המסך המפוצל

גיבורים, עונה 3, פרק 2

הפרק \"The Butterfly Effect\", שודר ביום שני, 22/9/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 24-09-2008
11 תגובות
הפרק השני, ששודר מייד אחרי הראשון, הכיל כמה רגעים מצוינים אפילו יותר מקודמו. קודם כל, מסתבר שאנג'לה פטרלי, אמם של ניית'ן ופיטר, היתה מודעת לעתיד ה"רע" שממנו פיטר הגיע. היא טוענת שהעתיד הרע הזה לפחות היה ידוע, בעוד בחלום שהיא ראתה עכשיו, מסתבר לה שהעתיד החדש שנוצר, במעין אפקט פרפר בעקבות התערבותו של פיטר-מהעתיד, רע אפילו יותר - כולם מתים, כולל פיטר וקלייר ערופת הראש. כנראה ככה זה כשלכולם יש כוחות. נקודת פתיחה מצוינת ומרתקת לפרק.

בינתיים, סורש מתחיל ללכת על הקירות. אין ספק שמשהו עובר עליו. האם זה משהו טוב? או אולי דווקא פחות טוב? אנחנו עדיין לא יודעים. הוא מבטיח למאיה שאם הוא יודע איך ליצור כוחות-על אצל אנשים חסרי יכולת ומשעממים כמוהו, אז בקרוב הוא יידע לייצר את הנסיוב שיעשה את הפעולה ההפוכה, ותיקח מאנשים את כוחותיהם, וכך היא תשיג את מטרתה.

הירו ממשיך לספק לנו כמה רגעי הומור חמודים ומבדרים: תוך כדי ויכוח על קאטוומן עם אנדו, הם עולים על עקבותיה של הגנבת המהירה ביקום, דפנה מילברוק, מגלים אצלה את המונה-ליזה ומנהלים איתה משחק של חתול ועכבר. מצוין.



טרייסי / ניקי / ג'סיקה / אלי לארטר פונה אל ניית'ן ומציעה לו להיות סנאטור. היא לא מבינה על מה הוא מדבר כשהוא קורא לה ניקי. חשוד מאוד. האם גם היא איבדה את הזיכרון? או שהיא משחקת כאן איזשהו משחק? רגע השיא של הפרק, מבחינתה, מגיע כשהיא מלמדת את העיתונאי לקח והופכת אותו לפסל קרח, שנשבר מיד והופך למים. אכן דרך נאה למות. סצנה מצוינת.

אבל רגע השיא של הפרק מתרחש ב"Level 5", היכן שכלואים כל אותם בעלי כוחות-על מסוכנים, שאחד מהם הוא אכן - כפי שחשדנו - פרנסיס קאפרה, עוד פליט "ורוניקה מארס", והוא אכן פיטר פטרלי בתחפושת. לאל (ורוניקה מארס) יש רעיון - סיילר ינסה להגיע אל מתקן הכליאה, ולהשתמש באסירים כבופה. אבל זה מאוחר מדי. אביה של אל מת כבר, נרצח ע"י סיילר, שאכן נמצא בדרך לשם. אל דולקת אחרי סיילר, האסירים בורחים וסיילר עומד לחסל את אל ולקחת את כוחותיה. אבל משהו עוצר את סיילר והוא נלכד - אל נותרת בחיים. סצנה מצוינת ומרתקת. האסירים הבורחים מתנהגים כמצופה מהם והורגים אזרחים תמימים בצורות מזוויעות, אבל הדברים שאנג'לה פטרלי אומרת לסיילר מעניינים אפילו יותר: האם יתכן שהיא באמת אמו האמיתית? זה לא ממש הגיוני, אנחנו יודעים מה עלה בגורלה של אמו האמיתית של סיילר. מסקרן.

בין לבין קיבלנו רגע משעשע במיוחד כשמאט חושב שהוא מדבר עם צב, אך האמת מרתקת יותר: יש איזה מישהו שפוגש אותו שם, יודע מי הוא וגם יודע על העתיד שהשתבש.

ללא ספק, פרק מוצלח מאוד, שיחד עם הפרק הקודם מבשרים לנו על פתיחת עונה שלישית מהנה ביותר. ציון: 10.