקף וטוענים שהם "רק ידידים".

קליי אייקן יוצא מהארון! בראיון למגזין "פיפל" אייקן מתוודה על נטיותיו המיניות ומגלה שהוא הומוסקסואל. לפי הדיווחים המגזין שילם לאייקן כחצי מיליון דולר עבור הוידוי החושפני והמרתק. מה השלב הבא? ארון סורקין מתוודה שהוא דמוקרט מוצהר?

Speaking of סורקין, הוא הסכים לעשות טובה לחברתו לשעבר מורין דאוד, עיתונאית ב"ניו יורק טיימס" ותסרט "מפגש וירטואלי" אקטואלי בין ברק אובאמה לבין דמותו הפיקטיבית של ג'ד ברטלט, הנשיא מ"הבית הלבן". את התוצאה אפשר לקרוא כאן.

דאיין רוג'יירו (לשעבר ב"ורוניקה מארס") עזבה בטריקת דלת את ההפקה של "The ex list" שצפויה לעלות לשידור ברשת CBS. לרוג'יירו - שהספיקה להכין לשידור מספר פרקים טרם העזיבה - היו מילים קשות לומר על אנשי הרשת, שלטענתה ניסו שוב ושוב לכפות עליה להתאים את הסדרה כמה שיותר לגרסה הישראלית המקורית של סיגל אבין, חרף התנגדותה. שיא השיאים היה כשהרשת שכרה את אבין כ"יועצת", צעד שהתפרש ע"י רוג'יירו כמסר ברור. רוג'יירו סברה (ובצדק) שהגרסה הישראלית בעייתית ותתקשה "לסחוב" לאורך זמן, ונשבעה שלעולם לא תעבוד יותר עם CBS. גוד פור יו! החדשות המשמחות (והלא לגמרי מפתיעות) הן שרוג'יירו לא תישאר מובטלת, שכן רוב תומאס מיהר לנצל את ההזדמנות ולהזמין אותה לעבוד איתו על הרימייק של "קופידון" שצפוי לעלות באמצע העונה ב-ABC, ורוג'יירו נענתה להצעה ברצון רב.

הנה ידיעה פיקנטית משהו. אחד הסודות הכי פחות שמורים בהוליווד קשור בכך שדמותו של ארי גולד מ"הפמליה" מבוססת, באופן חופשי, על דמותו של ארי עמנואל, סוכן העל מסוכנות "Endeavor" המצליחה ("באופן חופשי" כיוון שאומרים שארי גולד הוא צדיק תמים ליד עמנואל שנחשב כמניאק חסר נשמה). מכל מקום, הסיפור הוא שאדריאן גרנייר, שמגלם את ויני צ'ייס בסדרה חתם בימים אלה על הסכם הצטרפות לאותה סוכנות, ולמעשה, יהיה מיוצג ע"י אותו ארי עמנואל. האם עמנואל יוכל להתניע את הקריירה של גרנייר אחרי ש"הפמליה" תרד? בינתיים, אגב, הוזמנה עונה שישית ע"י HBO שרואה בסדרה, ובצדק, כאחד הנכסים הבודדים שעוד נותרו לה. לוייייייד!!!! תביא את השמפניה, מצאתי את הויני צ'ייס החדש!

ועוד סיפור פיקנטי קשור בלייטון מיסטר, הכוכבת הבלתי מעורערת של "אחת שיודעת". עכשיו מסתבר שסיפור חייה של מיסטר ממש לא קל. מיסטר נולדה לאם ואב שהסתבכו בסחר במריחואנה, ונעצרו ונשלחו לכלא למשך שנים רבות. אמה של מיסטר היתה בהריון וילדה אותה כשהיא עדיין במעצר, טרם המשפט. מיסטר עצמה אינה מסתירה את הסיפור ובראיון חושפני שהעניקה לאחרונה סיפרה אותו והוסיפה שאביה ואמה התגרשו בינתיים אבל הקשר שלה עם אמה היום דווקא מצוין.



ב"ניוזון" הקודם דיווחנו על עימות חזיתי לא הכי סימפטי בין גרג גארסיה לאלק בולדווין. אלא שלמרות חילופי הדברים הקשים מסתבר שהרייטינג של הסדרה שלו חשוב לגארסיה יותר מהכל. בראיון עיתונאי אמר גארסיה שלמרות הכל הוא דווקא ישמח להופעת אורח של כוכב "רוק 30" בסדרה שלו.

רשת "פוקס" צפויה להעלות באמצע העונה הקרובה סדרה חדשה ומדוברת בשם "Lie to Me". הסדרה תתמקד ב"מומחה לשקרים" שמקים משרד עסקי וזוכה לביקורים מכל מיני גורמים שונים (משטרה, FBI, תאגידים פרטיים) שזקוקים לעזרתו על מנת לגלות את האמת בנושאים שונים. הדמות הראשית, קאל לייטמן (השחקן טים רות') מתוארת ככזו שמזכירה קצת את ד"ר האוס (לא נמאס כבר?), והפיילוט מתואר ע"י ההפקה כאחד מהמוצלחים שהיו להם מבחינת התגובות של קבוצות הצופים. הרשת מדברת על להיט פוטנציאלי, אבל עוד חזון למועד. בינתיים הוזמנו 13 פרקים.

השבוע עלתה לשידור בארה"ב ברשת NBC העונה השנייה של "צ'אק" החביבה (ולפי תגובות המבקרים, העונה השניה אפילו טובה מהראשונה, כדאי לתת לה צ'אנס!). אבל הסיפור המעניין הוא שבאותה שעה בדיוק משודרת גם "אחת שיודעת" ברשת CW, כך, שלמעשה, יש כאן תחרות של ג'וש שוורץ עם עצמו. למרות שהקהל של שתי הסדרות די שונה מטבעו, עדיין יש לא מעט דימיון, ושוורץ עצמו קצת מבואס מהעניין.

ולסיום, כמה ידיעות על הופעות אורח של שחקנים מוכרים בסדרות מוכרות: ראלף מאצ'יו (זוכרים? "קראטה קיד") יככב ב"בטי" בפרק אחד; מארי מקדונל הגדולה (הנשיאה רוזלין מ"בטלסטאר גלקטיקה") תגיע ל"האנטומיה של גריי" לתפקיד מתמשך. גם מליסה ג'ורג' ("זהות בדויה", "בטיפול" האמריקאית) תככב בסדרה זו בתפקיד מתמשך; שרה קרטר ("שארק", "סמולוויל") תככב בשני פרקים של "כסף, דארלינג"; דניל האריס ("מגרש ביתי") תגיח ל"איך פגשתי את אמא" וכמוה גם אריק בריידן האגדי מ"צעירים חסרי מנוח".